شماره واتس آپ ۰۹۳۵۴۴۵۶۴۲۴

طرح نامگذاری برند Intel همراه با خط تولیدی آن همراه است و به هنگامی که شما اقدام به خرید پردازنده های آن می کنید، نام اینتل نیز در کنار آن می بینید. پردازنده های Intel® Pentium® Gold برای کارهای پردازشی سنگین و قدرت زیاد طراحی شده اند ، در حالی که پردازنده های Intel® Pentium® Silver برای صرفه جویی در هزینه ها ساخته شده اند. از طرف دیگر ، XE یک پردازنده “نسخه شدید” با توانایی پردازش بالا برای استفاده از حداکثر توانایی طراحی شده است. در اکثر سرورهای قوی دنیا، از سی پی یو اینتل استفاده می شود و البته باید دقت کرد برند تجاری اینتل که در کامپیوترهای شخصی استفاده می شود، با چیزی که در سرورها استفاده می شود، متفاوت است. شما با یک لپ تاپ باریک و سبک و در حین قدرتمند مواجه هستید که براحتی می تواند در دو حالت تبلت و لپ تاپ قابل استفاده باشد. سی پی یو های سلرون شرکت اینتل، معمولا به دو صورت عدد SKU سه رقمی و چهار رقمی می باشد. من یک مطلب برای برنامه نویسا به صورت اختصاصی نوشتم که توی اون بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی رو معرفی کردم.

برای خرید سی پی یو اینتل نسل 10، دقت کنید که بعد از آخرین عدد، یک حرف G نوشته شده است که در واقع دارای مدل گرافیک سایت mygpu قوی تر است. البته اگر 16 گیگابایت یا بالاتر تهیه کنید خیلی بهتر است. برای مثال، اگر بر روی پردازنده های اینتل نوشته باشد که Intel Core ix 9800 نشان می دهد که مدل پردازنده های اینتل در دست شما، از نسل نهم است. در بخش قبلی به شما گفتیم رقم اول، نشان دهنده شاخص تولید سی پی یو های اینتل است و به شما می گوید که نسل پردازنده ی اینتل شما، از چه نسلی است. از آنجایی که لپ تاپ یک گرافیست احتمالا باید از عهده برنامه های سنگین برآید، منطقی است که به دنبال لپ تاپی با پردازنده قوی باشید تا زمان کمتری را در انتظار عملیاتی مثل پردازش و رندرینگ باشید. برای مثال Core ix 9800 را می توان گفت که مدل پردازنده اینتل در دست شما، از نسل نهم است و مطمئنا سی پی یو شما بسیار ارزشمند است.

حال سه رقم نهایی پس از رقم اول، نشان دهنده عدد SKU است. شما میتوانید از نتایج متوجه شوید که این کارت گرافیک شما میتوانید در سایر برنامههای فشرده گرافیکی نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد یا خیر. این برنامه بهصورت مستقیم قابلیت اجرا از روی فلش USB را هم دارد و میتوانید آزمون گرافیکی سه بعدی را نیز مانند تستهای دایرکت ایکس ۹ الی ۱۲ روی آن انجام دهید. این برنامه با استفاده از عملکرد خود کارت گرافیک، میتواند تستهای زیادی را انجام دهد. این برنامه بیشتر تعداد خطاها را در عرض ۵ دقیقه برای شما شناسایی خواهد کرد. یکی از چندین عامل در انتخاب یک سی پی یو، تعداد هسته پردازنده است. وقتی که صحبت از نرم افزار تست کارت گرافیک میشود، نامی که بلافاصله به ذهن شما خطور خواهد کرد، نرم افزار GFXBench است. این برنامه یک ابزار تست بنچمارک است که بدون هیچ گونه المانهای مزاحم در اختیار شما قرار میگیرد. از دیگر ویژگیهای این برنامه میتوانید به سیستم عادی سازی کارت گرافیک نیز اشاره کرد که در مقایسه با کارت گرافیکهای دیگر، اطلاعات تحلیلی بسیار خوبی را خواهید داشت. شما میتوانید API دستگاه خود را با آن ردیابی کرده و متناسب با آن، آزمایشات سطح بالای بسیار خوبی را انجام دهید.

از دیگر قابلیتهای برنامه میتوانیم به امکان تست خطاهای موجود در حافظه کارت گرافیک و همچنین تست منبع تغذیه نیز اشاره کرد که سنجش بنچمارک PSU را بهصورت اختصاصی روی آن انجام خواهد داد. حتی میتوانید API های سطح پایین مانند Metal، DX12 و Vulkan را تست کنید. از دیگر ویژگیهای برنامه نیز میتوانید به مناسب و قابل استفاده بودن رابط کاربری آن اشاره کنیم که کاملا قابل تنظیم خواهد بود و میتوانید به آن اعتماد کنید. شما میتوانید از سایر المانهای گرافیکی نیز در این برنامه استفاده کنید. برنامهها در نسخههای پولی نیز موجود هستند و بسته به نیاز خود میتوانید روی آنها فکر کنید. اینها API های بسیار مشهوری هستند که برنامه از آنها پشتیبانی میکنند. در چنین شرایطی میتوانید آنها را با سایر نسخهها بررسی کرده و یک انتخاب دقیق داشته باشید. دمای دقیق کارت گرافیک خود را میتوانید توسط این برنامه تست کرده و میزان اجرا و لودینگ یک بازی یا ویدیو را روی آن بررسی کنید.

پردازنده های اینتل، دارای سری خاص خود هستند و صرفا برای مثال، سی پی یو های اینتل نظیر Intel Core i5 نمی تواند عملکرد کلی پردازنده ی اینتل سری i5 را مشخص کند. یک نوع دیگری از پردازنده ی اینتل وجود دارد که Intel® Xeon نام دارد و نسبت به دیگر برندهای تجاری اینتل، سطح عملکرد بهتری برای سرورها و ایستگاه های کاری و یا Workstation ها دارد. دیدین یه وقتایی توی اوج کار با لپ تاپ یهو هنگ میکنه و هیچ کاری ام از دستتون برنمیاد و تا لپ تاپ رو ریست نکنید درست نمیشه؟ همه کسانی که در حوزه آی تی و سخت افزار کامپیوتر کار می کنند، زمانی که نام اینتل را می شنوند، سی پی یو ها در ذهن افراد می آید. پس از ارائه نتایج سنجش بنچمارک مربوط به سخت افزار و نرم افزار خود، میتوانید تنظیمات کامپیوتر خود را تغییر دهید. در این مقاله قصد داریم تا برای شما نکاتی را درباره پردازنده های اینتل ذکر کنیم که نحوه تشخیص خانواده پردازنده، شماره مدل، معنی آن و شماره آن را پس از آن خواهید دانست.

از برنامه MSI Kombustor میتوان به عنوان یک ابزار اختصاصی در زمینه سنجش بنچمارک یاد کرد که تست استرس کاملی روی کارت گرافیک انجام داده و میتواند برای این منظور از وولکان و اپن جی ال نیز استفاده کند. اگر شما بخواهید که ویدیویی با وضوح بالا را تماشا کرده یا یک بازی AAA را تجربه کنید، همواره باید از کارت گرافیکی استفاده کنید که قدرت زیادی داشته باشد و بتواند هر دو جنبه از چنین عملکردی را فراهم کند. همچنین شما توسط این برنامه میتوانید در صورت لزوم، نیاز به بهروزرسانی ویندوز را دریافت کرده و حتی از قدیمی بودن درایورهای خود نیز اطلاع پیدا کنید. جدا از سیستم اندازه گیری عملکرد پردازنده گرافیکی، حتی زمان سنجی نیز میتواند کنترل بهتری توسط این برنامه داشته باشد. این برنامه دارای ابزاری است که سنجش میزان داغ شدن و عملکردی حرارتی کارت گرافیک شما را نیز انجام خواهد داد و همچنین پایداری آن مورد تست واقع خواهد شد. این برنامه عالی میتواند برای تست کامل عملکرد کارت گرافیک شما مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این برنامه میتوانید در کمتر از یک دقیقه، سرعت کارت گرافیک خود را تست کنید. معمولا زمانی که عدد SKU چهار رقم است، نشان دهنده سرعت و پیشرفت آن پردازنده نسبت به نسخه قبلی می باشد.

کامپیوتر شما با این برنامه میتواند سیستم خنک کننده خود را نیز تست کرده و بررسی جامعی روی پاور کامپیوتر داشته باشید. این برنامه خطاهای سخت افزاری کامپیوتر شما را مشخص کرده و بهصورت دقیق آن را به شما اطلاع خواهد داد. هرکدام از این برنامهها میتوانند به رایگان در اختیار شما قرار گرفته و امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهند. این نرم افزار ساخته برند مشهور FurMark است که به همین واسطه ابزارهای بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار میدهد. در این مقاله سعی کردیم که جمعی از بهترین برنامههای موجود برای سنجش بنچمارک کارت گرافیک را معرفی کرده و تحلیل کوتاهی نیز روی آنها داشته باشیم. این مقایسه کمک میکند که تحلیل فنی بسیار بهتری روی همه چیز داشته باشید. باید بدانید که Intel® Pentium® و Intel® Celeron® از این نوع نامگذاری استفاده نمی کنند و خط مشی خاص خود را دنبال می کنند.

توانایی پرداندههای گرافیکی را میتوانید بر حسب فریم با این برنامه تست کرده و عملکرد کارتهای گرافیک را با توجه به سایه گذاری هندسه نیز محاسبه کنید. با برنامه Catzilla میتوانید تست 720p را روی کارت گرافیک خود انجام داده و امتیازات کارت گرافیک خود را با دیگر محصولات مقایسه کنید. با این تاچ پد میتوانید برنامه ها، فیلم و موسیقی را کنترل کنید. آزمون اپن جی ال و DirectCompute نیز قابلیت اجرا توسط این برنامه انجام خواهد شد. از دیگر ویژگیهای برنامه میتوان به ارائه صحنه رندرینگ در حالت real-time و همچنین استفاده از چندین مانیتور و پشتیبانی از استریو سه بعدی نیز اشاره کرد. این برنامه روی ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ اجرا شده و حتی نسخههای پایینتر ویندوز را نیز پشتیبانی میکند. این برنامهی شناخته شده بارهای بسیاری توسط کاربران دریافت شده است و سخت افزار کامپیوتر شما را تست خواهد کرد. شما میتوانید عملکرد گرافیکی کامپیوتر خود را توسط آن چک کنید. شما میتوانید برای کارت گرافیک نسل بعد خود از آن استفاده کنید. شما بهصورت رایگان میتوانید بهصورت شخصی از آن استفاده کرده و در صورت بهره بردن برای مقاصد شرکتی، میتوانید نسخهی پولی آن را تهیه کنید.

این برنامه از الگوریتمهای موجود در بازیهای ویدیویی استفاده کرده و سعی میکند که عملکرد کارت گرافیک را در حد فشار تست کنید. این برنامه پارامترهایی مانند اورکلاک، فرکانس و ولتاژ را تست کرده و اطلاعات جامع آن را در اختیار شما خواهد داد. شما میتوانید نسخهی آزمایشی این برنامه را به مدت ۳۰ روز مورد استفاده قرار داده و سپس نسخهی پولی آن را تهیه کنید. از دیگر ویژگیهای برنامه میتوانیم به تخمین عملکرد بازیهای سه بعدی از طریق دایرکت ایکس اشاره کنیم که کارت گرافیک را بیشتر تحت فشار قرار داده و عملکرد آن را با تخمین بهتری نشان خواهد داد. در واقع این خط تولیدی Suffix نشان می دهد که این پردازنده مناسب چه سیستم هایی ایجاد شده است و باید با استفاده از پسوندSKU اقدام به تهیه یک پردازنده کنید که با سیستم شما سازگاری داشته باشید. اگر شک دارید که کامپیوتر شما میتواند توانایی اجرای چنین بازیهایی را داشته باشد یا خیر، میتوانید آن را با نرم افزار Catzilla کرده و در کنار آن، ببینید که فیلمهای با وضوح بالای خود را میتوانید با آن پخش کنید یا خیر. این برنامهها در کنار ارائه اطلاعات جامع در زمینه میزان عملکرد کارت گرافیک، تحلیلی روی دیگر قطعات کامپیوتر و سختافزاری سیستم شما نیز خواهند داشت و حتی میتوانند عملکرد بهتر کارت گرافیک را برای بازیها و برنامههای سنگین ایجاد کنند.

کاربران میتوانند از تمهای مختل روی برنامه استفاده کرده و اطلاعات خود را بهصورت ابری ذخیره کنند. ●برای اطلاع از قیمت و اطلاعات بیشتر دایرکت پیام بدین✉️ . ●برای اطلاعات بیشتر دایرکت پیام بدین✉️ . برنامه MSI Kombustor تنها یک ابزار تست بنچمارک کارت گرافیک نیست و بلکه کارت گرافیک شما را برای رساندن به حداکثر کارایی خودش راهنمایی خواهد کرد. قیمت:2300000تومان فروخته شد. تمامی محصولات ارائه شده کاملا تست شده و با 10روز مهلت تست ارائه می گردد. پردازنده های اینتل، یکی از پر مصرف ترین پردازنده ها در ایران و دنیا می باشد. لپ تاپ های سرفیس بوک ۳ که شاهکارهای مایکروسافت هستند، هم پردازنده قوی دارند و کارت گرافیک مناسب. از دیگر ویژگیهای برنامه میتوانیم به رابط کاربری آسان آن اشاره کنیم که امکان مقایسههای درون برنامهای را بین کارت گرافیکهای مختلف فراهم میکند. به هنگام انتخاب یک سی پی یو مناسب، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید تا نیازهای محاسباتی شما رفع شود.

سی پی یو های اینتل بسیار قوی است و در بسیاری از سیستم های امروزی استفاده می شود. لپ تاپ های دل سالهاست که در لیست بهترین لپ تاپ ها برای طراحی گرافیک قرار دارد. این مقایسه کمک میکند که در صورت لزوم، نتایج را به دیگر دوستان خود به اشتراک گذاشته یا آن را به لیست محصولات برتر برنامه اضافه کنید. معروف ترین برند تجاری شرکت اینتل را در لیست زیر مشاهده خواهید کرد. در ادامه برای شما اطلاعات بیشتر از پردازنده های اینتل مدل Core خواهیم گفت. پسوند SKU یکی دیگر از ویژگی های مهم است که به هنگام مقایسه پردازنده ها باید به آن دقت کرد. تا جایی که میدانم سالیدورک یک نرم افزار تخصصی برای طراحی دو بعدی و سه بعدی است. میخواستم بپرسم لپ تاپ matebook 13 ram 16 core i 7 برای طراحی گرافیکی و ساخت انیمیشن و فوتوشاپ بقیه ادوبی ها مناسب هست؟ البته دقت کنید برای طراحی، از صفحه و قلم مخصوص طراحی هم میتونید استفاده کنید. سنجش بنچمارک کمک میکند که روند اجرای بازیها و استفاده از برنامههای گرافیکی را مشخص کرده و در صورت نیاز، با استراتژی بهتری نسبت به خرید کارت گرافیک جدید اقدام کنید. نرم افزاری دیگری که میتواند به شما در زمینه سنجش بنچمارک کارت گرافیک کمک کند، PassMark نام دارد.

به عنوان مثال ، در سری Intel® Core، U یک پردازنده را نشان می دهد که بسیار کم مصرف میباشد. در واقع عملکرد پردازنده های اینتل نیز افزایش پیدا می کند و همچنین ویژگی های مختلفی نظیر هایپر تردینگ / Hyper Threading نیز در آن ها بیشتر مشاهده می شود و عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد. سری سی پی یو های اینتل مدل Core دارای یک قسمت شماره مدل هستند که نوع آن را مشخص می کند. معمولا در رایانه های شخصی از Intel Core استفاده می شود و برای سرورهای قوی نیز از Intel Xeon استفاده می شود. سی پی یو های اینتل پنتیوم دارای یک عدد SKU چهار رقمی هستند که مدل آن ها را مشخص می کند. حتی ثباتهای کارت گرافیک شما نیز توسط این برنامه آزمایش خواهد شد و بررسی خواهد کرد که آیا کارت گرافیک شما میتواند در محیط بازی با شدت بالا نیز کار کند یا خیر. این برنامه بسیار عالی است و در بین دیگر برنامههای لیست، میتواند امکانات منحصربهفردی داشته باشد. این یک برنامه بسیار قدرتمند است که بهصورت رایگان، قابلیت تست کارت گرافیک را به شما خواهد داد. UserBenchmark یک نرم افزار تست کارت گرافیک است که قبلا توسط میلیونها کاربر روی کامپیوترهای خودشان آزمایش شده است.

تعداد رقم بالاتر در کلاس یا خانواده پردازنده معمولاً نشانگر ویژگی ها و معیارهای بهبود یافته از جمله حافظه پنهان ، سرعت کلاک یا مسیر عبور اطلاعات جلوی آن است. همانطور که در ابتدا مقاله ذکر شد، برای نسل های ششم تا نهم خانواده پردازنده های اینتل، اگر توانایی تشخیص مدل پردازنده را نداشته باشید، می توانید با دنبال کردن 4 رقم درج شده جلوی نام سی پی یو، به مدل سی پی یوهای اینتل خود دست پیدا کنید. برای مثال، اگر نتوانید به درستی تشخیص دهید که مدل سی پی یو شما چیست، کافی است به 4 رقم جلوی نام سی پی یو توجه کنید. معمولا اگر ندانید که مدل دقیق سی پی یو های اینتل در دست شما چیست، کافی است پس از کلمه Core به چهار رقم بعدی آن دقت کنید. پس اگر قصد دارید بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیک را بخرید به یک GPU اختصاصی و قدرتمند نیاز دارید. سی پی یو های اینتل نسل 10 که به تازگی وارد بازار شده است، در واقع برای لپ تاپ ها طراحی شده است و می تواند در یک یا دو ثانیه، به راحتی لپ تاپ شما را بارگذاری کند و البته باید دقت کنید که این نسل از پردازنده های اینتل، دارای دو شماره گذاری متفاوت هستند.

یکی از بهترین نرم افزارهای سنجش بنچمارک کارت گرافیک که بهصورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد، Unigine 2 نام دارد. شما میتوانید با توجه به نتایج این برنامه، اعتماد بیشتری به Unigine Heaven داشته باشید، چرا که سنجشهای این برنامه بهصورت صد در صد مربوط به کارت گرافیک شما خواهد بود. آزمون گرافیکی دو بعدی نیز برای این برنامه وجود دارد که شامل بیت مپ، تکست، وکتورها، بردارها و دیگر موارد شده و تحلیل عملکرد کارت گرافیک را برای شما سادهتر میکنید. شما فکر میکنید که جای چه برنامهای در این لیست خالی است؟ لطف میکنید لپ تاپ فقط تا ۲۵ میلیون معرفی کنید اولویتم لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی اما برای برنامه نویس تازه کار هم حتما ویژگی های خوبی داشته باشه. شما میتوانید از دیگر ابزارهای فرعی برنامه نیز استفاده کنید که در برنامههای دیگر کمتر دیده میشود. هنگامی که API مورد نظر خود را انتخاب کردید، میتوانید عملیات تست را شروع کرده و آزمایش کارت گرافیک خود را با دیگر محصولات مشابه نیز مقایسه کنید. با این برنامه میتوانید از موتور رندر گرافیکی آن استفاده کرده و به اطلاعات جذابی دست پیدا کنید. اگر در حال تصمیم گیری برای خرید پردازنده گرافیکی بعدی خود هستید، میتوانید به وب سایت این برنامه مراجعه کرده و بهترین کارتهای گرافیک را بررسی کنید.