کیت نصب کارت گرافیک

گرافیک Nvidia در لپ تاپ با یه پسوند m مشخص میشه . در شکل زیر یه لپ تاپ با دو تا پردازنده گرافیکی nvidia رو می بینید . می بینید که هرچی عدد بزرگتره ، عملکرد هم بهتره . به همین ترتیب ۷۵۰ از ۸۴۰ هم بهتره . ۶۴۰ از ۷۲۰ یا ۷۳۰ بهتره . ۷۲۰ ، ۷۳۰ ، ۷۴۰ ، ۷۵۰ ، ۷۶۰ ، ۷۷۰ و ۷۸۰ . مسلما ۷۶۰ خیلی خیلی قوی تر از ۷۲۰ هست . اما رقم آخر در اکثر مواقع ۰ صفر هست و اگه روی همون گرافیک یه سری تغییرات یا بهینه سازی ها انجام بشه ، صفر تبدیل به ۵ میشه . میشه راجبش توضیح بدین. عبارت up to 4096 در مشخصات گرافیک لپ تاپ یعنی جمع حافظه گرافیک اختصاصی ( گرافیک انویدیا یا AMD ) با حافظه RAM سیستم میشه ۴۰۹۶ . مثلا گرافیک GT 750m مشخصه که مخصوص لپ تاپ تولید شده . به گفتهی اینتل این اولین پردازندهی ۵G مخصوص لپتاپهای سبک بوده و عملکرد آن در مقایسه با پردازندههای رقیب ۲۵ درصد بهتر خواهد بود. این پردازندههای نسل ۱۱ اینتل که Core i7-1195G7 و Core i5-1155G7 نام دارند، مخصوص لپتاپهای باریک و سبک طراحی شدهاند.

طراحی جدید این کیت به صورتی است که به براکت نصب کارت گرافیک اجازه میدهد تا به راحتی به جلو و عقب حرکت کند و کارت گرافیک با اندازههای مختلف را در خود جای دهد. انویدیا نسل های مختلف گرافیک های خودش در لپ تاپ و کلا در PC رو با رقم اون نشون میده . طبق بررسی های انجام شده بسیاری از بازی ها و مخصوصا کارهای گرافیکی با دو گیگ گرافیک در لپ تاپ قابل اجراست . هر چند کارشناسان اگزو معتقدند که نصب عمودی کارت گرافیک باعث کاهش جریان هوا در داخل کیس میشود، با این حال کیت نصب عمودی کارت گرافیک طرفداران خاص خود را مخصوصا در میان گیمرهایی که از کیس شیشهای استفاده میکنند، دارد. یکی از افتخارات ما در جالبو این است که به همراه قطعه و وسیله و یا کالایی که از ما خریداری میکنید به شما عزیزان تضمین اصالت کالا داده میشود و این بدان معناست که تمامی قطعات، لوازم و سیستمهای رایانهای و دیگر محصولاتی که از ما خریداری میکنید و در فروشگاه اینترنتی جالبو موجود هستند کاملاً اصل بوده و میتوانید با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا درباره راهنمای خرید کیت نصب کارت گرافیک و خرید کابل رایزر بیشتر باهم صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

به طور کلی ۲ مدل گرافیک لپ تاپ داریم . گرافیک لپ تاپ GT 710m داریم . لپ تاپ کم کم داره جای دسکتاپ رو میگیره . SLI و Crossfire در گرافیک لپ تاپ چیست ؟ بعضی لپ تاپ ها هم گرافیک مجتمع دارن و هم گرافیک اختصاصی . و یه سری مدل ها هم پیشوند نداشتن . چون بسیاری از افراد هم… پردازندهی میانردهی i5-1155G7 نیز از حداقل سرعت کلاک ۲٫۵ گیگاهرتز و حداکثر سرعت کلاک ۴٫۵ گیگاهرتز پشتیبانی میکند. بنابراین، داشتن یک براکت نصب کارت گرافیک عمودی ظاهر کیس شما را زیبا و شگفتانگیز میکند. کیت نصب عمودی کارت گرافیک چیست؟ برای خرید کیت نصب کارت گرافیک و خرید کابل رایزر میتوانید با کارشناسان ما در واحد فروش اگزو تماس بگیرید. اینکه بتوانید جدیدترین بازیها را با جزئیات فوقالعادهتری ببینید، با کیت نصب کارت گرافیک امکانپذیر خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید مادربرد گیگابایت می توانید مقاله مربوطه را بخوانید. اگر قصد خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را دارید، روی لینک آبی کلیک کنید. پیشوندها کلا شدن ۴ تا . و چند گیگ گرافیک داره. مثلا پردازنده گرافیکی ۷۲۰m انویدیا دو گیگ داریم ، پردازنده گرافیکی ۷۶۰m انویدیا دو گیگ هم داریم اما این کجا و آن کجا . این مدل گرافیک در لپ تاپ یعنی این لپ تاپ می تونه برای کارهای گرافیکی هم استفاده شه . حالا یه سری لپ تاپ داریم که فقط گرافیک مجتمع دارن که این نوع گرافیک در لپ تاپ نشون دهنده اینه که این لپ تاپ برای کارهای گرافیکی نیست و فقط برای کاربری های عمومی می تونه استفاده بشه . مثال هایی که زدم ، گرافیک های هم نسل بودن ، در مورد غیر هم نسل ها هم همینجوریه ، گرافیک ۸۴۰ درسته که از گرافیک لپ تاپ ۷۶۰ جدید تره اما چون رقم دوم ۷۶۰ ( که ۶ هست ) از رقم دوم ۸۴۰ که ۴ هست بیشتره ، قدرت پردازش ۷۶۰ از ۸۴۰ بیشتره . معمولا لپ تاپ هایی که پردازنده های AMD دارن ، گرافیک اختصاصی AMD هم دارن یعنی با هم سِت میشن و در اکثر مواقع لپ تاپ هایی که پردازنده اینتل دارن گرافیک اختصاصی انویدیا دارن ( البته ترکیب اینتل و گرافیک AMD هم هست اما تعدادش کمتره ) . گرافیک های انویدیا با پیشوند G , GT جزء گرافیک های ضعیف هستن ، گرافیک انویدیا با پیشوند GTS , GT جزء گرافیک های میان رده رو به بالا ( یه سری از GT ها ) .

کارت گرافیک مسئولیت تولید تصویر (رندرینگ) برای مانیتور را بر عهده دارد؛ به زبان سادهتر تصاویر را به صورت کدهای اجرایی برای مانیتور و نمایشگر شما استخراج کرده و از طریق خروجیهای گرافیکی و از طریق کابل آن را به مانیتور منتقل میکند. برخلاف کارت گرافیکهای یکپارچه این مدل در انواع مختلفی موجود هستند که برای مشاغل و امور مختلف هر شخصی میتواند با توجه به نیازش آن را تهیه نماید. این مدل کارت گرافیکهایی هستند که بر روی خود مادربرد شما نصب هستند و بهصورت یک قطعه مجزا از مادربرد نیستند. کارت گرافیکهای مستقل بهصورت یک قطعه مجزا هستند که بر روی مادربرد سوارشده و پس از نصب درایور مربوطه شروع به کار میکنند. در بین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک از معروفترین و معتبرترین آنها میتوان به برندهای انویدیا Nvidia، ایامدی AMD، گیگابایت، اماسآی MSI، ایکسافایکس XFX و اینوتیری اشاره کرد. وظیفه کارت گرافیک در همه انواع و اقسام آن یکی است، فقط در این بین شاید نوع کاربری آن متفاوت باشد. علیرغم سادگی، کیت رایزها بسیار متفاوت بوده و بازار پر از انواع مختلف این قطعه مهم است؛ اما به طور کلی تفاوت زیادی در مدلهای مختلف رایزر وجود ندارد. این انواع معمولاً از پایینترین سطح ممکن برخوردار هستند و تنها برای انجام امور سادهای مثل وبگردی، انجام امور مالی، تهیه مقاله و پروژههای تایپ و مواردی از این قبیل که در آنها کیفیت تصویر نقش پررنگی ندارد مناسب هستند.

گرافیک مجتمع همونطور که از اسمش هم میاد داخل پردازنده اصلی یعنی CPU لپ تاپ جاساز شده و برای کارهای گرافیکی دم دستی مثل دیدن فیلم و ویرایش های ساده در Paint و فتوشاپ طراحی شده . هر چند توصیه میشود رایزر با بیش از سه خازن را برای کارهای سنگینتر تهیه کنید. رایزر برقدار از پاور استفاده میکند، که معمولا با پورت USB داخلی و یا SATA یا حتی یک پورت MOLEX نیز میتواند متصل شود. قطعا داشتن وضوح تصویر بیشتر ارتباط مستقیم و عمیقی با کارت گرافیک سیستم رایانه شما دارد و فرقی نمیکند کاربر سیستم رایانهای PC باشید و یا از لپتاپ استفاده کنید. قیمت کابل رایزر یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب یک کابل مناسب است اما با توجه به ساختار ساده رایزر، قیمت رایزر زیاد نیست و در محدودۀ ۱۶۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد. اما بعد از معرفی سری های سه رقمی که اولین سری هم با ۱۰۰ شروع شد ، انویدیا روش نامبرینگ خودش رو تغییر دارد . من تو این پست در مورد گرافیک Nvidia انویدیا در لپ تاپ صحبت می کنم چون هم طرفدارای بیشتری داره و هم بیشترین سهم در گرافیک لپ تاپ رو گرافیک های Nvidia انویدیا دارن .

این پردازنده همانند i7-1195G7 از ۴ هسته و ۸ ترد استفاده کرده و فرکانس توربوی ۴٫۳ گیگاهرتز، کش ۸ مگابایتی، ۸۰ واحد اجرایی، فناوری وایفای ۶ و ۶E اینتل، گرافیک Iris Xe و فرکانس گرافیک ۱٫۳۵ گیگاهرتز از دیگر ویژگیهای آن است. بهلطف فناوری توربو بوست مکس ۳٫۰، سرعت کلاک پردازندهی پرچمدار اینتل i7-1195G7 در حالت عادی ۲٫۹۶ گیگاهرتز بوده و در بیشترین حالت خود به ۵ گیگاهرتز میرسد. به صورت کلی کارت گرافیک یک قطعه سخت افزاری است که بر روی مادربرد نصب میشود. با کیت نصب عمودی کارت گرافیک، میتوانید نمای کاملی از کل پوشش کارت گرافیک و همچنین فنها داشته باشید. همچنین در این صفحه میتوانید لیست قیمت کیت نصب کارت گرافیک، قیمت رایزر و قیمت کابل رایزر را هم ببینید. همچنین آنها را نمیتوان بهراحتی جدا کرد و یا ارتقا داد. شرکت اینتل در جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۱ علاوه بر یک مودم ۵G از دو نسخهی جدید پردازندههای سری تایگر لیک رونمایی کرد. اینتل اعلام کرده که شرکتهایی مانند ایسر، ایسوس، لنوو و ام اس آی از این پردازنده در لپتاپهای جدید خود استفاده خواهند کرد. رقم سوم هم یا ۰ صفره یا ۵ که الان توضیح میدم . کیت رایزر کارت گرافیک قطعهای برای اتصال چند کارت گرافیک به یکدیگر و یا اتصال کارت گرافیک در خارج از کیس است.

به دلیل کوچکتر بودن لپ تاپ نسبت به کامپیوترهای رومیزی یا خانگی ، قاعدتا موس آن را نیز کوچکتر می سازند که ویژگی قابل حمل بودن لپ تاپ از بین نرود . اما این کوچک بودن موس لپ تاپ همیشه هم خوب نیست . آیا ارتقاء گرافیک لپ تاپ امکان پذیر است ؟ این جایی است که یک رایزر PCIe یا کابل رایزر وارد عمل میشود. رایزر کارت گرافیک چیست؟ کیت نصب کارت گرافیک، امکان قرارگیری عمودی کارتهای گرافیک را در کیس فراهم میکند. این حالت، زیبایی بصری خاصی در کارتهای گرافیک با نور پردازی RGB فراهم میکند. به همین منظور شما میتوانید با توجه به نیازی که دارید هر یک را تهیه کنید که به بودجه شما هم نزدیکتر باشد. است. بشر همیشه به دنبال زیبایی بوده و این میل کمالگرایانه انسان به زیبایی از بدو خلقت در بشر وجود داشتهاست. این مسئله همیشه صدق میکنه و شرط و شروط نداره . از دیگر ویژگیهای این پردازنده میتوان به چهار هسته، هشت ترد (Thread) فرکانس توربو ۴٫۶ گیگاهرتز، کش ۱۲ مگابایتی، ۹۶ واحد اجرایی، فناوری وایفای ۶ و ۶E اینتل، گرافیک Iris Xe و فرکانس گرافیک ۱٫۴ گیگاهرتز اشاره کرد.

بحث تخصصی در مورد این تکنولوژی ها باید در یه پست جداگونه باشه اما در این حد بدونید که در برخی لپ تاپ ها از دو تا گرافیک به طور همزمان استفاده میشه تا قدرت پردازش زیاد بشه . قرار دادن کارت گرافیک با کمک رایزر در خارج از کیس مزیتهای زیادی دارد؛ به عنوان مثال در این حالت دمای آن بیش از حد افزایش نمییابد و برای نصب کارت گرافیک در کیس محدودیت سایز نداریم و حتی کارتهای بزرگ را میتوان به وسیله رایزر به کیسهای کوچک متصل کرد. استفاده از کارت گرافیک اکسترنال بیشتر بهمنظور ارتقای کیفیت و گرافیک است که معمولاً برای افزایش گرافیک لپتاپها از کارت گرافیکهای اکسترنال استفاده میشود. اساساً، این قطعه به شما اجازه میدهد از کارت گرافیک خود در خارج از کیس استفاده کنید. نسخه دوم کیت نصب کارت گرافیک کولر مستر به صورتی طراحی شده است که حداکثر سازگاری و نصب آسان را با سیستم شما داشته باشد. نصب عمودی کارت گرافیک به دلیل ایجاد زیبایی بصری در کیس جذابیت خاصی برای افراد مختلف به خصوص گیمرها دارد. این نوع به صورت یک قطعه کاملاً مجزا از سیستم هستند و همانطور که از نامشان پیداست بهصورت خارجی هستند و در خارج از کیس و یا سیستم شما جای دارند و باید از طریق کابلهای خاصی به سیستم متصل شوند.

علاوه بر این، بسیاری از مادربردها به دلیل داشتن تنها یک اسلات PCIe روی برد، اصلاً از چند کارت گرافیک پشتیبانی نمیکنند. نصب این کیت آسان است؛ تنها کافی است کابل رایزر را به مادربرد وصل کنید، نگهدارنده کارت را روی شاسی قرار دهید، سپس کارت گرافیک را روی خود نگهدارنده نصب کنید. از طرفی برخی از مادربردها امکانات نصب چند کارت گرافیک را ندارند، در این مواقع رایزر کارت گرافیک کمک زیادی به کاربران میکند. رایزرهای کارت گرافیک از نظر تعداد خازنها و سوکتها تفاوت دارند، اما این تفاوت در عملکرد آنها تاثیر زیادی نمیگذارد. علاوه بر تعداد کارت گرافیک نحوه نصب آن نیز اهمیت دارد. برای گیمرها، تولیدکنندگان محتوای گرافیکی، قدرت و تعداد کارت گرافیک یک جنبه حیاتی از سیستم آنهاست. حرف m مخفف Mobile هست یعنی این قطعه برای دستگاه سیار و قابل حمل طراحی شده . این کارت گرافیکها بهآسانی قابل تعویض و ارتقا هستند و شما میتوانید با عوض کردن و افزایش کیفیت آن، البته در صورت هماهنگی با دیگر قطعات سیستم رایانه، کیفیت را بالاتر برده و رندرینگهای سختتری را توسط کارت گرافیک جدیدتان انجام دهید. نصب دو کارت گرافیک با کیت رایزر افزایش سرعت پردازشهای گرافیکی را در سیستم در پی دارد که به دنبال آن کیفیت فیلم و بازیها افزایش چشمگیری خواهند داشت.

نصب یک کارت گرافیک جدید و قدرتمندتر کیفیت بازی را بالا میبرد و در نتیجه لذت بیشتری از بازی میبرید. امروزه تجربه دیدن یک فیلم با کیفیت بالا و یا انجام طراحیهای گرافیکی، تدوین فیلم، ادیت عکس و یا حتی تجربه لذت بخش انجام یک بازی کامپیوتری خوب بدون داشتن یک کارت گرافیک قدرتمند میسر نیست. برای مثال برای بازیهای کامپیوتری و گیم شما وضوح تصویر و پردازش بالا را نیاز دارید که کارت گرافیک گیمینگ این نیاز شما را برطرف میکند. در این پکیج یک کابل رایزر با کیفیت بالا برای تکمیل کیت نیز گنجانده شده است. با توجه نیازهای مشتریان ما در سایتمان بهترین کارت گرافیکهای موجود در بازار را با تضمین اصالت کالا برای شما مشتریان عزیز آماده کردهایم که شما میتوانید لیست این کارت گرافیکها را مشاهده کرده و هرکدام از آنها که موردپسندتان واقع شد بهراحتی خریداری نمایید. کارت گرافیکها معمولاً در کیفیتهای مختلفی در بازار موجود هستند. این دسته عمده کارت گرافیکهای موجود در بازار را شامل میشوند. مراجعه به بازار و فروش کارت گرافیک در بازار آزاد ممکن است شما را دچار سردرگمی در انتخاب کند زیرا که تولیدکنندههای متعددی هستند که کارت گرافیک تولید میکنند.

کیت نصب عمودی کارت گرافیک از دو جز مهم کابل رایزر و براکت نصب تشکیل شده است. در واقع شاید خیلی ها معیار انتخابشون رو در مورد گرافیک لپ تاپ یا کامپیوتر ، اندازه حافظه گرافیکی قرار بدن در صورتی که قدرت پردازش گرافیکی خیلی مهم تره . پس همه چی گیگ و اندازه حافظه نیست . ۲ گیگ از حافظه رم با هم جمع میشن تا حافظه بیشتری در اختیار پردازنده گرافیکی باشه . کیسهای معمولی کامپیوتر میتوانند ۲ تا ۳ پردازنده گرافیکی را در خود جای دهند. با توجه به اینکه بسیاری از پردازندههای گرافیکی دارای نورپردازی RGB بر روی پوشش خود هستند، این کار بسیار منطقی است. قیمت کیت نصب کارت گرافیک با توجه به برند آن متفاوت است. کیت نصب در اندازههای مختلف طراحی میشود و از نظر کیفیت ساخت باید وضعیت خوبی داشته باشد. در سایت جالبو شما میتوانید قیمت کارت گرافیکهای مختلف و با قدرتهای مختلف را مشاهده کرده و خرید خود را انجام دهید. کارت گرافیک را در کیس میتوان به طور پیش فرض در کیت عمودی نصب کرد، اما در حال حاضر با استفاده از کیت نصبهای مختلف به چند روش کارت گرافیک نصب میشود، هر چند پرطرفدارترین حالت نصب آن به صورت عمودی است.

چنین پیکربندی نویز و گرمای زیادی تولید میکند، زیرا کارتهای گرافیک در نزدیکی یکدیگر قرار میگیرند و جریان هوا برای خنک کردن آنها وجود سایت mygpu نخواهد داشت. کیت رایزر یک کابل است که به کارت گرافیک این امکان را میدهد که خارج از کیس قرار بگیرد. حالا این اتفاق خوبه یا بده خدا می دونه اما خدا نکنه 1 چیز تو جامعه اپیدمی بشه ، دیگه مردم به هر ضرب و ضوربی که شده میخوان اون حالت اپیدمیک رو حفظ کنن . در واقع SLI و Crossfire در گرافیک لپ تاپ یه نوع الگوریتم برای پردازش موازی به حساب میاد ، با استفاده از این تکنولوژی ها دو یا چند پردازنده گرافیکی می تونن به صورت موازی باهم کار کنن برای ساختن خروجی یکسان ( این نکته مهمه ) . هر چی رقم نسل بیشتر باشه ، کل گرافیک های اون نسل تکنولوژی یا معماری جدید تری نسبت به نسل قبل دارن .

معماری نسل ۸ گرافیک انویدیا شده Maxwell که معماری جدیدتر و بهینه تری هست . مثلا گرافیک لپ تاپ GT 740m نسل هفتم هست یا GT 840m نسل هشتم هست . حالا نسل بعدی همین گرافیک ها رقم اولشون شده ۸ . نسل ۶ یا نسل ۷ یا نسل ۸ . اما در بیشتر مواقع ارتقا یک سیستم با کیس قدیمی و یا کوچک کمی مشکل خواهد بود. یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی کیس گیمینگ نصب عمودی کارت گرافیک است. اما میتوانید از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان هزینه کنید تا یک کیت مناسب برای نصب کارت گرافیک خود داشته باشید. این تنوع در کارت گرافیکها موجب میشود که شما بهترین انتخاب را برای سیستم رایانهایتان داشته باشید و از پرداخت هزینههای اضافی جلوگیری کنید. کارت گرافیک گیمینگ، کارت گرافیک لپتاپ، کارت گرافیک ماینینگ در این دسته از کارت گرافیکها جای میگیرند. اگر مجبورید بین یک کارت گرافیک سریعتر یا یک کارت گرافیک کوچکتر با عملکرد ضعیفتر یکی را انتخاب کنید، در اکثر موارد کارت گرافیک سریعتر برنده میشود. نکته خوب در مورد کیت نصب عمودی کارت گرافیک این است که اکثر پردازندههای گرافیکی امروزی دارای نورپردازی RGB کاملاً یکپارچه هستند که میتوانند با بقیه اجزای کیس همگام شوند.

گرافیک لپ تاپ یکی از پیچیده ترین قسمت های لپ تاپ موقع خرید به حساب میاد که به شخصه دیدم خیلی از افراد نمی دونن که اولا چه مقدار گرافیک در لپ تاپ لازم دارن و ثانیا اعداد و ارقام و پسوند و پیشوند های گرافیک لپ تاپ یه مقدار گیجشون می کنه . گرافیک های GTX هم گرافیک های قوی NVIDIA هستن . G , GT , GTS , GTX . شرکت انویدیا معمولا مدل های ۵۰ به بعد رو با GTX نشون میده مثل GTX 760 یا GTX 850 یا GTX ۸۶۰ . فرق بین GT و GTX رو در ادامه گفتم اما اون ۳ رقم چی هستن ؟ رقم اول رقمی بین ۱ تا ۹ هست که هرچی بیشتر باشه گرافیک جدید تره ( دقت کنید گفتم جدید تر ، نگفتم قوی تر ) اما رقم دوم رقمی بین ۱ تا ۸ هست که هرچی بیشتر باشه گرافیک انویدیا قوی تر هست . بازی با لپ تاپ یکی از لذت بخش ترین کارهایی هست که جامعه بشریت کشفش کرده . در شکل زیر مقایسه عملکرد ۳ مدل از گرافیک های استفاده شده در لپ تاپ در بازی های مختلف رو می بینیم .