بررسی تخصصی کارت گرافیک Intel Graphics 530

■ گرافیک کنسول : همونطور که گفتم ، شرکت هایی که کنسول بازی تولید می کنن ، پردازنده گرافیکی شون رو از شرکت AMD سایت mygpu میخرن . همونطور که گفتم ، در حال حاضر فقط دو تا شرکت هستن که دارن گرافیک تولید می کنن . ■ سری R5 : این سری از گرافیک های AMD جزء گرافیک های سطح پایین و نسبتا ضعیف AMD هستن و نمیشه باهاشون کارهای مالتی میدیا و یا گیم انجام داد . ■ سری R9 : این سری قوی ترین گرافیک ها رو داره و مخصوص بازی و مالتی میدیا طراحی شده . مثلا گرافیک HD 8770 از HD 8750 قوی تر و جدیدتره . مثلا R5 240 از R5 230 جدید تر و قوی تره . در مورد جدید بودن همیشه نمیشه با اطمینان گفت یعنی شاید استثنا هم باشه اما در مورد قوی بودن مطمئن باشید . پس اگه یه ویدیو خارجی در مورد گرافیک AMD دیدین و طرف گفت رِیدیان بدونید که منظورش همین Radeon هستش . تلفظ صحیح واژه Radeon به این صورته : رِیدی آن ( رِیدیان ) . 3. با استفاده از این محصول، با توجه به توان مصرفی پاور میتوانیم به تعداد کارت های گرافیک مورد استفاده در روی سیستم، برق 8 پین گرافیک آن ها را تامین کنیم.

اجزای این کامیپوتر بدون کیس در شاشی کاملاً محصورشدهای قرار دارند؛ ازاینرو، به سیستم خنککنندهی آن باید بهدقت توجه کرد. خوشبختانه با درنظرگرفتن قیمت این محصول، کیفیت نمایشگر آن رضایتبخش بهنظر میرسد. بهگزارش TomsHardware، کامپیوتر بدون کیس جدید G-One Plus از نمایشگر ۳۱٫۵ اینچی IPS با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و وضوح 2K و پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core و گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 بهره میبرد که آن را به گزینهای جذاب برای انجام امور گرافیکی و بازی تبدیل میکند. متأسفانه اطلاعاتی از نرخ تأخیر پاسخگویی این نمایشگر یا حداکثر روشنایی و کنتراست آن دردسترس نیست. Colorful مدل پایهی کامپیوتر جدید G-One Plus را با ۱۶ گیگابایت حافظهی رم عرضه میکند که البته میتوان آن را تا ۶۴ گیگابایت ارتقا داد. حال شما برای اجرای بهتر میتوانید رم و هارد را ارتقا بدهید. کارت گرافیک اینتل 530 برای بازی چگونه عملکردی دارد؟ آیا کارت گرافیک intel 530 می تواند ویدوز 10 را پشتیبانی کند؟ آیا کارت گرافیک intel 530 مناسب است ؟ کارت گرافیک intel graphics 530 می تواند دو مانیتور را پشتیبانی کند ؟ HD Graphics 530 با استفاده از رابط PCI-Express 3.0 x1 به بقیه سیستم وصل شده است.

عالی و قدم به قدم توضیح دادین . قبلا در مورد تفاوت چیپ گرافیک و کارت گرافیک توضیح دادم . من تو این پست به صورت مختصر و مفید بهتون انواع گرافیک AMD رو توضیح میدم که اگه جایی دیدین بدونین حداقل با چه چیزی طرفین . مثلا کارت گرافیک ایسوس و گیگابایت و MSI و EVGA چه… یا در واقع کارت های گرافیکی که توسط شرکت های مختلف تولید میشن ، چه فرقی با هم دارن ؟ ■ گرافیک دسکتاپ : این دسته از گرافیک ها برای کامپیوتر های رومیزی طراحی و روی یه کارت گرافیک تعبیه میشن و داخل کیس جا میخورن . هنگام خرید کامیپوترهای بدون کیس نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. 5. سایز، متراژ و حتی رنگ هر تبدیل با توجه به نیاز هر سیستم قابل تغیر است. لبهی کناری این کامپیوتر نیز به دکمههایی برای تنظیم روشنایی صفحهنمایش و بلندی صدا مجهز شده است. و سردر گم از این که نمیتوانیم کارت های گرافیک را از هم فاصله بدهیم ، تا در دمای مناسبی شروع به کار کنند، و یا کابل گرافیک آنقدر کوتاه است که به گرافیک مان نمیرسد .

در این مواقع استارک شاپ با محصولات خود پا به میدان میگذارد . Colorful بیشتر بهعنوان یکی از شرکای گرافیکی انویدیا شناخته میشود؛ اما در چند سال گذشته محصولات دیگری مثل رم، SSD، مادربرد و حتی کامپیوترهای شخصی نیز تولید کرده است. گرافیک های AMD در چند برند مختلف تولید میشن که هر کدوم اسم و مشخصات مربوط به خودشون رو دارن . شرکت AMD یه شرکت امریکایی چند ملیتیه که پردازنده مرکزی CPU و همینطور پردازنده گرافیکی GPU طراحی و تولید میکنه . این محصول از پنج لولهی حرارتی و کانالهای خنککنندهی مستقل برای پردازندهی مرکزی و پردازندهی گرافیکی بهره میبرد. شرکت AMD و اینتل هم تنها شرکت هایی هستن که پردازنده مرکزی برای کامپیوتر ها تولید میکنن . شرکت AMD و انویدیا تنها شرکت های دنیا هستن که پردازنده گرافیکی برای کامپیوتر تولید میکنن . شرکت AMD برای ورک استیشن ها هم چیپ گرافیک تولید می کنه مثل گرافیک Firepro RG220 .

البته شرکت AMD چیپست مادربورد و مایکروپراسسور هم طراحی می کنه اما بیشتر بخاطر گرافیک و سی پی یو معروفه . البته فکر نکنید که چون اینجوری پس انویدیا سهمی نداره ، گرافیک انویدیا در بیشتر لپ تاپ ها استفاده شده و قطعا تعداد لپ تاپ ها از تعداد کنسول های دنیا بیشتره . گرافیک های AMD چون یه مقدار کمتر از انویدیا استفاده میشن ، مطلب کمتری هم در موردشون نوشته میشه . مثلا اگه یه گرافیک نسل 7 باشه و یکی دیگه نسل 8 ، پیش خودتون نگید که چون عدد 8 از 7 بزرگتره پس قطعا اونی که با 8 شروع میشه بهتره . پس گرافیک AMD یه چیپست گرافیکی هست که توسط شرکت AMD تولید میشه . این چیپست ها می تونن روی مادربورد لپ تاپ لحیم بشن ، می تونن روی کارت گرافیک لحیم بشن و داخل کیس کامپیوتر و روی مادربورد قرار بگیرن . این کامیپوتر بدون کیس به صفحهنمایش تخت ۳۱٫۵ اینچی IPS با وضوح 2K (معادل ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) مجهز شده است. این شرکت امروز کامپیوتر بدون کیس جدیدی به نام G-One Plus برای گیمرها معرفی کرد. این پنل از HDR 400 و ۹۹ درصد گسترهی رنگی sRGB و فناوری انویدیا G-Sync و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز پشتیبانی میکند؛ ویژگیهایی که گیمرها مطمئناً از آنها لذت خواهند برد.

الان که دارم این مقاله رو می نویسم گرافیک AMD تا عدد 400 هم تولید شده . یعنی مدل RX 400 . پس هر گرافیک AMD ای که پیشوند Mobility داره یعنی مدل کم مصرفیه . این شرکت ها ، چیپ گرافیکی می سازن و میدن به شرکت های جانبی تا اونا کارت گرافیک بسازن ، یعنی اون چیپ گرافیک رو روی یه کارت سوار کنن . این کارت گرافیک به دلیل اینکه بر روی مادربورد قرار دارد و اکثر برای انجام خود کار های ویندوز است نباید چشم داشت زیادی از آن داشته باشیم اما این کارت گرافیک می تواند به راحتی یک سری از بازی هایی که تا سال 2018 هستند را برای کاربران اجرا کند. اما شاید گاهی نتایج عکس این موارد را نشان دهد پس بصورت کاملا دقیق روی آن حساب نکنید و فقط بدانید که تا حدود 80 درصد امکان دارد صدق کند . 2) پین در خروجی باعث استفاده تبدیل ، هم به روی رایزر و هم به روی کارت گرافیک می شود. 2) پین گرافیک یا رایزر در خروجی داشته باشیم. در واقع این سری از همون شرکت ATI به یادگار مونده . شرکت AMD در سال 2006 شرکت ATI رو خرید و الان دیگه تمام پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی با نام تجاری AMD معرفی میشن اما قبلا میگفتن گرافیک ATI .

این تضمین می کند که تمام بازی های مدرن بر روی HD Graphics اجرا شوند. بسیاری از ما هنگام نصب سیستم های گیمینگ و ماینینگ ، با مشکلاتی از قبیل کوتاهی کابل 8 پین گرافیک ، کمبود خروجی 8 پین گرافیک بر روی پاور مواجه شده ایم . پارامترهای حافظه نصب شده روی HD Graphics 620: نوع ، اندازه ، گذرگاه ، ساعت و پهنای باند آن. انتخاب این سختافزار برای این نوع محصول منطقی بهنظر میرسد؛ زیرا همهی قطعات در پشت مانیتور یا پایهی آن قرار میگیرند؛ بنابراین، فضای زیادی برای استفاده از قطعات بزرگتر ندارند. این دستگاه حداکثر با یک ترابایت حافظهی ذخیرهسازی از نوع NVMe SSD عرضه میشود. استفاده از دو کارت گرافیک در یک کامپیوتر کار پیچیده ای نیست و از نظر فنی همه می تونن این کار رو بکنن اما قبل از اینکار باید مسائلی رو بدونید که می تونه جلوی اشتباهات رو بگیره و استفاده همزمان دو کارت گرافیک رو ساده تر می کنه پس… علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم . Colorful تضمین میکند که طراحی پایهی خنککنندهی این دستگاه به دفع گرما کمک میکند.

Colorful از پردازندههای موبایلی نسل دوازدهم سری H اینتل و نسخهی لپتاپی پردازندهی گرافیکی RTX 3060 انویدیا در کامیپوتر بدونکیس جدیدش استفاده کرده است. بعد از عبارت R5 یا R7 یا R9 یه شماره 3 رقمی میاد که نشون دهنده نسل اون گرافیک ها هستش . تو دنیای تکنولوژی همیشه اینجوری قرارداد می کنن که هر چی عدد مدل یه محصول بزرگتر باشه ، اون محصول قوی تر یا جدید تره . پس گرافیک هایی که پسوند RX دارن قوی ترن . حالا نکته ای که باید بدونید اینه که اون حرف X فقط واسه گرافیک هایی استفاده میشه که بالای 1.5 ترافلاپس عملکرد پردازشی دارن و در رزولوشن 1080 یا فول اچ دی ، 60 فریم بر ثانیه خروجی میدن . سری HD 6000 و HD 7000 و HD 8000 و Radeon R5 ,R7 , R9 ، گرافیک هایی هستن که تو این دسته بندی قرار میگیرن . ■ سری R7 : این سری جزء گرافیک های متوسط هستن .

این کامپیوتر طراحی جذابی دارد و به سختافزار قدرتمندی مجهز شده است. اطلاعات مربوط به سازگاری HD Graphics 620 با سایر اجزای رایانه. کارت گرافیک intel graphics 530 یک کارت گرافیک یکپارچه شرکت اینتل است که در سپتامبر سال 2015 ساخته شده است. Intel HD Graphics 530 Desktop برای رزولوشن های حداکثر و از جمله 1366×768 مناسب است. اینتل 530 می تواند دو تا مانیتور را پشتیبانی کند و هر دو مانیتور به راحتی می توانند کاربکنند و نیاز کاربران را رفع خواهد کرد. اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . سلام من یه سوال دارم که شاید مربوط به این بحصی که نوشتین نباشه ببخشید من یه گرافیک ADM radeon hd 5450 دارم من وقی وارد بازی خودم میشم و دکمه ی ویندوز g رو میزنم کارکرد cpu و gpu و … Colorful مدل پایهی G-One Plus مجهز به تراشهی اینتل Core i7-12700H را با قیمت ۱,۹۹۹ دلار در ایالت متحده عرضه میکند.

گفتنی است مدلهای مجهز به تراشههای Core i5 و i9 نیز در آینده دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت. کابل 8 پین گرافیک مربوط به پاور مورد نظر خود را به سوکت 8پین مادگی تبدیل زده و 2 خروجی تبدیل را به 8 پین گرافیک یا 6 پین رایزر میزنیم. حالا هم طول کابل گرافیک رو افزایش دادیم و هم سوکت 8 پین گرافیک را افزایش دادیم و یا در عین حال میتوانیم برق رایزر را کنار 8 پین گرافیک تامین کنیم. ما یک پردازنده قوی و 4 گیگابایت رم را برای عملکرد بهینه توصیه می کنیم. تو یه نسل ، هر چی عدد بزرگتر باشه ، اون گرافیک قوی تر و جدیدتره . هر چی عدده بزرگتر باشه ، اون نسل جدیدتره . ■ سری AMD Radeon pro : این سری در واقع نسل جدید همون fire pro هستش که برای ورک استیشن ها طراحی میشه . کار میکنن ولی گرافیکم اصلا کار نمیکنه رو ی بازی های مختلف هم امتحان کردم و گرافیک اصلا کار نمیکنه اگه میشه لطف می کنید راهنمایی کنید… این پارامترها به طور غیرمستقیم از عملکرد HD Graphics 620 صحبت می کنند ، اما برای ارزیابی دقیق باید نتایج معیار و تست بازی را در نظر بگیرید.

پارامترهای عملکرد کلی کارت گرافیک intel HD Graphic 620 مانند تعداد سایه بان ها ، ساعت هسته GPU ، روند تولید ، بافت و سرعت محاسبه. مثلا گرافیک AMD Radeon R7 450 یه گرافیک با عملکرد پردازشی 1075 گیگافلاپس ( حدود 1 ترافلاپس ) هستش و پسوند RX هم نداره اما گرافیک Radeon RX 460 یه گرافیک با عملکرد پردازشی 1.9 ترافلاپس هستش و پسوند RX داره . یکی از مهمترین سوالاتی که در مورد کارت گرافیک وجود داره اینه که بهترین مارک کارت گرافیک چیه ؟ 2. پشتیبانی از تمامی پاور ها و کارت گرافیک نسل جدید موجود در بازار بهترین ویژگی این محصول است. بهترین مارک کارت گرافیک چیست ؟ گرافیک AMD چیست ؟ نامگذاری گرافیک های لپ تاپ AMD مثل گرافیک های دسکتاپ هست با این تفاوت که حرف M اضافه شده . یه نکته دیگه هم بگم ، بعضی از گرافیک های AMD انتهای اسم شون حرف X داره مثلا مدل R9 280X سرعت کلاک پالس بیشتری نسبت به مدل R9 280 داره . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! از طرف دیگه ، هر چی اون عدد 3 رقمی بزرگ تر باشه ، گرافیک قوی تر و جدید تریه ، حتی اگه تو یه نسل باشن .

همونطور که در بنچمارک بالا هم می بینید ، هر چی عدد بزرگتره ، گرافیک AMD قوی تره . پس R5 ضعیف تا معمولی ، R7 معمولی تا نسبتا قوی و R9 هم قوی تا فوق قوی . ■ سری Radeon : سری معمولی و عرفی هستش که توی بازار زیاده . واژه Radeon در ایران معمولا رادئون تلفظ میشه یا دیگه طرف بخواد خیلی خارجکیش بکنه میگه ردئون اما جفتش غلطه ! ■ گرافیک ورک استیشن : ورک استیشن به لپ تاپ ها و یا کامپیوتر های رومیزی گفته میشه که برای کارهای تکنیکال یا فنی و پیچیده طراحی شدن . به عنوان مثال واقعی ، گرافیک AMD R5 340 از گرافیک AMD R5 240 جدیدتره . گرافیک AMD شاید یکی از مباحثی بوده که بیشترین درخواست رو از طرف کاربران علم فردا داشته . محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . در غیر اینصورت ، اون حرف X از مدل گرافیک AMD حذف میشه .

مثلا گرافیک AMD Radeon HD 7670m برای لپ تاپ طراحی شده اما همین گرافیک بدون حرف m برای دسکتاپ طراحی شده . مثلا Radeon HD 7750 . ■ سری Mobility Radeon : این سری ، سری کم مصرف کارت گرافیک های AMD محسوب میشه . مثل گرافیک Radeon hd 8770 که از سری 8000 گرافیک های AMD هستش و یا مدل Radeon R9 370 . اینتل فروش کارت گرافیک intel HD Graphic 620 را از 30 آگوست 2016 آغاز کرد. از دیگر ویژگیهای این دستگاه میتوان به بدنهی آلومینیومی، نورپردازی RGB، وبکم پاپاپ، دو بلندگوی پنجواتی، پایهی قابلتنظیم ارگونومیک با پایهشارژ بیسیم (حداکثر قدرت ۱۵ وات) و وایفای 6E اشاره کرد. یا اگه خواستین دو تا کارت گرافیک AMD رو با هم مقایسه کنید بدونید که کی به کیه پس با من همراه باشید . راه حل های فناوری و API های پشتیبانی شده توسط HD Graphics 620. اگر به فناوری خاصی برای اهداف خود نیاز داشته باشید ، احتمالاً به این اطلاعات نیاز خواهید داشت. نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه .