تحصیل در رشته گرافیک

اکثر واحدهای درسی دوره کارشناسی ارشد گرافیک، عملی هستند. دانشجویان رشته گرافیک باید در دوره کارشناسی ارشد روی پروژههای عملی بسیار زیادی کار کنند تا مهارتهای خود را در زمینههای مختلف گسترش دهند. افرادی که در رشته گرافیک تحصیل میکنند مهارتهای بسیاری را میآموزند. هزینه تحصیل و زندگی در برخی از کشورها مانند آمریکا بسیار بالا است و تعداد زیادی از دانشجویان بینالمللی توانایی تامین هزینههای تحصیل و زندگی در کشورهایی مانند آمریکا را ندارند. همچنین برای اخذ بورسیه از دانشگاههای بینالمللی مدارکی لازم است که شامل موارد نام برده میشوند مانند: معدل بالا، استعداد درخشان، سابقه کاری یا رزومه عالی، نمره زبان بیشتر از ۶٫۵ ، همچنین اخذ نمره بالا در آزمون GRE میتواند شانس افراد را برای دریافت بورسیه تحصیلی افزایش دهد. هزینه تحصیل در دانشگاههای خصوصی ترکیه بسیار بالا است. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته گرافیک را دارند و تمایل دارند برای دوره کارشناسی گرافیک در یکی از دانشگاههای آمریکا تحصیل کنند باید در یکی از این آزمونها شرکت کنند و نمرات قابل قبولی در این آزمونها کسب نمایند. پریا نایبیان گفته: سلام مهران عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده گوتوتیآر، دوست عزیز از جمله موارد تاثیر گذار در گرفتن این بورسیه میتوان به معدل کل و نمرات ۳ سال اول لیسانس و شبیه بودن رشته لیسانس و فوق لیسانس/کیفیت رزومه و مخصوصا نمونه کار ها درصورت وجود/ انگیزه نامه شخص اشاره کرد.

در نتیجه میتوان گفت رشته گرافیک یا ارتباط بصری نقش مهمی را در رونق اقتصادی ایفا میکند. موسسه هنر شیکاگو هنرمندان موفق زیادی را پرورش داده است و از این رو دارای اعتبار بینالمللی بسیار زیادی است. دانشجویان بینالمللی بسیار زیادی در این دانشگاه و در رشتههای مختلف هنری تحصیل میکنند. دانشجویانی که حداقل دو سال در یکی از دانشگاههای استرالیا تحصیل کرده باشند میتوانند برای گرفتن ویزای ۴۸۵ استرالیا اقدام کنند. این موسسه کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل هر سال دانشجویان زیادی برای ورود به موسسه هنر شیکاگو با یکدیگر به رقابت میپردازند. گرافیک یکی از رشتههای جذاب هنری است که هر ساله دانشجو زیادی به خود جذب میکند. رشته گرافیک یکی از رشتههای جذاب تحصیلی در دانشگاه است. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا ۱۵۰۰ دلار در ماه است. در طی چند سال گذشته تعداد دانشجویان بینالمللی در کانادا به طرز چشمگیری افزایش یافته است. میانگین هزینه تحصیل در رشته گرافیک در دانشگاههای کشور کانادا حدود ۲۰۰۰۰ دلار در سال است. اما میانگین هزینه تحصیل در رشته گرافیک در دانشگاههای دولتی ایتالیا حدود ۴۰۰۰ یورو در سال است.

هزینه تحصیل در فرانسه بسیار مناسبتر از کشور های اروپایی و کشورهایی مانند امریکا و انگلیس است. برخی از دانشگاههای ترکیه در مقطع کارشناسی نیز برنامههای آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه میدهند اما هزینه تحصیل در دورههایی که به زبان انگلیسی تدریس میشوند بیشتر است. بسیاری از جمعیت دانشجویان مدرسه طراحی رود آیلند را دانشجویان بینالمللی تشکیل میدهند. رشته گرافیک یکی از زیرشاخههای رشته هنر است و برای بسیاری از طرفداران هنر بسیار جذاب است. آزمون ACT یکی دیگر از آزمونهای استاندارد برای ورود به دانشگاههای آمریکا است. این مهارتها بسیار گسترده و جامع هستند و دانشآموختگان را برای ورود به رشتههای مهیج در صنعت ارتباطات و طراحی آماده میکنند. در این برنامهها دانشجویان با مباحثی همچون ارتباطات اجتماعی، طراحی گرافیک، طراحی بصری، تصویرسازی و … اساتید این دانشگاه در رشته خود متخصص هستند و برای انتقال اطلاعات به دانشجویان از روشهای نوین تدریس استفاده میکنند. در آمریکا فرصتهای تحصیلی و کاری خارقالعادهای وجود دارد و دانشجویان بینالمللی میتوانند به خوبی از این فرصتها استفاده کنند. ویزای Tier۴ متعلق به دانشجویان است. همچنین کشور استرالیا یکی از امنترین کشورهای جهان است. رشته گرافیک یکی از رشتههای مهم تحصیلی در استرالیا است. پاسخ به بخش مقالهنویسی این آزمون اختیاری است.

بنابراین، هرگونه ارتباط غیر کلامی با استفاده از حس بینایی، به عنوان ارتباط تصویری شناخته میشود. سابقه کاری، میزان مهارت و میزان تحصیلات ارتباط مستقیمی با میزان درآمد طراحان ارتباط تصویری دارند. طراحان وب حرفهای و متخصص به طور میانگین حدود ۶۵۸۳ دلار در ماه درآمد دارند. طراحان وب از درآمد بسیار بالایی برخوردار است. میانگین درآمد ماهیانه طراحان وب مبتدی نیز حدود ۳۳۳۳ دلار است. شغلهای مرتبط با رشته گرافیک عبارتند از: طراح ارتباط تصویری، طراح گرافیک، طراح وب یا برنامه، ویرایشگر فیلم، عکاس، مدیر ارتباطات و بسیاری از مشاغل دیگر. دانشجویان رشته گرافیک یا ارتباط بصری مهارتهایی مانند طراحی گرافیکی، تصویرسازی، انیمیشنسازی، عکاسی و حتی ویرایش عکسها را یاد میگیرند. این دانشگاه رشتههای طراحی گرافیک، تصویر سازی، عکاسی دیجیتال، انیمیشنسازی دیجیتال و بسیاری از گرایشهای دیگر رشته گرافیک را ارائه میدهد. مسیرهای شغلی موجود در این رشته شامل طراحی گرافیک، عکاسی حرفهای یا روتوش، تصویرسازی و انیمیشنسازی حرفهای، تبلیغات، طراحی وبسایت و … داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل هم میتواند شانس اخذ پذیرش دانشجویان را بیشتر کنند.

میخواستم بدونم اگر بتونم آیلتس بالای 6 بگیرم شانس گرفتن بورسیه از دانشگاه های استرالیا رو دارم؟ این پاسخ به صورت کلی در زمینه بورسیه تحصیلی در این دانشگاه داده شده است و نه به طور اختصاصی در این رشته. هند، چین، آفریقای جنوبی و برزیل نمونههای موفقی از کشورهایی هستند که به نظر میرسد طراحی و به طور کلی رشته گرافیک یک روش و ابزاری مؤثر برای پیشرفت اجتماعی و فرهنگی آنان بوده است. بسیاری از آنان به تنهایی و به صورت پروژهای کار میکنند و نیازی ندارند که حتما در یک شرکت خاص استخدام شوند و این یک مزیت بزرگ محسوب میشود. دانشجویان گرافیک در دوره کارشناسی ارشد میتوانند در شاخههای مختلفی از این رشته تحصیل کنند و در یک تخصص خاص از رشته گرافیک تحصیلات خود را ادامه دهند. زبان تحصیل در دانشگاههای فرانسه در مقطع کارشناسی زبان فرانسوی و در مقاطع تحصیلات تکمیلی زبان تحصیل معمولا زبان انگلیسی است. بسیاری از دانشگاههای معتبر سراسر جهان رشته گرافیک را در مقاطع تحصیلی مختلف برای علاقهمندان به این رشته ارائه میدهند. هزینه تحصیل رشته گرافیک در کشورهای مختلف چقدر است؟ زبان تحصیل در دانشگاههای هلند در مقطع کارشناسی زبان هلندی و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معمولا زبان تحصیل، انگلیسی است.

موسسه پرت برای ارزیابی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نمرات اخذ شده در آزمون GRE را ملاک قرار میدهد. در دوره کارشناسی ارشد گرافیک دانشجویان باید در سال آخر تحصیلی یک پایاننامه ارائه دهند و از آن دفاع کنند. رشته گرافیک و گرایشهای آن در پیشرفت کشورها نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است و در زمینههای ترویج آموزش عمومی، بهداشت عمومی و حفاظت از محیط زیست بسیار تاثیر گذار بوده است. اساتید در دوره کارشناسی گرافیک نحوه کار با نرم افزارها و تکنیکهای طراحی را به دانشجویان آموزش میدهند. بهتر است بدانید که بسیاری از دانشگاههای جهان دورههای کارشناسی ارشد و دکتری را به زبان انگلیسی ارائه میدهند. بنابراین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری میتوانند در اکثر دانشگاههای معتبر جهان به زبان انگلیسی تحصیل کنند. معمولا دانشجویان بینالمللی که در یکی از دانشگاههای آمریکا تحصیل میکنند ویزای F۱ دارند. معمولا دانشگاههای انگلستان شهریههای سنگینی را از دانشجویان اخذ میکنند. هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان بسیار بالاست. دانشجویان بینالمللی که در یکی از دانشگاههای کشور انگلستان تحصیل میکنند میتوانند پس از فارغالتحصیلی به مدت ۴ تا ۶ ماه پس از اتمام درس در کشور انگلستان اقامت داشته باشند تا کاری متناسب با رشته تحصیلی خود بیابند.

اکثر دانشگاهها برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری محدودیت سنی ندارند، اما داشتن گپ تحصیلی (فاصله افتادن بین مقاطع تحصیلی) میتواند شانس داوطلبان را برای اخذ پذیرش تحصیلی کاهش دهد. در این بخش نیاز دیدیم که بهطور کلی مقاطع مختلف تحصیلی این رشته را جداگانه در زیر بررسی نماییم. هزینه تحصیل در کشورهای مختلف متفاوت است. یکی از دلایل محبوبیت زیاد کشور آلمان در میان دانشجویان بینالمللی رایگان بودن هزینه تحصیل در دانشگاههای این کشور است. کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است. دانشجویانی که در رشته گرافیک تحصیل میکنند میتوانند پس از فارغالتحصیلی در حوزههای مختلفی مشغول به کار شوند. مدارک علمی و تحصیلی این دانشگاه بسیار معتبر است و دانشجویان میتوانند پس از فارغالتحصیلی به سرعت در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند. دانشجویان بینالمللی موظفند پس از اتمام دوره تحصیلی، به کشور خود باز گردند. دانشجویان دوره دکتری گرافیک موظف هستند در پایان دوره تحصیلی یک پایاننامه جامع و کامل در یک زمینه تحقیقاتی ارائه دهند و از پایاننامه خود در مقابل اساتید دفاع کنند. در دوره دکتری دانشجویان میتوانند یاد بگیرند که چگونه اطلاعات را به روشی جذاب ارائه دهند و آنها را به شکلی قانعکنندهتر جلوه دهند و همچنین ممکن است دانش جدیدی در مورد چگونگی ترکیب عناصر مانند رنگ و شکل به دست آورند.

آنها همچنین ممکن است به عنوان یک مدیر یا متخصص در یک محیط صنعتی یا تجاری مشغول به کار شوند. شرکتهایی که میخواهند محصولات یا تجارت خود را تبلیغ کنند به متخصصان رشته گرافیک نیاز دارند. برخی از این بورسیهها میتوانند کل هزینه تحصیلی را پوشش دهند و بعضی دیگر تنها قسمتی از هزینه تحصیلی را میتوانند تامین کنند. برخی از این رشتهها عبارتند از: رشته طراحی گرافیک، تصویرسازی، هنر و طراحی، هنرهای استودیویی، طراحی بصری، طراحی محصول، هنرهای تجسمی، طراحی فناوری، عکاسی، هنر تجارت و تبلیغات، ارتباط دیجیتال و چند رسانهای، طراحی بستهبندی، طراحی ارتباطات، گرافیک رایانهای و بسیاری از رشتههای دیگر. تمامی این رشتهها دارای واحدهای درسی مشابه و مشترک هستند. رشته گرافیک با رشتههای زیادی دروس مشترک دارد. رشته گرافیک به عنوان یک رشته هنری و فنی دارای نقاط مشترک بسیار زیادی با رشتههای دیگر است. این دانشگاه برای پنج سال متوالی به عنوان برترین دانشگاه هنر و طراحی جهان برگزیده شده است. دانشجویان بر اساس رتبهبندی QS میتوانند با دانشگاههای برتر جهان در رشته خود آشنا شوند. در سال ۲۰۲۱ بر اساس رتبهبندی QS دانشگاه هنر لندن(UAL) به عنوان دومین دانشگاه برتر جهان در حوزه هنر و طراحی معرفی شد.

اما با توجه به آمار گرفته شده میانگین هزینه تحصیلی در رشته گرافیک در دانشگاههای برتر بینالمللی میتواند ۲۰۰۰۰ دلار در سال باشد. کشور ایتالیا نه تنها به دلیل چند ملیتی بودن بلکه به دلیل داشتن چندین دانشگاه برتر دولتی و خصوصی جزو بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بینالمللی است. این دانشگاه جزو دانشگاههای برتر هنر و طراحی در کشور آمریکا است. دانشگاه آلتو فنلاند جزو دانشگاههای معتبر جهان است. فرانسه مقصدی جذاب برای دانشجویان در سراسر جهان است. در دنیای امروز گرافیک به بخشی جداییناپذیر از هر تجارت تبدیل شده است. در هر کشوری شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری متفاوت است. رشته گرافیک در هر کشوری متاثر از سنتها، قومیت، تنوع زبان، عقاید و سیستمهای ارزشی است. در ادامه به بررسی هر یک از این آزمونها میپردازیم. در هر صورت اخذ پذیرش برای رشته گرافیک در مقطع کارشناسی کمی مشکل است. داوطلبانی که قصد دارند از این دانشگاه در مقطع کارشناسی پذیرش بگیرند باید در یکی از آزمونهای SAT یا ACT شرکت کنند و نمره قابل قبولی را در این آزمونها کسب نمایند. داوطلبانی که دارای مدرک زبان آیلتس یا تافل هستند شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی دارند. Zari گفته: سلام درمورد بورسیه ی اسپانیا در مقطع دانشگاه با دیپلم گرافیک و مدرک B2 یک توضیح میدید آیا اسپانیا بورسیه ی گرافیک میده؟

بورسیه تحصیلی تنها به دانشجویان مستعد، سختکوش و خلاق تعلق میگیرد. در آزمون SAT مهارتهای ریاضی، خواندن و نوشتن و مقالهنویسی داوطلبان مورد ارزیابی قرار میگیرد. را در نظر میگیرد. دانشجویان رشته گرافیک میتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در یکی از گرایشهای این رشته تحصیلات خود را ادامه دهند. بسیاری از دانشگاههای استرالیا رشته گرافیک را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه میدهند. رشته گرافیک یکی از رشتههای هنری مجبوب در هلند است و بسیاری از دانشگاههای هلند رشته گرافیک را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه میدهند. دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در رشته گرافیک از یکی از دانشگاههای معتبر خارجی پذیرش اخذ کنند، بهتر است در آزمون GRE شرکت کنند زیرا بسیاری از دانشگاه معتبر جهان آزمون GRE را ملاک ارزیابی دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی قرار میدهند. برای مثال زبان تحصیل در دانشگاههای کشور آلمان، در مقطع کارشناسی زبان آلمانی است، در صورتیکه زبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاههای این کشور، انگلیسی است.

در ادامه به بررسی رشته گرافیک در کشورهای مختلف جهان میپردازیم. گرافیک میتواند باعث ترویج هویت فرهنگی کشورها شود و فرهنگ کشورهای مختلف را به یکدیگر معرفی کند. QS در سال ۲۰۲۲ اسامی بهترین دانشگاههای هنر و طراحی در جهان را معرفی نمود. SAIC یکی از برترین دانشگاههای هنر و طراحی در آمریکا و در سراسر جهان است. احتمال اخذ پذیرش از این موسسه بسیار پایین است زیرا SAIC هر سال تنها به تعداد معدودی از دانشجویان نخبه پذیرش اعطا میکند. موسسه هنر شیکاگو (SAIC) در سال ۱۸۶۶ تاسیس شده است و جزو یکی از مدارس خصوصی معتبر در ایالت متحده آمریکا است. مدرسه طراحی رود آیلند RISD در سال ۱۸۷۷ در منطقه رود آیلند تاسیس شد. این آزمون برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ طراحی شد و هدف آن این بود که جایگزین آزمون SAT شود. هدف اصلی این دانشگاه پیشرفت کشور فنلاند در تمام حوزههای علمی، فناوری و هنر است. هدف اصلی رشته گرافیک یا ارتباط تصویری، برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ابزار بصری است.

بسیاری از رشتهها مانند رشتههای طراحی گرافیگ، هنرهای تجسمی، تصویر سازی، طراحی فناوری، عکاسی، هنر تجارت و تبلیغات، ارتباط دیجیتال و چند رسانهای، طراحی بستهبندی یا محصول، طراحی ارتباطات، گرافیک رایانهای، هنرهای استودیویی با رشته گرافیک نقاط مشترک زیادی دارند و جزو رشتههای مرتبط با رشته گرافیک (ارتباط تصویری) محسوب سایت mygpu میشوند. رشته گرافیک یا ارتباط تصویری با بسیاری از رشتههای هنری ارتباط دارد. میانگین درآمد یک طراح ارتباط تصویری در ایالت متحده آمریکا ۶۱۷۵ دلار در ماه (۷۴۱۰۶ دلار در سال) است. دانشکده طراحی پارسونز در سال ۱۸۹۶ و در شهر نیویورک آمریکا تاسیس شده است. در این دوره دانشجویان با مفاهیم اساسی و بنیادی رشته گرافیک آشنا میشوند و متشکل از دروس نظری و عملی است و دانشجویان باید هم در امتحانات پایانترم و هم در آزمونهای عملی، دانش و مهارت خود را به نمایش بگذارند. بنابرای دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در رشته گرافیک در یکی از دانشگاه معتبر جهان ادامه دهند بهتر است در این آزمون شرکت کنند و عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. اکثر واحدهای درسی رشته گرافیک، عملی هستند و دانشجویان باید در پروژههای عملی زیادی شرکت کنند و طرحهای گرافیکی منحصر به فردی را خلق نمایند.

البته برخی از دانشگاهها مانند دانشگاه های کشور ترکیه در مقطع کارشناسی نیز دورههایی را به زبان انگلیسی برگزار میکنند تا دانشجویان بینالمللی بتوانند به راحتی در دانشگاههای کشور ترکیه تحصیل کنند. سلام دوست عزیز، شما تا اتمام زمان تعهد قادر به مهاجرت نخواهید بود. پریا نایبیان گفته: سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده گوتوتیآر، دوست عزیز بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی به ندرت اتفاق می افتد. پریا نایبیان گفته: سلام علی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده گوتوتیآر،بله دوست عزیز در صورتیکه مدارک و گواهینامه های بینالمللی مرتبط با شغل خود را ارائه دهید و در صورت داشتن مدرک زبان میتوانید برای کار در این رشته اقدام کنید. دورههای گرافیک در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاههای آلمان ارائه میشود. این مدرسه دارای بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در رشتههای مختلف تحصیلی است. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه بین ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ لیر در ماه است. بنابراین دانشجویان باید با توجه به وضع مالی و روحیات خود کشوری مناسب را برای تحصیل در مقطع دانشگاهی انتخاب کنند تا بعدا دچار پشیمانی نشوند. طراحی بصری موضوعات زیادی را در خود جای داده است که طراحان باید از آن استفاده کنند، از تفاوت در تفسیرهای فرهنگی از رنگ قرمز، استفاده مناسب از فضای سفید، تا تابوهای جهانی مانند تنظیم عناصر قرمز در پسزمینههای آبی.