گیگابایت رقیب همیشه سرسخت!

در این مقاله سعی کردیم مقایسه کارت گرافیک لپ تاپ را انجام سایت mygpu دهیم. البته نباید این نکته را از یاد برد که اکثر کارتهای گرافیک به نمایش ساده صفحه نمایش محدود هستند و امروزه تنها این قطعه کدهای تصویر را تبدیل به سیگنال نمی کند بلکه پردازنده گرافیکی مجتمع (GPU) که هسته کارت گرافیک است، پردازشهای اضافی را انجام می دهد. البته قبل از شروع معرفی این مدل ها باید بگوییم تفاوت قیمت کارت گرافیک به خاطر ویژگی هایی است که در مدل های مختلف کم و زیاد می شود؛ پس بهتر است قیمت کارت گرافیک را به عنوان مبنا قرار ندهید. در همین حال، خطوط مختلف کارت AMD همه نامهای خاص خود را دارند. برای نمایشگرهای 4K یا 5K، همه کارتهای گرافیک اکنون حداقل از استانداردهای DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0 پشتیبانی میکنند که پهنای باند مورد نیاز برای نرخ تازه سازی 60 هرتز را ارائه میدهند – این یک مشکل جدی در کارتهای گرافیک قدیمی بود.

و در آخر اینکه انویدیا و AMD تقریباً هر دو سال یک سری کارت گرافیک جدید به رده بندی کارت گرافیک لپ تاپ اضافه میکنند (متفاوت است) و وقتی نسل جدیدی به بازار عرضه میشود، به معنای بالا بردن سطح در تمام زمینههای فنی است مانند هستههای بیشتر، حافظه بیشتر، پهنای باند بیشتر و ویژگیهای بیشتر، اغلب فشرده سازی به همان توان و حرارت مورد نیاز نسل قبلی کارت. در اینجا رده بندی کارت گرافیک لپ تاپ مورد بررسی قرار گرفته است. پس از بررسی بهترین کارتها در رده بندی کارت گرافیک لپ تاپ باید بدانیم چگونه کارت مناسب خود را انتخاب کنیم؟ باید بدانید که برق ۲۲۰ ولت شهری یک منبع تامین انرژی قوی است که گاهی اوقات در بردارنده نوسانات مخرب می باشد. شما با خرید کارت گرافیک مناسب می توانید کیفیت بهتری داشته باشید.البته برای خرید کارت گرافیک، بهتر است نکاتی را بدانید. به راحتی میتوان گفت که RX 590 بهتر از RX 580 است.

البته چیز خوبی که در مورد کارت های گرافیک گسسته وجود دارد این است که می توان آن را به راحتی ارتقا داد و تصویر باکیفیت تری را داشت.ارتقای کارت گرافیک باعث می شود شما هنگام انجام کارهای پیچیده تر مانند ویرایش ویدئو یا بازی، گرافیک بالایی را برای پردازش تصاویر در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشید. کارت گرافیک این کار را با تبدیل داده ها به یک فرم بهتر یعنی تبدیل کدها به سیگنال انجام می دهد تا که مانیتور به راحتی بتواند آن را درک کند و تصویر را به نمایش درآورد. انتظار میرود کارتهای سری Nvidia 2000 کار 60fps، بازی 4K یا 144fps، بازی FullHD (1080p) را انجام دهند. به همین دلیل کارشناسان همواره توصیه می کنند در جهت پیشگیری از بروز این نوع مشکلات حین اتصال مستقیم لپ تاپ به برق شهری، استفاده از محافظ را فراموش نکنید. افرادی که کار آنها با تصویر است کاملا اهمیت این موضوع را درک می کنند. چگونه کارت گرافیک مناسب خود را انتخاب کنیم؟ دو نوع کارت گرافیک وجود دارد؛ کارت گرافیک یکپارچه و گسسته.

در همه دستگاه های الکترونیکی بسته به نوع و قدرت دستگاه، پس از گذشت مدتی از کارکرد آن، یک زمانی برای استراحت لازم است. این مدل یکی از سخت ترین رقبا برای کارت گرافیک های شرکت ایسوس بود. آیا شما قصد خرید یکی از بهترین کارتهای گرافیک را دارید یا میخواهید به چیزی جدیدتر و سریعتر دست پیدا کنید؟ هرچه عملکرد کارت شما سریعتر باشد، جزئیات بهتر و جلوههای گرافیکی پیشرفته تری را قادر خواهید بود در بازیها و در رزولوشنهای بالاتر آن روشن کنید. R9 390 کمیکندتر است (5-10 درصد)، اما به لطف VRAM 8 گیگابایتی، 10-15 درصد سریعتر از GTX 970 است. یک کارت گرافیک اختصاصی در کنار خودش حافظه دسترسی تصادفی (VRAM)، سیستم خنککننده مخصوص خود و تنظیم کنندههای برق اختصاصی با تمام اجزای طراحی شده مخصوص برای پردازش تصاویر ویدئویی دارد. در آخر این سیگنال ها توسط کارت گرافیک به مانیتور ارسال شده و تبدیل به تصویر می شوند. کارکرد پشت سر هم و طولانی مدت این دستگاه می تواند سبب تضعیف توان قطعات سخت افزاری و سپس تولید گرمای زیاد از سوی آن ها شود. برنامه ها و بازی های فوق سنگین که قطعات لپ تاپ شما توان اجرای صحیح آن ها را ندارند، تنها باعث تضعیف و کاهش توان قسمت های مختلف سخت افزار و نقص عملکرد آن ها می شود.

اما واقعا قیمت بالایی را برای این کارت گرافیک ام اس آی ارائه داده است و همین دلیل باعث شده تا نتواند جایگاه اول را در دل مشتریان داشته باشد. مشابه حالت Turbo در پردازندههای اینتل، هنگامی که کارت گرافیک تحت بار سنگینی قرار دارد برای عملکرد بهتر با سرعت کلاک بالاتر کار میکند، تا زمانی که به حداکثر از پیش تعیین شده برسد، که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد وجود دارد. تعداد هستهها واقعاً قدرت کلی ارائه کارت را تعیین میکند. چرا که اگر سیستم شما در عین اینکه مانیتور رده بالایی دارد کارت گرافیک ضعیفی داشته باشد؛ اما متاسفانه سیستم شما تصویر کم کیفیتی را ارائه می دهد. اما اگر شما فردی هستید که وظایف غیر گرافیکی و ساده ای در سیستمتان انجام می دهید، گرافیک یکپارچه برای شما گاهی بیش از اندازه کافی خواهد بود؛ چرا که کارهایی مانند ایجاد اسناد و یا حتی تماشای فیلم نیاز به گرافیک بالایی ندارد و با کارت گرافیک مجتمعی که بر روی سیستم شما نصب است کارتان راه می افتد. در گرافیک هم کار اپراتوری نرم افزار وجود دارد هم خلاقیت، یک گرافیست باید همه ی این کارها را یاد بگیرد و برای مسالهها راه حل تصویری ارائه دهد.

بعضی شرکتها نیازمند متخصص حرفهای و بعضی با متخصص مبتدی کارشان راه میافتد، به خاطر همین با گرافیک میتونید بعد از کارآموزی زود سرکار بروید. با گرافیک هم میتونید “خلاقیت” تجربه کنید هم “مذاکره کردن” با مشتری که از جمله مهارت هایی است که خیلی تو زندگی به دردتون میخوره. البته یکسری که فکر میکنند گرافیک هم مثل نقاشی فقط خلاقیت است ممکنه کمی توی ذوقشان بخورد مثلا برای دیزاین “نوشتار یک مجله” شاید چندان خلاقیت لازم نباشد و کاری تکراری و کسالت آور برایتان باشد ولی در طراحی یک پوستر اونجاست که یک گرافیست میتونه خلاقیتشو نشون بده. البته نباید کیفیت را فدای ارزانی کرد! البته شرکت خوشنام و بزرگی چون ایسوس هیچگاه از امکانات و متالوژی برای محصولاتش کم نگذاشته است اما همین وسواس در تولید و ساخت محصولات این شرکت باعث شده قیمت کارت گرافیک ایسوس به نسبت دیگر شرکت ها بالاتر باشد. را باعث می شود. شرکتی که با محصول فوق العاده کاربردی اش توانست از رقیبان هم رده خود به مقدار زیادی پیشی بگیرد و جایگاهش را در بازار لوازم الکترونیکی محکم کند. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، با کمک برنامه های کاربردی نرم افزاری مغز رایانه (CPU) اطلاعات مربوط به تصویر مورد نظر را به واحد پردازش کارت گرافیک یعنی gpu ارسال می کند.

محافظ برق وسیله ای است که سبب عدم ورود نوسانات نامناسب ولتاژی به دستگاه مورد نظر و کاهش خطر در این زمینه می شود. در نتیجه خرابی این قطعه در امر نمایش موارد مذکور مشکل پیش آمده و لپ تاپ دچار عدم عملکرد صحیح در امر نمایش می شود. حالا این سوال پیش می آید که کارت گرافیک یکپارچه چیست؟ از این رو بهتر است پیش از نصب هر نرم افزار امکانات مورد نیاز آن را با حداکثر امکانات ارائه دهنده از سوی سخت افزار سیستم خود تطبیق داده و در صورت نبود هیچ مشکلی به نصب آن اقدام نمایید. اما کارت گرافیک گسسته اغلب به عنوان یک عضو اضافی بر روی مادربرد کیسها نصب می شوند. سرعت ساعت کارت گرافیک به عنوان یک شکل پایه و “تقویت GPU” ذکر شده است. تمام کارتهای گرافیک مدرن فقط از خروجیهای ویدئویی دیجیتال یا HDMI یا DisplayPort استفاده میکنند (که ممکن است یک اتصال miniDP کوچک مربع یا یک اتصال دهنده D شکل بزرگ باشد).

بسته به اینکه یکی از اینها را بخرید یا یک نوع ساخته شده توسط سازندگان GPU مانند EVGA، MSI یا ASUS باشد، مشخصات ممکن است متفاوت باشد. بریم سراغ اصل مطلب، یکی از مشکلات دانشجویان گرافیک اینه که تو دانشگاه خیلی چیزی بهت یاد نمیدن یا متناسب با نیاز بازار ایران بهت یاد نمیدن. R9 290X حتی قدیمیتر نیز در اصل با R9 390 با R9 290 تساوی دارد. انویدیا اکنون دارای سه نسخه کارت گرافیک سری 20 خود است، 20XX، 20XX Super و 20XX Ti – به علاوه طیف وسیعی از کارت های میان رده وجود دارد که مانند 1650 و 1660 متناسب با نامگذاری نیستند. حال که با انواع و کارکرد کارت های گرافیک آشنا شدید اما حال باید به پرطرفدارترین ها و مرغوب ترین های بازار کارت گرافیک بپردازیم. در پایان نیز می توانید چند مدل از مرغوب ترین و معروف ترین مدل های کارت گرافیک را مشاهده کنید. چراکه برای کار کردن با سیستم های کامپیوتری حتما باید تصویر را داشته باشید. اولین قدم برای اینکه بدانید چه انتخابی مناسب ترین برای شماست باید انواع کارت گرافیک را بشناسید و ببینید آیا شما واقعا به خرید کارت گرافیک نیاز دارید یا خیر؟

اما باید شما این واقعیت را بدانید که همانطور که CPU مغز رایانه شماست، اما شما نمی توانید بدون یک کارت گرافیک با بهترین سیستم نیز کار کنید. پس اگر شما به تصاویر نرم تر و واقعی تری نیاز دارید باید سیستم شما کارت گرافیک خوبی داشته باشد. همچنین در صورتی که سوالی برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید. این کار در (GPU)برای کاهش بار محاسباتی اضافه از پردازنده مرکزی سیستم (CPU) در این قسمت انجام میشود. همچنین با گذشت زمان ممکن است خرابی این قطعه به دیگر قسمت ها نیز سرایت پیدا کند. این شرکت یکی از قدرتمند ترین و با کیفیت ترین ها در حوزه ابزارهای الکترونیکی است. یکی دیگر از مخرب ترین آسیب های ممکن در دستگاه های لپ تاپ نوسانات نامناسب برق است. باید بگوییم که این نوع از کارت گرافیک عمدتا در رایانه های شخصی و لپ تاپ های استاندارد یافت می شود.

به عنوان سومین شرکت تولید کننده باید به شرکت گیگابایت اشاره کنیم که تخصص اصلی این شرکت از اول تا کنون بر روی تولید سخت افزارها بوده است. در هنگام خرید کارت گرافیک باید موارد اساسی را در نظر گرفت. کارت گرافیک برای عکاسان و تدوینگر ها و حتی گیمرها بسیار مهم است. تقاضا برای گرافیست ها تقریبا مناسب و قابل قبول است و اکثر سازمانها و شرکتهای کوچک و بزرگ به گرافیست نیاز دارند طوری که با دیدن آگهیهای استخدام این رو متوجه میشوید. بنابراین، همه کارتهای گرافیکی که میتوانید در حال حاضر خریداری کنید، (تقریبا) دارای رتبه بندی براساس عملکرد هستند. فراموش نکنید که نمایشگری که با آن کار میکنید و همچنین خروجی کارت گرافیک خریداری شده را نیز در نظر بگیرید. کول پد به عنوان یک سیستم خنک کننده مجزا می تواند نقش بسیار زیادی در کاهش گرمای لپ تاپ و حفظ تعادل دمای آن داشته باشد. لپ تاپ نیز به عنوان یک دستگاه الکترونیکی از این قضیه مستثنی نیست. وجود یک کارت گرافیک حتی مهم تر از مانیتورکامپیوتر رده بالا است. محصولی بی عیب و نقص و با سازگاری بالا برای انواع مانیتورها تولید شدهاند. کارت گرافیک به (GPU) در فرستادن و تولید سیگنال های بی نقص به دستگاه های خروجی تصویری، کمک می کند.

سه مدل از پرفروش های این شرکت را میتوان به نامهای کارت گرافیک ایسوس GT1030-SL-2G-BRK Graphics Card و کارت گرافیک ایسوس GT710-SL-2GD5 Graphics Card و کارت گرافیک ایسوس PH-GT1030-O2G Graphics Card در بازار پیدا کرد. با پرچمدار این حوزه یعنی شرکت معروف ایسوس شروع می کنیم. این قطعه یک کارت توسعه است که بر روی برد اصلی یا همان مادربرد نصب می شود.این قطعه اطلاعات و کدها را را از سیستم مرکزی دریافت می کند و به مانیتور می فرستد. کارت گرافیک یکپارچه بر روی مادربرد نصب می شود. کارت گرافیک یکی از قطعه های مهم در سیستم های نمایشی است. یکی از این رشتهها گرافیک است . این شرکت با گستردگی مدل هایش در هر حوزه که دارد توانسته همیشه یکی برترین های این صنعت باشد. به همین دلیل کارت گرافیک یکی از تاثیرگذارترین قطعات در انتقال مفهوم به کاربر است. Gpu آن را تبدیل به سیگنال می کند و کارت گرافیکی تصمیم می گیرد که چگونه از پیکسل ها برای ایجاد تصویر مورد نیاز استفاده کند. خودداری کنید. کول پد مناسب ترین مورد برای سطح زیرین لپ تاپ می باشد.

کارت گرافیک از مهم ترین قطعات سخت افزاری هر رایانه است. اگر به فکر ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ هستید، احتمالاً میخواهید بدانید که کامپیوتر فعلی شما در کجا قرار دارد. لیست ما کاملاً روشن میکند که چه چیزی ارتقا کلی یا جزئی را تشکیل میدهد. اگر چه ارتقا کارت گرافیک یکپارچه بسیار دشوار است اما ممکن است. شما ممکن است تا قبل از این فکر می کردید تنها چیزی که برای کامپیوتر شما مهم است CPU است. اینها در رده بندی کارت گرافیک لپ تاپ در طبقات مختلف قیمت و کارایی از کارت از 100 پوند گرفته تا 1000 پوند بیشتر فرق میکند. تخصص اصلی این شرکت تولید سخت افزارها و ابزارهای مختلف دیجیتال است. در صورت ورود این نوسانات به سیستم شما امکان ایجاد خرابی جزئی و یا جدی در قطعات مختلف لپ تاپ و حتی از کار افتادگی آن ها نیز وجود دارد. اگر قصد خرید لپ تاپ یا کارت گرافیک دارید این مقاله میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد. اکنون فهمیدن تکامل و رده بندی کارت گرافیک لپ تاپ دشوارتر از هر زمان دیگری است، این که بدانیم کارتها چگونه در تاریخچه و تکامل کارت گرافیک مدرن قرار میگیرند. رتبه بندی کارت گرافیک لپ تاپ ما بسیار واضح و بسیار ساده است.

ما در این بلاگ با قدرتمندترین کارت موجود در بازار شروع میکنیم و در لیست کارتهایی که در حال حاضر از خرده فروشان جدید در دسترس هستند ادامه میدهیم. نکات منفی: معمولاً در مقایسه با کارتهای Super ارزش زیادی ندارد، چند بازی کم با ردیابی اشعه در دسترس است. نکات منفی: گران قیمت، تعداد کمی از بازیها دارای ردیابی اشعه هستند. نکات منفی: گرانتر از RTX 2060 که جایگزین آن میشود، تعداد کمیاز بازیها دارای ری تریسینگ هستند. شما می توانید با شناخت دقیق نشانه های آن در تشخیص مشکل سرعت عمل به خرج داده و فوراً به رفع آن و پیشگیری از بروز آسیب های جدی تر و تشدید گسترش خرابی بپردازید تا کار به مرکز تعمیر لپ تاپ لنوو در کرج نکشد. طراحی مفهوم گستردهای است که شما از راههایی متفاوتی میتونید وارد آن شوید. مثل اینکه شما از کسی که تنها یک مدل دوخت بلد است، گلدوزی یک تصویر را انتظار داشته باشید. اگر به رده بندی کارت گرافیک لپ تاپ که در بالا ارائه شده بپردازید به احتمال یاد میتوانید کارت گرافیک پرقدرت خود را انتخاب کنید. اگر پردازنده گرافیکی قدیمیدارید و میخواهید بدانید این لیست در کجا قرار دارد، در اینجا خلاصه ای از رتبه بندی کارت گرافیک لپ تاپ سری 10 انویدیا را مشاهده میکنید.