لپ تاپ برای کارهای گرافیکی در بازههای قیمتی مختلف (تیر 1401)

این لپ تاپ گرافیک قدرتمند RTX3070 را در خود سایت mygpu جای داده است. و با خیال راحت میتوانید رندرها و پردازشهای گرافیکی خود را بر روی آن در سریعترین زمان ممکن انجام دهید. بهطور کلی سبب شده که هنر گرافیک علاوه بر خط (فرم) و رنگ به عناصر دیگری چون حجم و نور روی آورد و نیز از «حرکت» به عنوان عامل مؤثری برای انتقال مفاهیم بصری سود جوید. تهران: هنر نو. شابک ۹۷۸-۶۰۰-۹۳۳۲۶-۷-۰. فرهنگ طراحی گرافیک. تهران: لوتس. قیمت لپ تاپ مخصوص طراحی با توجه به قطعات داخلی آن تغییرات زیادی دارد. پردازنده Ryzen 7 5800H، رم 16GB، حافظه 512GB PCIe با سرعت بالا و البته گرافیک RTX 3060 در یک لپ تاپ بدنه فلزی، حکایت از قدرت یک لپ تاپ جذاب و پرچمدار دارد. این لپ تاپ همچنین به یک نمایشگر 15 اینچی با پنل IPS و رزولوشن FHD مجهز است که کیفیت کار شما را به بهترین نحو بالا میبرد. بهترین انتخاب در این قسمت VivoBook Pro 15 K3500PH-AB است که در کنار پردازنده نسل 11 اینتل Core i5 11300H با 8 مگابایت کش، از رم 8 گیگابایت 3200مگاهرتزی، یک حافظه 512GB PCIe، گرافیک 4GB GDDR6 GTX1650 MAX-Q Desin و همینطور باتری 50 وات ساعتی بهره میبرد. لپ تاپ VivoBook Pro 14X OLED N7400PC-B ایسوس پردازنده نیمه حرفهای اینتل Core i5 11300H و رم 8GB دارد.

لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro 14 (2021)-MKGP3 در این بازه قیمتی یکی از ارزندهترین مدلهای پیشنهادی ما برای شما میباشد. سخت افزار فوق العاده و قوی این لپ تاپ نیز سبب میشود برای خرید به یکی از مدلهای بسیار پرطرفدار تبدیل شود. لپ تاپ برای کارهای گرافیکی تا قیمت 25 میلیون تومان با توجه به مدلهای گفته شده تنها برای امور گرافیکی 2 بعدی مناسب هستند، تا 35 میلیون تومان میتوانید لپ تاپهای نیمه حرفهای گرافیکی تهیه نمائید و در مورد کارهای گرافیکی حرفهای مانند 3D، Render، Motion Graphic و Animation باید 50 میلیون تومان و بالاتر هزینه نمائید. قبل از اینکه هر گونه عناصر گرافیکی برای یک طراحی اعمال شود، عناصر گرافیکی باید از معانی مهارتهای هنر بصری سرچشمه گرفته باشد. این بخش آخرین بازهای است که همچنان مختص لپ تاپ برای کارهای گرافیکی مناسب امور 2 بعدی نیمه حرفهای و 3 بعدی سبک است. این بازه قیمتی برای خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی امور 2 بعدی مانند فتوشاپهای متوسط و نیمهسنگین مناسب است. در سال ۲۰۱۰ نخستین پردازنده های گرافیکی مجتمع اینتل به بازار عرضه شدند، در این سال معماری نهالم با نام HD Graphics با ۱۲ واحد اجرایی عرضه شد. و سخت افزار آن عبارتست از پردازنده Core i7 11800H (با هشت هسته و 24 مگابایت کش)، گرافیک 6GB RTX3060 از نوع GDDR6، حافظه رم 16 گیگ با باس 3200 مگاهرتز و حافظه اس اس دی 1TB NVMe PCIe میباشد.

بهرهگیری از یک پردازنده Core i5 نسل 11، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB از نوع هارد دیسک در کنار 128GB حافظه SSD NVMe، صفحه نمایش مات 15.6”FHD TN و گرافیک NVIDIA MX350 GDDR5 با ظرفیت 2GB باعث گردیده تا در این بازه قیمتی بهترین انتخاب برای طراحان باشد. رم 16GB، حافظه اس اس دی با ظرفیت 1TB PCIe، گرافیک 6 گیگابایتی RTX3060 GDDR6 و سیستم خنک کننده حرفهای این لپ تاپ هیچ رقیبی در این بازه قیمتی نخواهد داشت. این لپ تاپ از یک پردازنده Core i5 نسل 11، رم 8GB DDR4 2666MHz، حافظه اس اس دی 512 گیگ و یک گرافیک نسل جدید 2GB MX350 GDDR5 بهره میبرد. لپ تاپ ایسوس VivoBook K571LI-TD با مشخصات پردازنده Core i7 10870H، رم 16 گیگابایت، 1 گیگ هارد HDD و حافظه 512 گیگابایت SSD PCIe و گرافیک 4 گیگابایت GTX1650TI یک انتخاب ایدهآل برای گرافیستها، طراحان نیمه حرفهای است. دیگر لپ تاپ نیز ساخت شرکت گیگابایت و مدل G5 MD است که از کارت گرافیک 4GB RTX 3050TI 128Bit برای پردازش اطلاعات استفاده میکند و در کنار این گرافیک، حافظه رم 16GB و سی پی یو i5 11400H نیز وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارند. این لپ تاپ خوش ساخت با پردازنده عالی i7 11800H از پس هر کار محاسباتی و طراحی به راحتی بر میآید.

لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با توجه به سختافزار آن یکی از بزرگترین دغدغههای طراحان و گرافیستها میباشد. معمولا از پردازنده های گرافیکی اینتل به عنوان پردازنده مجتمع استفاده می شود و پردازنده های گرافیکی AMD کمتر برای این امر مورد استفاده قرار می گیرند. گرافیک هایی که روی مادربرد قرار می گرفتند به این علت که به شکل مستقیم با پردازشگر در ارتباط نبودند باعث کم شدن سرعت می شدند، اما گرافیک هایی که روی سی پی یو قرار می گیرند سرعت بهتر و بیشتری دارند. او بعدها فلسفهای را که در این کتاب به عنوان فاشیستی بودن حمایت میکرد رد کرد، اما آنچه باقی ماند بسیار تأثیرگذار بود. او مراسمی به عنوان نمایشگاه بزرگ برای جشن تکنولوژی صنعتی جدید و طراحی مربوط به دوره ملکه ویکتوریا را ترتیب داد. این لپ تاپ با نمایشگر 17 اینچی از نوع WV و 360 هرتزی تجربه عالیای به شما خواهد داد. که با پردازنده Core i7 11800H و گرافیک RTX 3050TI برای هر نوع کار گرافیکی و طراحی کاملا مناسب به نظر میرسد. پرازنده های گرافیکی مجتمع فاقد رم هستند و از برای محاسبات از رم سیستم استفاده می کنند در حالی که گرافیک های مجزا روی خودشان رم هایی که به GDDR معروف هستند دارند.

در طول سلسله تانگ (۶۱۸-۹۰۷) بین سدهٔ هفتم و نهم میلادی، تودههای چوبی به منظور چاپ بر روی پارچه و بعدها برای تکثیر متون بودایی قطع شدند. این تعامل و تبادل چند سویه بین هنرهایی چون سینما، نقاشی، عکاسی، معماری و… بسیاری از هنرمندان تجاری -از جمله طراحان پوستر- همزمان واجد چند تخصص بودند. یک چاپ واحد میتواند محصول یک یا چند تکنیک متعددباشد. عناوین کار اصلی در صنعت میتواند متفاوت باشد و اغلب مخصوص هر کشور است. در بخش سخت افزار نیز وجود پردازنده Core i7 11800H که دارای 8 هسته و 24 مگابایت کش با گرافیک RTX3070 نیز نشان از اهتمام کامل ام اس آی برای عرضه یک لپ تاپ مخصوص طراحی و حرفهای دارد. برای خرید و مقایسه لپ تاپهای مخصوص طراحی به بخش فروشگاه اینترنتی آداک مراجعه نمائید. آخرین پیشنهاد برای لپ تاپهای امور گرافیکی لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA میباشد. پیش از این در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی (2021)، به پارامترهای مهم در زمان خرید اشاره کردهایم. به همین منظور در این راهنمای خرید، در بازههای قیمتی مختلف بهترین لپتاپ طراحی را بررسی و مشخصات فنی آن را به اختصار توضیح دادهایم.

امیدوارم که این راهنمای خرید هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. و شما را در انجام تمام امور به بهترین شکل ممکن یاری میدهد. که با سخت افزار قدرتمند خود (از جمله گرافیک RTX3060 و پردازنده i7 11800H) برای تمام طراحان انتخاب مناسبی است. تقریباً تمام مسائل طراحی در برخی جنبههای اساسی مشترک هستند: نوع نوشتار نیاز به انتخاب شدن دارد یا عکسها به شیوهای جالب در سراسر یک طرح مرتب شوند. خانواده Legion طراحی ساخت و صفحه نمایش بینظیری دارد و برای کاربری Multi Media طراحی شده است. دیگر انتخاب در این بازه قیمتی از برند اینتل و از خانواده NUC X15 این شرکت با کد C71FBG است. صفحهآرایی جنبهای از طراحی گرافیک است که با آرایش عناصر (محتوا) بر روی یک صفحه، مانند قرار دادن تصویر، و صفحهآرایی متن و سبک سر و کار دارد. در در این هر دو تاریخچه طولانی و انفجارِ اخیر ارتباط بصری در قرن بیست و بیست و یکم، گاهی اوقات تمایز و همپوشانی بهطور نامشخصی از هنر تبلیغات، طراحی گرافیک و هنرهای زیبا وجود دارد. در این بخش عمل اصلی ارتباط با مخاطب انجام میشود. عمل خلق یک عمل آگاهانه، محاسباتی و علمی نیست. طراحان گرافیک از روشهای مختلف در ایجاد و ترکیب کلمات، نمادها و تصاویر به منظور خلق یک نمایش تصویری از ایدهها و پیام استفاده میکنند.

خلاقیت، فرایند پیچیده و گستردهای است که ایدهای خلاقه از دل آن بیرون میآید و سعی در قاعدهمند و نظاممند بیان کردن فرایند خلاقه، تنها به جهت سهولت در امر مطالعه و ادراک موضوع صورت میپذیرد و اشاره بر این امر، که از دیدگاه برخی از روانشناسان و پژوهندگان این گونه دستهبندیها همواره عین به عین اتفاق نمیافتد امری ضروری است، بدان معنا که برخی مراحل کاملاً توامان و پیچیده انجام میپذیرد و لختی و درنگی برای طی کردن یک مرحله و رفتن به مرحله دیگر نیست؛ تا بدانجا که گاه مراحل خلق یک اثر در لحظه و آنی صورت میپذیرد. یکی از مهم ترین و پیچیده ترین قسمت های لپ تاپ که موقع خرید باید به آن توجه ویژه داشت، گرافیک است. در کل باید بدانید که گرافیک های مجتمع بیشتر برای کار های دم دستی مانند دیدن فیلم و ویرایش های ساده در بخش Paint یا فتوشاپ به کار می آید. طراحی گرافیک به مهارتهایی مانند قدرت برای متقاعد کردن مخاطب و فروش طراحی نیاز دارد.

اصالت به منحصر بودن و تازگی ایدهها اشاره دارد. خوانایی و خوانا بودن با بهبود ارائه بصری و چیدمان متن افزایش یافتهاست. لپ تاپی که از یک صفحه نمایش با رفرش ریت 165 هرتز استفاده میکند. لپ تاپ GP76 Leopard 11UG دارای صفحه نمایش IPS و 2K است که نرخ تصویرش 165 هرتز است. در این بخش نیز دو لپ تاپ جذاب قرار دارند که هر دو دارای پردازنده و گرافیک خوبی هستند. لپ تاپ لنوو مدل Legion 5-WD دارای گرافیک RTX 3060 و پردازنده Core i7 11800H میباشد. در کنار این VGA، یک پردازنده Core i7 11800H که 24 مگابایت کش دارد. در این باره که آیا کامپیوتر فرایند خلاق طراحی گرافیک را افزایش میدهد بحث وجود دارد. هنر گرافیک نوین شاخههای متعدد و متنوعی دارد. این جنبش قائل به این بودند که هنر فردگرا در روسیه انقلابی بیفایده بوده و به این ترتیب به سوی ایجاد اشیایی برای مقاصد انتفاعی حرکت کرد. اگرچه نسل های جدید گرافیک مجتمع اینتل (نسل هزول) پیشرفت های زیادی نسبت به نسل های پیششان داشتند اما هنوز هم نمی توان برای اجرای بازی یا برنامه های گرافیکی به آن ها اتکا کرد. از دیگر ویژگیهای این لپ تاپ میتوان به باتری 6 سلولی این لپ تاپ اشاره کرد.

یکی از ویژگیهای کلیدی طراحی گرافیک آن است که یک ابزار انتخاب تصویر مناسب به منظور انتقال معنا میسازد. در این بازه قیمتی انتخاب اول برای یک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی از برند ایسر و مدل Nitro 5 AN515-57-781F میباشد. برخی از ابزار طراحی گرافیکی مانند یک گرید در هر دو شکل سنتی و دیجیتال استفاده میشود. با ظهور وب، طراحان اطلاعات با تجربه از ابزارهای تعاملی مانند ادوبی فلش بهطور فزایندهای برای تصویرسازی پس زمینه اخبار استفاده کردند. لپ تاپ Victus 16-D0019NIA-A با پردازنده قدرتمند Core i7 11800H، رم 16GB و گرافیک 4GB RTX3050TI یک انتخاب بسیار کارآمد برای طراحان حرفهای است. دومین انتخاب در این بازه نیز VivoBook K513EQ-CA از برند ایسوس میباشد که با نمایشگر OLED و FULL HD در این فهرست میدرخشد. این لپ تاپ با یک نمایشگر حرفهای OLED و 2K نیز همراه شده تا لذت کار را برای شما دو چندان کند. و با استفاده از آن توانسته باشید لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی خود را انتخاب کنید. افراد زیادی هستند که از میزان گرافیک مورد نیاز خود بی خبرند و از طرفی پسوند ها و اعداد مدل های گرافیک های مختلف آن ها را گیج می کند. افراد زیادی هستند که از میزان گرافیک مورد یاز خود بی خبرند و از طرفی پسوند ها و اعداد مدل های گرافیک های مختلف آن ها را گیج می کند.

این یعنی پردازنده های جدید، در داخل خود یک واحد پردازشی گرافیکی نیز دارند. این لپ تاپ از یک کارت گرافیک 7CORE GPU استفاده کرده که در کنار پردازنده M1 عملکرد مطلوبی در کارهای گرافیکی خواهد داشت. این لپ تاپ با گرافیک RTX 3070 TI و پردازنده i9 نسل دوازده بالاترین سطح عملکرد را برای شما به ارمغان میآورد. و با استفاده از حروف طراحی شده توسط ادوارد جانستون در سال ۱۹۱۶ طراحی شدهاست. برخی از طراحان ایده را با استفاده از مداد و کاغذ جستجو میکنند. اولین مدل، لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 Pro-BA هست که از یک پردازنده Ryzen 5 سری 5600H در کنار گرافیک 4GB GTX 1650 و صفحه نمایش 16 اینچ و 2K با پنل IPS بهره میبرد. زمانی یک اثر گرافیکی به درستی درک میشود که بتوان زبان آن را فهمید. یکی دیگر از جنبه طراحی گرافیک داشتن مهارت جستجو، تجزیه و تحلیل یک اثر هنری و بهطور همزمان مشاهده آن به شیوههای جدید است. طراحی گرافیک از هنرهای دیگر در فرایند آفرینندگی و تولید اثر هنری مدد میگیرد.

فرایند تبلیغات به روشهای مختلف هدفگذاری و اجرا میشود. طرحریز یا همان پیشنویس خشن بر روی کاغذ به سرعت اصلاح میشود و تولید ایده را بر روی کامپیوتر در یک فرایند ترکیبی امکانپذیر میکند. این لپ تاپ با وزن و کانفیگ ایده آل برای بسیاری از کاربران گزینه ایده آلی محسوب میشود. به جای بدیهی دیدن، یک ایده خلاق به اشیاء به گونهای متفاوت و از زاویه دیگری نگاه میکند. در این بازه دو لپ تاپ از دو نسل متفاوت حضور دارند. این لپ تاپ با یک نمایشگر 4K بسیار جذاب لذت کارکردن را برای شما دو چندان میکند. نمایشگر این لپ تاپ 15.6 اینچی و HD، با پنل TFT میباشد. صفحه نمایش این لپ تاپ نیز 15.6 اینچ Full HD است. در کنار این سخت افزار قدرتمند صفحه نمایش این لپ تاپ نیز 15.6 اینج Full HD با پنل مات IPS و نرخ بهروزرسانی 144 هرتز میباشد. این لپ تاپ با ظاهر ساده و شیک یکی از بهترین گزینهها در بازه قیمتی 65 تا 70 میلیون است. آنگاه برند لنوو و مدل محبوب Legion 5-AAB از بهترین گزینهها میباشد. اگر گفته شود بخش منطقی شناسایی مخاطب و درک پیام، بخش پنهان و ناپیدای یک کار گرافیک است، آنگاه بخش تصویر و فکر که مربوط به بخش خلاق کار است، قسمت آشکار، ملموس و دیدنی کار است.

در این بازه قیمتی اگر میخواهید یک لپ تاپ گرافیکی که از پس بازیهای پرقدرت نیز برآید داشته باشید. در این بازه قیمتی اولین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی از برند ام اس آی میباشد. Hp 15-DW3158NIA یکی از بهترین گزینههادر لیست لپ تاپ برای کارهای گرافیکی است. در این بازه بهترین انتخاب لپ تاپ Omen 17T-CK000-A است. لپ تاپ لنوو V15-OD در این بخش بهترین انتخاب است. در این بازه قیمتی نیز لپ تاپ اچ پی با مدل Victus 16 بهترین انتخاب است. گزینه دوم برای این بازه لپ تاپ اچ پی مدل Omen 17T-CK000-BA میباشد. دومین گزینه در این حدود قیمت نیز لپ تاپ شرکت لنوو یعنی مدل Legion 5-PA است. منظور از سیالی تعداد ایدههایی است که ظرف مدت معینی تولید میشوند. طراحی گرافیک راف که در سال ۱۹۲۷ منتشر شدهاست، به عنوان اولین کتابی که در عنوان آن از «طراحی گرافیک» استفاده شده، در نظر گرفته شدهاست. طراح گرافیک ممکن است ترکیبی از تایپوگرافی، هنرهای بصری و تکنیکهای صفحهآرایی را برای تولید یک نتیجه نهایی استفاده کند. در آغاز سده یازدهم، طومارها و کتابها با استفاده از حروف چاپی متحرک تولید شد و بهطور گستردهای در دوران سلسله سونگ (۹۶۰-۱۲۷۹) در دسترس قرار گرفت. طراحی گرافیک از درک و بررسی اطلاعات و پیام آغاز میشود، سپس به بررسی مخاطب پیام و اطلاعات میپردازد، و دست آخر راه حلی تصویری برای ارائه پیام مییابد.

↑ هولیس، تاریخ مختصر طراحی گرافیک، ۱۰. ↑ هولیس، تاریخ مختصر طراحی گرافیک، ۹-۱۰. ↑ هولیس، تاریخ مختصر طراحی گرافیک، ۹. ↑ ورامینی، تفکر خلاق در گرافیک، ۷. نخستین بار یونانیان به اهمیت تداعی آزاد در مسیر تفکر خلاق پی بردند. لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX707ZM-A که در کنار سی پی یو i7 12700H، از لپ تاپهایی در بازار کشور است، که از 6GB گرافیک RTX3060 شرکت انویدیا بهره میبرد. که با ظرفیت 83 وات ساعت تا 4 ساعت هنگام انجام امور سبک شارژدهی خواهد داشت. باتری این لپ تاپ نیز تا 4 ساعت هنگام انجام امور روزمره سبک به شما شارژدهی خواهد داد. برای این که احتمال می دهیم گرافیک های اختصاصی را اکثر کاربران بشناسند در ادامه مقداری درباره گرافیک مجتمع توضیح خواهیم داد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید. اگر در رابطه با این مقاله سوال یا پیشنهادی داشتید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. اما اگر طرفدار برند اپل هستید، در این صورت MacBook Air 13 (2020)-MGN73 لپ تاپ بهتری است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که درباره گرافیک لپتاپ ها اطلاعات اندکی دارید با ما درادامه مطلب همراه باشید.

نمایشگر 15 اینچی این لپ تاپ با پنل IPS از نوع FHD میباشد. همچنین نوع پنل نیز IPS میباشد و نزخ بروزرسانی آن نیز 165 هرتز میباشد. همچنین پنل آن IPS و رزولوشن آن FHD میباشد. یک نمایشگر 17 اینچی و مات میباشد. نمایشگر این لپ تاپ 17 اینچی و 144 هرتزی میباشد. نمایشگر این دستگاه 16 اینچی و با رزولوشن 2K میباشد. در این بازه دو لپ تاپ رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. در کل می توان گرافیک ها درلپ تاپ را به دو دسته تقسیم کرد، یک دسته گرافیک های مجتمع و یک دسته گرافیک های اختصاصی. لپ تاپ Legion 7 2021 در حال حاضر یکی از قویترین لپ تاپ های سری Legion شرکت لنوو میباشد. اولین لپ تاپ از برند لنوو و مدل Legion 5 Pro-E میباشد. دومین لپ تاپ نیز Helios 300 از برند Acer است. و در بخش سخت افزار نیز کاملا قدرتمند و سریع ظاهر میشود و از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است. چاپ از یک مبدأ اصلی واحد، از نظر فنی به عنوان یک ماتریکس شناخته میشود. به عنوان مثال، بستهبندی محصول ممکن است شامل یک لوگو یا دیگر آثار هنری، متنهای سازمانیافته و عناصر طراحی خالص از جمله عکسها، اشکال و رنگ باشد که ساختار متحد قطعه را شکل میدهند.

در سالهای بعد دیده شد که طراحی گرافیک به سبک جدید، مورد پذیرش گسترده و کاربردی قرار گرفت. نخستین کارکرد طراحی گرافیک «معرفی یا شناسایی» است. حتی موسیقی و طراحی گرافیک برقرار است. برای بازخوانی، بازشناسی و یادآوری آنها به محرکهای خاص نیاز است. بسیاری از شاخصهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آیینی… معمولاً عناصر از تایپ (متن) و تصاویر تشکیل شدهاست. و از گرافیک RTX 3050 نیز بهره میبرد. ↑ داوودی آبکنار، زیباییشناسی و کاربرد طراحی گرافیک، ۲۸. ↑ پاکباز، دانشنامه هنر، ۳۴۹. ↑ Meggs, Philip B. , ‘A history of graphic design’. سایر مشخصات فنی این دستگاه را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید. نیرومند، محمدحسین (۱۳۹۳). دستورالعملهای فیل آبی برای ایده یابی.