انواع طراحی گرافیک کاربردی برای کسب و کارهای مختلف

اگر کارت گرافیکی روی سیستم تان نصب باشد، مشخصات آن را در این قسمت میبینید. در این محتوا به بررسی کارت گرافیک، انواع و ویژگیهای آن میپردازیم. از آنجا که بسته بندی با رشتههای زیادی سر و کار دارد؛ پس تهیه سایر انواع محتوا مثل عکس، تصویر و هویت بصری از جانب طراح گرافیک بسته بندی دور از انتظار نیست. طراحی گرافیک از ترکیبهای بصری در قالب تایپوگرافی، تجسم رنگ و شکل برای برقراری ارتباط بهره میبرد. طراحی از طریق تصویر، شکل و رنگ به ترسیم هویت برند میپردازد. طراحان هویت بصری برای طراحی لوگو، تایپوگرافی، پالتهای رنگ و لایبرریهای تصویری حاوی هویت و شخصیت برند، با صاحیان برند در تعامل هستند. طراحی هویت بصری یکی از متداول ترین انواع طراحی است. طراحی گرافیک هویت بصری شامل عناصر هویت برند است که چهره برند را برای برقراری تعامل میسازند. بدون تردید ورود اینتل به حوزه طراحی و تولید کارتهای گرافیک مجزا اتفاق مهمی محسوب میشود. طراحی در حوزه نشر یکی از انواع کلاسیک طراحی محسوب میشود.

این حوزه شامل طراحی جلد کتاب، روزنامهها، مجلات و طراحی کاتالوگ می باشد. این دستورالعملها به حفظ ثبات برند در برنامههای آتی کمک میکنند. این علایم به مکان یابی افراد کمک کرده تا بدون سردرگمی به مقصد مدنظرشان برسند. این بحران از زمان پیدایش گونه امیکرون و شیوع آن در سراسر جهان تشدید شده است. احتمالاً دلیل این خلف وعده اینتل کمبود تراشه است که اخیراً به یک بحران در زنجیره تأمین تبدیل شده و در سراسر جهان شاهد این مشکل بزرگ هستیم. با این حال اخیراً هم شاهد افزایش نشر دیجیتال بودهایم. تنها در این صورت قادر به خبره شدن در حرفه خودشان هستند. AMD بهرهمندی از قابلیت دسترسی هوشمند به حافظه (Smart Access Memory) را هم برای پردازندههای رایزن 5000 و هم کارتهای گرافیک رادئون آر ایکس 6000 (Radeon RX 6000) امکانپذیر کرده است؛ اما اینتل قصد دارد تنها به ایجاد قابلیت اشتراکگذاری حافظه بسنده نکند و برای ارتقای عملکرد کارتهای گرافیک مجزای خود امکان استفاده از قابلیتهای دیگری را نیز برای آنها فراهم کند. اینتل، غول سازنده پردازندههای کامپیوتر و لپتاپ میخواهد در سال جاری میلادی وارد بخش جدیدی شود: بازار کارتهای گرافیک. اینتل برای دستیابی به این هدف، در سال 2021 از عرضه نخستین نسل از کارتهای گرافیک مستقل خود با اسم رمز Alchemist خبر داد و میخواهد آنها را امسال روانه بازار کند.

فرقی ندارد که طراح فریلنسر یا کارفرمایی به دنبال استخدام طراح گرافیک هستید؛ به هر حال بهتر است با این هشت نوع طراحی گرافیکی آشنا شوید. سمتهای کارآموزی و مبتدی در این حرفه فرصت خوبی برای طراحان تازه کار است تا با فرایند کار آشنا شده و مهارتها و تجربه خوبی کسب کنند. کاربر با رابط کاربری مثل صفحه کلید، صفحه نمایش و ماوس در تعامل قرار دارد ولی طراحی رابط کاربری روی تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مثل کلیدها، منوها، تعاملهای فرعی و غیره متمرکز است. طراحان گرافیک خبره در دو حوزه چاپ و نشر با ویراستاران و ناشران در جهت طراحی روی جلد و انتخاب تصاویر مناسب سرو کار دارند که مهارتهایی از جمله عکاسی، گرافیک و نقاشی را در بر میگیرد. طراحی محیطی از قدیم منحصر به تولید قطعات چاپی ثابت بود ولی حالا میتوان با پیشرفت فناوری از تصاویر تعاملی استفاده کرد که محبوبیت آنها رو به افزایش است. هنرهای تجسمی انواع خاصی از هنرهای زیبا گرفته تا دکوراسیون و تصاویر داستانی را در بر میگیرند.

آنها با مفاهیم طراحی صنعتی آشنا هستند و قادر به خواندن و درک نقشههای معماری هستند. بعلاوه طراحان رابط کاربری همکاری نزدیکی با توسعه دهندگان رابط کاربری دارند که کدهای اجرایی طراحی را مینویسند. آنها همکاری نزدیکی با طراحان تجربه کاربری (UX) دارند. طراحان تجربه کاربری نحوه عملکرد اپلیکیشن را مشخص میکنند. طراحان گرافیک رابط کاربری در قالب یک تیم به فعالیت میپردازند و دارای مهارتهای طراحی گرافیک بوده و با اصول UX/UI، طراحی پاسخگو و توسعه وب به خوبی آشنایی دارند. طراحان رابط کاربری در حوزه نرم افزارها و اپلیکیشنهای موبایل و دسکتاپ، اپلیکیشنهای وب و بازیهای رایانهای تخصص دارند. طراحی UI، فرایندی برای طراحی رابطهای کاربری است تا به راحتی مورد استفاده قرار گرفته و تجربه کاربرپسندی را ایجاد کنند. البته گونه های دیگری از طراحی گرافیکی مانند طراحی ویلا نیز وجود دارد که عمدتا در زیر مجموعه های معماری طبقه بندی می شود. کارتهای گرافیک آرک اینتل دارای فناوری XeSS هستند که مانند فناوری DLSS انویدیا و FidelityFX شرکت AMD برای تقویت رزولوشن بازی و درعینحال اجرای روان آن به کار میرود. کاربرد کارت گرافیک های یکپارچه در سیستم هایی است که برای انجام کارهای معمولی مانند وبگردی، ایجاد اسناد، تماشای ویدئو و کارهایی از این دست استفاده میشوند.

میدانیم که با افزودن کارت های add-in میتوان کامپیوترها را توسعه داد و برای این کار معمولا از PCIe ها استفاده میشود که پهنای باند بالایی ارایه میدهند. 1. اندازه فیزیکی PCIe باید به فضای داخل کیس شما بخورد. به فضای موجود در PC خود توجه کنید. طراحی گرافیک محیطی یک فعالیت بین رشتهای است که به تلفیق گرافیک، معماری، طراحی دکوراسیون داخلی، فضای باز و صنعتی میپردازد. مسیریابی نوع خاصی از طراحی محیطی است که شامل نشانهای راهبردی، علایم تجاری و نشانههای بصری است. اغلب افراد طراحی گرافیکی را در حوزه طراحی برای بازاریابی و تبلیغات مجسم میکنند. در این طراحی جدید از هستههای Xe-HPG استفاده شده که در آنها موتورهای وکتور ۲۵۶ بیتی (Vector Engines) برای انجام فعالیتهای متداول گرافیکی و موتورهای ماتریکس ۱۰۲۴ بیتی برای پردازش هوش مصنوعی با یکدیگر ترکیب شدهاند. طراحی محیطی نوع گسترده ای از طراحی است که در ادامه به نمونههایی از آن اشاره میشود. طراحی گرافیک محیطی با ساخت محیطی به یادماندنی، جذاب و آگاهی دهنده، میان افراد و محیط ارتباط بصری برقرار میکند. هر برندی به عنوان عامل برقراری ارتباط میان کسب و کار یا سازمان با مخاطبشان عمل میکند.

آنها در حوزه هنرهای زیبا، انیمیشن و معماری هم مهارت دارند. طراحی ریز معماری Xe-HPG پیادهسازی پیکربندیهای مختلف توسط اینتل در کارتهای گرافیک جدید خود را امکانپذیر کرده است؛ بنابراین اینتل میتواند کارت های گرافیک اینتل ARC را با پیکربندیهای مختلف در نمونههای پایینرده، میانرده و ردهبالا برای بودجههای مختلف تولید کند. در این پردازشگر گرافیکی یک واحد رهگیری پرتو (Ray Tracing) نیز وجود دارد که با DirectX Raytracing و Vulkan RT سازگار است؛ بنابراین کارت های گرافیک اینتل آرک در زمان عرضه خود جدیدترین فناوریهای گرافیکی روز دنیا را دارند. اینتل در سال 2021 در زمان اعلام اولین خبر ساخت کارتهای گرافیک آرک، تاریخ رونمایی و عرضه آنها را سهماهه نخست سال 2022 اعلام کرد؛ اما در نشستهای مطبوعاتی اخیر هیچ اشارهای به عرضه این کارت گرافیکها در این مدت زمان نشده است؛ بنابراین در دو ماه آینده نباید منتظر کارت گرافیکهای جدید اینتل باشیم. در ادامه شما را با اطلاعات منتشر شده از این کارتهای گرافیک آشنا میکنیم.

بیشک زمانی که مدلهای مختلف این کارت گرافیک وارد بازار شوند، ویدیوهای بررسی عملکرد و نتایج بنچمارک زیادی از آنها منتشر خواهد شد تا عملکردشان با محصولات انویدیا و AMD مقایسه شود. کارت گرافیک رفرنس توسط Nvidia و AMD طراحی میشوند که قبلا گفتیم دو شرکتی هستند که GPU طراحی و تولید میکنند. آنها در برخی حوزههای طراحی، اپلیکیشنهای چیدمان و طراحی و کمی هم در مورد محیط محصولات چاپی و آنلاین تخصص دارند. برخی مادربوردها امکان افزودن بیش از یک کارت گرافیک دارند مثل SLI (انویدیا) و Crossfire (AMD) و هدف از آن استفاده از دو کارت گرافیک یکسان به طور همزمان است بدین ترتیب کارایی سیستم را بسیار بالا میبرند. برخی از طراحان در رسانه خاصی مثل مجلات تبلیغاتی و حوزه ماشین آلات صنعتی یا مجموعه گسترده تری از پروژهها را در صنعت چاپ، دیجیتال و غیره انجام میدهند. صنعت همواره در حال تغیر است؛ پس طراحان هم باید با این شرایط سازگار شده و یادگیری مادام العمر را در پیش گیرند. در این پادکست به همراه بخش تخصصی، اخبار تکنولوژی و مناسبتهای ماه را هم میتوانید پیگیری کنید؛ این نسخه پادکست ۲۸ مگابایت حجم و ۳۰ دقیقه زمان دارد.

بخش پرونده ویژه ۲۰ مگابایت حجم و ۱۴ دقیقه زمان دارد. طراحان بازاریابی به روابط عالی و مهارتهای مدیریت زمان نیاز دارند. پیشرفت فناوری باعث کاهش زمان و هزینه تولید موشن گرافیک شده و هنر بیش از پیش در دسترس همگان قرار دارد. در فناوری XeSS از شبکه عصبی برای ایجاد تصویری با رزولوشن ارتقاداده شده با کیفیت بالا استفاده میشود که کیفیت آن تقریباً در حد کیفیت تصویری با رزولوشن 4K واقعی است. یکی از مزایای فناوری لینکدهی عمیق یا دیپ لینک (Deep Link)، رمزگذاری چندگانه یا هایپر انکد (Hyper Encode) است که به لطف آن سیستم هم از پردازنده ادغامشده در سیپییو و هم از کارت گرافیک ARC اینتل برای رندر کردن فریمها استفاده میکند. کارت گرافیک مسئول تولید (رندر کردن) تصویر برای مانیتور است و این کار را با تبدیل دیتا به سیگنالی که مانیتور بتواند بفهمد انجام میدهد. ” در این زمینه مفید است. برای آشنایی با نحوه انتخاب کارت PCIe مناسب، مقاله ” نکات مهم در انتخاب و خرید کارت PCIe” را بخوانید.

در ضمن این قابلیت امکان استفاده از فناوری هوش مصنوعی هم توسط پردازشگر گرافیکی سیپییو و هم توسط کارت گرافیک مجزا برای پردازش ویدیو و تصویر را نیز فراهم کرده سایت mygpu است. این نوع طراحی بیشتر محتوای دیجیتالی بازاریابی و تبلیغات را در بر میگیرد. هنرمندان گرافیست از هرگونه ترکیب محتوای رسانه ای و تکنیکهای هنری برای خلق اثر هنری استفاده میکنند و با نویسندگان، ویراستاران، مدیران، بازاریابان و مدیران هنری در تمامی حوزههای طراحی همکاری دارند. به همین دلیل اینتل برای ایجاد پشتیبانی از قابلیتهای کارت گرافیک ردهبالایش در جدیدترین عناوین، با توسعهدهندگان آنها همکاری بسیار نزدیکی دارد تا بازیها با بهرهمندی از کارت های گرافیک اینتل با بهترین کیفیت ممکن اجرا شوند. درصورتیکه بازیهای AAA پرهزینه با بودجه چند میلیون دلاری که برای پلتفرمهای مختلف ساخته شدهاند، از قابلیتهای موجود در یک کارت گرافیک ردهبالا پشتیبانی نکنند، ساخت چنین کارت گرافیکی بیفایده است. کارت گرافیک میتوانند از چند مانیتور به طور همزمان پشتیبانی کند. در ضمن چند استودیوی بازیسازی ازجمله استودیوهای PUBG Studios و Ubisoft نیز در ساخت بازیهای خود از این فناوری استفاده میکنند. کارت گرافیک از طریق چند خروجی به مانیتور وصل میشود. شغل آنها نیازمند مهارتهای مفهومی و حل مسأله در کنار دانش فراوان از صنعت چاپ و طراحی صنعتی است.

طراحان هویت بصری باید دانش عمومی تمامی انواع طراحی گرافیک را کسب کنند تا بتوانند عناصر طراحی مناسب را در تمامی رسانههای بصری تولید نمایند. آنها انواع مختلف تخصصها از طراحی بر چسب و لیبل گرفته تا طراحی بسته بندیهای بزرگ و خلاقانه را انجام میدهند. طراحان بسته بندی انواع تخصصها را در خود جای داده اند. طراحان بسته بندی به تولید مفاهیم، طرحها و فایلها برای یک محصول میپردازند و این کار نیازمند شناخت فرایندهای چاپ و درک طراحی و ساخت صنعتی است. آنها علاوه بر تخصص در حوزه طراحی به شناخت مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال هم نیاز دارند. سپس شرکت های واسطی چون Asus و MSI و Gigabyt آن را طراحی مجدد کرده و با افزودن کولینک کاستومایز شده برای آن، استفاده از قطعات باکیفیتتر به منظور پایداری بیشتر و OverClocking طراحی غیررفرنس را ارایه میدهند. پورتهای VGA خوب کار میکنند اما انواع دیگر پورت، کیفیتهای بهتری ارایه میدهند.