سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

استراتژی سئو به عنوان یک نقشه راه عمل می کند و در آن چگونگی انجام دو مورد ذکر شده مشخص می شود. در واقع اقداماتیکه با هدف گول زدن و گمراه کردن موتور جستجو برای رسیدن به رتبه های بالای جستجو انجام شود در دایره سئو کلاه سیاه قرار می گیرد. معمولا سئو کلاه سفید صرفا در قالب سئو تکنیکال و سپس تولید محتوای باکیفیت انجام می گیرد.

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.

البته باید به یاد داشته باشید که برای به نتیجه رسیدن در این بخش، نیاز به متخصصین این حوزه دارید. بهینه سازی سئوی داخلی از دیگر راهکارهای رسیدن به سئوی محتوایی مناسب است که پیش از این به شکلی کامل و مفصل به آن پرداختیم. از نکات دیگر و مهمی که برای رسیدن به یک محتوای سئو شده لازم است در نظر داشته باشید، کیفیت متن است. بهتر است تا متنی کوتاه و با کیفیت داشته باشید تا اینکه متنی بلند و پر از کلمات اضافی و نامرتبط!

پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای میزبانی سایت خود از هاست با کیفیت استفاده کنید. هاست‌های گنجه با آپتایم و سرعت بالا می‌توانند شما را در بازاریابی موتورهای جستجو کمک کنند. برای مشاهده هاست‌های گنجه می‌توانید از صفحه خرید هاست دیدن فرمایید. رپرتاژ یکی از مهمترین ابزارهای سئوی خارجی است و اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه‌ای شوید، حتما باید به اصول رپورتاژ هم مسلط باشید. رپورتاژ آگهی به بهبود رتبه صفحات سایتتان کمک می‌کند و تاثیر به سزایی در افزایش آگاهی از برند و جا به جایی اعتبار به سایتتان دارد.

  • بهینه سازی کرول باجت می تواند شامل کم نمودن میزان فایل های جاوا اسکریپت سایت، حذف صفحات بی ارزش، ساختار لینک دهی داخلی مناسب و … باشد.
  • امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند.
  • لینک راهی است که کاربران از‌طریق آن، می‌توانند بین صفحات اینترنت پیمایش کنند.
  • گوگل رسما در مورد شرکت‌هایی که خدمات سئو تضمینی ارائه می‌دهند هشدار داده است.
  • استفاده از لینک داخلی، هم به کاربران و هم به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را راحت تر بفهمند و به درستی در وب سایت شما قدم بزنند.

در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در کسب رتبه در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه این عدد بزرگتر باشد، کسب رتبه یک گوگل برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است. بسیاری از آموزش ها درباره جستجوی کلمات کلیدی توصیه می کنند که بر روی کلمات کلیدی به اصطلاح طولانی تر تمرکز کنید، کلمات کلیدی که خاص تر هستند و معمولاً از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده اند. در گذشته، تولید کنندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، اقدام به انجام فرایند “جستجوی کلمات کلیدی” میکردند.

زمانی که به شکل طبیعی درباره کلمات کلیدی و زمینه‌های مد نظر خود محتوا تولید کنید، از «بهینه‌سازی بیش از حد» (Over-Optimization) جلوگیری کرده‌اید. به بیان دیگر، در این شرایط محتوای شما برای فریب موتورهای جستجو به منظور دریافت رتبه‌های بهتر طراحی نشده‌اند و شما فرصتی برای بهبود رتبه‌های محتوای ارزشمند خود به شکل طبیعی پیدا می‌کنید. ممکن است تصاویر شما با گذر زمان خراب شوند، فایل‌های آن‌ها حذف شود یا کاربران برای بارگذاری آن‌ها به مشکل بخورند.

آیا شبکه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر گذارند؟

در واقع، معیارهای سئو خارجی در نهایت باعث رشد وب‌سایت شما و افزایش میزان اعتبار، ارتباط و اعتماد کاربران می‌شود و در جذب مخاطب تأثیر می‌گذارد. از عوامل مؤثر در سئو خارجی می‌توان لینک‌سازی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی کلیکی (PPC)، دریافت بررسی‌های مخاطبان و دریافت محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) را نام برد. سئو داخلی به محتوایی مرتبط می‌شود که در وب‌سایت شما برای کاربران قابل مشاهده است.

اما مسئله‌ای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینک‌ها می‌کند و اگر‌ این لینک‌ها برای سئو‌ی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. موتورهای جستجو چیستند و چگونه عمل می‌کنند؟ در این بخش، با مبانی اصلی برای یادگیری سئو آشنا می‌شویم و به اهمیت آن در جذب ترافیک آگاه می‌شویم.

لینک بیلدینگ