چه نرم افزاری برای ساخت موشن گرافیک مناسب است؟

گرافیستی که در این موقعیت شغلی کار میکند سابقه کاری گستردهای در زمینه طراحی خلاق و انجام محصولات و تولیدات گرافیکی مختلف دارد. البته میزان سابقه کاری مورد نیاز برای رسیدن به این سطح ممکن است در هر شرکت و سازمانی متفاوت باشد. میزان دستمزد و حقوق ماهیانه یک طراح گرافیک بسته به نوع شرکت و حوزه فعالیت آن متغیر است. مدیر هنری سرپرستی تیم گرافیستها و مدیریت انجام پروژهها را برعهده دارد و بالاترین میزان حقوق و درآمد را خواهد داشت. آژانسهای تبلیغاتی معمولا چندین گرافیست دارند که در قالب یک تیم کار میکنند و سفارشات و پروژههای مختلف مشتریان را انجام میدهند. به مرور که تجربه و مهارت بیشتری در کار پیدا کنید میتوانید به سطح شغلی بالاتر ارتقا پیدا کنید و به عنوان گرافیست حرفهای مشغول به کار شوید. در این صورت لازم است با ارائه پورتفولیو و نمونه کارهای جذاب و باکیفیت، مهارت و سطح توانایی خود را به نمایش بگذارید و کارفرما را متقاعد به استخدام خود کنید. موقعیت شغلی گرافیست از آن دست مشاغلی است که بیش از همه به تجربه و مهارت عملی نیاز دارد. همچنین، ارائه نمونه کارهای گذشته بخشی مهم و تاثیرگذار از رزومه شماست. در صورتی که از رزومه ساز جاب ویژن برای ساخت رزومه کاری خود استفاده کنید میتوانید در بخش مهارتها، لینک نمونه کارهای قبلی خود را نیز به رزومه اضافه کنید.

شغل گرافیست و طراح یکی از مشاغل پرکاربرد است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. اگر میخواهید به عنوان گرافیست استخدام شوید این نکات را رعایت کنید! اگر به فکر یادگیری موشن گرافیک هستید، دوره مارا از دست ندهید. اگر در ابتدای مسیر یادگیری هستید، پیشنهاد می کنیم که از این نرم افزار برای شروع استفاده نکنید. اگر رشته تحصیلی شما در دانشگاه غیرمرتبط با گرافیک باشد شانس همکاری با شما کمتر میشود؛ اما غیرممکن هم نیست. شما چه تجربهای در این مورد دارید؟ ساخت موشن گرافیک یک کار هنری است و هنر استفاده از فوتوشاپ می تواند به شما کمک زیادی کند. بسیاری از طراحان سعی میکنند با تهیه رزومه گرافیکی و خلاقانه از همان ابتدا هنرشان را به کارفرما نشان دهند. اما هرچه تجربه و مهارت و سابقه کاری طراح بالاتر برود و رزومه و پورتفولیوی غنیتری داشته باشد میتواند موقعیتهای شغلی بهتر و تخصصیتری را به دست بیاورد.

بیماری همه گیر کرونا و لزوم قرنطینه و فاصلهگذاری اجتماعی باعث افزایش آگهیهای استخدام طراح گرافیک دورکار و غیرحضوری شد. با این حال، آمار نشان میدهد که تعداد طراحان فریلنسر و آزادکار در حال افزایش است. طراحی لوگو و آرم تجاری، طراحی روی جلد کتاب،طراحی پوستر، طراحی حروف، طراحی و صفحهآرایی روزنامه و مجلات نیز از جمله حوزههای فعالیت طراحان گرافیک هستند. لازم به ذکر است تمامی این آمار از دادههای سایت salaryexpert و بعد از نوسانات بازار کار، متاثر از پاندمی کرونا Covid-19 استخراج شده است. اگر مهارتهای لازم را داشته باشید و دقت و ریزبینی، ذوق و خلاقیت و مدیریت زمان خوبی داشته باشید میتوانید از طریق موقعیت شغلی گرافیست، درآمد بسیار خوبی کسب کنید. فارغ التحصیل رشته گرافیک، مشتریان متنوعی میتواند داشته باشد: از یک کسب و کار که برای وبسایت خود، طراح میخواهد، تا یک بند موسیقی یا گروه تئاتر که نیازمند پوستر تبلیغاتی برای تبلیغ اجرای خود است همگی به طراح گرافیکِ کاربلد و حرفهای نیاز داررند. در این سبک اشتغال، مسئولیت تمام جنبههای کار، از پیدا کردن مشتری گرفته تا روابط عمومی و انجام سفارش و ارتباط با مشتری برعهده خود شماست. با توجه به نیاز مبرم تمام شرکتها و کسب و کارها به تبلیغات و تهیه محصولات بصری، تقاضای زیادی برای استخدام کارشناس گرافیک وجود دارد و این موقعیت شغلی، یکی از مشاغل پردرآمد به حساب میآید.

طی ده روز از صفر تبدیل به یک متخصص موشن گرافیک می شوید و از پس پروژه های میلیونی بر می آیید. ادوبی افترافکت علاوه بر موشن گرافیک، در ساخت جلوه های ویژه، بازی سازی، فیلم سازی و چند حوزه دیگر کاربرد دارد. به همین دلیل، طراح فریلنسر، علاوه بر مهارتهای طراحی به مهارتهای بیشتری مثل ارتباطات، مدیریت زمان، خودنظارتی، مشتری مداری و … این طراح گرافیک تسلط خوبی به ابزارها و نرم افزارهای طراحی دارد و قادر به همکاری با انواع مشتریان و سازمانها میباشد. گرافیستی که مهارتها و تجربه بالا و همینطور ذوق و خلاقیت هنری خوبی داشته باشد میتواند به درآمد و حقوق ماهانه بالایی دست پیدا کند. به همین دلیل، فارغ التحصیل رشته گرافیک ابتدا به عنوان کارآموز یا دستیار مشغول به کار میشود و شاید در ابتدا حقوق و درآمد بالایی نداشته باشد. رزومه اولین برخورد کارفرما با شماست و براساس آن تصمیم میگیرد شما را به مصاحبه دعوت کند یا خیر. برای تصدی این مشاغل از شما سابقه کاری زیادی نمیخواهند؛ اما لازم است تحصیلات دانشگاهی لازم یا مهارتهای اولیه را داشته باشید. با این حال، میانگین درآمد طراح گرافیک در برخی کشورهای دنیا را ارائه میکنیم تا دید بهتری از بازار کار رشته گرافیک در دنیا داشته باشید.

تبلیغات یکی از پرکاربردترین و پردرآمدترین حوزههای فعالیت برای گرافیست است و اکثر شرکتها و سازمانها برای انجام پروژههای تبلیغاتی خود به طراح گرافیک نیاز دارند. هرچقدر هم در کارتان باتجربه و باسابقه باشید؛ قبل از هر چیز به یک رزومه استاندارد و حرفهای نیاز دارد. درآمد شغل گرافیست در آمریکا: یک طراح باتجربه در ایالات متحده به طور میانگین سالانه 62,871 هزار دلار درآمد خواهد داشت. چطور میتوانیم گرافیست شویم؟ بعد از چندین سال تجربه حرفهای، وارد سطح شغلیِ گرافیست ارشد میشوید. یک سری نرم افزار های پایه وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. این نرم افزار بسیار قدرتمند با در اختیار داشتن ابزارهای مختلف و کاربردی به کاربر خود کمک میکند تا بتواند در کنار داشتن یک ایده مناسب به ساخت صحنه های بصری زیبا و انیمیشن های جذاب بپردازد. پرمیر نرم افزاری قدرتمند برای تغییرات فوق العاده زیبا در ترکیب ها و ویرایش های های ویدیویی است. آنها کاملا خوب هستند و یک محیط زیبا و در عین حال آزمایش را ارائه میدهند.

افتر افکت برنامه مورد علاقه حرفه ای ها برای ساخت موشن گرافیک است اما اگر از مبتدی ها نیز بپرسید نرم افزار مورد علاقه تان برای یادگیری چیست قطعا به شما خواهند گفت یادگیری افتر افکت بسیار لذت بخش است. این برنامه در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و به سرعت بین هنرمندان این حوزه محبوب شد. در این مقاله نرم افزار های اصلی ساخت موشن گرافیک را برسی می کنیم و در انتهای مقاله بهترین آن را معرفی می کنیم، با گرافیستار همراه باشید. گرافیست تمام وقت معمولا به عنوان عضوی از یک گروه بزرگتر و همراه با چند طراح دیگر کار میکند؛ هرچند در برخی مواقع ممکن است تنها گرافیک دیزاینر آن شرکت باشد. گرافیک یکی از رشتههای پرطرفدار هنر است که هم در هنرستان و هم در دانشگاه تدریس میشود. دارا بودن مدرک کارشناسی رشته گرافیک در دانشگاه (یا بالاتر) برای برخی شرکتها جزء الزامات شغلی graphist به شمار میرود؛ در حالی که برای بعضی دیگر، داشتن دیپلم هنرستان نیز کفایت میکند. افرادی که در هنرستان در رشته گرافیک یا در شاخه کار و دانش در رشته گرافیک کامپیوتری تحصیل کردهاند و بعد وارد دانشگاه شدهاند. طراحی که حدودا 3 تا 5 سال تجربه کاری (یا بیشتر) داشته باشد به عنوان گرافیست باتجربه و حرفهای شناخته میشود.

البته هر کسب و کار و سازمانی هم برای پیشبرد فعالیتهای تجاری و تبلیغاتی خود، به صورت دائم یا موقت به graphic designer نیاز خواهد داشت. اگر مهارت و سرعت بالایی در انجام پروژهها داشته باشید از طریق کار غیرحضوری و پروژهای، درآمد بالاتر و بیشتری میتوانید کسب کنید. امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند دید بهتری از درآمد و بازار کار رشته گرافیک پیدا کرده باشید و بتوانید شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. موقعیت شغلی طراح گرافیک یکی از مشاغل پرکاربرد و پرتقاضا در ایران و دنیا به حساب میآید و تقریبا هیچ شرکت یا سازمانی نیست که برای انجام پروژههای تبلیغاتی و هنری خود به یک یا چند گرافیست نیاز نداشته باشد. در حال حاضر گرایشهای متعددی برای رشته گرافیک در دانشگاههای ایران وجود دارد که علاقمندان میتوانند این گرایشها را در مقاطع کاردانی، کارشناسی و بالاتر تحصیل کنند. در حال حاضر بازار کار خوب و بسیار متنوعی برای رشته گرافیک کامپیوتری و طراحی وجود دارد و فردی که در رشته گرافیک تحصیل کرده باشد با توجه به علاقه و مهارتهایش میتواند در حوزههای مختلفی مشغول به کار شود. پس از آن، حوزه نشر و چاپ نیز یکی دیگر از حوزههای فعالیت گرافیستها محسوب میشود.

گسترش موشن گرافیک و سود دهی بسیار هنگفت این صنعت شرکت های نرم افزاری زیادی را وسوسه کرد تا برنامه یی برای آموزش موشن گرافیک با افتر افکت بسازند و همین موضوع، انتخاب نرم افزار مناسب را برای طراحان موشن گرافیک کمی سایت mygpu دشوار کرده است. اما با وجود بودن برنامه یی مانند افترافکت ما این نرم افزار را بیشتر برای تدوین کار موشن گرافیک توصیه می کنیم. این برنامه از محبوب ترین نرم افزارهای تدوین ویدئو است و به وسیله ابزار های قدرتمند این نرم افزار برای تغییرات صوتی و تصویری در این برنامه طراحی شده اند که کیفیت و کارآیی تدوین موشن گرافیک شما را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد. طرح های دو بعدی ای ساخته شده در نرم افزارهای دیگر نظیر ایلاستریتور و فوتوشاپ را می توانیم به این برنامه وارد کنیم و آنها را متحرک سازی و دستکاری کنیم تا به یک خروجی موشن گرافیک دست پیدا کنیم.

ایلاستریتور یک نرم افزار پیشرفته است که تعداد زیادی ابزارهای قدرتمند طراحی وکتور و تایپوگرافی مفید برای ساختن عناصر گرافیکی موشن گرافیک بسیار کارآمد است. کاربرد اصلی ایلاستریتور ساخت وکتور گرافیکی است اما برای ساخت موشن گرافیک هم میتواند استفاده شود. می باشد که برای ساخت موشن گرافیک باید به آنها تسلط داشت. مباجثی که یک موشن گرافیست بصورت روزانه باید در فتوشاپ یا بگیرد را به آن اشاره می کنیم: ایجاد تغییرات و ساخت تکسچر، ساخت گیف، ساخت طرح انیمیشن و… اگر گرافیست هستید یا به فعالیت در این حوزه علاقمندید جاب ویژن مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکند. اگر شما توی ذهن خودتان یک افکتی را تصور کنید مطمئن باشید که After Effects خیلی خوب میتواند به شما برای ساخت آن کمک کند زیرا برای این برنامه صدها اسکریپت ساخته شده وجود دارد. این نرم افزار ویژگی های رایج دیگر برنامه های سه بعدی از قبیل قابلیت مدلسازی رویه ای و چندضلعی، نورپردازی، متحرک سازی، متریال سازی و پردازش سه بعدی را دارد. بخشی از مسئولیتهای شما در این سطح، نظارت گرافیستهای تازهکار و سرپرستی و نظارت بر یکپارچگی تیم و انجام به موقع پروژههای گرافیکی است. در این سطح شغلی، شما به عنوان کارآموز یا دستیار وارد تیم گرافیک میشوید و معمولا تحت نظارت و سرپرستی یک یا چند طراح گرافیک باتجربه فعالیت میکنید.

به نظرتان بازار کار رشته گرافیک وافعا خوب و پردرآمد است؟ بنابراین با یادگیری تنها یک برنامه خاص شما نمی توانید یک موشن گرافیک خوب بسازید. در بیشتر مواقع منظور از یک برنامه موشن گرافیک نرم افزاریست که می توان صددرصد یک کار موشن گرافیک را به صورت کامل با آن اجرا کرد، اما این به معنی بی نیازی به نرم افزارهای دیگر نیست. مفهوم دیزاین به صورت کلیشه ای به معنی ساختار دادن یا سازمان دادن است و اما طراحی گرافیک ( گرافیک دیزاین ) به معنای خلق و سامان دادن یک سلسله عوامل تصویری برای بیان یک مفهوم و پیام جهت هدفی مشخص است. طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین چیست؟ لوگو ترکیبی مانند رایتل، بانک سامان، پپسی و یا ایران خودرو لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار هستند. درآمد شغل کارشناس گرافیک در ایران چقدر است؟ میانگین حقوق طراح گرافیک در ترکیه: کارشناس طراح گرافیک در کشور ترکیه به طور میانگین 68.725 لیر در سال درآمد خواهد داشت. لطفا برای ما کامنت بگذارید و نظر و تجربیات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید. پوستر: یکی از راه های رایج تبلیغات شهری و محیطی چاپ و نصب پوستر در مناطق مورد نظر است.

میانگین درآمد و حقوق ماهیانه یک طراح گرافیک ارشد و باتجربه در شرکتهای کوچک تا متوسط بین 7 الی 10 میلیون تومان و در سازمانها و شرکتهای بزرگ 10 تا 30 میلیون تومان تخمین زده میشود. اما به طور کلی حقوق ماهیانه یک طراح گرافیک تازه کار و کارآموز در ایران از حدود 2 میلیون تومان شروع میشود و با افزایش تجربه و مهارت به تدریج بالاتر میرود. مشکل اصلی متخصصین موشن گرافیک عدم توانایی بازاریابی و گرفتن پروژه است که ما آن را با دوره جانبی حل کرده ایم، لازم به ذکر است این دوره بازاریابی و گرفتن پروژه به تنهایی ۷۹ هزار تومان قیمت دارد اما با شرکت در دوره موشن گرافیک شما آن را رایگان دریافت خواهید کرد. در این مقاله ابتدا توضیح میدهیم که اصلا گرافیک چیست و بعد در مورد بازار کار رشته گرافیک و فرصتهای شغلی مختلف برای طراحان و گرافیستها صحبت کنیم و شما را با وضعیت اشتغال در این حوزه جذاب و هنری بیشتر آشنا کنیم. درآمد گرافیست با توجه به حوزه فعالیت و تنوع محصولاتی که تولید میکند و همینطور میزان مهارت و تجربهای که دارد، متغیر است. در این دوره سعی کنید میزان تسلط خود بر نرمافزارهای کاربردی گرافیک مثل فتوشاپ، ایلوستریتور، کورل دراو و ایندیزاین را افزایش بدهید و به اطلاعات فنی خود اضافه کنید.