خرید کارت گرافیک دست دوم و نو

پردازنده هاي گرافيكي cpu هايي هستند كه براي نمايش گرافيك در مانيتور كامپيوتر استفاده مي شوند. پردازنده گرافيكي نقش اساسي و مهمي در نمايش اطلاعات كامپيوتر دارند. تنها بعضی از لپ تاپها تحت شرایط خاصی امکان ارتقا دارند و این کاملا بستگی به برند، وضعیت قطعات موجود در بازار و نوع کاربری شما دارد. طبق ادعاي شركت اينتل تراشه هاي گرافيكي جديد xe عملكردي حدود 2 برابر گرافيك هاي داخلي نسل قبل دارند. معماري گرافيك اينتل xe از نسل 11 در پردازنده هاي اينتل به كار ميرود. گرافيك Xe از برنامهنویسی موازی و ناهمگن از طریق چند پلتفرم با API زبان باز (OpenCL) پشتيباني مي كند. • فوق حرفهای: به دنبال پردازندهای با هسته مرکزی Core i9 یا Core i7 برند اینتل و یا Ryzen 7 برند AMD باشید. • پورت LAN : برای مصارف اداری و تجاری، اتصال با سیم به شبکه داخلی، از اهمیت بالایی برخوردار است. پردازنده گرافیک جدید اینتل یک تجربه جدید بازی با نمایش جزئیات بیشتر، همهجانبه و همچنین وضوح 1080p در 60FPS را ارائه میدهد. برای کاربردهای روزمره و معمول، تقریبا تمام انواع مانیتورهای موجود در بازار پاسخگوی نیاز شما خواهند بود اما اگر قصد انجام بازیهای کامپیوتری را دارید، وجود ویژگی G-Sync (یا FreeSync) ضروری است.

به این صورت که از منوی استارت لپ تاپ ایسوس خود، برنامه ی Run را یافته و روی آن کلیک کنید. • نیمه حرفهای: پیشنهاد ما برای خرید لپ تاپ به شما پردازنده Core i5 یا Core i3 اینتل و از برند AMD، پردازنده ۳Ryzen یا AMD FX است. این پردازنده به ما این امکان را میدهد تا چهار نمایشگر با HDR را به صورت همزمان وصل کنیم. این انتخاب به شما توانایی مناسبی را با قیمت کم ارائه می دهد. سری جدید پردازنده های گرافیکی اینتل xe توسط شركت اينتل به بازار عرضه شده است. پيشنهاد ما براي گيمينگ با گرافيك Iris Xe یکی از کاملترین لپ تاپهای گیمینگ معرفي شده به بازار ايران با گرافیک فوق العاده Intel Iris Xe است كه نام برند گرافيك آن اولترابوک XPG Xenia Xe نام دارد. کارت گرافیک کامپیوتر رده بالا، معمولا مصرف برق بالایی دارد و از اینرو نیازمند منبع تغذیه قدرتمندی است که بتواند پاسخگوی نیاز آن باشد. پشتيباني از ویژگی Quick Sync اینتل که به پردازنده Iris Xe اين امكان را داده است تبدیل فیلم را در زمان بسيار كمي انجام دهد. شركت اينتل گرافيك هاي xe را در پردازنده هاي نسل چندم به كاربرده است؟

کارت گرافیک یا گرافیک کامپیوتر، واحد پردازش گرافیکی است که وظیفه نمایش تصاویر در کامپیوتر، لپتاپ و گوشیهای هوشمند را بر عهده دارد. اينتل مدل هاي مختلفي از پردازنده هاي گرافيكي دارد كه جديدترين مدل هاي اينتل پردازنده گرافيكي UHD و Iris xe است. پردازنده Iris xe اكنون يكي از بهترين نوع پردازنده هاي گرافيكي است. Iris Xe اسم گرافیک یکپارچه جدیدی است که در تراشه های اخير لپ تاپ نسل 11 شرکت اینتل تعبیه شده است. یکی از سوالاتی که افراد مکررا از اعضای تیم خدمات تعمیر کامپیوتر در محل آچاره میپرسند، این است که آیا میشود کارت گرافیک لپ تاپ را ارتقا داد؟ به طور کلی این لپ تاپ نسبت به قیمتی که دارد امکانات بسیار خوبی را برای تدوین و ادیت فیلم به شما میدهد. همانطور كه در مقدمه گفتيم Xe در واقع نام معماری گرافیک اینتل است که از نسل ۱۱ در پردازنده های اینتل بهکار میرود، شرکت اينتل توسعهی گرافیک مجزا و کارت گرافیک دسکتاپ را نیز براساس معماری Xe و نام تجاری Arc Alchemsit شروع كرده است. Xe در واقع نام معماری گرافیک اینتل است که از نسل ۱۱ در پردازنده های اینتل بهکار میرود، این شرکت توسعهی گرافیک مجزا و کارت گرافیک دسکتاپ را نیز براساس معماری Xe و نام تجاری Arc Alchemsit شروع كرده است.

اما اگر کم آوردید، هارد اکسترنال همیشه و همه جا یار و یاور شماست. اما برای انجام کارهای متداول روزانه از قبیل وبگردی، تماشای فیلم و ویرایش عکس میتواند گزینه بسیار مناسب و کارآمدی باشد. فعالیتهایی از قبیل انجام بازیهای ویدیویی و طراحی و رندرگیری از مدلهای سهبعدی نیازمند توان گرافیکی بالاست و پردازنده (CPU) به تنهایی از عهده آن برنمیآید. همچنین برای اجرای بازیهای با رزولوشن کمتر و اعمال برخی قابلیتها از قبیل رهگیری پرتو نیز میتوانید از آن استفاده کنید. فقط برخی از پردازنده های گرافیکی Iris Xe (نسبت به نوع پردازنده) تکنولوژی Clear Video HD اینتل را پشتيباني میکنند. میدونی چطوری مودم رو به اینترنت وصل کنی؟ میدونی چطور میتونی سرعت هارد کامپیوترت رو ببری بالا بدون هیچ هزینه؟ نظرتون رو به ما هم بگید! • عادی: برای کاربری ساده، به کارت گرافیک اختصاصی احتیاج ندارید و میتوانید به طور مثال با حافظه گرافیکی مجتمع Intel UHD 620 به انجام کارهای خود بپردازید.

اکثر لپ تاپهای موجود در بازار، از نسل جدید رم DDR4 که سرعت بیشتری نسبت به DDR3 دارد، استفاده میکنند. در قسمت سرچ این برنامه، عبارت “ dxdiag” را تایپ نمایید و اینتر را بزنید؛ در جواب سوالی که ویندوز از شما می پرسد گزینه ی “yes” را انتخاب نمایید. در بخش Product Type مدل کارت گرافیک را از فهرست موجود انتخاب نمایید. سپس در پنجره ی باز شده قسمت “Display” را مشاهده نمایید؛ مدل، مقدار و شرکت سازنده ی کارت گرافیک لپ تاپ شما در این قسمت نوشته شده است.لازم به ذکر است که در این قسمت شما می توانید فقط یک مدل کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس خود را(اینتل یا AMD) مشاهده نمایید. در جواب به اين سوال با با نگاهی به بنچمارک کارت گرافیک iris xe به دست آمده میتوان دید که با کاهش اندک جزییات گرافیکی، میتوان بازی های شدیدا سنگین را با نرخ فریم شدیدا قابل قبول به اجرا در آورد و اگر هم به سراغ بازیهای اندک سبک تر بروید، نرخ فریم واقعا عالی است. برای دسترسی به Device Manager بر روی منوی استارت ویندوز کلیک راست کنید و سپس گزینهی Device Manager را بیابید. از طرفی می توانید روی فلش سمت چپ گزینهی Display Adaptors کلیک کنید و از فهرست باز شده بر روی اسم کارت گرافیک ایسوس کلیک راست کنید.

شما نيز مي توانيد در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه سری جدید پردازنده های گرافیکی اینتل xe با كارشناسان ما در رايانه كمك تماس بگيريد. اگر بخواهیم عدد بدهیم شما یک لپ تاپ با کارت گرافیک RTX 3050 و پردازنده میانرده را باید حداقل 25-30 میلیون تومان خریداری کنید. یکی از مهمترین بخشهای لپ تاپ CPU (واحد مرکزی پردازش) است. برای تشخیص مدل کارت گرافیک می توانید از ویندوز کمک بگیرید. سامانه ضمانت برگشت پول ایسام، این امکان را برای شما فراهم میکند تا خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید و سفارش خود را در کوتاهترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرید. 4320 در 60 هرتز را ساپورت میکند. با این تفاسیر، میتوانیم این پردازنده را به یک صفحه نمایش 4K یا 8K متصل کنیم. در غیر این صورت راهنمای GPU خریداری شده را به دقت مطالعه کرده و از وجود لول مناسب بایوس و پاور اطمینان حاصل کنید.

ساده ترین راه استفاده از ویندوز است. از طرق مختلفی می توانید مدل کارت گرافیک را شناسایی کنید و با خیالی آسوده مراحل راه اندازی درایور کارت گرافیک لپ تاپ پیاده سازی کنید. اما رم ۱۶ گیگابایت هم کار شما را راه میاندازد. چنانچه قصد انجام بازیهای با کیفیت 1080 را دارید، بهتر است به سراغ خرید گرافیک های با ظرفیت 2 گیگابایتی بروید، اما اگر به دنبال کیفیت بالاتر هستید، پردازنده گرافیکی با ظرفیت 4 گیگابایت، گزینه مناسبتری برای شما خواهد بود. اگر قصد انجام بازیهای ویدیویی با تنظیمات گرافیکی متوسط به بالا را دارید، پیشنهاد میکنیم سراغ این نوع گرافیک کامپیوتر بروید. اما اگر قصد اجرای بازیهای با تنظیمات متوسط را دارید، قیمت گرافیک کامپیوتر میان رده که اقتصادیتر است، برای شما مناسب خواهند بود. اما میتوانید از حافظه SSD به دلیل اندازه بسیار کوچک، کیفیت و سرعت بالاتر، به عنوان جایگزین هارد استفاده نمایید. این محصول انواع گوناگونی دارد که میتواند هنگام خرید سوالات زیادی را برای شما به وجود آورد.

• HDMI : برای انتقال همزمان و باکیفیت صدا و تصویر به تلوزیون، مانیتور و پروژکتور از این پورت استفاده میشود. وظیفه کارت گرافیک، تولید و ارسال تصاویر خروجی به مانیتور میباشد. تنها تفاوت آنها در شرکت سازنده آنهاست؛ اگر مانیتور شما از فناوری G-Sync پشتیبانی میکند، سراغ کارت گرافیک انویدیا بروید و اگر از فناوری FreeSync پشتتیبانی میکند، کارت گرافیک ساخت شرکت AMD گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. کارت گرافیک GeForce MX150 و یا حداقل GeForce MX250 و GeForceMX230 برند انویدیا میتوانند پاسخگوی مناسبی برای نیازهای شما باشند. • نیمه حرفهای: دقت تصویر FULL HD و HD جوابگوی خواستههای شما میباشد. • نیمه حرفهای: در این کاربری میتوانید از کارت گرافیک اختصاصی دو یا چهار گیگابایت استفاده کنید. • تاچ پد : کیفیت و قابلیت پشتیبانی همزمان آن از چند فرمان برای تاچ پد امری حیاتی است. بعضی از شرکتهای سختافزاری برای بعضی مدل لپ تاپهای گیمینگ یک کیت ارتقا ارائه میدهند. توجه: نکات و مراحل اعلام شده در این مقاله ممکن است برای تمام لپ تاپهای قابل ارتقا مناسب نباشد.

در صفحهی باز شده روی Display Adaptors کلیک راست کنید و گزینهی Scan for hardware changes را برگزینید. پیچها را خارج کرده و درپوش را دربیاورید. فایل دانلود شده برای نصب درایور کارت گرافیک لپ تاپ را از حالت فشرده خارج کنید. اگر فایل exe در داخل پوشه قرار نداشت با کلیک روی exe درایور را نصب کنید، می توانید از Device Manager نیز استفاده کنید. نصب درایور کارت گرافیک لپ تاپ در گرو یافتن مدل کارت موجود است. بعد از انجام ارتقا و روشن کردن لپ تاپ متوجه تغییر بزرگی در عملکرد لپ تاپ خواهید شد. كارت هاي گرافيكي سري xe اينتل براي بسياري از كاربران مورد سوال بوده است كه در اين قسمت به تعدادي از سوالات پاسخ مي دهيم. • USB : برای اشتراک گذاری اطلاعات با هارد اکسترنال، فلش، اتصال هاب و انواع کابلهای رابط به چندین پورت USB2.0 ، USB3.0 و یا Type-C نیاز خواهید داشت.

• فوق حرفهای: برای گیمرها و طراحان حرفهای، بزرگی و عریض (Wide) بودن تصویر اهمیت زیادی دارد. • حرفهای: برای این نوع کاربری نیز به حافظه گرافیکی اختصاصی و ظرفیت حداقل ۴ گیگابایت احتیاج دارید. • حرفهای: در خرید لپ تاپ حرفهای هم به حجم بالا با حافظه داخلی حداقل یک ترابایت نیاز خواهید داشت و در صورت تمایل، میتوانید یک درایو SSD با ظرفیت حداقل ۱۲۰ گیگابایت نیز به سیستم خود اضافه کنید. جهت کسب راهنمایی های بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید. امروزه با ورود كنسول هاي پرطرفدار جديد مانند بازي هايي كه نياز به پردازنده هاي قوي تري دارند دليلي شد تا شركت اينتل نسل جديدي از پردازنده هاي گرافيكي را به بازار عرضه كند. البته اگر به دنبال صدای جذابتر هستید، یک اسپیکر به لپ تاپتان اضافه نمایید. اگر لپ تاپ شما شامل GPU است و قصد تعویض کارت گرافیک آن را دارید، ارتقا CPU در صورتی که باعث بهبود عملکرد GPU شود میتواند روی بهبود عملکرد سیستم شما اثرگذار باشد. در ادامه شما را با انواع گوناگون این محصول و نکاتی که هنگام خرید میبایست مورد توجه قرار دهید، آشنا میکنیم. GDDR5: این نوع حافظه ویدیویی، رایجترین مدل موجود در بازار است که در انواع پردازنده گرافیکی اقتصادی تا رده بالا، کاربرد دارد.

این مدل بیشتر در لپتاپ و برای انجام کارهای محاسباتی کاربرد دارد. • باتری : نوع، میزان شارژدهی باتری لپ تاپ و قابلیت جدا شدن آن اهمیت بسیاری دارد. قطعا هر درایوری با کارت لپ تاپ مورد استفاده ی شما سازگاری نخواهد داشت. حداقل مدل پیشنهادی برای شما مدل GeForce MX130 یا ۱۱۰GeForce MX برند NVIDIA میباشد. هارد (HDD) همچنان متداولترین نوع حافظه برای لپ تاپها میباشد. • عادی: برای این نوع کاربری، پردازنده Core i3 یا Celeron اینتل کافیست. • عادی: برای این دسته از کاربران، با توجه به نوع استفاده آنها، حافظه ۵۰۰ گیگابایت یا یک ترابایت ایده آل میباشد. • فوق حرفهای: به دلیل حجم بالای نرم افزارها و بازیهای کاربران، ظرفیت هارد سیستم آنها باید بالای یک ترابایت باشد. شما با توجه به کاربرد و نیازتان، به ورودی و خروجیهای متعددی نیاز دارید. • اسپیکر : هنگام کار، تماشای فیلم و بازی کردن، کیفیت صدا برای شما مهم است. • حرفهای: برای کاربران این دسته، پردازنده Core i7 یا Core i5 اینتل و Ryzen 5 یا AMD FX مناسب است. • نیمه حرفهای: برای نیازهای شما، رم ۴ الی ۸ گیگابایت کافی میباشد. • حسگر اثرانگشت : امنیت اطلاعات لپ تاپ، یکی از نکات مهم برای کاربران تجاری میباشد.

• درایو نوری : برای تماشای فیلم و نصب انواع بازی و نرم افزار، میتوانید از درایو نوری استفاده کنید. بنابراین در اینجا به انواع پورتها و کاربرد هر یک اشاره میکنیم. در این مقاله به سری جدید پردازنده های گرافیکی اینتل xe پرداختیم. در اين مقاله تصميم داريم به سرح جزيياتي از اين پردازنده هاي گرافيكي اينتل x بپردازيم. با توجه به طراحی کممصرف پردازنده Iris Xe، دوام باتری لپتاپ ما را زياد كرده تا امور بیشتری را با انرژی کمتر انجام دهیم. پس با کارشناسان متخصص کامپیوتر رایانه کمک همراه باشید. براي همين موضوع بسياري از پردازنده ها به همراه يك پردازنده گرافيكي تعبيه شده اند. با من همراه باش تا بهت بگم چطوری میتونی به حل مشکل نداشتن صدا در ویس های تلگرام اقدام کنی! پیشنهاد میکنم مطلب آموزش تبدیل بایوس legacy به uefi از دست ندی. Intel Processor Graphics پردازنده گرافيكي داخل پردازنده اصلي است كه توانایی گرافيكي، محاسباتي مديا و نمايشي را براي بسياري از پردازنده هاي خود دارد.

در سایت AMD ابزاری به نام Auto-Detect and install وجود دارد که به صورت خودکار کارت گرافیک موجود در لپ تاپ را شناسایی کرده و آخرین نسخه ی آپدیت را نصب می سایت mygpu کند. قابلیت لمسی بودن، صفحه نمایش مات و چرخش ۳۶۰ درجه، از دیگر ویژگیهای مرتبط به صفحه نمایش بوده که مشتریان خاص خود را دارند. بهتر است پیش از خرید این محصول، ابتدا از قیمت کارت گرافیک دست دوم و نو در فروشگاههای معتبر آگاه شوید و سپس مناسبترین گزینه را با توجه به نیاز خود خریداری نمائید. در انجام تمامی موارد با دقت و آگاهی کامل پیش بروید. پس قبل از خرید، نیازهای خود را کامل مشخص کنید. حال که انواع کاربری را مشخص کردیم، در ادامه به بررسی ویژگیها و سخت افزارهای تعیین کننده در خرید لپ تاپ و همچنین پیشنهاد مناسب ترین کانفیگ برای هر یک از دسته بندیهای فوق میپردازیم. امروزه DVD RW رایج ترین مدل آن میباشد.

برای سایر امور این دسته، کیفیت HD پاسخگوی نیازشان میباشد. همچنین اگر قصد دارید هزینه کمتری را برای تهیه این محصول صرف کنید، خرید کارت گرافیک استوک میتواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد. GPU معادل CPUیا واحد پردازنده مرکزی است و این دو به هم مرتبط هستند. زیرا میتوانید به راحتی از کابلهای تبدیل استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگیهای پردازنده گرافیکی، حافظه ویدیویی آن است. همچنین یک حافظه SSD مجزا با ظرفیت حداقل ۲۵۰ گیگابایت میخواهند. چنانچه قصد انجام بازیهای با رزولوشن 4K را دارید، این مدل بهترین گزینه برای شماست. Display را طی کنید. روی آیکون exe موجود در پوشه ی ایجاد شده کلیک کنید و مراحل نصب را پشت سر بگذارید. سیستم عامل را در بخش Operation System برگزینید و سرچ را آغاز کنید. برای این منظور System information را در بخش جستجوی سیستم عامل وارد کرده و enter را بزنید. در آخر هم گزینهی Update Driver را بفشارید. بهره مند هستد. همچنین صفحه نمایش لپ تاپ هم برای کار های گرافیکی حائز اهمیت است. آیا کارت گرافیک لپ تاپ قابل ارتقا است؟

GDDR5X: نسخه به روزسانی شده حافظه ویدیویی GDDR5 است که برخی ایرادات در آن مرتفع شده است. حداکثر فرکانس برخی از پردازندههای گرافیکی Iris Xe (نسبت به نوع پردازنده) در مقایسه با ديگر كارت هاي گرافيكي بسيار كند است. • فوق حرفهای: برای کاربری فوق حرفهای، رم ۶۴ یا ۳۲ گیگابایت که حداکثر ظرفیتهای موجود در بازار بوده، بسیار ایدهآل است. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از کارت گرافیک برای ماینینگ میتواند طول عمر آن را به طور قابل ملاحظهای کاهش دهد. مطلب آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ را بخوانید. • فن : از داغ شدن لپ تاپ در حین فعالیتهای سنگین جلوگیری میکند. با پشتيباني از Dolby Vision HDR و Dolby Atmos، پخش فیلم با کیفیت بالا را امکانپذیر میکند. عملکرد رمزگذاری (encoding) فوقالعاده که تجربه جدیدی از استریم (پخش زنده) و اشتراک فایل را به ما ارائه میدهد. دیدی بعضی وقتا ویس میگیری اما صدات داخل ویس پخش نمیشه؟ یکی از برجستهترین تفاوتهای این دو نوع کارت گرافیک، در مدت زمان گارانتی آنهاست؛ مدت زمان گارانتی کارت گرافیک گیمینگ عموما 3 سال بوده اما برای کارت گرافیک ماینینگ، امکان دارد این زمان حتی به 3 ماه نیز کاهش یابد زیرا به هنگام فرآیند استخراج، از تمام ظرفیت و توان کارت گرافیک استفاده میشود و بدین ترتیب استهلاک قطعه بسیار بیشتر خواهد بود.