ارزش قراردادهای این دوره نمایشگاه واردات شانگهای به ۷۳ میلیارد دلار رسید و نکته قابل توجه اینکه در طی برگزاری نمایشگاه امسال، ۱۰۰ هزار متر مربع از نمایشگاه برای سال آینده میلادی (۲۰۲۳) رزرو شده است.
در این نمایشگاه که یکی از ۱۰ رویداد بزرگ جهان محسوب میشود، یک دروازه طلایی و فرصتی بیبدیل برای کشورها و شرکتها فراهم شده تا محصولات و تولیداتشان را نه تنها به بازار چین، بلکه به همه جهان معرفی کنند.
به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، نمایشگاه واردات شانگهای بهعنوان بزرگترین نمایشگاه واردات جهان، یکی از سه سکوی اصلی نمایشگاهی چین برای اجرای سیاست درهای باز در این کشور است.
پنجمین نمایشگاه واردات چین از روز ۱۴ آبانماه ۱۴۰۱ با حضور «علیرضا پیمانپاک» معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران (بهصورت مجازی) و بسیاری از مقامهای عالیرتبه سایر کشورها در افتتاحیه این رویداد آغاز بهکار کرد. در مدت پنج روز برگزاری نمایشگاه، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت از ۱۲۷ کشور، علاوه بر معرفی و فروش محصولات خود، ۴۳۸ محصول جدید -نسبت به دوره گذشته- به مخاطبان معرفی کردند.
محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، خودرو، کالاهای مصرفی، تجهیزات پزشکی و دارو و تولیدات هوشمند و مبتنی بر فناوری اطلاعات، حوزههای اصلی این نمایشگاه محسوب شده و تا قبل از همه گیری ویروس کرونا، گردش مالی این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده بود.
سازمان توسعه تجارت ایران برای ششمین دوره نمایشگاه در سال بعد برنامه ویژهای دارد و از هم اکنون این اجرای این برنامهها در دستور کار قرار گرفته است.