یادگیری کامل گرافیک با 20 درس رایگان +جزوه PDF

بیشتر ماها به جای خواندن اطلاعات روی وب سایت، دنبال تماشای یک ویدئوی جامع هستیم. هنگامیکه در حال تماشای مسابقات هستید و نوارهای رنگی در زیر تصویر، نتیجه و نام افراد را نشان میدهند و بعد محو میشوند؛ نمونههایی از گرافیکهای پخش زنده هستند. یا در حین پخش اخبار، زیرنویس خلاصه اخبار یا نام افراد از جمله موشن گرافیکهای حوزه پخش زنده هستند. پس بینندگان در کسری از ثانیه با محصول یا خدمات شما اشنا میشوند. با این کار دیگران با کسب و کارمان آشنا میشوند. این ویدئوها با اهداف مختلف تهیه میشوند و یکی از انواع متداول موشن گرافیکها هستند. با مفهوم موشن گرافیک، انواع آن و ابزارهای موجود برای تولید آن آشنا شدید. کل ویدئو را طراحی کرده و بعد به تولید فیلمنامههای نهایی میپردازیم. رعایت این فرایند از ایجاد هزینههای اضافی پیشگیری کرده و شما را به هدفتان میرساند. این سایت مورد اعتماد برخی از برندهای پیشگام دنیا است. توان مصرفی و گرمای تولیدی پردازنده گرافیکی مجزا بسیار بیشتر از پرانده گرافیکی مجتمع است که این مورد می تواند در مصرف باتری لپتاپ تاثیر گذار باشد. طراح باید به ایده پردازی پرداخته و حدود 20 مفهوم یا بیشتر را مطرح کنند.

طراح از فتوشاپ برای تولید نقاشیهای متن، ویرایش بافت، طراحی بردها، تلفیق عکسها با هم، تهیه گیف و غیره استفاده میکند. فتوشاپ یکی از محبوبترین نرم افزارهای طراحی به شمار میرود و توسط میلیونها طراح گرافیک در دنیا برای طراحی بنر، پوسترهای تبلیغاتی و هنری، طراحی وبسایت یا لوگو و… میتوان این فیلمنامه را با نگارش هنری، طراحیها و ترسیمهای اولیه همراه کرد تا مجسم نمودن ایدهها، ساده شوند. این نرم افزار کاربردی بیش از هر چیز برای ادیت تصاویر وکتور به کار میرود و با استفاده از آن میتوان انواع تصاویر هنری، آیکون، پوستر، بیزنس کارت یا تصاویر بیلبورد را طراحی کرد. بعد از رسیدن به مجموعه مفاهیم میتوانیم با مشتری تعامل برقرار کرده و به مفهوم کلی، تابلو وضعیت، فریمهای اولیه و غیره برسیم. برای شروع کار برخی از پرسشهای مهم و اولیه را طرح کنید تا در وقت و هزینهها صرفه جویی شود. در materialpalett شما می توانید به راحتی رنگ اولیه و ثانویه طرح خود را انتخاب کنید تا هوش مصنوعی سایت به شما بگوید که از کدام رنگ ها می توانید در طرح خود استفاده نمائید.

شروع فیلم سایکو از آلفرد هیچکاک در سال 1960 را میتوان موشن گرافیکی دانست که ترکیبی از صدا، حرکت و طراحی گرافیکی را به خوبی نشان میدهد. اگر این فرایند را رعایت نکنید به محصول خوبی نخواهید رسید. با توسعه فناوری به ویژه اینترنت، صنعت موشن گرافیک هم تغییرات چشمگیری پیدا کرد. بعلاوه امروزه استودیوهای طراحی موشن گرافیک فوق العاده ای در سراسر دنیا به وجود آمدهاند. برخی از بسترهای فارسی هم برای طراحی موشن گرافیکها به وجود آمدهاند. گرافیستها با استفاده از برنامه کورل میتوانند تصاویر وکتور هنری و خلاقانهای طراحی کنند؛ هرچند امکان استفاده از گرافیکهای برداری و پیکسلی در این برنامه هم وجود دارد. اولین پیش تولید موشن گرافیک تا 80 درصد به محصول نهایی نزدیک است چون صداگذاری و موسیقی متن دارد. تولید محتوا، ترویج و نمایش آن به روشهای مختلفی انجام میشود. طراحان سایت از سراسر دنیا در این سایت عضو هستند و روزانه طرح های زیادی را برای بازدیدکننگان به نمایش می گذارند. آنها نمایش بصری از رویکرد کلی در قبال پروژه هستند. و تمامی کد رنگ های استفاده شده در آنها را مشاهده و از آن در طرح های گرافیکی خود استفاده نمائید. برای مشاهده بهتر ویدیوها در موبایل، گوشی را افقی نگه دارید.

در سایت brandcolors شما به راحتی می توانید رنگ های استفاده شده در تمامی سایت ها یا اپلیکیشن های دنیا را تنها با یک جستجوی ساده پیدا کنید. 4- سایر طراحی ها: طراحی پوستر، بنرهای تبلیغاتی مکتوب و مجازی، طراحی سایت، ظاهر اپلیکیشن و برنامه ها، طراحی بیلبورد، طراحی کمپین تبلیغاتی، طراحی هویت بصری، طراحی کاراکتر و تصویرسازی و … شاید شماهم با دیدن یک تیزر تبلیغاتی، یک پوستر و یا جلد روی یک کتاب به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه میتوانید این مسیرشغلی را پیمود. میتوانید نمودارها و عناصر درون اینفوگرافیک را متحرک کنید تا روی اهمیت اطلاعات تأکید نمایید. 3- طراحی بستهبندی محصولات : هنگام خرید یک کالا بسته بندی اهمیت زیادی خواهد داشت، اهمیت این موضوع در کالاهای صادراتی دوچندان است. اگر محصول جدید در شرکت عرضه شده، آموزش به مشتریان، اهمیت زیادی دارد. قدرت پردازش گرافیک های مجزا از گرافیک های مجتمع بیشتر است اما این مورد همیشه صدق نمی کند، چرا که بعضی از گرافیک های مجتمع جدید اینتل از برخی گرافیک های مجزای ضعیف و متوسط بهتر عمل می کنند. اما لازم است تا در کنار این موارد آموزشهای تخصصی را نیز دنبال کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

این سایت دو مدل محصول گرافیکی دارد یکی پولی و دیگری رایگان. وقتی مشا می خواهید محصولی را چه رایگان و چه پولی دانلود نمائید کلیه فایل های محصول بسته به نوع نرم افزار در اختیار شما قرار می گیرد. آیکونهای متحرک رایگان در سایت animaticons قرار گرفتهاند. یکی از روشهای جذاب برای تقویت رابط کاربری، استفاده از آیکونهای متحرک است. نحوه کاربرد آیکونهای متحرک در این وب سایت آموزش داده شده است. کاربرد اصلی این برنامه در صنعت چاپ و انتشارات است؛ چون طراحان با استفاده از این نرم افزار میتوانند به راحتی مجلات، کتاب، کاتالوگ، پوستر، بروشور و نسخههای پیدیاف را طراحی کنند. امّا ساختار کلی و فیلمنامه اصلی قابل تغییر نیست. در اینجا نیاز به مهارت خاصی نیست و مثل یک حرفهای طراحی میکنید. بعد از گذراندن دورۀ گرافیک در دانشگاه، می توانید مهارت هایی از جمله عکاسی، طراحی و رنگ ­شناسی، صفحه آرایی، حروف چینی، طراحی پوستر، لوگو ، خوشنویسی و … ساخت موشن گرافیک از مهارت های پر تقاضا و پرطرفدار است. برای ساخت موشن گرافیکها به مهارتهای فردی و نرم افزاری در حوزه طراحی نیاز دارید تا بتوانید محصولی قابل قبول برای سفارش دهنده و جذاب از نظر بیننده را تولید کنید. سرگرم کننده: با آنها میتوان محتوای خسته کننده را به ویدئویی جذاب و سرگرم کننده تبدیل کرد.

قدرت شخصیت پردازی بالایی دارد و از حجم بالای تصاویر و ویدئوها برخوردار است. نماهای بصری خیره کننده: محتوای خیره کننده نقش مهمی در فرایند درک مفاهیم پیچیده دارد. گرافیکهایی مثل نمودارها، طرحها و چیدمانها قابل درک تر و جذابتر از صفحات متنی طولانی هستند. در دوران کودکی، مفاهیم دشوار را به کمک تصاویر و اشکال درک کردهایم حالا که بزرگ شدهایم هم شرایط تغییر نکرده است. موشن گرافیکها روشی برای برقراری ارتباط با بیننده و عمق دادن به داستان هستند. در واقع با موشن گرافیکها وارد دنیایی میشوید که فقط خودتان قادر به تجسمش هستید. رنگهای روشن: از ترکیب پالتهای رنگی واضح برای رسیدن به اهداف آموزشی استفاده میشود. از نرم افزارهایی مثل Keynoto میتوان برای متحرک سازی متن و تصاویر سخنرانی استفاده کرد. متحر سازی لوگو، برند شما را در میان رقبا برجسته میکند. گیفت میتواند پست اجتماعی شما را به خوبی برجسته نمایند. یک ویدئو میتواند فروش یا محصول شما را در قالب داستانی تعاملی و عاطفی بیان کند تا فروش نهایی شما افزایش یابد. حداقل میتوانیم 25 صدای ضبط شده را برای انتخاب بهترین و مناسبترین صدا، بررسی کنیم چون هر فردی لحن، تن و بیان خاص خودش را دارد.

شما میتوانید با مطالعه کتاب ها، مقالات معتبر و به روز و مشاهده ویدیوهای آموزشی طراحی گرافیک را در خانه یاد بگیرید. سابقه تاریخی موشن گرافیک را میتوان به رسم شکل روی پانویس برگههای کتاب نسبت داد که به سالهای 1800 باز میگردد و با ورق زدن سریع برگهها، تصویری متحرک به دست میآمد. ضمنا لینک دانلود هر ویدیویی روی خود ویدیو قرار دارد. این ویژگی برای طراحی لوگو، شکل دهی به اشیاء در موشن گرافیک ضرورت دارد. موسیقی تأثیر زیادی روی ادراک هیجانی اثر دارد. حتما اصطلاح گرافیک آنبورد را تاکنون شنیده اید، پردازنده گرافیکی مجتمع نیز مانند همان است با این تفاوت که به جای مادربرد بر روی CPU قرار گرفته است. برای دانلود هر درس روی آن کلیک کنید یا دکمه Alt کیبورد را نگه داشته و روی آن کلیک کنید. گرافیکهای پخش شده در ایستگاه خبری یا رویدادهای ورزشی از جمله موشنگرافیها هستند. سینما 4D: یکی از مدلسازهای سه بعدی برجسته است که ابزارهای لازم برای تهیه موشن گرافیکهای جذاب را برای افراد حرفهای فراهم میکند. سادهترین ابزار طراحی آنلاین برای ساخت انیمیشنها و گرافیکهای مناسب رسانههای اجتماعی و وب است.

ایجاد انیمیشنها برای تولید اینفوگرافیکهای تعاملی، عامل اصلی در تولید یک تجربه تعاملی جذاب است. این انیمیشنها هم با بازاریابی محصول همپوشی دارند. معمولا در این آموزشگاه ها در مدت زمان کمتر تمامی اصول گرافیک به شما آموزش داده خواهد شد و مدرک آن ها نیز ارزشمند خواهد بود. این مدت زمان به وقت صرف شده برای نگارش فیلمنامه و تأیید فیلمنامه از جانب مشتری، اضافه می شود. شما به عنوان یک گرافیست میتوانید یک پکیج کامل از این اقلام را تهیه کنید. این نرمافزار یک برنامه متن باز (Open-source) است که امکان تغییر در سورس کد و اعمال آن بر برنامه را به شما میدهد. شاید این کار چندان متداول نیست ولی همان مهارتهای لازم برای موشن گرافیک را در بر میگیرد. مورد استفاده قرار میگیرد. در این جا میتوان انیمیشن و موشن گرافیکها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. این سایت به واقع یکی از بهترین سایت ها برای کسانی می باشد که می خواهند وارد حوزه طراحی سایت شوند. این سایت یکی از بهترین سایت ها در زمینه بهره گیری از رنگ ها در طرح می باشد. این بازخوردها باید به طور شفاف، کوتاه به صورت متنی یا شفاهی دریافت شوند.

از دیگر تفاوت های این دو گرافیک می توان ازاین نکته یاد کرد که گرافیک های مجتمع قابل تعمیر نیستند اما گرافیک های مجزا را می توان تعمیر یا تعویض نمود. گرافیک مجتمع که نام انگلیسی آن Integrated Graphics Proccesors یا (IGP) می باشد، یک چیپ است که داخل خود قالب CPU قرار گرفته. توی این پک فوق العاده، ایندیزاین رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، لوگو، پوستر و طرح های خفن دیگه رو بزن، ملتو انگشت به دهان کن و اصلا حسابی پول در بیار! توی این پک فوق العاده، ایلاستریتور رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! برای انتخاب برحسب بودجه میتوانید از موسیقیهای موجود، دارای مجوز یا موسیقیهای سفارشی استفاده کنید. بسته به هدفتان میتوانید موشن گرافیک سفارشی را از فریلنسرهای در کار تولید محتوا خریداری کنید. موشن گرافیک بسیار مشابه ساخت یک خانه سفارشی است. ساخت موشن گرافیک در انواع مختلف محتوای رسانهای و با ویژگیهای متفاوت برای مصارف تبلیغاتی ، آموزشی و غیره انجام میشود. سادگی: موشن گرافیکها قدرت فوق العاده ای برای ترکیب ایدههای پیچیده و دادههای دشوار در قالب آمار، نمودار، اعداد و غیره دارند.

طراحان موشن گرافیک در حوزه گرافیک آموزش دیدهاند یا در فیلم سازی یا انیمیشن تجربه سایت mygpu دارند. متحرک سازی فرایندی دشوار است پس در این مرحله هم از کارفرما یا مشتری نظر خواهی میکنیم تا سریعتر بتوانیم تغییرات مدنظر آنها را انجام دهیم. بعد باید صداگذاری روی تصویر متحرک را با کمک گوینده منتخب انجام دهیم. بعد از اینکه فیلمنامه متنی و مصور تأیید شدند؛ حالا باید متحرک سازی را انجام دهیم. 1- طراحی لوگو ، نام تجاری و لوگوتایپ : برندسازی در دنیای امروز و بیزینس های کوچک و استارت اپ ها نقش مهمی ایفا میکند، یکی از راه های برند سازی طراحی لوگو است و شما به عنوان یک گرافیست وظیفه طراحی آن را به عهده خواهید داشت. این خلاصه همان نقشه راه کاربردی است که درک ما از قرارداد سفارش موشن گرافیک را نشان میدهد. میتوانید ملاقات یا چت مجازی را با مشتریان ساکن راه دور برقرار کنیم. پرسشنامه کوتاه و خلاقانه را تهیه کرده و برای کارفرما یا مشتری ارسال کنید. ادوبی فتوشاپ: نرم افزاری انعطاف پذیر و خلاقانه که ابزاری ضروری برای هر طراح موشن گرافیک است. با شناخت نیازهای مخاطبان میتوان از آنها در طول فرایند خلاقانه تهیه موشن گرافیک استفاده کرد. در این مقاله میخواهیم شما را با رشته گرافیک، نرم افزارها و هر آن چیزی که در طول آموزش فراخواهید گرفت را به شما خواهیم گفت.