گام نهایی چین برای ساخت ایستگاه فضایی

این بیست و پنجمین ماموریت پروازی از زمان برنامه فضایی این کشور است که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است.  

چین تلاش می کند تا ایستگاه فضایی خود را به سکویی بین المللی با مشارکت تعداد زیادی از کشورهای دیگر تبدیل کند.  


منبع: https://www.irna.ir/news/84929350/%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8Cبراساس اطلاعات آژانس فضایی چین حمل کننده موشک دوربرد مارچ-۵ بی وای ۴ که منگتیان را به فضا برده است از سایت پرتاب فضاپیمای ونچانگ واقع در ساحل جنوبی جزیره ای در  استان هینان در ساعت ۳:۳۷ بعد اط ظهر به وقت محلی پرتاب شد و حدود ۸ دقیقه پس از پرتاب منگتیان از موشک جدا و وارد  مدارِ خود در فضا شد. بدین ترتیب این پرتاب با موفقیت انجام شد.  

ساختن ایستگاه فضایی تیانگونگ نشان دهنده نقطه عطفی در تلاش های ۳ دهه چین برای پیشرفت در برنامه فضایی این کشور است. به گفته «لیو کیوشنگ» یکی از طراحان از بنیاد  CAS در این پروژه ۳ کارشناس در حال همکاری با آژانس فضایی اروپا هستند. چین قرارداد همکاری پروژه ای با فرانسه، آلمان، روسیه، پاکستان و سایر آژانس های فضایی امضا کرده است و تیانگونگ اولین ایستگاه فضایی است که به روی تمامی اعضای سازمان ملل متحد باز است.  

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوآ، منگتیان دومین آزمایشگاه فضایی ایستگاه فضایی تیانگونگ برای پیوستن به ترکیب دو واحدی که حدود ۴۰۰ کیلومتر بر فراز کره زمین است به پرواز درآمده است و آخرین سنگ بنای ایستگاه فضایی چینی T شکل تیانگوگ است.  

این ترکیب جدید قرار است پس از انجام وظایف و مانورهای مفصل از جمله باراندازی و نقل و انتقالات مدور بعدی شکل بگیرد.