چگونه کارت گرافیک لپ تاپ را تعویض کنیم؟

حقیقیت این است که فقط تعداد کمی لپ تاپ هستند که کارت گرافیک دارند، کارت های گرافیک در واقع برای کامپیوترهای رومیزی و سایت mygpu خانگی استفاده میشوند. قبل از هر چیزی باید خاطر نشان کنیم که تعداد بسیار محدودی از لپ تاپ ها این قابلیت را دارند که در آن مدل ها هم پیشنهاد ما استفاده از کارت گرافیک های اکسترنال هست٬ چرا که ریسک خرابی دستگاه را از بین میبرند و قدرت بالاتری را در اختیار شما میگذارند. پس اگر میخواهید لپ تاپ خود را برای ارتقا گرافیک اش به یک مرکز معتبر تعمیرات لپ تاپ بسپارید از ساز و کار جداسازی چیپ گرافیک لپ تاپ در آن مغازه بپرسید تا مطمئن شوید که روششان یک روش اصولی است و آسیبی به لپ تاپ شما نمیزند. پس در چنین مواقعی حتما باید کار را به یک مرکز معتبر تعمیرات لپ تاپ بسپارید که در این امر هم دانش و هم تجربه بسیار داشته باشد. چنین سیستم طراحی گرافیک محیطی، به مردم اجازه میدهد به سمت فضاهای ناآشنا حرکت کنند.

کارهای ویلیام موریس همزمان با حرکت نشر خصوصی بهطور مستقیم و غیرمستقیم در «هنر نوین» با مسوولیت توسعه در طراحی گرافیکی قرن بیستم، تأثیر عمومی گذاشت. جذابیت اولین قدم در راه ارتباط با مخاطب است، در هر کار گرافیک یک کشش اولیه برای ارتباط با مخاطب لازم است. چاپ دستی مراحل ساخت یک اثر هنری با چاپ بر روی کاغذ، مواد یا سطوح دیگر است. پس در اکثر لپ تاپ ها از چیپ گرافیک استفاده میشود که یک صفحه بسیار نازک است و روی مادربرد لحیم میشود. به همین دلیل مدل پیشنهادی مهندسی ایده، تنها میتواند بخشی از حوزه ایده یابی را پاسخگوباشد. عمل خلق ناشی از آن بخشی از ویژگیهای انسان است که کاملاً ناشناخته و غیرقابل کنترل و دسترسی است. امروزه برخی اندیشمندان از آن به عنوان موتور محرک خلاقیت یاد میکنند. حالا به نظرتان در لپتاپی که فضای کمی دارد میشود از این قطعه استفاده کرد؟ تفکر واگرا که در حل مسئله به راهحلهای متعدد توجه داشته و برای کشف تمامی جایگزینهای ممکن از تداعی آزاد استفاده میکند.

حتی ممکن است قبل از اینکه طراح این ایده را با استفاده از یک کامپیوتر و ابزار نرمافزار طراحی گرافیک بیشتر توسعه دهد، برخی از این طرحها را به یک مشتری برای تأیید مراحل اولیه نشاندهد. آثار کامپ کار دست اغلب برای گرفتن تأیید ایده قبل از آنکه یک طراح زمانی را برای به پایان رساندن تولید سرمایهگذاری کند با تصاویری در کامپیوتر یا در چسباندن انجام میشوند. این متخصصین عبارت بودند از: صفحهبند (هنرمندان صفحهآرا)، حروفچین که عنوان و متن را با تمام جزئیات طرحریزی میکرد و دستورالعملهایی برای حروفچینی میداد، انواع مختلف تصویرگرانی که هر نوع آثار ترسیمی از نمودارهای فنی تا اسکیسهای مد را تهیه میکردند، رتوش کاران، هنرمندان طراح حروف و دیگرانی که طرحهای نهایی را برای تکثیر آماده میکردند. حروف تایپ (کاراکتر) با استفاده از انواع تکنیکهای تصویر ایجاد و اصلاح میشود. در سال ۱۸۴۹ در بریتانیای کبیر، هنری کول یکی از نیروهای اصلی در آموزش طراحی شد، و در کتاب «ژورنال طراحی و تولیدکنندگان» دولت را از اهمیت طراحی مطلع ساخت. یکی دیگر از ابزار عمده طرحبندی صفحه کوارک اکسپرس (محصول از شرکت کوارک، یک شرکت جداگانه از نرمافزار Adobe) است. تفکر انتقادی، مشاهدهای، کمی و تحلیلی برای طرحبندی طراحی و خروجی مورد نیاز است.

به جز در مورد مونوتایپ، چاپ دستی قادر به تولید چندگانه مشابه قطعه است، که یک چاپ نامیده میشود. کامپیوترها به عنوان یک ابزار ضروری در صنعت طراحی گرافیک در نظر گرفته شدهاست. رشد صنعت طراحی گرافیک حرفهای به صورت موازی با رشد مصرفگرایی افزایش یافتهاست. طراحی گرافیک در صنعت سرگرمی در دکوراسیون، مناظر، و گفتن داستانهای بصری نیز کاربرد دارد. سیپی پینلیز Cipe Pineles زنی پیشگام در قرن بیستم (۱۹۰۸-۱۹۹۱) بود که پا به حرفهای طراحی گرافیک گذاشت که در زمان خود، مردانه تلقی میشد، حرفهای که مانند بسیاری دیگر، مردان اولویت اول انتخاب بودند، ولی او سدها را شکست، ایدههایی نو آورد و از اینکه آنها را تحقق میبخشید هراسی نداشت. طراحی گرافیک به مثابه یک تخصص فقط از اواسط سده بیستم مطرح شد. ویلیام موریس (بنیانگذار نشر کلمسکات) ثابت کرد که بازار کارهای طراحی گرافیکی در موقعیت خوبی قرار دارد و در جداسازی طراحی از هنرهای زیبا و دیگر کارهای هنری، پیشقدم شد. ابزار در گرافیک کامپیوتری اغلب به نامهای سنتی از قبیل «قیچی» یا «قلم» است. در فارسی واژه «طراحی» را در ترجمه «Design» به کار میبرند.

نقش اصلی طراحی گرافیک در فرایند تبلیغاتی، ترجمه تصویری مستقیم یا غیرمستقیم مفاهیمی است که در بسته تبلیغاتی برای معرفی کالا و خدمات، زمینهسازی برای فروش یا توسعه بازار، مبادلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یا به عنوان ابزاری برای اطلاعرسانی و آگاهسازی جامعه، در قالب شناسههای دیداری و گرافیکی (ایستا و پویا) ارائه میشوند. در این زمان پیشرفت فنون چاپ و کاغذسازی امکان استفاده از تزئینات و تصاویر بدیع همراه با متن نوشته شده به وجود آمد و نقاشان و هنرمندان گرافیک توانستند نتایج درخشانی در کار خود حاصل کنند… بسیاری از فنون و تکنیکهای تفکر خلاق مبتنی بر نظریهها و مکاتب روانشناسی شکل یافتهاند. تا پیش از عصر دیجیتال، تایپوگرافی یک شغل تخصصی بود. قدرت تداعی در بازخوانی امور پیش گفته به فرد کمک میکند تا همواره با مشاهده هر پدیده عناصر مرتبط با آن را در ذهن بازخوانی یا به نوعی احیاء کند و قوه تصور خود را به قوه حافظه مرتبط سازد. یک ایده اندیشهای است که از طریق پیوند دو مفهوم که از پیش با یکدیگر نامربوط اند، برانگیخته میشود. این موضوع سبب برخی نگرانیها و انتقادات مطرح شده، به ویژه از درون جامعه طراحی گرافیک با عنوان بیانیه First Things First شد. برای اولین بار توسط کن گارلند در سال ۱۹۶۴ راهاندازی شد، و سپس در سال ۱۹۹۹ با عنوان مانیفست ۲۰۰۰ در مجله مهاجر شماره ۵۱ بازنشر شد.

صرف نظر از پیشنهادهای ویژهای که ممکن است در یک پروژه خاص نیاز شود، استراتژیای کلی وجود دارد که برای بیشتر طراحان استفاده خواهد شد. طی چندین سده، سه کارکرد اصلی گرافیک همچون کارکرد الفبای رومی تغییر اندکی یافتهاست و هر طرح ممکن است به هر سه روش مورد استفاده قرارگیرد. یک ایده خلاق دربرگیرنده یک تغییر ذهنی است. مسئولیت ممکن است رهبری کردن، مهارتهای تخصصی مانند تصویرسازی، عکاسی، انیمیشن یا طراحی تعاملی باشد. اصول طراحی گرافیک ممکن است به هر یک از عناصر هنر گرافیک به صورت جداگانه و همچنین به ترکیببندی نهایی اعمال شود. از علائم جادهای تا نقشههای فنی، از یادداشت درون اداری تا مرجع راهنما، طراحی گرافیک انتقال دانش و پیامهای بصری را افزایش دادهاست. پس ترجیحا فکر تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ را فراموش کنید. تعویض گرافیک لپ تاپ واقعا کار آسانی نیست. پس همانطور که ملاحظه میکنید این کارت واقعا یک کارت خیلی سبک و ساده نیست!

البته کارت گرافیکی برای لپ تاپ هم ساخته شده ولی باز هم نتوانسته به اندازه چیپ گرافیک سبک باشد. این کارت گرافیک وظیفه رندر یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر در کامپیوتر را به عهده دارد. را نیز شامل میگردد. در حالی که نگرش شهودی طی مراتب و مراحل مراقبه حاصل میگردد و گونهای خلق اتفاقی و خلقالساعه بهشمار میآید. سپس وقتی در مورد گرافیک لپ تاپ اطمینان حاصل کردید آن را بخرید تا بعدش نیاز به تعویض کارت گرافیک پیدا نکنید. هنر طراحی گرافیک هم به خودی خود و در شکلی مستقل به فردیت هنرمند اتکا دارد و واجد جلوههای خلاقانه تراوشات ذهن اوست و هم میتواند حاصل کاری گروهی و مدیریت شدهباشد. در این میان مقتضیات زمان و چالشها و تغییرات اجتماعی و سیاسی و به تبع آن تغییرات فرهنگی بهطور مستقیم باعث ایجاد تعبیر و تعریفی نوظهور از هنر میشود تا جایی که در عصر حاضر باید پذیرفت که مفاهیم عمیقتر و گستردهتری مانند «ارتباط تصویری» خرده مفاهیم دیداری و نشانگان سنتی بصری را در خود هضم میکند و مفهوم ذهن آشنای «طراحی گرافیک» را به نوعی در دل خود مستتردارد.

پس در صورتی که لپ تاپ شما کارت گرافیکی داشته باشد شما میتوانید به سادگی آن را به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ بسپارید و بخواهید که گرافیک اش را ارتقا بدهند. اصلا قبل از پاسخ دادن به این سوال که چطور کارت گرافیک لپ تاپ را تعویض کنیم یا گرافیک لپ تاپ را ارتقا بدهیم باید کمی با ساز و کار گرافیک لپ تاپ آشنا شویم. اول به این پرسش پاسخ میدهیم که کارت گرافیک چیست و سپس به بحث تعویض گرافیک لپ تاپ٬ ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ و چرایی و چگونگی آن میپردازیم. تا آن هنگام اداره بنگاههای تبلیغاتی و تهیه آگهیهای تبلیغاتی توسط هنرمندان تجاری انجام میشد. سایر اعضای تیم را میتواند بازاریابان حرفهای، مشاوران ارتباطات و نویسندگان تجاری تشکیل دهند. ایده نه فقط محتوا بلکه باید درک مخاطب را هم در خود داشته باشد. هرگاه یک نشانه از طریق تفکر واگرا بسط یابد، مجدداً همین نشانه بسط یافته، خود به شکلی واگرا بسط مییابد و این عمل تکرار میشود. دیجیتالی شدن راه تایپوگرافی را برای نسل جدیدی از طراحان بصری و کاربران غیرمتخصص بازکرد. هم کناری، الگوهای جدید و رابطههای جدیدی را تشکیل میدهد و روش جدیدی از مشاهده اشیاء ایجاد میکند.

روش ارائه (به عنوان مثال آرایش، سبک، اندازه) ممکن است به همان اندازه طراحی مهم باشد. ایدههای جدید میتواند از طریق تجربه با ابزار و روش به وجود بیاید. تفکر بسط یافته به تمامی جزئیات و عناصر لازم برای یک طرح میپردازد و چیزی را از نظر دور نمیدارد. اغلب این سیستمها به طراحی گرافیک وابستگی دارد تا برقراری ارتباط اطلاعات به سرعت انجام شود و از نظر اقتصادی از طریق یک رنگ یا نماد انجام میشود که میتواند از راه دور خوانده شده و دنبال شود (به جای مقادیر زیادی متن). فعالیتهای مانند طراحی گرافیک به گستردگی تاریخ بشریت است: از غار لاسکو، تا ستون تراژان رم تا دستخطی از سدههای میانه، تا نئونهای خیرهکننده از گنزا. چولداری، طراحان حروف باوهاوس مانند هربرت بایر و لازلو موهولی ناگی و اللیسیتسکی تا حد زیادی تحت تأثیر طراحی گرافیکی بودند که ما امروز میشناسیم. مهاجرت مدرسه طراحی باوهاوس آلمان به شیکاگو در سال ۱۹۳۷ «تولید انبوه» مینیمالیسم را به آمریکا به ارمغان آورد؛ جرقه آتشی وحشی از معماری و طراحی مدرن. در سال ۲۰۰۰ بیانیهای نیز در Adbusters بهطور ویژه منتشر شد، که به خاطر انتقادات عمیقش به فرهنگ بصری شناخته میشود. طراح گرافیک (به صورت منفرد یا در جایگاه مدیر هنری) با مشاوره متخصصان، هنرمندان و هنروران سایر هنرها و صنایع مرتبط به خلق اثری میپردازد که از ماهوی شکل جدیدی از جلوههای دیداری یا حتی شنیداری (گاه تلفیقی از هر دو) را به نمایش میگذارد.

بنا به این تعریف، اگر بتوان برای هر مورد کار گرافیک که در بنیاد جدید و بیهمتا است، راهحل جدیدی به لحاظ ایده، انتخاب سمبلها، تصاویر و اشکال پیدا کرد، در واقع عمل خلاقانه اتفاق افتادهاست. اما اگر چیپ گرافیک داشته باشد آنگاه جدا کردن این چیپ کار بسیار دشواری میشود که هر کسی از عهدهاش برنمیآید و میتواند موجب خسارت زدن به مادربرد لپ تاپ شما بشود. جذابیت کار میتواند موجب اتصال اولیه مخاطب به محوطه کار شود و پس از جذب اولیه او را به اطلاعات درون کار توجه دهد. کمیتی که موجب پدید آمدن کیفیتی میشود. وقتی گفته میشود ایده منظور فکر تصویری است. بسط به معنی توانایی تکمیل یک ایده و افزودن جزئیات وابسته به آن است. یک مثال معمول از گرافیک استفاده از آن به منظور آموزش نمودار آناتومی بدن انسان است. در اواسط دهه ۱۹۸۰، ورود نشر رومیزی و برنامههای کاربردی نرمافزارهای هنر گرافیکی نسلی از طراحان را که تصویر را توسط کامپیوتر دستکاری و ایجاد میکردند معرفی کرد در صورتی که قبلاً به صورت دستی اجرا میشد. این دستگاه میتواند حرارت را تنظیم کند و بدون اینکه به چیپ گرافیک لپ تاپ و مادربردش آسیبی بزند آنها را از هم جدا کند و بعد هم یک چیپ جدید جایگزین کند.

در حدود ۱۴۵۰، دستگاه چاپ یوهان گوتنبرگ بهطور گستردهای در اروپا کتابهای در دسترس همگان تولید کرد. زیرا در عمل خلاقانه بیشک تفکر و تعقل آگاهانه و نظام یافتن روابط، حضوری بلامنازع دارد. عمل خلق متکی به خصوصیات فردی و نیز به نوعی به خصوصیات و امکانات زمانی و اجتماعی مربوط است. برای حل یک مسئله گرافیک، در طراحی بیش از یک راه مناسب وجود دارد و از این رو طراح نیز باید با به کار گرفتن عناصر بصری به شیوههای مختلف سعی میکند برای یک موضوع بیش از یک طرح مناسب بیابد. بهطور کلی کامپیوتر و برنامههای کاربردی نرمافزار توسط متخصصان خلاق به عنوان ابزار تولید مؤثرتر از روشهای سنتی دیده میشود. تایپوگرافی توسط حروفچینی، فضاساز، توپوگرافی، هنرمندان گرافیک، مدیران هنری، و کارگران دفتری انجام میشود. ↑ داوودی آبکنار، زیباییشناسی و کاربرد طراحی گرافیک، ۴۰-۴۱. ↑ داوودی آبکنار، زیباییشناسی و کاربرد طراحی گرافیک، ۴۱. ↑ Turner, Tracy; Knapp, Pat Matson (2013). “Jane Davis Doggett, Environmental Graphics Pioneer”. ↑ نیرومند، دستورالعملهای فیل آبی برای ایده یابی، ۷. ↑ نیرومند، دستورالعملهای فیل آبی برای ایده یابی، ۱۸. ↑ Baker, Steve (1990). “The Sign of the Self in the Metropolis”. ↑ Crouch, Christopher. 2000. Modernism in Art Design and Architecture, New York: St.

↑ Drucker, Johanna and McVarish, Emily, ‘Graphic Design History: A critical Guide’. ↑ هولیس، تاریخ مختصر طراحی گرافیک، ۸. آنها نرمافزار ادوبی فتوشاپ (یک برنامه مبتنی بر پیکسل برای ویرایش عکس)، ادوبی ایلاستریتور (یک برنامه مبتنی بر بردار برای طراحی)، ادوبی این دیزاین (یک برنامه صفحهآرایی)، و دریمویور (طراحی صفحات وب) هستند. به آنها BGA machine گفته میشود که مخفف عبارت Ball grid array machine است و در تصویر روبرو میتوانید یک نمونهاش را ببینید. فارغالتحصیلان و دانشجویان طراحی گرافیک امروز بهطور معمول با تمام این حیطهها از طراحی گرافیک روبرو هستند و همچنین به منظور رقابت باید با همه آنها آشنا باشند. صفحهآرایی، تصویرسازی، طراحی نوشتهها و حروف، طراحی برای انتشارات و تبلیغات، و طراحی برای بستهبندی کالا، از زمینههای اصلی فعالیت طراح گرافیک محسوب میشوند. کاربردهای رایج طراحی گرافیک شامل هویت (لوگو و نام تجاری)، انتشارات (مجلات، روزنامهها و کتابها)، تبلیغات چاپ، پوسترها، بیلبوردها، گرافیک وبسایت و عناصر، علائم و بستهبندی محصولات است. از یک طرف به عرصه تبلیغات فرهنگی و تجاری و از سوی دیگر در سینما و تلویزیون کاربرد دارد. پس تا قبل از خرید لپ تاپ حواستان را جمع کنید. در طی انجام هر پروژه، کوشش برای پیدا کردن راهحلهایی فکری و تصویری که تا به حال انجام نشده، امکان تقویت حس خلاقیت را بالا میبرد.

این بخش به نیروی خلاق گرافیک دیزاین احتیاج دارد تا بتواند ایده، تصاویر، فرمها و رنگها و نوشتههایی بسازد که محتوای پیام را به بهترین وجه به مخاطب بیان کند. آیا فقط لپ تاپ را برای کارهایی چون تایپ پایان نامه و مقاله میخواهید؟ آیا خورهی بازی هستید یا نرم افزارهای سنگین گرافیکی باید اجرا کنید؟ آیا نیازهای شما را برطرف خواهد کرد؟ یک ارتباط تصویری به طراح گرافیکی نیازمند است که بتواند مطلع کند و مخاطبین خود را جذب کند. طراحان گرافیک نیز ممکن است به عنوان طراحان آزاد در کار شرایط خود، قیمت، ایدههای خود را، و مسائل دیگر را داشته باشند. یا طراح ممکن است از تصاویر موجود یا عکاسی استفاده کند. هر قطعه یک کپی است اما اصلی نیست چون که تولید مثل از کار دیگری هنر نیست و از نظر فنی به عنوان یک تصور شناخته شدهاست. بدین ترتیب، یک نشانه به صورت تصاعدی با نشانههای دیگری پیوند مییابد.

مدنیک میگوید: تفکر خلاق عبارت است از شکلدادن به تداعیها به صورت ترکیبات تازه و مفید که پاسخگوی الزامات خاصی باشد … قطعه هنری را میتوان در هر دو فرم سنتی و دیجیتال گنجانید، که شامل استفاده از هنرهای تجسمی، تایپوگرافی، و تکنیکهای صفحهآرایی برای نشریات و بازاریابی است. طراحی گرافیک حوزهای در هنرهای بصری، که اساساً طراحی مواد چاپ شدنی (تصاویر، نقوش و نوشتهها) را در برمیگیرد. پس از اتصال اولیه، درجهبندی اطلاعات نقش بنیادی در راهنمایی بیننده در اطلاعات دارد. برخی از ابزارهای مختلف ساخت علامت و منابع کامپیوتر برای مجسمهسازی به عنوان وسیلهای الهامبخش خلاقیت استفاده میشوند. از همین روست که قارچ انفجار اتمی نشانهها، در ذهن آدمی شکل میگیرد. در هنر تبلیغات هدف نهایی فروش کالاها و خدمات است. در شکلگیری ساختار و تعیین محتوا و دستیابی به اهداف نهایی یک بسته تبلیغاتی مؤثر هستند. در تصویر مقابل یک کارت گرافیک میبینید. به واحد پردازش گرافیکی یا به اختصار GPU که گاهی وقتها واحد پردازش بصری یا VPU نیز نامیده میشود کارت گرافیک میگویند. نیز مؤلفه مؤثری به حساب میآید. با توجه به نیازتان میفهمید که باید لپ تاپ شما گرافیک قوی داشته باشد یا معمولی. با این حال، مواجه شدن با انتخابهای بیحد و حصر کمک نمیکند بهترین راه حل طراحی و انتخاب شود و میتواند به تکرار بیپایان بدون هیچ نتیجه طراحی منجرشود.

تنظیم تایپ انتخاب نوع تایپ، اندازه نقطه، فضای بین حروف (فضای بین همه کاراکترها استفاده میشود)، تنظیم فاصله (فضای بین دو کاراکتر خاص)، و فاصله سطرها (خط فاصله) است. تایپوگرافی هنر، اتودهای دستی و تکنیکهای طراحی تایپ، اصلاح نوع حروف و تنظیم تایپ است. نمونه کاربردهای دیگر طراحی برای مقاصد تفریحی شامل رمان، کتابهای کمیک، پوشش دیویدی، باز و بسته شدن اعتبارات در فیلمسازی و برنامهها و غرفههای روی صحنه است. معمولترین ماتریکس عبارتند از: صفحههای فلزی، معمولاً مس یا روی برای حکاکی یا قلمزنی، سنگ مورد استفاده برای لیتوگرافی، قالبهای چوبی برای چاپ چوبی، لینولئوم برای لینوکات و صفحات پارچه برای سطوح چاپ. گزارشهای طراح گرافیک به مدیر هنری، مدیر خلاق یا رسانههای ارشد خلاق است. اول ببینید مدل لپ تاپ مد نظرتان چیست و گرافیک اش چگونه است؟ اصلا باید دید لپ تاپ این پتانسیل را دارد که در تعمیرات گرافیک اش عوض شود؟ البته دستگاههایی هم وجود دارند که میتوانند این چیپ را جدا کنند.