پیام تسلیت رهبران جهان برای کشته‌شدگان جشن شبانه سئول

رئیس جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حادثه واقعا غم انگیز است. وی همچنین بر این باور است که چنین حادثه غم انگیز و فاجعه باز نباید در قلب سئول به وقوع می پیوست.

فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، بسیاری از قربانیان را نشان می‌دهد که روی پیاده‌رو دراز کشیده‌اند؛ در حالی که پرسنل اورژانس و اطرافیان در تلاش برای احیای آن‌ها CPR انجام می‌دهند.

به علاوه رهبران کشورهای چین، سنگاپور، آلمان و کانادا نیز به اتفاق غم انگیز سئول واکنش نشان داده و پیام های تسلیت ارسال کردند.  

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز در توئیتر ضمن پیشنهاد حمایت و کمک به کره جنوبی به دو زبان فرانسوی و کره ای نوشت : «فرانسه در کنار شماست.» 

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پیام تسلیت خود را برای بازماندگان این حادثه ارسال کردند.

بنابر اعلام خبرگزاری یونهاپ در بین کشته شدگان ۱۹ خارجی نیز دیده می شوند که از اتباع کشورهای ایران، ازبکستان، چین و نروژ می باشند.

به استناد گزارش های خبری، این حادثه در ساعت۲۲ و ۳۰ دقیقه (شنبه ۷ آبان ماه) به وقت محلی رخ داد.

به دنبال کشته شدن ۱۵۱ تن از مردم در جشن موسوم به هالووین در سئول، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز یکشنبه (۸ آبان ماه) در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

قربانیان توسط جمعیت زیادی که در خیابانی باریک در جریان جشن شبانه در نزدیکی هتل همیلتون در منطقه ایتائه وون به جلو فشار می‌آوردند، له شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در پی کشته و مجروح شدن ده ها تن از شرکت کنندگان در مراسم جشنی در سئول، ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان، با مردم کره جنوبی و خانواده کشته شدگان و مصدومان ابراز همدردی کرد.  

«فومیو کشیدا» نخست وزیر ژاپن در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «من درباره حادثه  غم انگیز در اتایئون، سئول که جان ارزشمند بسیاری از مردم به ویژه جوانان را گرفت عمیقا متحیر و غمگین شدم.» 

رسانه‌های محلی گفتند که حدود ۱۰۰ هزار نفر برای جشن‌های هالووین به ایتائه وون رفته بودند. به علت بیماری کرونا این جشن شبانه چندسالی در کره جنوبی برگزار نشده بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84927738/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری «آساهی شیمبون» این حادثه تلخ در منطقه ایتائه وون در سئول طی برگزاری جشن های هالووین اتفاق افتاد، در حالی که جمعیتی بزرگ وارد خیابانی بسیار باریک شدند. دستکم ۸۲ نفر  دیگر نیز در مرگبارترین حادثه سال جاری میلادی در این کشور زخمی شدند و دستکم ۱۵۱ نفر نیز جان خود را از دست دادند.  

در همین راستا «ریشی سوناک» نخست وزیر جدید انگلیس در حساب توئیتری خود درباره این حادثه آنرا ” وحشتناک ” توصیف کرد.