همه چیز درباره رشته گرافیک: بازارکار، آینده شغلی، درآمد، دانشگاه های برتر

اگر مطمئن نباشید که مانیتور شما به یکی از درگاههای پردازنده گرافیکی شما متصل شده یا خیر، از هیچ یک از مزایای کارت گرافیک برخوردار نخواهید شد. نامهای رایج دیگر برای کارت گرافیک عبارتند از: کارت ویدیو، آداپتور ویدئو، آداپتور نمایشگر و شتاب دهنده گرافیکی. GPU هم در پردازنده و هم در کارتهای گرافیکی وجود دارد. اگر لپ تاپ مخصوص بازی دارید، احتمال اینکه هم گرافیک NVIDIA و هم گرافیکIntel را نصب داشته باشید زیاد است. 6. نوع دانلود: درایور “Game Ready Driver (GRD)” را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Preform a clean installation کلیه درایورهای قبلی nvidiaو ورودیهای رجیستری آن از کامپیوتر شما پاک میشود. در نصب درایور کارت گرافیک nvidia باید بدانیم از کدام مدل استفاده می کنیم. اگر بازیهای رایانهای انجام میدهید، باید درایورهای گرافیک رایانه خود را بهروز نگه دارید تا سخت افزارتان بهترین عملکرد را داشتهباشد. افرادی که به عنوان گرافیست در یک شرکت و یا آژانس تبلیغاتی مشغول به کار می شوند، معمولا حقوقی بر اساس وزارت کار دریافت می کنند و در صورتی که پروژه شرایطی مانند اضافه کاری و تعطیل کاری را داشته باشد، بر حقوقشان اضافه می شود. طراحی گرافیک به عنوان طراحی ارتباطات نیز شناخته می شود. بیشتر افراد تا صحبت از طراح گرافیک می شود، در ذهنشان فردی آرام و مدام در حال طراحی تصور می کنند.

3. آیا کابلهای برق را به درستی به GPU متصل کردهاید؟ About را دنبال کنید. اگر چندین پردازنده گرافیکی در سیستم خود دارید، روی هر یک کلیک کنید و نام آنها را ببینید. اجزای گرافیکی بخشی از رایانه است که نحوه نمایش گرافیکها (تصاویر، فیلمها، برنامهها، انیمیشنها، تصاویر سهبعدی) را بر روی صفحه نمایش شما کنترل و تقویت میکنند. طراحان گرافیک تصاویر بصری را با استفاده از قلم و کاغذ، و یا نرم افزارهای رایانه ای ایجاد می کنند. طراحان گرافیک شخصیت متمایز از سایر افراد دارند. دفتر آمار کار ایالات متحده گزارش می دهد که فرصت های شغلی طراحان گرافیک در صنعت نشر رو به کاهش است. کار در حوزه گرافیک به همان اندازه که برای اطرافیان جذاب و زیبا به نظر می رسد، شاید برای دانشجویان آن رشته آنطور نباشد. با انتخاب گزینه اول درایور در موقعیت پیشفرض و تمامی ابزارها و بخشهای آن بهصورت کاملاً خودکار نصب میشوند و با انتخاب گزینه دوم میتوانید نصب درایور را بهطور دلخواهتان انجام داده و موقعیت پیشفرض و ابزارهای مورد نظرتان را انتخاب کنید بهعبارتی به شخصیسازی نصب درایور بپردازید. درصورتیکه GeForce Experience را همراه درایور خود نصب کردهاید ولی اکنون قصد حذف آن را دارید میتوانید اینکار را بدون حذف درایور انجام دهید.

گزینه پیش فرض، نرمافزار “NVIDIA Graphics Driver and GeForce Experience” است. اگر از لپ تاپ استفاده میکنید، مطمئن شوید که گزینه (Notebooks) را انتخاب کردهباشید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، درایور شما به طور خودکار بهروزرسانی یا دانلود نمیشود و باید بهطور دستی کارهای مربوطه را انجام دهید اما اگر گزینه اول را انتخاب کنید درایورهای شما بهطور اتوماتیک بهروزرسانی میشوند. 3. محصول(Product): در اینجا مدل اصلی کارت گرافیک خود را انتخاب کنید. برای شروع نصب درایور کارت گرافیک nvidia، آخرین نسخه درایور را از سایت رسمی شرکت nvidia یا سایتهای ارائهدهنده خدمات یارانهای دانلود کنید و درصورت نیاز آن را از حالت فشرده خارج کنید و مطمئن شوید که نسخه دانلود شده با مشخصات سیستم شما هماهنگ باشد. در این صفحه بهدنبال بخش Device specificationsبگردید تا مشخصات دستگاه خود را مشاهده نمایید. مسیری که میخواهید فایلهای درایور در آنجا ذخیره شوند را مشخص کنید. بر روی تب Performance در بالای پنجره Task Manager کلیک کنید. Esc استفاده کنید یا بر روی taskbar کلیک کرده و Task Manager انتخاب کنید. در مرحلهی بعد باید نرمافزارها و بستههای اضافی که میخواهید نصب شوند را انتخاب نمایید. انجام این مرحله آنطور که در گذشته ضروری بود لازم نیست اما بهتر است که این مرحله را طی کنید.

کارتهای گرافیک در دو شکل استاندارد و داخلی و یا به صورت جداگانه و قابل نصب بر روی اسلاتهای توسعه در بازار عرضه میشوند. کارتهای گرافیک nvidia در اسلاتهای PCI-e جای میگیرند. این مرحله در نگاه اول بیهوده به نظر میرسد اما اغلب ما وقتی ذوق داشتن کارت گرافیک جدیدی را داریم فراموش میکنیم که آن را به درستی به مانیتور متصل کنیم. طرح ها و نقاشی های شما باید بتواند ایده های شما را به شخص دیگری منتقل کند. اگر احساس ضعف در رسم طرح ها دارید، نگران نباشید، به مرور و با تمرین این مشکل رفع می شود. آیا تحصیل در رشته گرافیک سخت است؟ در مرحله زیر درایور بررسی میکند که آیا سیستم شما از سازگاری لازم برخوردار است یا خیر. پس از اتمام بررسی و یافتن کارت گرافیک nvidia در سیستم، پنجره زیر ظاهر میشود، بر روی“Agree and Continue” کلیک کنید. سپس پنجره زیر ظاهر میشود و دو گزینه انتخابی در برابر شما قرار میگیرد، گزینه Express و Custom.

با این حال ، تقاضا برای طراحان گرافیک بسته به سایت mygpu صنعت متفاوت است. طراحان گرافیک دارای مهارت های قابل انتقال بسیاری هستند که می توانند به سایر شرکت ها در حوزه هایی مانند طراحی UX/UI یا توسعه وب کمک کنند. درایور گرافیک نرمافزاری است که امکان استفاده از سختافزارهای گرافیکی را برای سیستم عامل و برنامهها فراهم میکند.به عبارتی، درایورها کارهای رندرینگ را از سیستم عامل یا منابع دیگر دریافت کرده و آن را به دستورالعملهایی قابل درک و اجرا برای GPU تبدیل میکنند. دو شرکت AMD و Nvidia عرضهکننده عمده قطعات گرافیکی هستند که کارت گرافیک Gforce محصولی از شرکت Nvidia و کارت گرافیک ATI محصولی از شرکت AMD است. یا انتخاب Settings از Start menu نیز میتوانید به سربرگ تنظیمات دسترسی پیدا کنید. اگر قصد دارید تا تنها درایور بدون داشتن تجربه GeForce را نصب کنید گزینه دوم را انتخاب کنید. 2. سری محصول (Product Series): اگر کارتهایی را که اخیرا به بازار عرضه شدهاند را خریداری کرده باشید گزینهی انتخابی شما احتمالا یکی از مدلهای “GeForce 10 Series,” “GeForce 16 Series,” “GeForce RTX 20 Series” است. 1. نوع محصول(Product Type): اگر کارت گرافیک را بهمنظور بازی یا استفاده عمومی خریداری کردهاید، گزینه”GeForce” را انتخاب کنید.

بخش بزرگی از کار یک طراح گرافیک و توجه به نیازهای مشتری است. آشنایی و آگاهی از وضعیت بازار کار هر رشته برای هر داوطلب امری بسیار ضروری است. برای درک و مدیریت انتظارات و انتقادات مشتری ، مهارت های ارتباطی بسیار خوبی لازم است. فارغ التحصیلان این رشته آینده شغلی خوبی دارند. تیمهای درایور nvidia و AMD با توسعهدهندگان بازی و توسعهدهندگان موتورهای بازیسازی همکاری بسیار نزدیکی دارند تا دریابند که بازی چگونه GPU را فراخوانی میکند و سپس این عملیات را کارآمدتر کرده و بهبود میبخشند. این افراد از زمانی که وارد این رشته می شود، اگر مهارت های نرم افزاری خودشان را افزایش دهند و روی نرم افزهای مرتبط با رشته خودشان مانند فتوشاپ، افترافکت و … با انجام این کار ممکن است مشکلات نصب ناشی از تداخل درایورهای قدیمی برطرف شود. تسلط کافی پیدا کنند، در همان دوران دانشجویی می توانند کار داشته باشند و برای خودشان درآمد کسب کنند. امروزه بیشترگرافیست ها ترجیح می دهند به طور کارمندی نباشند و به صورت دورکار همزمان برای بر روی چند پروژه کار می کنند. همان طور که میدانید، مشاوران تحصیلی اپلیکیشن جامع کنکور مدت هاست، به معرفی رشته های دانشگاهی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی می پردازند، اما به دلیل تسهیل در تصمیم گیری انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور هنر، تصمیم به معرفی رشته های این گروه آزمایشی نیز گرفته است.

طراحی گرافیک یک حرفه عالی برای افرادی است که متفکران خلاق هستند و از هنر ، فناوری و ارتباطات لذت می برند. علاقه مندان به این رشته از دو طریق هنرستان و کنکور هنر می توانند وارد این رشته شوند. با انجام این کار مطمئن میشوید که هیچ یک از فایلهای قدیمی با نصب درایورهای جدید در تضاد نیستند. فارغ التحصیلان این رشته هیچ نگرانی برای ورود به بازار کار نداشته باشند. راه دیگر برای ورود به رشته گرافیک، شرکت در کنکور هنر است. این افراد با توجه به اینکه در چه زمینه های مشغول باشند، کارمند باشند و یا تمام وقت کار کنند، میتوانند درآمد های متفاوتی داشته باشند. همچنین به سیستم عامل میگویند که کارت گرافیک چه کاری میتواند انجام دهد و چه کاری نمیتواند انجام دهد. با این حال ، در طراحی سیستم های کامپیوتری و خدمات مربوطه ، انتظار می رود با ادامه حضور بیشتر شرکت های دیجیتالی ، نیاز به طراحان گرافیک افزایش یابد. چگونه بفهمیم که سیستم عامل ما 32 بیتی یا 64 بیتی است؟ در سمت راست System type، خواهید دید که آیا از «سیستم عامل 64 بیتی» یا «سیستم عامل 32 بیتی» استفاده میکنید.

داوطلبان با شرکت در کنکور هنر بر اساس وضعیت خود، رتبه و در نظر گرفتن دیگر شرایط می توانند نسبت به انتخاب این رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی اقدام کنند. هنر در دنیای کودکان، عکاسی دیجیتال. کنکور هنر با کنکور فنی و حرفه ای تفاوت دارد. برخلاف تصور مردم جامعه، طراحان گرافیک اغلب افرادی ماجراجو، برونگرا، مشتاق، با اعتماد به نفس و قاطع هستند. همچنین با گسترش فضاهای مجازی، تبلیغات نیاز به این افراد نیز بیشتر شده است. نیاز به گرافیست نداشته باشد. طراحی گرافیک یک ابزار مهم بازاریابی است و طراحی خوب سبب ایجاد ارزش افزوه به محصول می شود. این افراد بعد از اتمام مقطع کاردانی وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته این رشته می شوند. میانگین درآمد این افراد می تواند بین 2میلیون تا 5 میلیون باشد. این افراد بسیار دارای ذوق هنری و خلاقیت هستند. یعنی اینها نسخه ی بتا هستند و صرفا برای کسانی طراحی شدن که میخوان feedback کارکرد این محصولات رو بدن به amd ؛ این یعنی اینکه این نسخه ها دارای یه سری مشکلات و باگ ها هستند که ممکنه کارکرد کارت های گرافیک رو دچار مشکل کنه . دوست عزیز ، نسخه crimson دیگه فسیل شده !

قبل از نصب درایورها، مطمئن شوید که رایانه کارت گرافیک را بهدرستی تشخیص میدهد. دارای دو موتور کدک (codec) با چند فرمت است که عملیات رمزگذاری (encoding) و رمزگشایی (decoding) سخت افزار برای تجربه فوقالعاده از استریم را ارائه میدهد. گزینهی custom را انتخاب کنید. 5. نوع درایور Windows: بهتر است که گزینه “استاندارد” را انتخاب کنید. اما افرادی که به صورت فریلنسر کار می کنند و خودشان پروژه دریافت می کنند، طبق توافق خود با کارفرما حقوق دریافت می کنند و معمولا اگر این افراد زرنگ باشند و پشتکار داشته باشند، میتوانند درآمدی بیشتر از یک کارمند را کسب کنند. پشتیبانی از اینترفیس برنامهنویسی اپلیکیشن مایکروسافت (API)، که وظایف محاسباتی چندرسانهای را انجام میدهد. مجهز به هوش مصنوعی جدید ماتریکس (Matrix Engine) مي باشد که به ما اجازه میدهد تا فایلهایی با جزئیات پیچیده را به صورت گرافیکی بسازیم. GPU یا Graphic Processing Unit واحد پردازش گرافیکی است و در آن دستورات و دادههای لازم برای ایجاد تصاویر گرافیکی پرازش میشوند. از نوار کناری، GPU را انتخاب کنید، در گوشه بالای سمت راست مدل GPU سیستم خود را خواهید دید. 4. سیستم عامل(Operating System): در اینجا مدل سیستم عامل رایانه خود را وارد کنید.

برای حذف کامل درایورهای کارت گرافیکی قبلی، میتوانید از ابزار Display Driver Uninstaller استفاده کنید. این بخش از مدارهای الکترونیکی و پردازشگر گرافیکی (GPU) تشکیل شده است. 2. آیا GPU کاملا در سوکت PCI-E قرار گرفتهاست؟ این رشته در حال حاظر در ایران تنها تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. این رشته به در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته ارائه می شود. براساس اطلاعات موجود در دفترچه سال 99 منتشر شده در سایت سازمان سنجش این رشته در آﻣﻮزﺷﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان آﻣﻞ-ﺗﻮﺣﻴد، آﻣﻮزﺷﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان ﺑﺠﻨﻮرد -اﺳﻼﻣﻲ اﻧﻘﻼب، آﻣﻮزﺷﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان ﺧﻮاﻧﺴﺎر، آﻣﻮزﺷﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان ﺳﻨﻨﺪج، آﻣﻮزﺷﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان ﺳﻴﺮﺟﺎن، آﻣﻮزﺷﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان ﻗﻢ، آﻣﻮزﺷﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان ﻣﻴﺒﺪ، داﻧﺸﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي ﭘﺴﺮان ﺷﻤﺎره ﻳﻚ ﺗﻬﺮان -اﺳﻼمی، داﻧﺸﻜﺪه ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪ اي دﺧﺘﺮان ﺗﻬﺮان-ﺷﺮﻳﻌﺘﻲ ارائه می شود. این اسلاتها امکان ارتباط مستقیم کارت گرافیک و یارانه را فراهم کرده و سرعت انتقال اطلاعات را نیز افزایش میدهد، به عنوان مثال در اسلات PCI-e 3.0 16x، سرعت انتقال تا 16000 مگابایت بر ثانیه نیز میرسد.

پس از تکمیل این مرحله و استخراج کامل فایلها، فرآیند نصب بهصورت خودکار اجرا میگردد. این درایور ها (اونهایی که مال AMD) هستن ، اولا اینکه فقط دارندگان کارت گرافیک های نسل های جدید AMD میتونن استفاده کنن ، و ثانیا اینکه اینها نسخه کامل نیستند ! پردازنده هاي گرافيكي Iris xe داراي 98 يا 96 واحد اجرايي نسبت به نوع cpu هستند كه فقط در گوشي هاي موبايل تبيه شده است. با هیچ پردازنده تعبیه شده در ویندوز در نسل 12 اینتل همخواني ندارد. برای کاربردهایی از قبیل مدلسازی شیمیایی، مدیریت مانیتورهای چندگانه یا رندر تصاویر سهبعدی، هیچ جایگزینی قابل مقایسه با عملکرد کارت گرافیک داخلی نیست. زیرا این حرفه با تمام کاربردهایی که دارد، بسیار پر استرس است. نیازهای طراحی در هر صنعتی وجود دارد، بنابراین طراحان گرافیک فرصت های زیادی برای انجام طیف وسیعی از پروژه های جدید و هیجان انگیز دارند. برای گیمرها، نصب بهروزترین درایورها مساله مهمی است اما اگر یک کاربر عادی هستید میتوانید از بهروزرسانیهای خود ویندوز استفاده کنید. اما بهتر هست برای مهاجرت به هر کشور از طریق این شغل از یک آژانس مهاجرتی نیز مشورت و راهنمایی بگیرید.

کشورهایی مانند کانادا، ترکیه، استرالیا و اتریش از بهترین کشورها برای مهاجرت گرافیست ها به حساب می آیند. رشته گرافیک یکی از رشته های پرکاربرد در جامعه امروزه به حساب می آید و کمتر شرکتی است که برای انجام تبلیغات، طراحی سایت، طراحی عکس های شبکه اجتمائی و … یکی از رشته های جذاب و پرطرفدار هنر، رشته گرافیک است. در این قسمت به برخی از وظایف کاری این افراد می پردازیم. در قسمت های پایینی مطلب درباره بازارکار این رشته و درآمد آن بیشتر صحبت می کنیم. 1. آیا کارت گرافیک nvidia به درستی در کیس سوار شدهاست؟ در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه نصب درایور کارت گرافیک nvidia بپردازیم. میزان درآمد هر شغلی در هر کشوری بستگی به خیلی عوامل، به ویژه سطح تخصص و سابقه کاری دارد. افراد علاقه مند به این رشته می توانند در هنرستان وارد این رشته شوند و بعد از قبولی در کنکور فنی و حرفه ای، وارد مقطع کاردانی شوند.

براساس آخرین اطلاعات موجود در سایت payscale میانگین حقوق سالانه طراح گرافیک در ایالات متحده 46,531 دلار، متوسط حقوق سالانه طراح UX در ایالات متحده 74،679 دلار، متوسط حقوق سالانه طراحی گرافیک – وب در ایالات متحده 48,649 دلار است. در ابتدا توضیح مختصری در رابطه با کارت گرافیک و درایور آن میدهیم، سپس به مراحل آمادهسازی و نصب آن میپردازیم. اگر شما هم علاقه مند به این رشته هستید، خوب است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بیشتر درباره این رشته، بازارکار، درآمد آن آشنا شوید. اگر فرد واقعا علاقه مند به این رشته باشد و سختی های این رشته را می پذیرد، تا آینده خوبی داشته باشد. اگر علاقه مند به آشنایی با دیگر رشته های هنر مانند رشته عکاسی، رشته نقاشی، رشته صنایع دستی، رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر، رشته هنر سفالگری علاقه دارید، می توانید به لینک مطلب مراجعه کنید. در این مرحله از شما خواسته میشود نوع نصب مورد نظر خود را انتخاب کنید. این افرادی می توانند کارهایی مانند طراحی روی جلد کتاب، طراحی لولگو و آرم تجاری، طراحی پوستر، طراحی و صفحه آرایی روزنامه و مجلات را انجام دهند.

برای اینکه یک طراح گرافیک باشید لازم نیست که یک هنرمند شگفت انگیز باشید، اما باید بتوانید طرح ها و نقاشی های اساسی را روی کاغذرشم کنید. گزینه Next را زده و منتظر بمانید تا فرآیند نصب تکمیل شود. حالا درایور کاملا نصب شده گزینه close را زده و سیستم را ریستارت کنید. هنگامیکه نرم افزار GeForce Experience را در کنار درایور خود نصب کنید، در صورت نیاز، به طور خودکار این گزینه به DCH به روز میشود. Uninstall a Program،nvidia را پیدا کرده و برنامهNVIDIA GeForce Experience را حذف کنید. این نیز می تواند یک حرفه بسیار پربار باشد ، زیرا طراحان گرافیک می توانند تاثیر آثار خود را در دنیای واقعی مشاهده کنند. به دلیل رشد بسیار سریع این صنعت، داوطلبان ملزم به یادگیری فناوری ها جدید، نرم افزارهای جدید هستند، تا بتوانند با ارائه ایده های جذاب، احساسات طرف مقابل را جذب کنند. این طراحان از محیط اطراف ایده می گیرند تا بتوانند آثاری برای آگاهی دادن یا جذب مشتری خلق کنند. Shared GPU memory: حافظهای از رم که به گرافیک اختصاص داده میشود.

اطمینان از نصب صحیح اولین گام موفقیت است. Hardware reserved memory: میزان حافظهای که برای استفاده درایور محفوظ است. همچنین فرصت های زیادی برای طراحان گرافیک وجود دارد تا در زمینه های دیگر طراحی نیز فعالیت کنند. کارگاه صفحه آرایی، تصویر سازی، چاپ سیلک اسکرین، طراحی 5، کامپیوتر گرافیک 1، تکنولوژی و کارگاه گرافیک 1، کاربرد خط در گرافیک، طراحی 6، کامپیوتر گرافیک 2، تکنولوژی و کارگاه گرافیک 2، طراحی تحلیلی. شناخت هنر گرافیک 1، هندسه نقوش سنتی، شناخت هنر گرافیک 2، ترسیمات هندسی، روش تحقیق، تجزیه و تحلیل آثار گرافیکی، ارتباطات و تبلیغات، چاپ ماشینی. کارگاه گرافیک رایانه 1، کارگاه چاپ دستی، گارگاه صفحه آرایی، کارگاه گرافیک رایانه 2، خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی، چاپ های ماشینی، بازاریابی و ارتباطات، کارگاه گرافیک رایانه 3، کارگاه گرافیک رایانه4. زبان خارجه عمومی، آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، آینن زندگی، تربیت بدنی 1، زبان فارسی، دانش خانواده، اندیشه اسلامی، کارآفرینی. طراحی تکمیلی، متون تخصصی زبان انگلیسی، تاریخچه تصویرسازی، طراحی تخصصی تصویرسازی، بازسازی آثار مشاهیر تصویرسازی، تصویرسازی تبلیغاتی، تصویرسازی شعر و متن، تصویرسازی کتاب های درسی، تصویرسازی جراید، پروژه نهایی. همچنین حوزه هایی مانند آژانس های تبلیغاتی، انتشارات و چاپخانه های بزرگ، روزنامه ها و مجلات، برندهای تبلیغاتی، شرکتهای چندرسانهای، صدا و سیما و شرکتهای حوزه رسانه، صنایع بستهبندی مشغول به کار شوند.