نتیجه یک نظرسنجی: مردم خواستار تحقیق درمورد تخلفات حقوق بشری آمریکا هستند

آن چنان که در مقدمه نظرسنجی گلوبال تایمز آمده، مساله شگفت انگیز آن است که دادگاه عالی آمریکا حق استفاده از سلاح را با لغو قانون محدود کننده حمل مخفیانه اسلحه، گسترش داده است.

چندی پیش، دفتر اطلاعات شورای دولیت چین گزارش خود در مورد تخلفات حقوق بشری در آمریکا در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. در این گزارش عنوان شد که اوضاع حقوق بشری در آمریکا در سال ۲۰۲۱ بدتر شده است.

تیراندازی های گسترده و کشتارها در سراسر ایالات متحده، به طاعون خونبار آمریکا تبدیل شده و مردم این کشور را هراسان کرده است.

۱۵ درصد دیگر نیز گفتند تحقیقات انجام نمی شود زیرا دولت آمریکا به شدت مانع آن می شود.
۴ درصد نیز با اشاره به اینکه آمریکا مدت هاست درگیر مشکلات حقوق بشری است، گفتند که تحقیقات چیزی را تغییر نمی دهد.

گزارش نهاد مزبور حاکی است آمریکا به رغم برخوردار از منابع پزشکی پیشرفته جهان، بالاترین موارد ابتلا به کووید – ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را در جهان به ثبت رساند. اما دولت آمریکا در مورد رویکرد خود بازنگری نمی کند و همچنان فاقد طرح های موثر ضد همه گیری است.

بسیاری از کاربران اینترنتی از تحقیقات کامل در مورد نقض حقوق بشر در آمریکا حمایت کردند. برخی نیز گفتند که آمریکا به نام اقدامات حقوق بشری، مرتکب تخلفات بسیاری علیه بشریت می شود.

برخی گفتند دولت آمریکا نسبت به نقض هدفمند حقوق بشر در میان مردم خود بی تفاوت است، اما می خواهد به کشورهای دیگر تحت عنوان حقوق بشر حمله کند.

در نظرسنجی گلوبال تایمز همچنین از پرسش شوندگان سوال شد که آیا تخلفات حقوق بشری آمریکا باید از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

گلوبال تایمز همچنین از چهار جنایت آمریکایی پرده برداشت که یکی از این موارد برده داری است. در حال حاضر با گذشت بیش از ۱۵۰ سال از لغو برده داری از ایالات متحده، مشکلات مربوط به این مساله همچنان در این کشور باقی است، زندانیان در زندان ها در معرض بهره کشی قرار دارند، کودکان کار مورد سواستفاده قرار می گیرند و قاچاق انسان در این کشور بیداد می کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84832856/%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%A8%D8%B4%D8%B1%DB%8C

این نظرسنجی پس از برگزاری پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در اوایل ماه جاری میلادی انجام شد. در جریان آن نشست، نمایندگان بسیاری از کشورها از آمریکا به دلیل بی اعتبار کردن سایر کشورها تحت عنوان حقوق بشر به شدت انتقاد کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از نشریه گلوبال تایمز، یک نظرسنجی آنلاین که از سوی این نشریه انجام شد، با استقبال بیش از ۲۴۷ هزار شرکت کننده در نظرسنجی همراه بود و ۹۶ درصد از آن دفاع کردند.

رسوایی های حیرت آور حقوق بشری در آمریکا و تصمیمات سیاستگذاران این کشور، توجه ویژه جامعه بین المللی را به خود معطوف کرده است.

به طور خاص، تقریبا ۸۱ درصد از پرسش شوندگان معتقد بودند که مساله تخلفات حقوق بشری در آمریکا، بسیار جدی است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

رسوایی های حقوق بشر همچنان در آمریکا تداوم دارد و خشم عمومی را ئر بزرگترین اقتصاد جهان شعله ور ساخته و جهانیان را شوکه کرده است.