مشخصات، قیمت، خرید و فروش کارت گرافیک

کارت گرافیک به عنوان یک سخت افزار کاربردی کمک می کند که شما بر روی مانیتور بتوانید تصاویر را با بالاترین کیفیت مشاهده کنید. با توجه به قیمت برخی از محصولات، برای خرید کارت گرافیک به صورت اقساطی، فروشگاه آترامارت خدمات خود را ارائه می دهد. کارت گرافیک کامپیوتر در مقایسه با محصولات تولید شده برای لپ تاپ از عملکرد مناسب تری برخوردار هستند. با توجه به فضای کمتری که لپ تاپ ها در اختیار دارند، سرعت کلاک آنها در مقایسه با کارت گرافیک کامپیوتر یا دسکتاپ پایینتر است. قطعات مختلفی در یک کارت گرافیک وظیفه دارند که تصاویر را به کاربر ارائه دهند. در واقع برای نمایش تصاویر و رندرینگ در کامپیوترها و لپ تاپ ها و همچنین گوشی های هوشمند، کارت گرافیک به عنوان قطعه کاربردی شناخته میشود. معمولاً در طراحی و ساخت کارت گرافیک دسکتاپ شرایطی در نظر گرفته میشود که بتوانند برای انجام کارهای فشرده و بازی های سنگین به راحتی عملکرد خود را نشان دهند.

سعی کنید هنگام خرید کارت گرافیک محصولی انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت ساخت عالی، صدای کمتر از خود تولید کند. ویژگی های دیگری مانند استفاده از سیستم کولینگ یا خنک کننده به عنوان موارد دیگر برای انتخاب کارت گرافیک میتوانند مورد بررسی قرار گیرند. شرکت های بزرگ با بررسی تمام شرایط، امروزه کارت گرافیک را برای این زمینه طراحی و تولید می کنند. طیف گستردهای از این محصولات را می توانید از برند ایسوس خریداری کنید. • عادی: برای کاربری ساده و خانگی، از رم چهار گیگابایت استفاده کنید. • Webcam : برای برقراری تماس صوتی، به Webcam نیاز دارید. این قابلیت که نیاز به اورکلاک داشته، با استفاده از یک سیستم خنک کننده به خوبی برای مدل های سه بعدی مد نظر طراحان قرار میگیرد. بیشتر از ظرفیت کارت گرافیک، میزان قدرت پردازنده گرافیک یا همان GPU سیستم اهمیت دارد. فراموش نکنید هر کدام از کارت های گرافیکی می توانند مزایا و معایب خاصی با خود به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: تراشه HD 300 مانند کارت گرافیک Intel GMA HD دارای 12 واحد ( Eus ( 12 Execution Units است، اما باتوجه به تغییرات بوجود آمده در معماری هر EU سریعتر از قبل عمل می کند. علاوه بر قیمت این محصولات نرخ هش به عنوان یکی از مهمترین گزینه ها به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای بررسی قیمت انواع کارت گرافیک می توانید محصولات ارائه شده توسط آترامارت را مشاهده کنید. اگر بخواهیم به معرفی بهترین و بزرگترین سازندگان کارت گرافیک بپردازیم باید در زمینه های مختلف، محصولات ارائه شده توسط این برندها را مورد بررسی قرار دهیم. کارت گرافیک بایوستار 1030 با حافظه ۴ گیگابایتی و قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. هلشی تصریح کرد: عملکرد این تراشه در مقایسه با مدلهای پرسرعتی که سرعت بالایی دارند بسیار عالی به نظر می رسد. در طرف مقابل کارت گرافیک پلیت GeForce GTX1050 TI STROMX به واسطه عملکرد فوق العاده ای که دارد برای سیستم های گیمینگ میتواند مورد استفاده قرار گیرد. در عین حال امروزه طراحان لپ تاپ های گیمینگ برای به کار بردن کارت گرافیک بر روی محصولات خود سعی بر آن دارند که این قطعات سخت افزاری را ارتقا داده و قدرت بالایی در سیستمهای خود به کار ببرند.

طیف گسترده ای از محصولات ارائه شده به عنوان کارت گرافیک دسکتاپ یا کامپیوتر با قیمت متنوع در بازار عرضه سایت mygpu می شوند. اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک با قدرت مناسب برای انجام فرآیند ماین هستید، می توانید GeForce RTX 2060 SUPER DUAL را نیز در نظر داشته باشید. احتمالاً شما نیز به دنبال مشخصه های کارت گرافیک بوده و با اصطلاحات مختلفی از آن آشنایی داشته باشید. اگر تاچ پد لپ تاپ شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، قطعا کلافه خواهید شد و باید به سراغ استفاده از موس بروید. به عنوان مثال با توجه به نوع طراحی و ساخت لپ تاپ، محصولات و قطعات سختافزاری به کار رفته در آن ها به گونه ای طراحی می شوند که از ایجاد حرارت برای افزایش دمای سیستم در آنها جلوگیری خواهد شد. هر کدام از این پیکسل ها باید توسط یک قطعه سخت افزاری که بتواند با ترجمه زبان کامپیوتر، داده ها را از سی پی یو تحویل گرفته و آنها را تبدیل به تصاویر مورد نظر کند، پردازش خواهند شد. بنابراین حافظه اختصاصی گرافیکی باید بیش از ۶ گیگابایت باشد. در چند وقت اخیر سرمایهگذاری در کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال موجب شده که نیاز فعالان به این حوزه برای خرید کارت گرافیک بیش از پیش احساس شود.

علاوه بر این اگر به دنبال خرید کارت گرافیک هستید، می توانید این محصولات را با کیفیت فوق العاده و قیمت مناسب از ما خریداری کنید. • عادی: برای قشر فیلم باز، کیفیت تصویر از همه چیز حساستر بوده، پس این گروه به سراغ رزولوشن FULL HD بروند. • VGA : اگر میخواهید لپ تاپ خود را به نمایشگر و پروژکتورهای قدیمی، مانند آنچه در اکثر مدارس و دانشگاههای کشور وجود دارد (البته معمولا بیشتر مواقع خراب هستند!) وصل کنید، در هنگام خرید لپ تاپ به داشتن پورت VGA دقت کنید. البته در نظر داشته باشید که SSD نسبت به HDD گرانتر است. بدون تردید اگر آگاهی از کارت های گرافیک داشته باشید دو شرکت nvidia و Amd را به عنوان تولیدکنندگان چیپ یا تراشه های کارت گرافیک که خواهید شناخت. به منظور ارائه خدمات به مشتریان عزیز، فروشگاه اینترنتی آترامارت طیف گستردهای از کارت های گرافیک از پایین رده تا بالارده را در اختیار شما قرار می دهد. این محصول ارائه شده، توسط انویدیا تراشه آن طراحی شده و در حالت اورکلاک می تواند فرکانس ۱۴۷۰ مگاهرتز را در اختیار کاربر قرار دهد. هر کدام از این تولیدکنندگان سعی در ارائه قابلیت های مناسبی داشته اند.

در واقع کارتهای گرافیک می توانند به بهبود عملکرد سیستم و افزایش سرعت در کامپیوتر و لپ تاپ ها کمک فراوان کنند. • فوق حرفهای: کارت گرافیک تاثیر زیادی در میزان سرعت و کیفیت اجرای بازیها و طراحیهای سنگین دارد. اهمیت استفاده از کارت گرافیک مناسب و پرقدرت زمانی احساس می شود که بدانید افراد فعال در زمینه ویدئو ادیت نیاز به دریافت تصاویر با کیفیت فوقالعاده خواهند داشت. واحد پردازش گرافیکی که آن را با نام GPU نیز میشناسیم در برخی موارد با نام VPU یا واحد پردازش بصری نیز شناخته می شود. در کنار این تولید کنندگان، امروزه برندهای بزرگی مانند بایوستار نیز رقابت در این حوزه را با سایر شرکت ها آغاز کرده است. علاوه بر این کمپانی آرک تک نیز در چند وقت اخیر توانسته چندین مدل از کارت های گرافیک خود را در اختیار کاربران قرار دهد. در نظر داشته باشید اگر لپ تاپ انتخابی شما از نظر سخت افزاری مانند CPU، کارت گرافیک، رم و حافظه مورد قبولتان واقع شده است، ولی یکی از پورتهای بالا را نداشت، در انتخاب خود شک نکنید. علاوه بر این یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید کارت گرافیک به آن پرداخته میشود، حافظه و توان آن به شمار می رود.

به عنوان مثال برخی از کارت های گرافیک با عملکرد اورکلاک بالا و باورنکردنی می توانند گزینه موثر شناخته شوند. برد و پردازنده اختصاصی که با نام GPU شناخته می شوند تمام فرآیند مورد نظر را برای کاربر طی میکنند. با توجه به این که امروزه برندهای مختلف کارت های گرافیک را با قدرت بالا و عملکرد متفاوت روانه بازار میکنند، هنگام خرید این محصولات باید به خوبی مزایای موجود در این سخت افزار را تحت نظر داشته باشید. در کنار این موارد اگر به دنبال خرید کارت گرافیک با قدرت بالا برای سیستم های گیمینگ و ماینینگ هستید، بدون تردید باید فرآیند رندرینگ و فناوری های مختلف را با حساسیت بالاتری مورد بررسی قرار دهید. با توجه به حساسیتی که کاربران برای مشاهده تصاویر با کیفیت به خرج می دهند، هنگام خرید این سخت افزار سعی بر آن دارند که کیفیت بالای محصول را به دقت مورد بررسی قرار دهند. در واقع این سخت افزار به عنوان مسئول رندر کردن تصاویر بر روی سیستم قرار گرفته می شود. تبدیل دیتا به سیگنال توسط کارت گرافیک کمک می کند که بتوانید تصاویر را با کیفیت بالا و بدون لگ مشاهده کنید. در کنار این مورد طراحان کارت گرافیک شرایطی در نظر می گیرند که یک سیستم خنک کننده با کیفیت، روی محصولات آن ها سوار شده تا بتوانند دمای قطعات را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

این مسئله برای گیمرها نیز بیش از پیش احساس می شود. برای راه اندازی یک سیستم نیاز به کارت گرافیک از جمله بدیهیترین موارد محسوب می شود. با توجه به قدرت بسیار بالایی که برای تولید کارت گرافیک کامپیوتر در نظر گرفته می شود، ماندگاری مناسبی را می توانید از آنها دریافت کنید. کارت گرافیک که بر روی مادربرد قرار می گیرد این وظیفه را بر عهده دارد. میزان حافظه رم موجود از دیگر مواردی شناخته می شود که در زمینه تولید و خرید کارت گرافیک ماینینگ به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این کارت های گرافیکی یکپارچه با کمترین تولید گرما و بدون ایجاد آسیب برای سیستم عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند. با این حال بررسی برند و سازنده سخت افزار های مختلف مانند گرافیک از مهمترین گزینه ها می تواند بیان شود. هنگام خرید کارت گرافیک موارد مختلفی توسط خریداران در نظر گرفته می شود. علاوه بر این رابط صفحه نمایش به عنوان یکی از ویژگی های مناسب برای کارت های گرافیک پایین رده می تواند مدنظر قرار گیرد. تولید کنندگان کارت های گرافیکی و سخت افزارهای دیگر برای تولید محصولات خود جهت استفاده در کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ، موارد مختلفی را در نظر می گیرند.

در طرف مقابل برای تولید کارت گرافیک لپ تاپ معمولا مواردی مختلف در نظر گرفته میشود. به عنوان مثال اگر سرمایهگذاران به دنبال استخراج ارز دیجیتالی مانند اتریوم باشند، برای استخراج این رمز ارز نیاز به یک کارت گرافیک با ۳ گیگابایت رم دارند. در کنار این موارد میزان مصرف برق نیز برای فعالان در زمینه ماین و استخراج ارز دیجیتال اهمیت بالایی دارد. تست های انجام شده حاکی از آن است که این تراشه حتی در پایین سطح تنظیمات؛ نیز قادر به اجرای بازیهای رایانه ای و بازیهایی آنلاین است. در طرف مقابل AMD نیز از این رقابت عقب نمانده و برای فرآیند ماین سعی کرده محصولات خود را تولید کند. تا الان از سخت افزارهای تعیین کننده در عملکرد و سرعت لپ تاپ صحبت کردیم. این کارت گرافیک قادر است بازیهای رایانه ایی را با سرعت باورنکردنی اجرا کند. یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: کارت گرافیک Intel HD Graphics 3000 یک تراشه گرافیکی داخلی در پردازنده های جدید پل شنی است که فاقد حافظه گرافیکی اختصاصی است، اما با حافظه نهان سطح 3 موجود در هسته های پردازنده مشترک است و همچنین بخشی از حافظه اصلی بشمار می رود.

سرعت پردازنده های گرافیکی به کار رفته در کارت گرافیک کامپیوتر در مقایسه با کارت های گرافیک لپ تاپ، بسیار بالاتر است قابلیت اورکلاک در کارت گرافیک کامپیوتر به واسطه فضای مناسبی که در اختیار دارند نیز از دیگر مزایا و ویژگیهای این سخت افزار ها محسوب می شود. از دیگر مواردی که هنگام خرید کارت گرافیک در نظر گرفته میشود مهمترین بخش، یعنی واحد پردازش مرکزی یا GPU محسوب می شود. گیگابایت به عنوان یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده کارت گرافیک، محصولات خود را با توان بالا برای سیستم های گیمینگ و ماینینگ روانه بازار میکند. حافظه ویدئویی کارت های گرافیک برای ماین در سیستمهای ماینینگ و گیمینگ باید با قدرت بالا بر روی آن قرار گیرند. حافظه گرافیک، به دو بخش مجتمع (Onboard) و اختصاصی (Dedicated) تقسیم میشود. پشتیبانی از رابط کاربردی برنامه نویسی API از دیگر مواردی محسوب میشود که هنگام خرید کارت گرافیک باید مورد بررسی قرار گیرد. هر کاربر برای خرید کارت گرافیک بدون تردید معیارهای خاصی را در نظر میگیرند به عنوان مثال برخی از کاربران به دنبال راه اندازی یک سیستم برای کاربری عمومی و خانگی هستند در این شرایط معمولاً با توجه به هزینه ای که کاربر در نظر میگیرد به دنبال خرید محصولی با حافظه پایین رده و میان رده و قیمت مناسب خواهند بود.