طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه به سبک مدرن

همانطور که می دانید در طراحی ویلاها محدودیت های ساختمان های درون شهری وجود ندارد. پیچها، بهجای میخ، اجزا را در کنار هم نگه میدارند و به شکلگیری ساختار اصلی کمک میکنند، که ممکن است وقتی ساختمان کامل میشود از ساخت قاب چوبی قابل تشخیص نباشد. افزایش جمعیت شهرها و آلودگی های محیطی، تقاضا برای خرید باغ یا ویلا در مناطق خوش آب و هوای خارج از شهرها را افزایش داده است. نمای ساختمانهای ویلایی شمالی به دلیل آب و هوای متغیر این منطقه، باید عایق حرارتی مناسبی برای فضای داخل ویلا باشند تا انرژی هدر نرود. هزینه برق به واسطه استفاده اصولی از انرژی خورشیدی کم می شود. برای مثال خشک کن های استاندارد الکتریکی مقدار قابل توجهی انرژی را صرفه جویی می کنند.

لازم به ذکر است که ویلاهای مدرن به لحاظ هزینه ای و مدت زمان طراحی و اجرا مقرون به صرفه تر از ویلاهای کلاسیک می باشند. معماران و طراحان امروزه همگی از سبکهای مختلف برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا یا خانهها استفاده میکنند. ایده های طراحی ویلا از یک لحاظ، تنوع بسیار بیشتری نسبت به خانهها دارند چون با فضای بزرگتر و محوطه وسیعتری روبرو هستید و تا حد زیادی دست طراح برای ایجاد تغییرات متناسب با الگوها، اصول و استاندارد باز است. اما باید به یک نکته توجه داشته باشید و این است که سبک معماری و طراحی نمای شما باید با طراحی داخلی شما هماهنگ باشد. با این وجود سبک های مختلفی برای طراحی ویلا وجود دارد، اما طرح هایی در میان ایرانیان بیش تر استقبال می شود، مدرن و کلاسیک می باشد که هر یک از آن ها در نوع خود بی نظیر می باشند. به طور معمول فضاهای خصوصی که افراد نیاز به آرامش بیش تری دارند در سطح بالا قرار گرفته و بخش های عمومی مانند آشپزخانه و سالن پذیرایی در سطح همکف قرار می گیرند. در دوران معاصر به دلیل تغییر سبک زندگی، برخورداری از یک محیط آرام و به دور از هیاهو، بیش از پیش احساس می شود.

توجه به زیبایی و کاربردی بودن فضا از عوامل اصلی یک طراحی خوب است. همیشه از اصلی ترین عنصری که جلا بخش ویلا و آپارتمان محسوب می شود می توان به ترکیب و هارمونی رنگ ها اشاره کرد .استفاده کردن از رنگ های روشن مانند کرم ، سفید ، آبی روشن ، استخوانی ، نخودی و … همیشه خانه های ویلایی صفای بیشتری نسبت با خانه های آپارتمانی و حتی واحد های برج های ساحلی دارند . کشور استرالیا و شهرهای ملبورن و سیدنی را می توان با خانه های ویلایی یک و دو طبقه حومه شهر شناخت. منظور از تناسب یک اندازه بودن وسایل نیست. در طراحی ویلای دوبلکس، دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای باشد تا علاوه بر راحتی، از فضای مازاد طبقات بهره کافی را ببریم. ولی امروزه در سبک مدرن ویلا سازی به صورت یک صنعت در آمده است و هرکس بنا بر طبع و سلیقه خود می خواهد مکانی زیبا و مرتب برای گذراندن اوقات فراقت خود درست کند که در آنجا بتواند از همهمه ها و شلوغی فضای شهری بدور باشد.

تنها کافی است که یک دست مبلمان راحتی ساده در مرکزیت ویلا قرار دهیم. ویلاها از نظر ساختاری به دو دسته عمده فلت و دوبلکس تقسیم بندی می شوند و دسته دیگر تریپلکس هم وجود دارد که به ندرت مورد استقبال قرار می گیرد. توجه داشته باشید که طراحی داخلی ساختمان دوبلکس باید به گونه ای باشد که خانه را به مکانی دوست داشتنی تبدیل کند؛ محیطی که میخواهید در آن زندگی کنید و از حضور در آن لذت ببرید. باید از نگاه فردی که وارد خانه می شود ورودی ویلا را دکور نمایید. استفاده از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های غیر متقارن هستند از دیگر کارهایی است که می توانید برای زیبایی ویلا انجام دهید. چرا که این فضا ها باید مقاومت بالا در برابر وزن بالای خودرو و همچنین دارای سطوح غیر لغزنده باشند. این نوع فضا در خانه هایی که در مناطق سردسیر هستند بیشتر دیده می شود چون اجازه عبور بیشتر نور خورشید را می دهد که در نتیجه فضای گرمتری ایجاد خواهد کرد.

البته این توجه به سادگی، در نهایت با خلاقیت و نوآوری معمار در هم آمیخته، نتیجه آنکه نما بسیار زیبا ساخته شد. همانند طراحی نما ویلا، فضای داخلی اش نیاز طراحی داخی و سازماندهیِ صحیح، متناسب با نیاز کاربرانش دارد. استفاده از متریالهای مرغوب عایق کاری و ضد آب کردن نما یکی از حیاتی ترین اصول در حفظ و نگهداری نمای کلاسیک ساختمان میباشد. پله های چوبی ، سنگی و فلزی مطرح ترین نوع پله ها از نظر زیبایی هستند که بسیار مورد توجه طراحان قرار میگیرند. گل های طبیعی را حتماً برای دکوراسیون های خود مد نظر قرار دهید تا سبب طبیعی تر شدن ایده پردازی های شما و روح بخشیدن به فضا شود. در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس نیاز به پر کردن تمام فضا نیست. سبک مدرن نیز از جمله سبک شناسی دکوراسیون داخلی ویلا ها و منازل محسوب می شود.

همچنین جهت تابش نور از جهات چهارگانه شمال، جنوب، شرق و غرب نیز بسیار حائز اهمیت است. استفاده از دیوارهای شیشه ای جهت جذب نور بیشتر و عدم استفاده از برق یکی دیگر نشانه های این ادعا است. در طراحی ویلای دوبلکس جهت ها را جدی بگیرید. حال مدل نرده راه پله در طراحی های مدرن و زیبا نیز می تواند جذابیت آن را دو برابر کند، در اینجا انواع مدل راه پله چوبی و استیل مارپیچ را می توانید ملاحظه کرده و الگو بگیرید. شما می توانید تصاویر را به طور کامل مطالعه نموده و از آن ها در طراحی داخلی ویلای خود ایده بگیرید.

عکس و تصاویر فضای خارجی و داخلی این خانه ویلایی زیبا را دیدیم و لذت بردیم ولی دروغ چرا، ما دکوراسیون خارجی خانه را بیشتر پسندیدیم. آشپزخانه را میتوان قلب تپنده هر خانه یا ویلا دانست . تمامی بیرون زدگی ها، فرورفتگی ها و بازشوها باید با هر فضا هماهنگی داشته باشد. جانمایی راه پلهها در گوشه ای از فضا و همینطور استفاده از راه پلههای مینیمال که فضای داخلی ویلا شما را دلباز تر نشان میدهد. خانه های دوبلکس از گذشته مورد پسند لوکس پسندان بوده این خانه ها به دلیل تفکیک فضایی مناسب به زیبایی دکور می شوند در خانه های دوبلکس معمولا آشپزخانه ، اتاق پذیرایی و نشیمن در طبقه همکف و اتاق خواب ها در طبقه بالا قرار دارد به همین دلیل فرصت مناسبی است تا طراحان دکوراسیون خلاقیت بیشتری در طراحی دکوراسیون خانه دوبلکس خرج کنند در خانه های ویلایی پله نیز نقش حیاتی در معماری داخلی دارد فرم پله ها معمولا به شکل گرد ، نیم گرد و ال است. علاه بر این عوامل دیگری هم وجود دارد که هزینه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این معماران این مجموعه از صفر تا صد طراحی و اجرا و تا زمان مستقر شدن شما همراه تان خواهند بود.

در صورتی که در سبک های رومی و یا سنتی ایرانی استفاده از المان های گران قیمت بسیار به چشم می خورد. دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس برای ویلاهایی که کمترین متراژ را دارند بسیار مناسب طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن است. اگر نگاهی به ویلاهای سبک مدرن اروپایی بی اندازید، مالکان آن تلاش دارند با وسایل دور ریختنی برای خود یک دکور زیبا بسازند. ممکن است ویلای شما بسیار ساده باشد اما با نورپردازی زیبا آن را به یک ویلای دنج و مدرن تبدیل کنید . یادتان باشد ویلایی زیباتر است که نورپردازی بسیار خوبی داشته باشد . بنابراین، طراحی داخلی ویلا و همچنین محوطهسازی آن باید بسیار شیک و منحصر به فرد باشد.

یکی از مواردی که همواره باید در طراحی یک ویلا در نظر گرفت متراز ویلا می باشد به این صورت که متراژها معمولا هرچه کوچکتر باشند نیازمند دقت بیشتری در طراحی می باشند.اما ویلاها با متراژ بالا مشکلات خاص خود در طراحی دارند که می توان به ابجکت های بیشتر اشاره کرد اما انچه دست یک طراح را در طراحی باز می گذارد داشتن قدرت عمل در طراحی بر اساس سلیقه ی شما می باشد. و می توان تنها بنا بر سلیقه ی شخصی در این زمینه عمل نمود. بام سبز نه تنها زیبایی ویلا را دو چندان می کند بلکه طول عمر آن را افزایش داده و به میزان قابل توجه هزینه های سرمایشی و گرمایشی را کاهش می دهد. اصولا کودکان از تاریکی فضای خانه هراسان می باشند ، شما با اینکار نه تنها مانع از ترسیدن فرزندانتان خواهید شد بلکه به آن ها اجازه می دهید در حیاط خانه آزادانه به بازی مشغول شوند . در بعضی موارد با توجه به موقعیت مکانی، سقف یا سازه می تواند از چوب یا بامبو باشد. برای طراحی دکوراسیون داخلی کرج خانه های دوبلکس معمولا از طبقه اول به عنوان نشیمنگاه، حال و پذیرایی، آشپزخانه استفاده می شود.

در واقع وظیفه اصلی این نوع از متریال این است که باعث آرام بخشی محیط شود و به نسبت دیگر مصالح، سبک نوستالژیکی را به وجود آورد. در ویلاهای فلت با توجه به نوع ساختار آن تمامی بخش های عمومی و خصوصی در یک سطح قرار می گیرند. تقسیم بندی فضایی: با در نظر گرفتن نوع ویلا تقسیم بندی فضایی انجام می شود. در سازماندهی فضایی بخش های خصوصی از فضاهای عمومی تفکیک می شوند. همچنین شما میتوانید از ابزارهای چوبی برای به وجود آوردن یک فضای مناسب در ویلای خود نیز بهره ببرید. بنابراین شما هنگامی که به یک دفتر معماری برای ساخت ویلای خود مراجعه می نمایید، از همان ابتدا طراحی داخلی آن را نیز باید به طور همزمان پیش ببرید. نیاز های شما و ایده آل هایتان از یک ویلای رویایی به کمک تخصص ما در طراحی و ساخت ویلا ، در دفتر معماری ایماژ یک اثر هنری را تولید میکند که منحصرا متعلق با شما میباشد.