طراحی داخلی به سبک ایرانی سنتی

در واقع تعداد زیادی مغازه وجود دارد که می توانید لوازم متنوع از هر سبک، قیمت، سلیقه و رنگ از آن ها خریداری کنید. در واقع ترکیب رنگ نارنجی یکی از مکملهای رنگ آبی در دکوراسیون داخلی به خصوص در سبک مدرن و مینیمال است. قوانین و یا مدل های انعطاف ناپذیر و ثابت در این سبک وجود ندارد، در واقع می توان آن را پرواز آزاد تخیل نام نهاد. این قضیه به حدی هست که حتی در سریال های تلویزیونی نیز حضور گسترده ای دارد. تمام طرح هایی که در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر وجود دارند، اساسا متعلق به همان متد یا زمان نیستند.

استفاده از گل های طبیعی در این قسمت از خانه اثر مثبتی خواهند داشت. قبل از بازسازی : در اتاق نشیمن قبلی، با قرار گرفتن درب بزرگ روبه آشپزخانه، دید زیادی به این فضا وجود داشت که با تیدیل آشپزخانه به اتاق خواب، لازم بود این دید محدودتر شود. برای شروع، باید بدانید مهم ترین فاکتورهایی که در خلق یک خانه مدرن مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد عبارتند از اینکه اولویت شما چیست و چه مواردی را بیش تر ترجیح می دهید، سلیقه شما چگونه است و مقدار پولی که می توانید هزینه کنید چه میزان است. اگر بیش از حد به چوب علاقه دارید می توانید در سقف و دیوار و کف محیط خود آن ها را ترکیب کنید اما بصورتی که که هریک دارای مشخصه های مربوط به خود باشند و در ظاهر بیننده متوجه چوب بودن کل محیط نباشد که البته این مهم در اقلیم های کوهستانی و جنگلی بیشترین کاربرد را دارد.

اگر می خواهید یک دکوراسیون سنتی منزل داشته باشید شما میتوانید با استفاده از کاشیها انواع طرح و نقوش اصیل و سنتی ایرانی را به فضای خانهتان بیاورید و آن را با کابینتهای چوبی مدرن خود ترکیب نمایید. در این جا منظور از سبک مینیمالیسم استفاده از یک طراحی ساده می باشد. در این روش ما باید به زمان حضور در خانه اهمیت دهیم، چرا که در 20 سال دیگر شاهد یک “دکوراسیون داخلی” دیگری به نام “معاصر” خواهیم بود. جهان به سرعت تغییر می کند و ما حتی نمی توانیم تمام این تغییرات را درک کنیم بلکه فقط آن ها را می بینیم.

به این معنا که در طراحی معاصر می توان لامپی از دهه 30 استفاده نمود و یا فرشی که دیروز خریداری شده مورد استفاده قرار داد. آنچه که در این تصویر مشاهده می کنید، استفاده از رنگ های روشن برای طراحی اتاق نشیمن به سبک مدرن می باشد. به مساحت زمین بستگی دارد، عملا مدل راه پله گرد جذابیت بیشتری دارند اما در بسیاری از موارد باعث به وجود آمدن فضای پرتی می شود بنابر این برای انتخاب راه پله ها دقیق عمل کنید. کافی است از رنگ های مناسب برای فضای داخلی خانه با توجه به علاقه خود استفاده کنید. اگر موارد فوق را در این مرحله به خوبی مشخص کنید، انتخاب رنگ وسایل هم برای شما راحتتر خواهد شد.

از چوب در طراحی و دیزاین خانه استفاده می شود، چوبها ، رنگ ها و ساختارهای متفاوتی دارند، از جمله محصولات چوب ، به ساخت لوازم روشنایی و چراغ ها استفاده کرد ، بیشتر مواقع به دلیل نوع ظاهری آن در طراحی و دیزاین خانه استفاده می شود، چوبها رنگ ها و ساختارهای متفاوتی دارند، از جمله محصولات چوبی: تابلوها، روکش های متفاوت مورد استفاده در بخش های مختلف خانه ، تخته های سه لایه ، تخته های چندلایه در موارد مختلف استفاده می شود. در زیر نمونه ای از لوسترهای چوب طبیعی را مشاهده می کنید . دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی حس آرامش بخشی را به محیط اطراف القا میکند. تنها چیزی که اهمیت دارد حس شما از آن سبک و مهارت در مرتبط کردن عناصر مختلف با یکدیگر در یک مکان است. اگر شما از رنگ های قوی و غنی و عمیق و گوشه های دنج و گرم و نرم خوشتان می آید و حضور در فضاهای جمع و جور و پوشیده مثل اتاق هایی غار مانند باریک و کم نور علاقه مندید و به شما حس آرامش و امنیت می دهد شما در این طیف قرار می گیرید.

لوسترهای بزرگ، روشناییها، چراغهای رو میزی، از جمله تغییراتی هستند که در طراحی فضای داخلی میتواند به زیبایی دکوراسیون داخلی کمک کند و این نکته را باید در نظر داشته باشید که روشنایی و نور مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی در ترکیب طراحی فضای داخلی منزل شما داشته باشد. درست است بسیاری از نماها به شکلی کاملا غلط الگوبرداری و ساخته شده اند اما شیوه و سبک مورد نظر معمولا یکی از این دو سبک معماریست که مورد استفاده قرآر می گیرد . این مجموعه شامل تمام درو پنجره ها با جنسی که مد نظرتونه، کاشی و سرامیک ها با رنگ و جنسی که می خواین، انواع سقف ها، دیوارها و … برای مثال بر روی دیوارها می توانید قفسه هایی برای نگهداری کتاب ها، تزئینات و گل ها نصب کنید. استفاده از یک پنجره بزرگ برای ورود نور بیشتر از دیگر ایده هایی است که در این طراحی به کار می رود.

تنها کاری که باید کنید، این است که پتانسیل های موجود را شناخته و در جهت تقویت هر چه بیش تر آن ها کوشش طراحی داخلی خانه ی دوبلکس کنید. این تیم طراحی سعی کرده در طراحی داخلی خانه یک طبقه با استفاده از دیوارهای داخلی و سقف های معلق، یک فضای کاملا خانگی و هنری در دل یک بنای بتنی و زمخت بسازد. نورپردازی شامل نصب تعدادی آینه، استفاده از پنجره های بزرگ، انتخاب رنگ های روشن برای پارچه های به کار رفته در مبلمان و… در مبلمان برج از رنگهای فاخر طلایی و زرشکی استفاده گردیده که فضایی کلاسیک و شیک را تداعی می کند. سعی کنید از فرم های ساده استفاده کنید. در مورد پارچه ها نیز بهتر است از پارچه های ساده، سبک و کم وزن استفاده کنید. انتخاب مبلهای نامناسب: مبلها باید با فضایی که برای آن در نظر گرفتهاید از نظر فضا و جانمایی هم خوانی داشته باشد. هر اتاق شخصیتی جداگانه دارد که با توجه به آن میتوان طرحی برایش در نظر گرفت. برای داشتن آشپزخانه ای مدرن، در ابتدا به فکر تعویض کفپوش آشپزخانه باشید.

یک قانون خوب برای این مورد وجود دارد: هر چه خلوت تر، بهتر. در چنین طراحی، طراحان سعی می کنند از رنگ ها و متریال های به روز و شیک استفاده کنند و از ساده ترین فضا نیز، برای ایجاد یک طراحی زیبا استفاده نمایند. هم چنین طراحی باید به گونه­ای انجام شود که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامونی به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از قسمت هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را به گونه­ای معمارانه و هنرمندانه فراهم سازند. برای دست یافتن به خانه ای که مناسب شماست، باید به دقت در مورد طراحی آن فکر کنید. طرح رنگِ پاششی یا سندبلاست هم از دیگر روش ها برای اجرای پوشش دیوار در مبحث طراحی داخلی به سبک معماری سنتی درفضا است.

دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه ها با متراژ کوچک مناسب و ایده آل هستند و این طراحی داخلی باعث می شود تا فضای منزل بزرگ تر به نظر برسد و در صورت تمایل می توانید برای خانه ها با متراژ بزرگ نیز از این سبک دکوراسیون استفاده نمایید. در حال حاضر یک خانه با طراحی معاصر ممکن است شامل پنجره و درب های بزرگ، صندلی های کوچک، نمونه ای از معماری قرن 19 میلادی در خارج خانه و تکنولوژی پیشرفته در داخل خانه باشد، اما متریال های طبیعی همیشه در سبک معاصر کاربرد دارند. اگر از نظر شما مانعی ندارد که پنجره پرده یا تور نداشته باشد، اجازه دهید پنجره ها بدون پرده باشند. چون در این سبک بیشتر از هر چیزی سازگاری اهمیت داره، پس باید به دنبال مجموعه مبلمانهای هماهنگ باشید.

با توجه به اندازهی فضا طراحان داخلی غالباً از رنگ های روشن در فضاهای کوچک و رنگ های تیره در فضای های بزرگ تر استفاده می کنند. متریال هایی که طراحان برای جلوگیری از تحمیل بار اضافه به بنا انتخاب کردند شامل کف پارکت، کاشی های خاکستری تیره در پله ها و کابینت های سفیدی است که در سراسر دیوار در هر دو طبقه ادامه می یابد. این سبک طراحی هر سال به ما ایده های جدیدی می دهد و طراحان می دانند چگونه این ایده ها را در طراحی خانه استفاده کنند. این سبک برای افرادی که به دنبال الهام گرفتن از عناصر طبیعت هستند یا شیفته ی ساحل هستند، دوست دارند همیشه آرامش در خانه شان موج بزند و علاقه مند هستند که به دکوراسیون داخلی خود حس و حال ساحلی بدهند، بهترین گزینه است. اتاق خواب همچنین به صورت مستر طراحی شده و در بخشی از آن حمامی با فضای کاربردی به چشم می خورد. بهتر است متراژ اتاق خواب خانه های دوبلکس بین 18 تا 25 متر باشد.