رسوایی موساد در مالزی/جاسوسان اسرائیل زیر ذره‌بین پلیس

وی در مصاحبه مطبوعاتی گفت: «منتظر باشید تا ملاقات من با بازرس کل پلیس، دبیرکل شورای امنیت کشور و سایر نهادهای مرتبط انجام شود سپس گزارشی درباره این موضوع منتشر خواهم کرد.»

جمعه هفته گذشته، ۱۱ نفر از جمله یک زن در خصوص ربودن یک فرد فلسطینی به نام  «عمر البلبیسی»   در دادگاه عالی مالزی برای گرفتن اطلاعات درباره سخت افزاری که برای هک کردن تلفن های همراه استفاده می شد، متهم شدند.

روز گذشته وزیر کشور و امنیت ملی فلسطین از مقامات مالزی برای نجات جان این فرد فلسطینی قدردانی کرد. این شخص پس از انجام ۱۸ عملیات جداگانه پلیس مالزی در «کوآلا لانگات»، «آمپانگ»، «برانانگ» واقع در سلانگور و ملاکا از ۲۹ سپتامبر تا ۴ اکتبر نجات یافت.  

برپایه گزارش”شبکه ۷” رژیم صهیونیستی چهارشنبه هویت شهروند فلسطینی را که در مالزی از دست عوامل موساد نجات داده شد، اعلام کرد و گفت که وی «عمر البلبیسی» نام دارد.

باوجود این تمامی این اطلاعات هنوز به شکل رسمی منتشر نشده است و پلیس مالزی هشدار داده از گمانه زنی در این خصوص پرهیز شود.  

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری مالای میل، گرچه «اسماعیل یعقوب صبری» نخست وزیر مالزی درباره این موضوع مناقشه برانگیز ادعاهای مطرح شده درباره اجرای عملیات موساد در مالزی از گفتن جزئیات طفره رفت، تنها به این موضوع اشاره کرد که نخست نیاز به مشاوره با نهادهای امنیتی و قانونی کشور دارد.  

در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی نیز فادی محمد البطش ۳۵ ساله – استاد فلسطینی مهندسی برق – در اثر تیراندازی به یک خودرو در کوالالامپور ترور شد. خانواده البطش موساد را عامل ترور معرفی کردند. دستگاه جاسوسی رژیم اسرائیل این امر را تکذیب کرد اما جنبش حماس در غزه توانست فردی را دستگیر کند که به همدستی با موساد در این ارتباط اعتراف کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84919652/%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B0%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%B3

وی پس از آن در بیانیه ای که منتشر کرد تاکید کرد: «می توانم اطمینان دهم این زوج که دستگیر شدند با نام های «نیدارایاهو زینل» و «ربافی عمدان» هیچ کدام از اعضای حزب «کیدیلان» نیستند و ارتباطی با حزب ندارند. پرچم حزب که در عکس های این دو نفر در حساب کاربری فیسبوک دیده شده اقدامی شخصی بوده و اقدامات آنها هیچ ارتباطی با حزب ندارد.» 

این رسانه ها اشاره کردند که این شهروند فلسطینی از ناحیه سر و دو پا و بخش های دیگری از بدن آسیب دیده و زخمی شده بود و پلیس مالزی گفته است که به احتمال زیاد، ربایندگان قصد داشته اند که بعد از پایان بازجویی، وی را به قتل برسانند.

نخست وزیر مالزی به مردم کشور تضمین داد که شرایط امنیت ملی صدمه نخواهد دید و نباید منجر به هیچگونه هشداری شود.  

در همین ارتباط، شبکه الجزیره به نقل از منابعی گزارش داد: مقام‌های مالزی این شهروند فلسطینی را که توسط دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی کوالالامپور ربوده شده و در اسارت بود، آزاد کردند.

«فهمی فدریل» نماینده حزب «پی کی آر» گفت در میان ۱۱ نفری که پلیس مالزی دستگیر کرده یک زوج متهم به ربایش این فرد فلسطینی هستند اما پس از اینکه اطلاعات این زوج نشان داد، هر دو از حامیان این حزب در مالزی بودند نماینده حزب در اقدامی اعلام کرد تصمیم آنها ربطی به حزب نداشته و تصمیمی شخصی بوده است.  

رسانه محلی روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) گزارش داد پلیس این کشور مردی ۳۱ ساله را که توسط گروهی محلی آموزش دیده از سوی  موساد برای کمک به رژیم صهیونیستی جهت ربودن اعضای حماس در مالزی، ربوده شده بود نجات داده است.  

روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارانوت” نیز نوشت این شهروند فلسطینی یک برنامه نویس از اهالی غزه است که دو سال در ترکیه بوده است.