خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ|معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022

صفحهنمایشی که با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ١٤٤ هرتز، میتواند تجربه بازی بسیار جذابی را برای شما بههمراه داشته باشد. لپ تاپ های گیمینگ تنها برای بازی استفاده نمی شوند. باوجوداینکه لپ تاپ های بزرگتر به شما صفحهکلید و صفحهنمایش بزرگتری میدهند، لپ تاپ 15 اینچی بهاندازهای بزرگ هست که عملکرد روی صفحهنمایش واضح و لذتبخش باشد. دو مخاطب اصلی برای بهترین لپ تاپ 15 اینچی وجود دارد: گیمرها و افراد خلاق، ما دو رویکرد مشابه را برای آزمایش آنها برای مخاطبان مربوطه پیش گرفتیم. عمر باتری مطلوب لپ تاپ نه تنها برای گیمرها بلکه برای تمامی افراد بسیار حائز اهمیت است؛ اما چون گیمرها ساعتهای طولانی در شبانهروز مشغول کار با لپ تاپ هستند باید بیشتر به این موضوع توجه کنند. با توجه به ویژگی های نسبتا خوب لپتاپ لازم به ذکر است بدانید که در لیست بهترین لپ تاپ تا قیمت ۲۵ میلیون جایگاه هفتم به این محصول شرکت دل رسیده است. در حال حاضر، حتی بهترین لپ تاپ 15 اینچی قابلمقایسه با قابلیت حمل بهترین لپ تاپ های 13 اینچی نیست، اما این مدلها به هدف خود بهمرور نزدیک میشوند و اکثر کولهها هنگام تعبیه محل لپ تاپ در خود از اندازه 15 اینچ استفاده کردهاند. لپتاپهایی با صفحهی نمایش 15.6 اینچی با روکشی مات، بدنهای با روکشی از جنس پلاستیک مقاوم مات و کیفیت ساخت بسیار خوب که به آسانی میتوانندهمهی نیازهای کاربران نیمه حرفهای اداری، دانش آموزان و دانشجویان را پوشش دهند.

صفحه نمایشگر 17.3 اینچی GS76 Stealth از نوع IPS است و تصاویر را با رزولوشن بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 QHD نمایش میدهد. لپتاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 جزو لپتاپهای اقتصادی سری گیمینگ لنوو محسوب میشود و طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود قابل ملاحظهای پیدا کرده و سختافزار آن هم بهروز شده است. لپتاپهای مخصوص بازی شرکت «لنوو» هم همین خصوصیات را داشته و ارزش خرید زیادی دارند. اگه لپ تاپ مخصوص بازی داشته باشید ، به سادگی می تونید کارهای گرافیکی مثل فتوشاپ ، افتر افکت ، پریمیر و ۳D MAX رو انجام بدید بدون هیچ دغدغه ای . فقط با 20 دلار اضافی، می توانید یک صفحه نمایش 144 هرتزی Full HD داشته باشید یا 130 دلار بیشتر برای نمایشگر QHD با فرکانس 165 هرتز هزینه کنید. اگر بودجهای که دارید در حدود ۳۵ میلیون تومان است و میتوانید تا سقف یک یا دو میلیون تومان آن را افزایش دهید، بهشدت توصیه میکنیم حتماً این کار را انجام دهید و سراغ یکی دیگر از مدلهای سری لیجن 5 بروید؛ چراکه Legion 5-J یک سر و گردن از دیگر لپتاپهای همرده بالاتر میایستد.پردازندهی رایزن ۷ مدل 5800H، گرافیک RTX 3050Ti، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ ۱۶۵ هرتزی با وضوح FHD از ویژگیهای برجستهی لپ تاپ گیمینگ خوشقیمت Legion 5 هستند؛ همچنین بهرهمندی از ۵۱۲ گیگابایت SSD، رم ۸ گیگابایت DDR4 و چهار درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB-C خرید این مدل از لپتاپهای لنوو را ارزشمندتر میکند.

درنهایت، ما همه اینها را با یک لپ تاپ MSRP مقایسه کردیم که آیا قیمت با عملکرد آن مطابقت دارد یا خیر. در این مقاله ما فرض بر این گرفته ایم که شما به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی، سه بعدی ، انجام رندرینگ و کارهایی مثل اینها هستید. این دستگاه از نسل دهم پردازندههای اینتل با مشخصات Core i5 10300H بهره گرفته است که با سرعت زیاد تا 4.5 گیگاهرتز، توان انجام برنامه ها و کارهای گرافیکی، سنگین و حرفه ای را دارد. لپتاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 از سریهای بالا رده شرکت لنوو است و هماکنون جدیدترین لپتاپ 15 اینچ سری Ideapad مخصوص بازی این شرکت در بازار کشور به شمار میآید که در سال 2021 رونمایی شد. آیا لپ تاپ 15 اینچی برای بازی مناسب هستند؟ شرکتهای بزرگ و نامآشنای «لنوو» تولیدکنندهی لپتاپ با رقابت سختی که در طراحی سری محصولات حرفهای بهویژه بازی دارند، از این فرصت برای قدرتنمایی استفاده میکنند.

این دستگاه به واسطه بهرهمندی از پنل IPS قادر است تصاویر باکیفیت و کاملا زنده را در زوایای مختلف تا 178 درجه به نمایش درآورد. این مدل یکی از لپتاپهای مقرونبهصرفه این شرکت است که از ویژگیهای فنی مناسب و خوبی بهره برده است. TUF Gaming F15 FX506LH-B یکی از بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان این شرکت است که از مشخصات فنی مناسبی بهره برده است. این لپتاپ هم از صفحهنمایش با ابعاد 15.6 اینچ و رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع IPS بهره برده است. صفحهنمایش 15.6 اینچی این لپتاپ با رزولوشن ١٠٨٠×١٩٢٠ پیکسل، قدرت عرضه نرخ بهروزرسانی ٦٠ هرتز را دارد. صفحه نمایش 17 اینچی همه چیز را باورنکردنی جلوه می دهد و با قدرتی که دارد می تواند سایر فعالیت های سخت مانند ویرایش و ضبط ویدیو را انجام دهد. هر کسی که عاشق بازی های کامپیوتری حرفه ای است به دنبال خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی است. همچنین استفاده از قطعات سخت افزاری بسیار قدرتمند, امکان اجرا و تجربه انواع بازی های سنگین را به گیمر ها می دهد. تنوع پورت و وجود درگاههایی نظیر USB 3.0 ،HDMI و USB-C هم امکان اتصال انواع دستگاههای دیجیتال و ابزارهای جانبی به این لپتاپ را فراهم میکند و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین میآورد.

وجود یک پورت Thunderbolt نیز به دلیل سرعت انتقال بالاتر از USB-C و امکان اتصال هارد و انتقال تصویر به نمایشگر، می تواند در بسیاری از مواقع کارآمد باشد. لپ تاپ های گیمینگ مخصوص بازی از سایر لپ تاپ ها از قیمت بسیار بیشتری برخوردار هستند ، همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از گیمر ها به دلیل کمبود بودجه ، در ابتدا یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب خرید می کنند و در آینده کارت گرافیک لپ تاپ را ارتقاء می دهند . همینطور، لپ تاپ های 15 اینچی دارای فضای مناسبی از صفحه نمایش هستند و در 15 اینچ، میتوانید پنجرههای مختلف را روی صفحه بهراحتی ببینید. به طور کلی اگر در رشته های نظری مانند علوم انسانی، ریاضی و تجربی تحصیل می کنید و قرار نیست با لپ تاپ کار کنید یا برنامه خاصی را در دانشگاه اجرا کنید، می توانید همان مدل های زیر را ببینید و خریداری کنید. لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G15 G513rc در سال 2022 یکی از قوی ترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس برای سری ROG است. این لپ تاپ یکی از قویترین لپ تاپهای سری ROG است که مشخصات فنی کافی برای تجربه کردن سنگینترین بازیها را در اختیارتان میگذارد.

این لپ تاپ که مجهز به گرافیک قدرتمند RTX 3050 با حافظه گرافیکی GDDR6 128 Bit می باشد، از پس تمام بازی های روز با بالاترین تنظیمات بر می آید. حضور کارت گرافیکی RTX٣٠٦٠ شرکت NVIDIA هم موجب شده تا این لپتاپ بهخوبی از پس اکثر بازیهای روز دنیا برآید. اگرچه نداشتن گرافیک مجزا EH1070WM را به یک مدل ایدهآل برای گیمرها مبدل نمیکند اما از پس اجرای بسیاری از برنامههای سنگین برخواهد آمد. شرکت اچپی از گرافیک GeForce MX350 GDDR5 برای این مدل استفاده کرده که قدرت و توان پردازشی و اجرایی این لپتاپ را بالا میبرد. همچنین 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 میتواند قدرت پردازشی فوقالعادهای را به این مدل بدهد. مشخصاتی که میتواند نیازهای یک گیمر را به طور کامل برطرف کند.

یکی از پر قدرتترین پردازندههای شرکت AMD یعنی Ryzen ۹ ۵۹۰۰HS، این لپتاپ را همراهی میکند. این سری از لپ تاپ ها جذابترین لپ تاپ های گیمینگ میان رده بازار به شمار می روند که دارای مدل های مختلفی با پردازنده های core i7 , Ryzen 7 و کارت گرافیکی GTX 1650 , GTX 1660 Ti در بازار وجود دارند. مقدار رم موجود در این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت است و دارای حافظه پرسرعت ۵۱۲ گیگابایت است. رم ٨ گیگابایت DDR٤ در کنار حافظه داخلی ۵١٢ گیگابایت SSD، از دیگر ویژگیهای در نظر گرفتهشده برای بهترین لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب است. اچ پی یکی از معروفترین کمپانیهای پیشگام در عرصه تولید لپتاپ و محصولات الکترونیکی است. باتری در این لپ تاپ از فرمانهای چند لمسی پشتیبانی میکند و صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی را میتوانید داشته باشید. گرچه ماندگاری شارژ باتری این لپتاپ بهترین نیست و باید همیشه شارژرتان را دم دست داشته باشید. این مدل پورتهای پرسرعتی در نظر گرفته شده که دست شما را برای انتقال هرچه سریعتر اطلاعات باز خواهد گذاشت.

همچنین از نظر توان صوتی دارای ۴۰ وات قدرت خروجی است و میتواند تمامی صداها را با کیفیتی بسیار بالا در سراسر محیط انتشار دهد. نکته مهمی دربارهی پردازنده این لپتاپ وجود دارد و آن این است که شما در سریهای ریزن AMD دارای ضریب مالتیپر باز هستید و میتوانید اورکلاک آن را تا حدی که مورد نیاز شما است یا به شکل 100 درصد بازده تنظیم نمایید. خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان و قدرتمند کار سادهای نیست و باید توجه کنید که کیفیت کارت گرافیک در لپ تاپ های گیمینگ حرف اول را میزند. اگر می خواهید تجربه بازی با یک ابزار ارزان قیمت را داشته باشید، یا اگر در خانه کار می کنید و به سیستمی با کیفیت اما ارزان قیمت نیاز دارید، این مدل لپ تاپ ها می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای شما باشند. اگر عاشق بازی کردن در یک صفحه نمایش بزرگ هستید، باید به سراغ تلویزیونها و پروژکتورهایی با اندازه ۷۵ اینچ بروید!

پردازنده Ryzen5 5600H ایامدی با 16 مگابایت حافظه کش که میتواند در سرعت پردازش اطلاعات تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد. این مدل 512 گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) را برای ذخیرهسازی اطلاعات در اختیار شما قرار میدهد. گفتنی است که تا حدود ۴۰ میلیون تومان لپتاپی با گرافیک بهتری نمیتوان یافت و تنها دستگاهی با ظرفیت فضای ذخیرهسازی و رم بیشتری را میتوان تهیه کرد. باتری این لپ تاپ به ۳ سلول مجهز شده است و میتواند ۳۶ وات ساعت ظرفیت داشته باشد. شرکت ایسوس همچنین برای لپتاپ FX570UD خود از باتری چهارسلولی استفاده نموده که دارای ظرفیت 64 وات ساعت است و مطلوب به نظر میرسد. این لپتاپ زیبا در حقیقت تکامل یافته و نسل بعدی شاسی K ایسوس است که به دلیل قرار گرفتن کارت گرافیکهای تقریبا قوی مثل Nvidia Geforce GTX1650 و پردازنده قدرتمند Intel Core i5 9300H و در عینحال کارا، دارای سیستم خنککننده عالی و مادربوردهای حرفهای هستند. به دلیل سخت افزارهای میان رده به کار رفته در این لپتاپها، قیمت آنها نسبت به سایر مدلها پایینتر است. گرچه رایانههای رومیزی به دلیل امکان توسعه دسکتاپ، بهترین رایانهها برای گیمینگاند، ولی این دلیل نمیشود که چشمانمان را روی لپ تاپهای گیمینگ ببندیم.

از گذشته تا به امروز علاقهمندان زیادی به بازیهای کامپیوتری وجود داشته و از کوچک تا بزرگ وقت خود را در گیمنتها میگذرانند. جدای از این مشخصات قیمت این لپ تاپ گیمینگ نیز بسیار مناسب بوده و اگر قصد خرید لپ تاپ ایسوس دارید یکی از بهترین انتخاب ها محسوب میشود. این مدل یکی از بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان برند اچپی است که پردازنده آن از محصولات شرکت اینتل است. رم ١٦ گیگابایت و حافظه یک ترابایت از نوع SSD هم از دیگر ویژگیهای این دستگاه است. این لپتاپ با برخورداری از 512 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم کارایی بینظیر و پرسرعتی را فراهم می کند. این لپتاپ دارای کارت گرافیک IdeaPad Gaming 3 و 4 گیگابایت حافظه است و به ندرت پیش میآید که از حافظه RAM، حافظه Share دریافت کند. برای مثال میتوانید از سی پی یو 11800 سری H استفاده کنید که دارای 24 مگابایت حافظه کش و 16 هسته است. ازآنجاکه دارای ترکیب خوبی از عملکرد صفحه نمایش و همینطور میزان قابل قبولی از قابلیت حمل است، ما کاملاً آن را تأیید میکنیم. بهطور خاص برای لپ تاپ های بازی، ما زمان زیادی را صرف بازی بر روی آنها کردیم (دقیقاً همینطور هم برای مقاصد کاری) و احساس تجربه واقعی که خریدار بالقوه میتواند از لپتاپ انتظار داشته باشد را بررسی کردیم.