تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

طراحی تفاوت دیگر کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر است. در بین درایورهای به نمایش درآمده روی کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و آن را پاک کنید. سپس از بالای صفحه روی زبانه View کلیک کرده و گزینه Show hidden devices را بفشارید تا تمام درایورهای پنهان نیز نمایان شود. X را بفشارید و سپس روی گزینه Device Manager کلیک کنید. همچنین میتوانید حافظه را در کامپیوتر لپ تاپ ارتقا دهید ، اما معمولاً یک لپ تاپ به اندازه اسلات در دسترس نیست. کدوم یک را باید خرید؟ اول از همه باید کارت گرافیک کامپیوتر خود را به صورت سخت افزاری چک کنید. تفاوت کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر به این صورت است که با این که کارت گرافیک برای هر دو کار یکسانی را انجام میدهد اما عملکرد و سرعت متفاوت است. اینکه لپ تاپ یا دسکتاپ را برای بازی خریداری میکنید یا نه ، به این بستگی دارد که میخواهید چه بازیهایی انجام دهید و چه مقدار پول میخواهید خرج کنید. علاوه بر این ، میتوانید محیط فشرده گرافیکی را برای مدت زمان طولانی برای بررسی ثبات GPU آزمایش کنید. از جمله ،MSI Kombustor همچنین عملکرد حرارتی را اندازه گیری میکند و پایداری پردازنده گرافیکی را آزمایش میکند.

قبل از اینکه اقدام به خرید لپ تاپ جدیدی بکنید ، مطمئن شوید که لپ تاپ دارد کارت گرافیک دارد یا خیر ، و در صورت وجود ، مطمئن شوید که تفاوت کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر را برسی خواهید کرد. تنها نکته منفی این است که شما نمره معیار نمیگیرید ، اما این قابل قبول است. اما نوع آن از یک رایانه شخصی به دیگری متفاوت است. برای سازندگان کامپیوترهای شخصی ، آزمایش کامل یک کامپیوتر شخصی از داخل و خارج، قبل از اینکه سرانجام به کامپیوتر جدیدی بروند ، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. موتور رندر گرافیکی به قدری قدرتمند است که از نظر تاریخی صفحههای کامپیوترهای مجهز به کارت گرافیک اصلی را خالی میکند. کامپیوترهای رومیزی نیز معمولاً دارای اسلاتهای حافظه RAMبیشتری هستند. به عنوان مثال ، CPUهای لپ تاپ (پردازندهها) معمولاً 50-60٪ عملکرد پردازندههای رومیزی را دارند. سیستم خنک کننده بهتری هنگام انجام کارهای شدید یا بازی در رایانه رومیزی ارائه میشود.

بدون داشتن یک کارت گرافیک مناسب برای بازیهایی که میخواهید انجام دهید ، شما با گرافیکهای فرعی و یک تجربه ناامید کننده کلی گیر خواهید کرد. بنابراین با Unigine همراه شوید و مطمئنا ناامید نخواهید شد. برای نتیجه گیری ، اگر تجربه و تخصص لازم در تست کارت گرافیک لپ تاپ را دارید ، با FurMark همراه شوید. در واقع ، اگر کارت گرافیک پیشرفته ای دارید ، MSI Kombustor از بهترین ابزارها برای تست کارت گرافیک است. اگر شما یک کارت گرافیک اختصاصی دارید ، فرق کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر این است که کارت گرافیک لپ تاپ دارای سرعت 70-80٪ کامپیوتر هستندکارت گرافیک کامپیوتر نیز به طور کلی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل است که در این مقاله ما بهترین نرم افزار تست گرافیک لپ تاپ نرم افزار تست گرافیک لپ تاپ به شما ارائه میدهیم تا بتوانید ایده خوبی در مورد قابلیت ارائه گرافیک دستگاه خود داشته باشید. این نرم افزار عملکرد خوب و سریعی دارد و با سرعت بالایی نیز درایورهای کامپیوتر شما را دانلود می کند. این اجزا همچنین برای عملکرد بهتر متفاوت طراحی شده اند. و لپ تاپ های مخصوص بازی با کارت گرافیک بهتر باعث بزرگتر شدن آن میشوند.

حتی گاهی اوقات امکان بازی های با وضوح پایین یا حتی بازی های قدیمی را فراهم میکند. گاهی اوقات مشکل نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ می تواند به خاطر نصب نسخه نادرست BIOS روی سیستم شما یا مشکل آپدیت بایوس باشد و همین باعث می نسخه صحیح بایوس خود، شما می توانید وارد سایت Driverthelife شوید، روی نام سازنده لپ تاپ یا مادربرد کامپیوتر خود کلیک کنید و آخرین نسخه آن را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید. در پنجره باز شده از سمت چپ صفحه وارد بخش Device Manager شوید. به زبان ساده ، اگر تازه وارد این دنیا هستید و میخواهید ابزاری ساده برای تست کارت گرافیک داشته باشید ، AIDA64 Extreme شروع خوبی است. اگر به تازگی ویندوز کامپیوتر خود را عوض کرده باشید و ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کرده باشید، باید درایورهای قطعات کامپیوتر خود را نیز در ویندوز جدید نصب کنید. تفاوت کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوترکدوم یک را باید خرید؟ با این حال ، اگر میخواهید یک دوره طولانی تست حلقه داشته باشید ، ممکن است مجبور شوید نسخه پیشرفته برنامه را بخرید.

اگر کارت گرافیک شما ساخت شرکت AMD است به این صفحه بروید و اگر ساخت شرکت Nvidia است به این صفحه مراجعه کنید. اگر AMD Radeon R9 380 را با AMD Radeon R9 M380 مقایسه کنید ، فرق کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر مشهود میشود و تقریباً نیمیاز عملکرد نسخه موبایل را نسبت به نسخه کامپیوتر دریافت خواهید کرد. همچنین میتوانید حرارتها را بررسی کنید و بدانید که آیا GPU بیش از حد گرم میشود یا خیر ، این نشانگر آن است که GPU شما در وضعیت خوبی نیست. در صورتی که هنگام نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ به مشکل خورده اید و ظاهراً کارت گرافیک شما شناسایی نشده است، چند راه پیش روی شما وجود دارد. احتمال دارد کارت گرافیک شما در Device Manager پنهان شده باشد و به همین خاطر با مشکل عدم نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ مواجه شده اید. لپ تاپ های مخصوص بازی دارای کارت گرافیک بهتری هستند که باعث بزرگتر شدن آن میشوند اما قابل ارتقا نیستند.

به شما امکان میدهد تعادل کاملی بین عملکرد و دما پیدا کنید. کارت گرافیک لپ تاپ به دلیل قابلیت حمل و عملکرد بسیار گران است. البته درایور بسیاری از قطعات مثل درگاه های USB یا خروجی های دیگری مثل HDMI و نمایشگر به صورت خودکار در Windows 10 نصب می شوند، اما این قضیه در مورد کارت گرافیک صدق نمی کند. به ویژه ، بهترین بخش در مورد Unigine و Superposition این است که محیط تعاملی را ارائه میدهد که حتی جزئی ترین بازیها نیز ندارند. احتمال این که ویندوز به صورت ناقص روی سیستم شما نصب شده باشد وجود دارد. نرم افزارهایی مخصوص آپدیت و دانلود تمام درایورهای کامپیوتر شما وجود دارد که کار را برای نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ بسیار آسان می کنند. در حالی که OCCT به دلیل تست CPU شناخته شده است ، همچنین میتواند GPU را تا حد مطلق شکنجه دهد. با این اوصاف ، بهترین قسمت در مورد OCCT این است که این فقط یک نرم افزار تست گرافیک لپ تاپ نیست ، بلکه به شما امکان میدهد خطاهای GPU را شناسایی کرده و قرائت فعال را کنترل کنید.

شما برای نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ ابتدا نیاز دارید که دیسک درایور مخصوص آن را در دستگاه وارد کنید یا آنکه اقدام به دانلود درایور کارت گرافیک از سایت سازنده سایت mygpu کنید. برای استفاده از آن ها کافیست وارد نرم افزار شده، اجازه دهید برنامه درایورهای مورد نیاز را اسکن کند، سپس کافیست روی درایور کارت گرافیک خود کلیک کنید تا آن دانلود و سپس روی سیستم شما نصب شود. بنابراین ، به عنوان نتیجه گیری ، 3DMark یک نرم افزار تست گرافیک لپ تاپ به همان اندازه قدرتمند برای GPU است و قطعاً باید آن را روی دستگاه خود امتحان کنید. در مجموع ، OCCT ابزاری چند منظوره برای تست استرس GPU است و قطعاً باید آن را امتحان کنید. سوال بعدی که باید بپرسید این است که آیا شما همیشه از کامپیوتر طراحی گرافیک خود به عملکرد سطح کامپیوتر نیاز دارید؟ بی خطر است که GPU خود را تست کنید و محدودیتهای آن را افزایش دهید. بعد از اتمام نصب، یک بار کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا درایور داخل ویندوز شما به صورت کامل بارگذاری شود. خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی کمیپیچیدگی به روند خرید اضافه میکند. NVIDIA ، تا آخرین کارتهای سری 10 خود ، این کارتهای گرافیک را چیزی مشابه نامگذاری میکند و فقط یک M به شماره اضافه میکند AMD با GPUهای کامپیوتر و لپ تاپ خود مشابه این کار را انجام میدهد.

این کمبود فضا به طور سنتی خواستار کارت گرافیکی متفاوت از آنچه برای کامپیوتر طراحی شده است میشود. تمام اجزای کامپیوتر هنگام کار گرما میدهند و اتلاف گرما در لپ تاپها دشوارتر است. لپ تاپها معمولاً گرانتر از نسخه های دسکتاپی آنها هستند (اگرچه این شکاف طی سالهای گذشته کمتر شده است) اما قابل حمل تر است. کارت گرافیک کامپیوتر به نسبت کارت گرافیک لپ تاپ گران نیست اما سرعت و عملکرد بهتری دارد. عملکرد با کارت گرافیک دسکتاپ مطابقت ندارد. کارت گرافیک های لپ تاپ به دلیل فضای کم ، سرعت کلاک کمتری دارند و سیستم خنک کننده کمیدارند و با سیستم خنک کننده کامپیوتر مطابقت ندارد. در لپ تاپ فضای کمتری وجود دارد ، حتی یک لپ تاپ مخصوص بازی بزرگ. شاید شنیده باشید که NVIDIA GTX 980 یک GPU قدرتمند است و حتی میتواند VR را اجرا کند و این لپ تاپ دارای یک GTX 980M است. برخی از پردازنده های گرافیکی وجود دارند که پیشرفت کرده اند اما هنوز قادر به ارائه سرعتی مشابه کارت گرافیک دسک تاپ نیستند.

این یک ابزار اورکلاکینگ توسط MSI است که به شما امکان کنترل کامل کارتهای گرافیکی خود را میدهد. اگر هیچ یک از روش های بالا برای نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ جواب نداد و مطمئن هستید که کارت گرافیک شما سالم است، تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد نصب مجدد ویندوز است. یکی دیگر از تفاوت های کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر این است که کارت گرافیک موجود در دسکتاپ به دلیل فضای بیشتری که توسط آن پشتیبانی میشود سرعت کلاک بهتری دارد. از گرافیک های دسک تاپ برای بازی های با کارایی بالا ، مدل های سه بعدی و کارهای فشرده استفاده میشود. برای کارهایی مانند بازی ، ویرایش سه بعدی و موارد دیگر. به عنوان مثال ، “M” بعد از شماره کارت گرافیک مانند GTX 970M از نظر عملکرد از NVIDIA GTX 950 که برای رایانه رومیزی ساخته شده است پایین تر است. فرق کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر : هرکسی که برای خرید یک کیس گیم خرید کرده است میداند که کارت گرافیک (GPU) مهمترین موضوعی است که باید در نظر گرفت. سپس باید نام مدل کارت گرافیک خود را وارد کنید و درایور مربوطه را دانلود کنید. جدا از این ، MSI Kombustor با انجام بسیاری از آزمایشهای پیشرفته که شامل اسکن Artifact ، تست استرس GPU PhysX 4 ، Tessellation ، Depth-of-Field ، رندر فیزیکی و غیره است ، مقدار باری را به پردازنده گرافیکی وارد میکند.

برای تست پایداری پارامترهای اورکلاک مانند ولتاژ ، فرکانس و وضوح میتوانید از OCCT استفاده کنید. از لپ تاپ برای قابلیت حمل استفاده میشود. تقریباً از همه ابزارهای ذکر شده در این لیست بی خطر استفاده میشود بنابراین نگران آسیب رساندن به پردازنده گرافیکی خود نباشید. با این حال ، هنگام استفاده از FurMark کمی محتاط باشید. شما لپ تاپ را خریداری میکنید ، به خانه میآورید و متوجه میشوید که نمیتوانید یک بازی اخیرا لانچ شده را با تنظیمات فوق انجام دهید. که نیاز به اورکلاک دارد و سیستم خنک کننده بهتری دارد. اگر کسی به دنبال پردازنده گرافیکی بهتری است و از نظر قابلیت حمل و نقل مشکلی ندارد ، کاربر میتواند به دنبال پردازنده گرافیکی کامپیوتر باشد. بعد از دانلود، اگر داخل یک فایل زیپ قرار دارد، آن فایل را از حالت زیپ خارج کنید و روی نصب نرم افزار کلیک کنید. اما یک پردازنده گرافیکی متوسط لپ تاپ برای کارهای روزمره ، مرور طبیعی و استفاده منظم بهتر است. کامپیوتر به دلیل کارایی و فضای بالا دارای گرافیک اختصاصی است که منجر به داشتن سرعت بهتر میشود.

لپ تاپ های مخصوص بازی که از کارت گرافیک لپ تاپ تشکیل شده اند از آنها برای انجام بازی ها ، انجام کارهای فشرده و فتوشاپ استفاده میشود. به این دلیل است که لپ تاپ سیستم خنک کننده بهتری مانند کامپیوتر ندارد. حتی میتوانید از پیش تعیین شده سفارشی مانند وضوح ، پس زمینه پویا ، حالت صفحه نمایش ، زمان گاز و سایر موارد را تهیه کنید. از اینرو شما میتوانید بهمنظور بهرهمندی از دانش کارشناسان تعمیر کارت گرافیک از طریق راههای ارتباطی ذکر شده در سایت این مرکز اقدام نموده و از راهنماییهای مهندسان فعال در این مرکز بهرهمند گردید. اما روش دیگری که برای نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ وجود دارد، دانلود درایور مورد نظر از سایت شرکت سازنده کارت گرافیک و سپس نصب آن به صورت دستی است. کاری که با کامپیوتر انجام میدهید در تصمیم گیری بین لپ تاپ و کامپیوتر تفاوت ایجاد میکند. سرعت پردازنده گرافیکی در کامپیوتر بیشتر از لپ تاپ است. شما حتی در شرایط فشار شدید مانند مصرف برق ، استفاده از پردازنده گرافیکی ، فرکانس ، دما و موارد دیگر ، انواع اطلاعات را بدست خواهید آورد. در تمام این مدت ، میتوانید استفاده از GPU ، دما ، منبع تغذیه ، سیستم خنک کننده ، تعداد FPS و موارد دیگر را کنترل کنید.

کامپیوترها نیز گزینههای پیکربندی بیشتری را در اختیار دارند بدون اینکه خودتان قطعات را سفارشی یا تغییر دهید. این روزها لپ تاپ های بازی پیشرفته عملکرد بهتری دارند و تا حدودی معادل کارت گرافیک دسکتاپ هستند. عملکرد تا حدودی معادل کارت گرافیک دسکتاپ است. به دلیل عملکرد بالا ، میتوان کارت گرافیک را با توجه به کار و ترجیح خود ، به روزرسانی یا تعویض کرد. اگرچه گیمرها با توجه به بودجه و راحتی خود ، کامپیوتر را ترجیح میدهند که هر زمان بخواهند میتوانند کارت گرافیک خود را به روز کنند. در حالی که تستها بسیار پیشرفته هستند ، شما نمیتوانید بسیاری از معیارهای اساسی را با برنامه FurMark کنترل کنید. با این حال ، تکرار این تستها برای مدت طولانی توصیه نمیشود زیرا ممکن است بر روی حرارت کارت گرافیک تأثیر بگذارد. سپس می توانید از روش های زیر برای حل مشکل خود استفاده کنید. AIDA64 Extreme یک ماژول تست تنش 64 رشته ای 64 بیتی را مستقر کرده و از OpenGL API استفاده میکند تا GPU را به حداکثر ظرفیت خود برساند. مدت زمان ایده آل برای تست GPU شما یک ساعت است. در نتیجه ، اجزای لپ تاپ برای جلوگیری از ایجاد گرما به سرعت اجزای کامپیوتر کار نمیکنند.

کارت گرافیک دسکتاپ عملکرد بهتری را ارائه میدهد. تفاوت دیگر کارت گرافیک لپ تاپ با کامپیوتر در قیمت است. با این وجود ، در صورت خرابی یک قطعه یا کافی نبودن ، عوض کردن اجزای موجود در کامپیوتر آسانتر است. ابتدا دیسک ویندوز را از یک منبع معتبر تهیه کنید و داخل دستگاه بگذارید، سپس مجدداً اقدام به نصب ویندوز خود کنید. روش های مختلفی برای نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ وجود دارد. یکی از برنامه های خوبی که می توانیم به شما معرفی کنیم Driver Talent نام دارد. اگر این راه موفقیت آمیز نبود، می توانید از روش دیگری که در ادامه به آن اشاره می کنیم استفاده کنید. یکی از آن ها استفاده از ابزار Device Manager خود ویندوز است. در پنجره باز شده روی گزینه Display Adapters کلیک کنید، سپس Update Driver Software را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه اول، اجازه دهید ویندوز در اینترنت به دنبال درایور کارت گرافیک سیستم شما بگردد و آن را نصب کند. گام بعدی نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ است. بنابراین اورکلاک در کارت گرافیک لپ تاپ امکان پذیر نیست. مطمئن باشید که آن داخل کیس یا زیر قاب لپ تاپ سر جای خودش قرار گرفته است.