بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2022

بسته به نوع فیلم و کاربرد آن محتوای ویدئویی از نرم افزار های مختلفی استفاده میشود همانند: ادوبی افتر افکت، ادوبی پریمیر و یا نرم افزار کمتاسیا. این دیگر آخرین پیشنهاد ما به شما است. آخرین پیشنهاد ما به شما و غول آخر ادیت فیلم لپ تاپ ایسوس ROG G513R است. سوال دیگری که ممکن است برای طرفداران اپل که خواهان یک لپ تاپ مناسب ادیت فیلم هستند پیش بیایید این است که «آیا مک بوک های اپل» برای تدوین و ادیت ویدیو مناسب هستند؟ مک بوک ها مناسب ادیت فیلم هستند؟ همچنین لپ تاپ ROG Zephyrus M16 که یکی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین و ادیت محسوب میشود، از برند ایسوس و سری ROG است. Zephyrus M16 یا ROG Strix G513؟ شماره 9 لیست ما که لپ تاپ Asus ROG Zephyrus M16 است را حتما ببینید! از آنجایی که بسیاری از لپ تاپ های مناسب تدوین باید از کارت گرافیک و پردازنده قدرتمند بهره مند باشند، به شما پیشنهاد میکنیم به لپ تاپ های معرفی شده در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ هم سری بزنید. اگر به دنبال خرید لپ تاپ برای ادیت میگردید که یک صفحه نمایش با کیفیت UHD تمام و کمال داشته باشد، دقیقا همین مدل را به شما پیشنهاد میکنیم.

این لپ تاپ های مناسب کار های گرافیکی بوده و از حداقل 8 گیگابایت رم و پردازنده میانرده Core i5 بهره میبرند. همچنین یکی از نرم افزار هایی که علاوه بر افترافکت باید دانشجویان رشته گرافیک بتوانند با آن کار کنند و با آن آشنایی داشته باشند، نرم افزار ادوبی پریمیر (Adobe Primer) است که این نرم افزار هم همانند افتر افکت نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارد اما حداقل سخت افزار مورد نیاز آن کمتر از افتر افکت است. این برنامه برای اجرا نیاز به حداقل 16 گیگابایت رم با یک پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند دارد! سیستم عامل مک با ویندوز متفاوتند و ممکن است نرم افزار هایی که شما بخواهید استفاده کنید نسخه مک نداشته باشند! سخت افزار مک بوک ها همانند مک بوک پرو کاملا قدرتمند است. افترافکت یا پریمیر پرو؟ شما در ادامه ویدیوی بهترین لپ تاپ ها برای ادوبی پریمیر پرو را میبینید. در ادامه به شما لیستی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین و ادیت و به طور کلی بهترین لپ تاپ ها برای کار های گرافیکی را معرفی میکنیم.

به شما کاربران عزیز پیشنهاد میکنیم که اگر قصد خرید لپ تاپ ایسوس را دارید، حتما به دسته بندی آن یک سر بزنید. این لپ تاپ نه تنها برای تدوین و ویرایش فیلم بلکه برای هر کاری مناسب است! این نرم افزار به سخت افزار قدرتمند تری نسبت به پریمیر نیاز دارد. اگر بین خرید لپ تاپ برای تدوین یا خرید PC برای ادیت فیلم گیر کرده اید میتوانید ضمن مراجعه به مقاله برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC به جدول زیر نیز نگاهی بیا اندازید. در بین لپ تاپ های معرفی شده در بالا اکثرا از 512 گیگابایت SSD برخوردار هستند. در بین لپ تاپ های معرفی شده در بالا لپ تاپ های ایسوس بیشترین سهم را داشتند. 3. و لپ تاپ از شاسی آلومینیومی باریک برخوردار باشد و به گونه ای که قابل حمل هستند. پردازنده Core i9 12900H به همراه کارت گرافیک RTX3070TI تقریبا قدرت اجرای 100 درصد بازی ها با بالاترین نرخ فریم و کیفیت را داراست. صفحه نمایش 17.3 اینچی با نرخ رفرش 360Hz! علاوه بر این نرخ رفرش این صفحه نمایش نیز 144Hz است. اولین نکته مثبت این لپ تاپ داشتن صفحه نمایش 17.3 اینچی بر خلاف اکثر لپ تاپ های دیگر است که صفحه نمایش 15.6 اینچی دارند.

افزایش حافظه داخلی با ارتقای SSD: این روش کمی هزینه بر است اما بسیار پر سرعت تر و موثر تر است. حافظه پر سرعت SSD به شما امکان میدهد که سریع تر برنامه ها را باز کنید و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات افزایش پیدا میکند. این سایز باعث میشود شما بتوانید فعالیت مولتی تسکینگ خود را افزایش دهید. شما در وبسایت خود ما نیز میتوانید نسخه های مختلفی از این دستگاه را تهیه کنید. صفحه نمایش این دستگاه 144 هرتز بوده و با 512 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD روانه بازار شده است. حتما نظرات خودتون رو برای ما کامنت کنید؛ اگر سوالی داشتید با کمال میل پاسخگوی شما مهربانان هستیم. دیجی 63 به عنوان مرجع لپ تاپ گیمینگ با بی طرفی کامل این مقاله رو به دیدگان شما عزیزان تقدیم کرد. با چه نرم افزار هایی تدوین و ویرایش فیلم انجام میشود؟ این لپ تاپ نیز همانند Acer Nitro 5 از چندین مدل تشکیل شده است؛ سری FX516 دارای کانفینگ های بالا رده ای است که برای تدوین و کار با نرم افزار های Adobe بسیار بهینه شده اند. شما با ارتقای رم این لپ تاپ به 16GB میتوانید بازدهی و Performance بسیار خوبی را از این لپ تاپ بگیرید.

آیا خرید لپ تاپ ارزان قیمت برای تدوین درست است؟ اگر شما محدودیت بودجه ندارید واقعا در خرید این لپ تاپ لحظه ای صبر نکنید. در آخر میخوام بپرسم که اگر شما محدودیت بودجه نداشتید کدوم یکی از این محصولات درون لیست رو انتخاب میکردید؟ اگر که دوست داشتید میتونید این مقاله رو برای دوستان خودتون ارسال کنید. آخریش رو شما بهمون بگید! در پایین شما مشخصات برنامه After Effect که در ویدئوی بالا از کانال یوتیوب Mobohitech در مورد آن صحبت شد را خواهید دید. در این ویدئو از کانال Mobohitech شما میتوانید صحبت های سینا در موردحداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای روان نرم افزارهای ادوبی را ببینید. نرم افزار Aftter Effect بیشترین سخت افزار را نیاز دارد. از آنجایی که معمولا لپ تاپ های مناسب تدوین لپ تاپ های گیمینگ یا مهندسی قدرتمند هستند و از سخت افزار قدرتمند و کارت گرافیک های بالارده بهره میبرند معمولا قیمت آنها بالاست.

اگر بخواهیم از نسخه قدرتمند آن حرف بزنیم، باید بگوییم که با یکی از بهترین لپ تاپ های دنیا مواجه هستیم! لیست لپ تاپ های مناسب تدوین محدود به 3-4 برند نیست و مدل لجیون 5 از کمپانی لنوو یکی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین ویدئو است. البته مدل قدرتمند ایسر نیترو 5 نیز این مزیت را دارد. در بازار لپ تاپ ایران نیز برند ایسوس یکی پرطرفدار ترین برند های عرضه کننده لپ تاپ میباشد. انتخاب بهترین لپ تاپ ویرایش ویدئو برای شما به موارد مختلفی بستگی دارد. همچنین به مدل CPU و GPU بیشتر از هر چیزی دقت کنید، پردازش های یک لپ تاپ توسط این دو قطعه مهم صورت میگیرد. کمی از مدل های قبلی فاصله بگیریم و بخواهیم به فکر ارتقای آنها باشیم دقیقا به Asus F15 FX506 خواهیم رسید! برند MSI یکی از قدرتمند ترین برند های عرضه کننده لپ تاپ در دنیاست به شکلی که اگر در دنیای وب در مورد 100 لپ تاپ قدرتمند دنیا جستجو کنید، در عین ناباوری متوجه خواهید شد که اکثر لپ تاپ ها از لیست 100 لپ تاپ اول از برند MSI هستند! اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب تدوین و انتخاب یک لپ تاپ مناسب تدوین از بین لیستی از لپ تاپ ها هستید باید نیاز خود را از قبل بدانید.

حافظه SSD این دستگاه از نوع NVME میباشد و در هنگام خروجی گرفتن یا رندر کردن تصاویر سرعت باورنکردنی را با این لپ تاپ تجربه خواهید کرد. پردازنده قدرتمند این لپ تاپ Core i7 11800H بوده و با کارت گرافیک 3050TI عرضه شده است. فرکانس رم های این لپ تاپ 3200MHz است. افزایش رم تا 16 گیگابایت هم یک امر ضروری برای اجرای نرم افزار ها و بازی های امروزی است! سعی کنید اگر خودتان لپ تاپ میانرده ای خریده اید و قصد دارید بازدهی و سرعت آن را افزایش دهید به آن رم و SSD اضافه کنید. فرضا کانفیگ میانرده این سری از کارت گرافیک 3060 به همراه i7 11375H عرضه شده است. قیمت این لپ تاپ نسبت به Acer Nitro 5 با آن کافیگ قدرتمند پایین تر است، در همین راستا کارت گرافیکش نیز یک کارت گرافیک میانرده است. مشخصات این لپ تاپ شبیه به مشخصات لپ تاپ Legion 5 است با این تفاوت که به جای پردازنده Ryzen 7 با پردازنده Core i7 نسل یازدهی عرضه شده است و صفحه نمایشش نیز به جای 165Hz نرخ رفرش 144Hz را پشتیبانی میکند که عملا تغییر بزرگی نیست و شما متوجه آن نخواهید شد. نسخه ضعیف تر این لپ تاپ همین مشخصات را دارد با این تفاوت که در مقدار حافظه رم و حافظه SSD کاهش رخ داده است و CPU و کارت گرافیک ضعیف تر شده اند.

لپ تاپ ایسر سوییفت 3 – این لپ تاپ را توصیه نمیکنیم (به دلیل کارت گرافیک مجتمع) اما میتوانید به آن هم نگاهی سایت mygpu بیاندازید. حال بدون اینکه به صحبت ها و توصیه های ما گوش بدهید به نیازمندی های خود برنامه افتر افکت توجه کنید. اگر می خواهید به عنوان یک سرگرمی وارد ویرایش ویدئو شوید ، توصیه می کنیم کار خود را با یک لپ تاپ مخصوص بازی ارزان آغاز کنید. و مورد دیگر اینکه آیا در حال ویرایش پروژه های عظیم با کیفیت 4K هستید؟ یکی بودجه شماست، اینکه چقدر حاضرید هزینه کنید؟ ضمن اینکه شما برای تدوین فیلم مجبورید با نرم افزار هایی مثل Adobe After Effect و Adobe Premiere کار کنید که هر کدام نیاز به حداقل سخت افزار قدترمند دارند که در ادامه میتوانید پیش نیاز های آنها را ببینید. مثلا لپ تاپ Zephyrus M16 که در ادامه معرفی میشود از صفحه نمایش UHD با نرخ رفرش 165 هرتز بهره میبرد که میتواند برای کار های گرافیکی و حتی انیمیشنی بسیار مناسب باشد!

شما برای تدوین نیاز به یک صفحه نمایش با کیفیت، و پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند دارید تا بتوانید بهترین رندر های گرافیکی را بگیرید. با این مشخصات شما به راحتی میتوانید نرم افزار های معرفی شده در بالا را باز کنید و شروع به رندر گیری و ذخیره کردن آنها بدون ترس از پر شدن حافظه باشید. شما میتوانید باقی مشخصات این لپ تاپ را در پایین بخوانید. لپ تاپ سومی که در بالا معرفی شده است، در اصل یک الترابوک است که از وزن بسیار کم (1.67kg) نیز بهره میبرد. یکی از مزیت های اصلی این لپ تاپ وزن کم آن و قابلیت حمل راحت آن است؛ وزن این لپ تاپ تنها 1.67 کیلوگرم است! در آخر باید بگوییم حافظه این لپ تاپ از نوع SSD NVME بوده، باتری 90 واتی 3 سلولی را داراست و وزن آن فقط و فقط 2.4 کیلوگرم است! شما یک SSD از نوع NVME خریداری کرده و بر روی لپ تاپ خود سوار میکنید.

خرید هارد دیسک اکسترنال: با خرید یک هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی میتوانید ویدئو های خود را همه جا همراه داشته باشید و آنها را آرشیو کنید منتها حتما سعی کنید هارد دیسکی بخرید که ضد ضربه و ضد شوک باشد. کارت گرافیک Nvidia GTX 1650 مثل کارت گرافیک های سری 2000 و 3000 RTX نیست که از فناوری Ray Tracing و سایه زنی پشتیبانی بکند اما میتواند در ابتدای کار و کار با ویدئو های ساده و تدوین موشن گرافی شما را همراهی بکند. با سخت افزار قدرتمندی مثل Core i7 11800H و کارت گرافیک NVIDIA GEFORCE 3050TI شما میتوانید به راحتی و با بهترین شکل ممکن ویدئو های خودتان را ویرایش کنید. این لپ تاپ گیمینگ بوده اما به وسیله ویژگی های مناسب همانند صفحه نمایش با کیفیت و پردازنده Core i7 11800H و کارت گرافیک های سری 3000 مثل RTX 3060 که دارد یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب برای کار های گرافیکی و تدوین و ادیت فیلم (اجرای نرم افزار هایی همانند افترافکت) است. این لپ تاپ در رندرینگ های گرافیکی و در مواقع ادیت میتواند به شما واقعا کمک کند. قیمت لپ تاپ های مناسب تدوین معمولا چگونه است؟

اگر شما نیز در رشته خودتان به دنبال بهترین لپ تاپ ها برای تدوین هستید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید. مدل Helios 300 با کارت گرافیک 3060 و پردازنده قدرتمند Core i7 11800H به راحتی از پس اجرای برنامه ها و بازی های گرافیکی بر میآید. در اصل این لپ تاپ ها از سخت افزار قدرتمندی بهره مند بوده و به نوعی گیمینگ هستند، اما تعدادی از آنها ویژگی هایی دارند که آنها را برای کار های گرافیکی همانند ادیت و تدوین ویدیو بسیار مناسب میکند. همچنین این لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری قدرتمند بوده و از کارت گرافیک ها و پردازنده های قدرتمندی بهره میبرند. این لپ تاپ و لپ تاپ های مشابه که از رم با سرعت فرکانس 3200MHz برخوردارند میتوانند تا چندین افکت و جلوه ویژه را به سرعت رندر کرده و خروجی را به شما نشان دهند. برای کار با فیلم هایی با کیفیت FULL HD (1080p) یا 4K یا ایجاد جلوه های ویژه به یکی از بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو احتیاج دارید. اگر حرفه ای هستید و به یک لپ تاپ پیشرفته برای ویرایش ویدئو نیاز دارید ، برای انجام کار خود به صفحه نمایش واضح و روشن تر احتیاج خواهید داشت .

پردازنده نسل 12 اینتل مدل Core i7 12700H قلب تپنده لپ تاپ Asus TUF FX507zr را تشکیل میدهد. شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب به تدوین باید بدانید که لازم است هزینه کنید، ارزان ترین مدل لپ تاپ موجود در این لیست از پردازنده Core i5 و کارت گرافیک مجزا بهره میبرد. البته که بسیاری از لپ تاپ ها در این 2 راهنمای خرید مشترک خواهند بود. اول که در ابتدا بگوییم اگر که دانشجو هستید ما یک راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی برای شما تهیه کرده ایم که میتوانید به آن مراجعه کنید و لپ تاپ هایی با قیمت اکثرا زیر 30 ملیون تومان را ببینید و برسی کنید و در نهایت بخرید. ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که معمولا برای مبتدیان حوزه فوتوگرافی و علاقه مندان به تولید موشن گرافی و انواع ویدئو به وجود میآید. چگونه بهترین لپ تاپ های تدوین ویدیو را برای خود انتخاب کنیم؟ بنابراین هنگام خرید لپ تاپ ویرایش ویدئو ، از خود بپرسید، واقعاً چقدر به آن نیاز دارید؟ شرکت ادوبی میگوید برای اجرای افتر افکت در حالت عادی و بدون هیچ لگ و باگی نیاز به 16 گیگابایت رم به همراه پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند دارید!

اگر که دانشجوی رشته گرافیک هستید و نیاز به خرید یک لپ تاپ دانشجویی برای انجام کار ها و پروژه های دانشگاه خود دارید انتهای مقاله را از دست ندهید، در آنجا به شما پیشنهادات مناسبی را معرفی میکنیم. فضای ابری: اگر شما اینترنت بسیار خوبی دارید (تاکید میکنم بسیااااار خوب!) میتوانید بدون هزینه کردن تمامی فایل های خود را بر روی سرویس های نگه داری فضای ابری همانند MEGA و Google Drive آپلود و نگه داری کنید. البته که در بازار لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت تری همانند لپ تاپ لنوو گیمینگ 3 نیز وجود دارند اما انتخاب های بسیار خوبی برای تدوین و ادیت ویدیو نیستند. یک لپ تاپ مناسب تدوین باید چه برنامه هایی را اجرا کند؟ قدرت پردازشی هر لپ تاپی چه برای خروجی گرفتن از نرم افزار های قدرتمند و چه برای اجرای بازی ها به چند عامل اصلی بستگی دارد: CPU یا همان واحد پردازش مرکزی، GPU یا واحد پردازش های گرافیکی، میزان و فرکانس حافظه رم و همچنین نوع حافظه ذخیره سازی. بازدهی و سرعت لپ تاپ مناسب ویرایش فیلم به چه عواملی بستگی دارد؟ این لپ تاپ قیمت بالایی دارد اما نسبت به مشخصاتی که ارائه میدهد واقعا ارزش خرید دارد!

پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5800H به همراه کارت گرافیک RTX 3060 یکی از قدرتمند ترین کانفیگ های دنیا را پیش پای شما میگذارد. کارت گرافیک این لپ تاپ نیز کارت گرافیک قدرتمند RTX 3070 است! تمامی لپ تاپ های معرفی شده در بالا در سایت دیجی 63 موجود هستند. گرچه می توانید کلیپ های کوچک را با یک لپ تاپ ارزان قیمت اصلاح کنید ، اما آنها از پردازنده سریع ، گرافیک قوی یا صفحه نمایش با وضوح بالا برخوردار نیستند. لپ تاپ ایسوس زفیروس G14 با پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5800HS با 8 هسته و 16 رشته به سرعت میتواند برای شما خروجی بگیرد. مهم ترین معیار لپ تاپ مناسب تدوین چیست؟ این لپ تاپ به نوعی قوی ترین مدل لپ تاپ قدرتمند برای ادیت فیلم در لیست ما بود. مدل Sword 15 نیز یکی از مدل های قدرتمند این برند است. این لپ تاپ به نوعی گیمینگ بوده، اما تمام نیاز های شما برای تدوین و انتشار انواع فیلم ها را پوشش میدهد. صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 165Hz که رنگ ها را به بهترین شکل ممکن و با وضوح حداکثری به شما نشان میدهد قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد! صفحه نمایش با نرخ رفرش 300Hz و 1 ترابایت حافظه SSD و 32 گیگابایت رم برای شما سیستمی را به ارمغان میآورد که به هیچ پردازشی نه نمیگوید!

افترافکت نیز یکی دیگر از نرم افزار های شرکت Adobe است که در ابتدای مقاله به آن اشاره ای کامل داشتیم. نرم افزار های افترافکت و پریمیر از شرکت Adobe بسیار معروف هستند و برای Edit و تدوین فیلم بسیار مورد استفاده قرار میگیرند، نرم افزار کمتاسیا نیز در حین سادگی بسیار قدرتمند میباشد و بسیاری از فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام میبینید به وسیله این نرم افزار ویرایش میشوند و منتشر میشوند. شما در این لپ تاپ به وسیله 4 درگاه USB که دارد میتوانید انواع دیوایس ها را متصل کنید. یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند که نمایشگری 300 هرتزی دارد؛ واقعا فوق العاده است. باید ابتدا منظور را از ارزان قیمت مشخص کنیم، اگر شما فکر میکنید که فرضا با لپ تاپی با قیمت 300 دلار و پردازنده Core i3 میتوانید تدوین ویدئو کنید، سخت در اشتباه هستید. حافظه رم DDR 5 و نمایشگر 300 هرتز! از نمایشگر این لپ تاپ نیز نباید غافل شویم! بعد از درخشش سری Nitro 5 ایسر به فکر عرضه لپ تاپ پرچمدار قدرتمند افتاد و سری Predator Helios را به بازار عرضه کرد.