اولین گرافیک سری Intel Arc Pro در کرهجنوبی دیده شد

سپس سمت چپ گزینه های مربوط به تنظیمات را می توانید مشاهده کنید . نمیخواهیم به تفاوت آنها در مشکلات مربوط به تأمین برق بپردازیم که البته در سالهای اخیر کمرنگتر شده است. گرافیک های A730M و A770M نیز از نظر پیکربندی حافظه تفاوت های چشمگیری دارند. البته امروزه گرافیکهای یکپارچه یا همان اشتراکی، توان بیشتری دارند و نتایج قابل توجهی در بسیاری از بازیها به جای گذاشتهاند (در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت). بدینترتیب، با کارتی پایینرده طرف هستیم که باید با کارتهای پایینردهی کلاس ورکستیشن انویدیا و AMD مقایسه شود.حال که بحث به گرافیکهای پایینردهی کلاس ورکستیشن برای دسکتاپ رسید، بهتر است بدانید انویدیا درحالحاضر صرفاً T600 و T1000 را برای این بخش از بازار دردسترس قرار میدهد که بهترتیب ۲۴۲ دلار و ۳۶۲ دلار قیمت دارند و مبتنیبر معماری قدیمی Turing هستند. تعدادی از کارتهای گرافیک میانردهی Radeon عملکردی معادل همردههای خود از برند انویدیا دارند، مثل سری Radeon R9. بنابراین در دستهی میانرده، گزینههای زیادی پیش روی خود دارید. بهنظر میرسد Arc Pro A40 در دستهی کارتهای پایینرده قرار میگیرد و مخصوص سیستمهایی با حجم کاری سبک است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اگر اهل بازی نیستید، واقعا به پردازندهی گرافیکی مجزا نیاز ندارید و کارتهای گرافیک یکپارچه که مستقیما بر روی سیپییو سوار شدهاند، کار شما را راه میاندازند.

با فرض اینکه اینتل سیاست نامگذاری محصولاتش را برای هر دو دستهی لپتاپ و دسکتاپ استفاده کند، میتوانیم پیشبینی کنیم که گرافیک Arc Pro A40 مبتنیبر تراشهی ACM-G11 باشد و از ۱۲۸ واحد اجرایی (معادل ۱٬۰۲۴ پردازندهی جریانی) استفاده کند. اینکه اینتل تصمیم گرفته روند عرضهی گرافیکهای دسکتاپی کلاس ورکستیشن را با مدلهای پایینرده شروع کند، اصلاً تعجببرانگیز نیست؛ چراکه این شرکت احتمالاً در گذر زمان مدلهای پرقدرتتری نیز تولید میکند تا سراغ رقابت جدیتر با شرکتهایی مثل انویدیا برود. این شرکت هم طیف وسیعی از کارتهای گرافیک مجزا را برای لپتاپها ارائه میدهد، اگرچه در مدلهای رده بالا، قدرت رقابت چندانی با انویدیا ندارد. در بین کارتهای گرافیک انویدیا، مدل GTX 1080 برای لپتاپ گیمینگ حرف اول را میزند. کارت گرافیک لپ تاپ یکی از پارامتر های انتخاب یا رد شدن یک مدل لپ تاپ است این موضوع در لپتاپ گیمینگ از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخی از محصولات مورد استفاده ساختاری پیچیده دارند و به توضیح بیشتری نیاز دارند. سیستم هایی که از محصولات اینتل برای CPU و GPU استفاده می کنند، ویژگی های کاربردی مانند Hyper Encode و Deep Link را نیز ارائه می دهند. گرافیک های A730M و A770M پردازنده های گرافیکی رده بالای سری A اینتل هستند.

اینتل نتایج گرافیکی GeForce RTX 3060 Mobile MSF Pulse GL66 را محاسبه کرد که تقریباً مشخصاتی مشابه با ROG Zephyrus M16 دارد. بنابراین مدل گرافیکی انویدیا به کار رفته در ROG Zephyrus M16 قدرتمندترین نسخه این پردازنده گرافیکی نیست. لپ تاپی که به این گرافیک مجهز شده بود در کمال تعجب دارای پردازنده نسل یازدهمی بود. شرکتها همواره پیش از معرفی رسمی محصولاتشان چنین کاری انجام میدهند؛ بنابراین، در هفتهها یا ماههای آینده شاهد رونمایی کارت گرافیک جدید تیم آبی خواهیم بود. AMD با کارت گرافیک Radeon RX Vega M GL در عرصهی کارت گرافیک اشتراکی سربلند است. بین آنها شباهتهای اساسی وجود دارد و لپتاپها هم میتوانند همانند کامپیوترهای دسکتاپ، با گرافیک اشتراکی (یعنی ادغام پردازندهی گرافیکی در سیپییو) یا کارت گرافیک مجزا (کارت گرافیک کاملا از سیپییو جدا است) کار کنند که در حالت دوم، اندازهای بزرگتر و قدرتی بیشتر خواهند داشت . اگر به دنبال یک لپتاپ گیمینگ باشید در حالت ایدئال باید یک واحد پردازنده گرافیکی مجزا داشته باشد. بنابراین لپتاپهایی مثل لپتاپ گیمینگ مدل XPG XENIA ای دیتا میتوانند نسخهی Max-Q از کارت گرافیک GeForce GTX 1660Ti را در خود جای دهند. اینتل بهتازگی گرافیک جدید خود موسوم به Intel Arc Pro A40 را در دیتابیس آژانس ملی تحقیقات رادیویی کرهجنوبی فهرست کرده است.

اگرچه مدل RX 580 یک کارت گرافیک پرقدرت برای لپ تاپ است، به خاطر داشته باشید که با اغماض، تقریبا با کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 برابری میکند و البته که فاصلهی معناداری با بهترین مدل گرافیک انویدیا دارد. با این حال، اگر میخواهید از بازیهای سنگین نهایت بهره را ببرید، همچنان به کارت گرافیک مجزا نیاز دارید. در واقع با یک لپ تاپ به نسبت سنگین روبهرو خواهید بود و حمل چنین لپتاپی آنچنان راحت نیست. 3. اگر بخواهید یک برنامه به صورت مستقیم از طریق یک گرافیک اجرا بشه باید بر روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و با انتخاب گزینه Run with graphics processor گزینه اول را انتخاب کنید . رسمی بودن: ظاهر جدی آن میتواند وجهه مناسب یک کسب و کار رسمی و شرکت را خلق کند. این فیلمنامهها اصلاً جذابیت بصری ندارند و تنها برای نمایش فرایند تصویرسازی به کار میروند. این فریمها آماده متحرک سازی هستند.

انویدیا در سال 2017 با معرفی مدلهای Max-Q از پردازندههای گرافیکی GTX، که پیشتر به آنها اشاره کردیم، مشکل حمل نه چندان آسان را برطرف کرد. امروزه سایتهای آنلاین و نرم افزارهای ساده تا پیشرفته به تولید موشن گرافیکها کمک میکنند که در اینجا تعدادی از آنها را معرفی خواهیم کرد. از این گرافیکهای متحرک برای ساخت تبلیغات، عنوان فیلمها، ویدئوهای آموزش و غیره بهره میبریم. این نوع از موشن گرافیک چندان شناخته شده نیستند. موشن گرافیکها با استفاده از گرافیکهای متحرک به توضیح مفاهیم پیچیده میپردازند. وقتی صحبت از سختافزار گرافیک میشود، لپ تاپ ها از جهاتی با کامپیوترهای دسکتاپ متفاوت هستند. این قضیه در مورد کامپیوترهای دسکتاپ هم صادق است. متحرک سازی دو بعدی یا سه بعدی هم طبق بودجه و زمان مدنظر کارفرما انجام میشود. انتخاب موسیقی هم در اینجا انجام می شود. این گرافیک ها از تراشه ACM-G10 به عنوان پایه استفاده می کنند که بر اساس لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC ساخته شده است.

به همین دلیل بهتر است هرگز به این شاخص ها بسنده نکنید. طبق گفته اینتل، گرافیک Arc A730M در هنگام اجرای بازی ها 10 تا 13 درصد سریعتر از GeForce RTX 3050 Ti Mobile به نظر می رسد. می دانیم که قدرت A730M از 80 وات تا 120 وات متغیر است و GeForce RTX 3050 Ti Mobile از 35 وات تا 80 وات قدرت می گیرد. محدوده TGP این پردازنده گرافیکی از 60 وات تا 115 وات متغیر است و MSI Pulse GL66 از نسخه 85 وات استفاده می کند. لپ تاپ مورد بحث ایسوس از نسخه 60 واتی گرافیک GeForce RTX 3050 Ti استفاده می کند، در حالی که گرافیک دارای نسخه های 70 وات و 80 وات است. A730M از 12 گیگابایت حافظه 192 بیتی GDDR6 استفاده می کند، در حالی که A770M از 16 گیگابایت حافظه 256 بیتی GDDR6 استفاده می کند. بازار گرافیکهای پایینردهی ProViz چندان بزرگ نیست؛ اما همچنان طرفداران خود را دارد و شمار درخورتوجهی از کاربران بهدنبال گواهی ISV برای اپلیکیشنهایی نظیر AutoCAD و Photoshop هستند. اینتل در تست های خود از چهار لپ تاپ مختلف استفاده می کند که تفاوت سخت افزاری این چهار لپ تاپ کاملا مشهود است. نتایجی که برای عملکرد این سیستم به دست آمده، برای یک لپ تاپ سبک، درخشان است.

این فریمها مسیر و سبک کلی پروژه را مشخص مینمایند. این سایت دارای چیدمانهای مناسب، گالری تصاویر و انیمیشنهای ساده است. حالا به کمک گرافیکهای برداری (SVG ها) و انیمیشنهای CSS میتوان افکتهای متحرک عالی بدون حجم بالا ساخت که دیگر سرعت سایت شما را کم نمیکنند. ما به تمامعیار بودن آن اشاره کردیم؛ ولی در واقعیت، در لپتاپی که به GTX 1080 مجهز شده، برخی از ویژگیها مثل سرعت کلاک، تعدیل شده است. گرافیک سطح بالا Arc 7 A730M و Arc 7 A770M تا تابستان امسال در ایالات متحده در دسترس نخواهند بود، اما در حال حاضر در چین به شکل برخی از لپ تاپ ها در دسترس هستند. پردازنده گرافیکی پرچمدار Arc A770M 12 درصد قدرتمندتر از GeForce RTX 3060 Mobile بود. طبق سخت افزار تام، اینتل ادعای قابل قبولی دارد مبنی بر اینکه گرافیک های A730M و A770M به ترتیب سریعتر از لپ تاپ های GeForce RTX 3050 Ti و RTX 3060 هستند.

این نوع گرافیک معمولا به شکل تراشههای سیپییو اینتل به همراه گرافیکهای سوار شده بر آن از همان برند اینتل عرضه میشوند؛ اما AMD هم کارتهای گرافیک اشتراکی دارد که بر روی پردازندههای AMD و اخیرا بر روی پردازندههای اینتل سوار میشوند. گرافیکهایی مثل Arc Pro A40 معمولاً بهصورت پیشفرض در دستگاههای شرکتهای دل و اچپی و لنوو نصب میشوند. گرافیک Arc Pro A40 احتمالاً صرفاً دردسترس OEMها قرار خواهد گرفت و بهصورت مجزا به کاربران عادی ارائه نخواهد شد. اولین گرافیک دسکتاپی سری Arc Pro اینتل بهتازگی در کرهجنوبی مشاهده شده است. اینتل در مقایسه خود از نسخه 60 واتی GeForce RTX 3050 Ti Mobile استفاده می کند. اینتل دقیقاً گرافیک TGP خود را اعلام نکرده است، بنابراین نمیتوانیم آمار را دقیقاً بررسی کنیم. لازم نیست این اصل را یادآوری کنیم که این قطعات، صدای کمتری تولید میکنند. میتوانید فیلمنامهای تهیه کرده و بعد آنرا مصور کنیم. با توجه به بودجه پروژه میتوان از نرم افزارهای حرفهای برای تهیه فیلمنامه مصور استفاده کرد.

قبلاً فیلمنامه متنی را تهیه کردهایم و بعد از فیلمنامه دستی، حالا نوبت به فیلمنامه مصور رسیده است. برای ویدئوی دو دقیقهای به 45 تا 55 فریم فیلمنامه مصور نیاز داریم. همچنین میتوانید اینفوگرافیک را به یک ویدئوی تشریحی تبدیل کنید. اینتل همچنین گرافیک TDP A770M را معرفی نکرد. میل گیمرها است. همچنین برای کارهای حرفهای که به رندر کردنهای گرافیکی بسیار سنگین نیاز دارند، مناسب است. امروزه میتوانید کارت گرافیک تمامعیار GeForce GTX 1080 را در یک لپ تاپ پیدا کنید که کارهای گرافیکی سنگین را برای اجرای بازیهایی که گرافیک بالایی دارند، به عهده میگیرد و رزولوشن بالا و جزئیات تصویر را به بهترین شکل فراهم میکند. این مدل کارت گرافیک، برای بازیهایی مثل Overwatch با جزئیات تصویر بالا مناسب است؛ اما برای دیگر بازیها، اگر جزئیات تصویر بهتری میخواهید، احتمالا باید رزولوشن را تا وضوح 720p پایین بیاورید (البته مسلما به نوع بازی بستگی دارد). AMD تکنولوژی Vega را هم در قالب کارت گرافیک مجزا برای لپ تاپ عرضه کرده است؛ اما پیش از آن، سردمدار کارت گرافیک اختصاصی AMD، مدل Radeon RX 580 بود. این لپ تاپ ADATA ، تنها ۲۰.۵ میلمتر ضخامت دارد و وزن آن، ۱.۸۵کیلوگرم است.

A730M از 24 هسته Xe، 24 پردازنده پرتو و حداکثر فرکانس 1100 مگاهرتز استفاده می کند. در یکی از لپ تاپ ها، گرافیک اضافی A730M از پردازنده 14 هسته ای Core i7-12700H و 16 گیگابایت رم DDR5-4800 استفاده می کند. لپ تاپ دل XPS 15 2-in-1 (با سیپییو اینتل Core i7-8705G) با این گرافیک در بازی Middle-earth: Shadow of War نرخ 48 فریم بر ثانیه را در کیفیت فول اچدی با جزئیات ultra ثبت کرد. حالا باید جزئیات و اصلاحات مدنظر کارفرما روی آن اعمال شود تا به نسخه نهایی برسیم. معمولا از لحاظ قدرت پردازندهی گرافیکی (GPU) تفاوت لپتاپها با کامپیوترهای دسکتاپ از زمین تا آسمان است. مسئلهای که باید با آن در این لپتاپها کنار بیایید، یک کارت گرافیک بزرگ و سنگین است، به اضافهی سایر قطعات لپ تاپ که باید با این گرافیک سازگار باشند. حتی میتوانید با تکنولوژی SLI ترکیب دو کارت گرافیک را در یک لپ تاپ داشته باشید.

اینتل به طور رسمی لپ تاپ Arc Alchemist GPU را در مارس 2022 (مارس 1400 و آوریل 1401) معرفی کرد. این نخستینباری نیست که اینتل یا یکی از شرکای تجاریاش گرافیک مجزای کلاس ورکستیشن را فهرست میکند؛ زیرا ماه گذشتهی میلادی شرکت Dell لپ تاپ ورکستیشن جدید Precision 5470 را با گرافیک Arc Alchemist A370M Pro (برپایهی تراشهی ACM-G11 با ۱۲۸ واحد اجرایی) فهرست کرد. این مفاهیم در ارتباط با خلاصه خلاقانه مورد بررسی و اصلاح قرار میگیرند. آیا اهداف تدوین شده در خلاصه خلاقانه تأمین شده است؟ با این خلاصه به عملکرد هدفمندی میرسیم. حالا به AMD رقیب اصلی انویدیا در عرصهی کارتهای گرافیک میرسیم. این مدلها، نسخههای بهبودیافتهای برای کارتهای گرافیکی مذکور هستند که از نظر مصرف انرژی بهینه شدهاند و از طراحیهای گرمایشی و الکتریکی پیشرفتهای بهرهمند هستند. مردم این روزها تنبل شدهاند. مورد دیگر، پول زیادی است که باید برای داشتن لپتاپی با این قدرت بپردازید. البته این واقعیت که اینتل می تواند در شرایط خاص قدرتی برابر با لپ تاپ GeForce RTX 3060 ارائه دهد، خبر خوبی برای طرفداران این شرکت است. در کنار همه این ویژگی ها باتری ۶ سلولی آن به خوبی تا ۱۰ ساعت دوام می آورد. جدیدترین کارتهای گرافیک اشتراکی اینتل و AMD فقط کارهای روزمرهی شما را به خوبی انجام نمیدهند، بلکه میتوانند برای اجرای بدون اشکال بازیها تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

اگر آنها از زبان و راهبرد مشابهی استفاده میکنند، برای جلب نظر مخاطبان میتوانید از راهبرد و روش دیگری برای معرفی شرکت استفاده کنید. براساس گزارش تامز هاردور، درحالحاضر هرآنچه از Arc Pro A40 میدانیم، به دیتابیس آژانس ملی تحقیقات رادیویی محدود است. هنوز نمیدانیم قدرت پردازشی Arc Pro A40 چقدر است. با این حال، هنوز هم عملکردی بسیار نزدیک به کارت گرافیک GTX 1080 که برای کامپیوتر دسکتاپ استفاده میشود، ارائه میکند. ما و علاقه مندان به دنیای کامپیوتر همچنان منتظر هستیم تا ببینیم کارت گرافیک اشتراکی تا چه میزان میتواند پیشروی کند. کاملا واضح است که فضای فیزیکی موجود در لپ تاپ برای قرار دادن کارت گرافیک بسیار کمتر از فضایی است که در یک کیس کامپیوتر بزرگ وجود دارد. اجازه دهید در ابتدا نگاهی به کارت گرافیک مجزا که با نام کارت گرافیک اختصاصی هم شناخته میشود، بیندازیم. البته احتمالا مجبور هستید برخی از تنظیمات مربوط به جزئیات تصویر را به برای سازگاری بهتر کمی تغییر دهید.

گرافیک موبایل TGP GeForce RTX 3060 بین 60 وات تا 115 وات سایت mygpu است. به گفته تیم آبی TGP، این نمودار از 120 وات تا 150 وات متغیر است، اما همانطور که گفتیم، GeForce RTX 3060 Mobile مورد استفاده دارای 85 وات قدرت است و در داخل لپ تاپ با پردازنده نسل یازدهم قرار دارد. خبرگزاری ویدئوکاردز ماه گذشته ادعا کرد که اینتل نام Arc Alchemist A370M Pro را به Arc Pro A40M تغییر داده است.ورکستیشن Dell Precision 5470 افزونبر گرافیک Arc A370M Pro (همان Arc Pro A40M) مجهز به گرافیک Nvidia RTX A1000 با چهار گیگابایت حافظهی GDDR6 است که یکی از سادهترین پردازندههای گرافیکی کلاس ورکستیشن انویدیا بهحساب میآید. تفاوت بین عملکرد پردازنده های گرافیکی Alchemist و GPU های Ampere کمتر از 15 درصد گزارش شده است. اگر گرافیک انویدیا روی لپتاپهای نسل دوازدهم قدرتمندتر به نظر میرسید، احتمالاً تفاوت 15 درصدی بسیار کمتر خواهد بود. این لپ تاپ که از A770M استفاده می کند به پردازنده نسل دوازدهم Core i9-12900HK (گل سرسبد خانواده Alder Lake-H) و 16 گیگابایت رم DDR5-4800 مجهز شده است. از سوی دیگر، گرافیک GeForce RTX 3050 Ti Mobile در لپ تاپ ROG Zephyrus M16 بررسی می شود; این لپ تاپ دارای پردازنده نسل یازدهم Core i7-11800H و 16 گیگابایت رم DDR4-3200 است.

تفاوت های بیشتری بین لپ تاپ های مجهز به A770M و GeForce RTX 3060 Mobile وجود دارد. 4. این امکان در nVidia Control Panel هم وجود داره یک به صورت دستی مشخص کنید که همیشه یک نرم افزار با چه گرافیکی کار کنه . حتی با وجود چنین تفاوت فاحشی بین سخت افزار دو لپ تاپ، تفاوت بین عملکرد A730M و RTX 3050 Ti Mobile چندان زیاد نیست. انیمیشن رابط کاربردی در گفتگو با توسعه دهندگان محصول جهت جذب سرمایه بسیار مفید است. به نظرم هنگامیکه از گرافیکها و عناصر طراحی بسیار ساده در فیلمی کوتاه استفاده میکنیم از موشن گرافیک استفاده کردهایم ولی انیمیشنها دارای طراحیهای مفصل هستند. قیمت گذاری لپ تاپ های مجهز به این گرافیک بسیار مهم خواهد بود. در نتیجه این هسته ها و فرکانس های بالاتر، A770M تا دو برابر بیشتر از A730M قدرت محاسباتی ارائه می دهد. مدل قدرتمندتر A770M دارای هشت هسته Xe و Ray Tracing دیگر است و فرکانس آن به 1650 مگاهرتز می رسد.

اگر از لپ تاپ خود فقط برای کارهای عمومی و وبگردی استفاده میکنید، با یک GPU اشتراکی کارتان راه میافتد. اینتل در گرافیک جدید خود سخت افزاری برای انکودر AV1 دارد و این ویژگی در حال حاضر در دیگر گرافیک های لپ تاپ وجود ندارد. همچنین، مشخص نیست که اینتل قصد دارد چه سیاستی درقبال Arc Pro A40 در پیش بگیرد.نکتهی دیگر اینکه فعلاً چیزی رسماً اعلام نشده است؛ ولی حدس میزنیم اینتل در درجهی اول بهدنبال عرضهی تعداد زیادی گرافیک ورکستیشن باشد. بهنظر میرسد که اینتل قصد دارد در آیندهای نزدیک وارد بازار پردازندههای گرافیکی ProViz شود. اما جایی که AMD جلب توجه میکند، مربوط به کارتهای گرافیک اشتراکی است که در آن، تکنولوژی Vega زودتر به دنیای لپتاپها وارد شده است. اکثر کارتهای گرافیک اختصاصیِ میانرده از شرکت انویدیا شامل مدلهایی مانند GeForce MX150 میشوند که قابلیت اجرای بسیاری از بازیهای محبوب را با وضوح فول اچدی (Full HD) دارند. فیلمنامه هایی که برای موشن گرافیکهای بیشتر از دو دقیقه نوشته میشوند به بودجه بالایی نیاز دارند چون جلب توجه مخاطب، بیشتر از دو دقیقه بسیار دشوار است پس به طراحی فوق العاده نیاز داریم.