انواع سبک های دکوراسیون داخلی کدامند؟

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، طراح داخلی با یک مهندس معمار با تجربه در ارتباط است و کار طراح داخلی با همفکری و مشورت معمار پروژه پیش میرود و در نهایت دکوراسیون داخلی توسط دکوراتور انجام میشود. برای اینکه طرح خیلی خاص و منحصر به فرد شود، مهندس طراح باید از خلاقیت و ذوق هنری خود بهره بگیرد. کمد بخشی از فضا را می پوشاند و مبلمان راحتی برای نشیمن افراد استفاده می شود. فضای خانه های ژاپنی بیشتر با چوب تزئین می شود و از میزهای کوتاه و بالشتک های طرح دار با طرح های درشت به شکل مربع یا دایره برای نشیمن استفاده می کنند. از بالشتک های مربعی یا مستطیلی بر روی زمین جهت نشیمن استفاده می شود. این سبک منحصربه فرد، به ما ایرانی ها بسیار پیشنهاد می شود چراکه عناصر اصلی این سبک، فرش دست بافت ایرانی، گلیم، پشتی یا تخت با بالشتک های طرح سنتی، ظروفی با نقش و نگار قدیمی و حکاکی شده هستند.

این سبک به دنبال رنگ های غلیظ و تیره برای تزئین فضا است و درواقع همچون کلیساها با ستون های بلند و قوس های نوک تیز فضا را تزئین می کنند و فضایی ترسناک و مخوف برای دکوراسیون داخلی منزل در نظر گرفته می شود. یونانی های به دنبال سقف های بلند، ستون های منبت کاری شده همراه با طرح های برجسته و دکوری های شیک و جذاب برای چیدمان فضا هستند. در خانه های لوکس و مدرن برای سرویس حمام مساحت بزرگی در نظر گرفته می شود و برای چیدمان فضا از یک وان بزرگ به همراه دوش آب، آینه، جای خشک کن حوله، خوش بو کننده های بدن و صورت، شوینده های بهداشتی، لوازم آرایشی و سبد لباس استفاده می شود. اجاق گاز، هود، سینک ظرفشویی، یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی در کنار وسایل برقی و ظرف و ظروف از دیگر مواردی هستند که دکوراسیون آشپزخانه را تکمیل می کنند. سبک فرانسوی سبکی است که ترکیبی از مدل کلاسیک و سنتی در کنار هم می باشد. چنانچه اداره شما قرار میباشد جایی به جهت حضور روزانه خرید کننده ها باشد پس می بایست میز ها به مدل ای طراحی و کارگزاری شوند که کدخدا برگشت نیز بتواند به بخش ها دسترسی داشته باشد و اصلی کارمند مد نظرش ارتباط برقرار نماید.

بر این اســاس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن است. برای مثال شما با قرار دادن یک آباژور بر روی میز عسلی در یک سمت کاناپه، می توانید یک یا چند تابلوی کوچک از اعضای خانواده خود را بر روی میز عسلی سمت دیگر کاناپه قرار دهید تا بدین شکل تعادل بصری بین تابلو و آباژور در این فضا به طور یکنواخت تقسیم شود. برای این سبک همیشه از رنگهای خاکی مثل قرمز، نارنجی استفاده کنید و حتماً چند مکرمه را درجاهایی از فضای اتاق به کار ببرید. دکوراسیون داخلی، حرفهای چند وجهی است و میتواند شامل مواردی مثل رشد و توسعه، برنامهریزی برای فضا، تحقیقات مکانی و ارتباط با سهامداران و صاحبان پروژه باشد. شرکت های دکوراسیون داخلی که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند برای کار های انجام شده فاکتور رسمی ارائه می کنند. در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است ابتدا تغییرات پلان را به صورت دو بعدی ، به صورت دستی یا نرم افزاری ، به کار فرما نشان داد تا کارفرما بهتر و راحت تر تغییرات را درک کند و اگر جایی نیاز به تغییر بود ، طراح تغییرات لازم را در ان انجام دهد .

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه و همچنین تغییرات اشکال و نور جنبه مثبتی بر زیبایی بصری، روحیه سرنشینان و احساس لذت افراد دارند که باعث میشوند آرامش را افراد درخانه خودشان تجربه کنند. این در حالی است که طراحی محیطهای تجاری باید به نحوی صورت گیرد که باعث جلب توجه و جذب مشتری شود. رنگ قهوه ای و رنگ مشکی نیز از رنگ هایی است که به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ طوسی، نقره ای و یا متالیک نیز از رنگ های پرکاربرد و روشن دیگر است که به صورت ترکیبی با دیگر رنگ ها بکار می رود. چه از طریق اینترنت باشد چه از طریق دوست و فامیل ، شما باید سوابق و نمونه پروژه ها را مورد بررسی قرار دهید .

از پارچه های طرح دار در پوشش بالشتک ها و محلفه ها استفاده می شود و کف زمین با استفاده از فرش یا قالیچه ای از طرح حیوانات پوشیده می شود. از گلیم یا جاجیم برای کف یا روی مبل استفاده می شود. پوشش کف بیشتر با استفاده از حصیر می باشد و مجسمه های تزئینی در فضا زیاد به چشم می خورد. استفاده از متریالهای چوب، شیشه، فلز و سنگ در دکوراسیون داخلی خانه با سبک انتقالی بسیار به چشم خورد. رضایت افرادی که قبلا مشتری و کارفرمای آن شرکت بوده اند را در سایت یا در پیج اینستاگرام آن ها بخوانید و سپس به دیدار آن ها رفته و پس از گفت و گو ، با بستن یک قرارداد خیال تان را از انجام مرحله به مرحله اجرای دکوراسیون داخلی راحت کنید .

همینطور یک مبل در یک طرف اتاق میتواند با دو تا صندلی یا یک لاوست به همراه یک میز کنار مبلی یا یک مبل مشابه در طرف دیگر اتاق متعادل شود. طراحلی داخلی مدرن و دکوراسیون داخلی هر دو در کنار هم سبب زیباتر شدن منزل خواهند و تاثیرگذاری بهتری خواهند داشت. مراحل ثبت شرکت دکوراسیون داخلی چیست؟ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا با به تکیه بر تیم طراحی و اکیپ های اجرایی با تجربه که به صورت تخصصی در بخش طراحی داخلی خانه و یا اجرای دکوراسیون داخلی خانه در حال فعالیت هستند و با بروز رسانی دایم اطلاعات و مشاوره های در تناسب باا شرایط کار و ارایه کردن انواع کالا ها و متریال های مورد نیاز شما و احترام گذاشتن به خقوق کارفرمایان خود چه از نظر کیفیت کار و چه از نظر برنامه زمانبندی سعی در جلب رضایت خاطر مشتریان خود را دارد . طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و معماری نیازمند این است که ابتدا یک سری از مراحل را طی کند که در ادامه بررسی میکنیم .

رنگ یکی از عناصر اصلی در چیدمان منزل به حساب می آید و نوع رنگ می تواند سبب ایجاد حس آرامش، نشاط، دلبازی یا دلگیری فضا شود. معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ سبکی شبیه به سبک زندگی آرام روستایی ایجاد می کند و پلی به گذشته ساده و بی آلای ش م ا به حساب می آید . کفها با چوبهای براق یا سنگ مرمر پوشیده شدهاند که دارای راحتی بیشتری هستند. سبک رومی سبکی خارق العاده جذاب است که در نماهای داخلی و خارجی از از سنگ های آنتیک تزئیناتی، مجسمه، گچ بری های حرفه ای، سنگ های گران قیمت مثل مرمر و گرانیت استفاده می شود. به یاد داشته باشید طراح خوب کسی است که از میان صحبت های شما خواسته های شما را دریافته ، آن ها را لیست می کند و اولویت های شما را در سطر اول قرار می دهد تا طراحی بر اساس خواسته شما باشد و در صورت وجود مشکلات در طراحی ادیتی بی هزینه مجدد برای شما انجام دهد . در نتیجه در این مرحله شما باید در مورد سبک مورد علاقه تان صحبت کنید تا کار راحت تر و سریع تر و بر اساس میل و سلیقه شما طراحی شود .

سپس با توجه به فضا و متراژ منزل مسکونی یا واحد تجاری و یا هر مکان دیگری که قصد طراحی اصولی آن را دارید، تمامی مواردی که به نظرتان می رسد برای دکوراسیون فضای داخلی آن محیط نیاز ست را یادداشت نمایید. هنگام طراحی دکوراسیون لازم است شخصیت، روحیات، سلیقه افراد و کاربرد محیط در نظر گرفته شود. بدون شک در آخر با رعایت این نکات شاهد تغییرات شگرف و چشمگیری در گرم و دلپذیر کردن فضای خانه خود خواهیم شد. در این سبک از پارچه های مخملی با گل های برجسته نه چندان درشت استفاده می شود و قاب و تابلوهای تزئینی نیز در محیط زیاد به چشم می خورد. دیوارها دارای رنگ سفید و روشن هستند و اشیاء تزئینی زیادی در فضا به چشم می خورد . چیدمانی با اشکال هندسی و اشیاء زوایه دار در این سبک زیاد به چشم می خورد و از رنگ های ساده و ترکیبی در کنار هم زیاد استفاده می شود. بهتر است اگر قاب عکس یا تابلویی زیبا هماهنگ با محیط دارید در کنار فضای نهار خوری از آنها استفاده کنید. در این مرحله نیز یک سری دیگر از ایرادات را پیدا کرده و اصلاحیه انجام می دهند . این سبک بیشتر شبیه سبک سنتی است که طرح های منبت کاری شده نیز به آن افزوده می شود.

سپس با کارفرما صحبت می کنند تا اگر قسمتی نیاز به اصلاح داشت اصلاحیات اولیه انجام می شود و بعد از آن طراحی های سه بعدی را شروع می کنند . پاسخ دادن به این سوالات نیاز به بررسی مفصل زیباییشناسی طراحی کلاسیک دارد. مهم نیست که شما این تیم را از کجا پیدا می کنید . از انتخاب مبلمان مناسب گرفته تا پیدا کردن پالت رنگی عالی ، در اینجا ایده دکور خانه مورد تایید طراحان وجود دارد تا در ساخت خانه رویایی خود الهام بخش شما باشد. استفاده از روان شناسی رنگ در دفاتر اداری اکنون به یکی از محبوب ترین روندها در طراحی دکوراسیون داخلی اداری تبدیل شده است.

به عبارت دیگر، استفاده از هر نوع سبک در طراحی داخلی منازل حد و مرز نمی شناسد و در مرحله اول بر اساس روحیات و خواسته های افراد مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت طراحی داخلی ها و در کل هر معمار دکوراسیون داخلی به شیوه خود و بر اساس سبک خاص خود طراحی دکوراسیون و اجرا را انجام میدهد . بنابراین می بایست در چیدمان فضا و دکوراسیون داخل منزل دقت و ظرافت خاصی به خرج دهید تا بتوانید محیطی شیک و جذاب را برای خود و مهمانان فراهم کنید. نوع طراحی کابینت آشپزخانه در زیباسازی و شیکی فضای آشپزخانه و منزل نقش بسزایی دارد و می بایست در سفارش کابینت آشپزخانه دقت کافی به خرج داد تا محیط آشپزخانه ی لوکس و شیکی را برای منزل فراهم کرد. اگر جایی نیاز به بازسازی داشته باشد یا با تغییرات جزئی رفع شود را با دقت بررسی می کنند و طبق اطلاعاتی که یافته اند طرح مناسب را انتخاب شرکت ساختمانی و طراحی داخلی می کنند . در این مرحله شما می توانید راحت تر هزینه را بر اورد کنید و با کارفرما در رابطه با هزینه ها صحبت کنید تا در صورت نیاز تغییرات جدید را اعمال کنید تا هزینه ها طبق خواسته کار فرما کمتر شود .