اقدامات اضطراری چین در برابر موج بی سابقه گرما

از آنجا که استان سیچوان تولید کننده عمده انرژی برقابی و تامین کننده اصلی نیروی برق به ویژه استان های صنعتی جیانگسو و ژجیانگ است، این کمبود انرژی ممکن است در ابعاد گسترده تر بر اقتصاد سراسر چین تاثیر بگذارد.  

به نظر دانشمندان آب و هوای نامساعد در کره زمین به علت تغییرات اقلیمی، بیشتر از گذشته شده و همکاری های فوری جهانی برای کاهش سرعت فرارسیدن فاجعه قریب الوقوع ضروری است.

اداره هواشناسی چین اعلان کرده که این کشور در طولانی ترنی دوره دمای بسیار بالا از سال ۱۹۶۱ به این سو به سر می برد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای “رادیو فرانس انتر”؛ رسانه دولتی چاینا نیوز سرویس نوشته است اوج گیری دمای هوا، موجب پائین رفتن سطح آب یانگ تسه بزرگ ترین رود چین تا میزان بی سابقه ای شده به گونه ای که نزدیک به ۵۱ درصد از میانگین پنج سال گذشته پائین تر آمده است.

بر اساس این تصمیم ها، کارخانه ها شامل یک کارخانه خودروسازی مشترک با تویوتا وادار به تعطیل کردن شده اند و میلیون ها نفر در شهر داژو با قطع مکرر برق روبه رو هستند.

با وجود این حقیقت که چین و ایالات متحده بزرگ ترین آلوده کننده های هوای زمین هستند، پکن در همین ماه (اوت) اعلان کرد که قصد دارد همکاری با واشنگتن را برای جلوگبری از گرم شدن دمای زمین در اعتراض به دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان، متوقف کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84859013/%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AC-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7

هم زمان با دست و پنجه نرم کردن چین با هوای بسیار گرم، دستکم ۱۷ تن روز پنجشنبه بر اثر جاری شدن سیل ناگهانی در شمال غرب این کشور در پی بارش های استوایی جان خود را ازدست دادند.

تصاویر انتشار یافته در شبکه های اجتماعی نشانگر کاهش نوز چراغ های سکوهای مترو، پیاده روها و مراکز خرید است به گونه ای که آیندگان و روندگان در تاریکی نسبی گام برمی دارند.

مسئولان هواشناس در استان جیانگسو به رانندگان در باره ترکیدن لاستیک خودروها در روز جمعه به علت افزایش دمای برخی جاده ها به ۶۸ درجه سانتی گراد هشدار داده اند.

مترو ی چنگدو نیز در شبکه اجتماعی چین اعلان کرده که چراغ های تابلوهای تبلیغاتی را خاموش کرده و دمای ایستگاه ها را برای صرفه جویی در انرژی، بهینه سازی می کند.

مسئولان شهر ۲۰ میلیون نفری چنگدو اعلان کرده اند که در برابر وخیم ترین شرایط، چراغهای نورپردازی های منظره ها و بناها، تابلوهای تبلیغاتی و همچنین تابلوهای ساختمان ها خاموش می شوند.