افزایش سرعت لپ تاپ برای اجرای بازی ها؛ سرعت لپ تاپ خود را زیاد کنید!

در ادامه به تشریح راهکارهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ میپردازیم. پس اگر به دنبال افزایش سرعت لپ تاپ و اجرای بازی های روز هستید، احتمالا نباید از این بسته قدیمی استفاده کنید. در حالت کلی، توانایی لپ تاپ شما در اجرای بازیها به سخت افزار، درایورها و نحوه تنظیمات سیستم بستگی دارد. گرد و غبار و کثیفی، دشمنان سرعت بالا هستند چرا که در مقابل جریان هوا قرار گرفته و باعث داغ شدن بیش از حد سیستم میشوند. با این وجود، اگر شما از راههای دیگری برای افزایش سرعت لپ تاپ استفاده میکنید، میتوانید آنها را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. آیا راه دیگری برای افزایش سرعت لپ تاپ میشناسید؟ با عرضه بازی های جدید، نیاز به افزایش سرعت لپ تاپ بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. این قابلیتیست که هر کسی میتواند از آن استفاده کند. این یعنی شما از هر سیستم عاملی استفاده میکنید، باید درایورهای آن را هم بهروز نگه دارید. برای مثال، اگر اکنون یک بلوک از 600 وات داشته باشید و برای کارکرد کارتها به 750 نیاز دارید، پس از خرید و خرید یک بلوک از 1 کیلووات صرفه جویی کنید، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز درست کار خواهد کرد حتی در حداکثر بار.

اگرچه برخی از کارهایی که در ادامه ذکر میکنیم به افزایش فشار روی سیستم منتهی خواهند شد، اما قدرت و سرعت لپ تاپ نیز تا حد قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. در بخش سمت راستی “Drivers”، ورژن عددی در “Direct3D DDI” نوشته شده است. اگر در وب سایت سازنده کارت گرافیک نوشته شده است که به 150 وات نیاز دارد، سپس برای دو مدل 300 وات خواهد بود. سپس مطابق با تصویر ضمیمهشده، گزینه “High performance” را انتخاب کنید. علاوه بر این، شما می توانید همان کارت را در حالت اورکلاک و در سهام یکی از آنها خریداری کنید. قبل از اینکه دو کارت گرافیک را خریداری کنید، به دقت در مورد مدلهایی که دارند، به دقت فکر کنید، زیرا حتی یک سیستم به پایان رسیده هم نمیتواند همزمان کار دو کارت را بیرون بکشد. در پایان، بد نیست نگاهی به تنظیمات بافت و بخشهای سایهزن کارت گرافیک خود نیز داشته باشید.

بدین منظور کافیست در منوی استیم، روی هر کدام از بازیها راستکلیک کرده و قوانین مربوط به دریافت آپدیتها را جداگانه اعمال کنید. البته نرم افزارهای مدیریت گرافیک شرکتهای مختلف همچون AMD Gaming Evolved و Nvidia GeForce قادر به دریافت خودکار آپدیتها هستند. البته این تنها ویندوز 10 نیست که به صورت خودکار، آپدیتها را دریافت میکند. هرچند، اگر همچنان نسبت به وجود درایوری خاص شک دارید، بهتر است آخرین نسخه از آپدیت ویندوز را نیز دریافت کنید. بستههای بهروزرسانی نیز بعد از دریافت، در انتظار نصب شدن باقی میمانند. علاوه بر این، دو مدل از بخش قیمت متوسط می توانند بهتر و سریعتر از اول باشند، در حالی که هزینه چندین بار کمتر است. ما توصیه می کنیم یک منبع تغذیه با ذخیره انرژی داشته باشیم. اما این حالتها با توجه به ماهیت لپ تاپ، متناسب با مصرف بهینه باتری و حفظ انرژی هستند. به صورت خلاصه، افزایش وضوح باعث مصرف بیشتر حافظه رم و افت نرخ فریم خواهد شد. یک گرافیک هم که به صورت مجزا و با قدرت بیشتر معمولا از دو شرکت بزرگ تولید کننده کارت های گرافیک یعنی Nvidia و یا AMD ATI هست. ما تمام تفاوت های ظاهری و معیارهای مربوط به نصب دو کارت گرافیک را در یک رایانه بررسی کردیم و اکنون به یک فرایند نصب برویم.

در سربرگ “General”، گزینه “Use Game Mode for this game” را انتخاب کنید. ما با فرض استفاده از ویندوز 10، بسیاری از این نکات را بیان میکنیم. زمانی که به مبحث سخت افزار و نکات پایه توجه داشته باشید، میتوانید افزایش سرعت را تجربه کنید. اما واقعا گزینههای محدودی پیش روی شما وجود داشته و قدرت پردازشی را تا حدی معین میتوان افزایش داد. دایرکت ایکس 12 جدیدترین نسخهای است که سال 2015 عرضه شد و شما باید آن را روی لپ تاپ خود نصب کنید. ولی معمولا این بسته نرم افزاری همراه با بازیهای روز، به صورت خودکار روی کامپیوتر شما نصب خواهد شد. به عنوان مثال، دایرکت ایکس 9.0 آخرین نسخه از این بسته نرم افزاری بود که برای ویندوز XP عرضه شد. نسخههای مختلفی از دایرکت ایکس طی سالهای اخیر عرضه شدهاند. ابزارهای مختلفی برای اورکلاک کارتهای گرافیک AMD و انویدیا وجود دارد. چند سال پیش، AMD و NVIDIA تکنولوژی های جدید را برای کاربران معرفی کردند. 4. کارت های ویدئویی باید یکسان باشد، ترجیحا همان شرکت. یک لپ تاپ رده بالا و گرانقیمت، هرگز عملکردی مشابه با کامپیوترهای رومیزی با همان قیمت نخواهد داشت. برنامه CPU-Z: CPU-Z یک برنامه ساده. زمانی نصب درایورهای صحیح روی کامپیوتر ویندوزی تنها یک جوک به حساب میآمد!

توصیه میشود پیش از انجام این بخش، با نحوه اورکلاک کردن و مراحل گام به گام آن آشنا شوید. در واقع محدود بودن طیف سخت افزارها و شباهت بسیار بالای آنها، کاربران را از نصب درایورهای مختلف بینیاز میکرد. معمولا ویندوز گزینههای مختلف را در بخش مدیریت پاور ارائه میکند. بستن را بررسی کنید و آنها را با پیچ های مناسب به مسکن ببندید. 2. مطمئن باشید که قدرت دو کارت را با استفاده از سیم های مناسب متصل کنید. در اغلب موارد، درایورهای شبکه بی سیم کامپیوتر شما با دریافت آپدیت ویندوز، بهروز هستند. استفاده از ابزار رایگان بررسی شرکت کروشیال (Crucial) است که میتواند کمک خیلی خوبی در این زمینه باشد.4.(23).. لطفا توجه داشته باشید که اگر این پل همراه با مادربرد شما باشد، پس از آن 100٪ توسط این فن آوری ها پشتیبانی می شود. اگر شما یک بازی بسیار قدرتمند و یا سیستم کار را ساخته اید و می خواهید آن را حتی قدرتمندتر کنید، بدست آوردن کارت ویدئوی دوم کمک خواهد کرد. در اولین شرکت، Crossfire نامیده می شود، و در مرحله دوم – SLI.

در حال حاضر، MSI AfterBurner محبوبترین نرم افزار برای اورکلاک کارتهای گرافیک موجود در بازار است. حال از زبانه “Render” میتوانید اطلاعات مربوط به این بسته نرم افزاری را به صورت کامل مطالعه کنید. تقریبا تمام مادربورد ها شما را قادر می سازد Crossfire را فعال کنید، با این حال SLI آن را بیشتر و سخت تر می کند. فهمیدن گرافیک لپ تاپ اطلاعات بیشتر : با سلام چطوری بفهمیم گرافیک یه لپ تاپ چنده ؟ برای اطمینان از عملکرد بینقص و کامل سیستم خود، بهتر است از سربرگ “Sound”، اطلاعات مربوط به درایور صوتی و تاریخ نصب آخرین نسخه آن را نیز بررسی کنید. با اعمال تغییر در تنظیمات این بخش، نحوه نمایش بازی های شما نیز تغییر خواهد کرد. شایان ذکر است که NVIDIA و AMD تنها در توسعه GPU شرکت می کنند و تراشه های گرافیکی خود را توسط شرکت های دیگر ساخته اند. بنابراین، در هنگام مونتاژ، مشکالت و خرابی های مختلف را نمی بینید. 2. نکته دوم این است که پشتیبانی از بسته های مادربرد خود را از دو کارت گرافیک. البته بسیاری از این موارد را از طریق منوی داخل بازیها نیز میتوان تغییر داد. این کار را میتوان به صورت جداگانه برای هر کدام از بازیها نیز انجام داد.

در نتیجه، این موضوع اهمیت بسیاری در اجرای بازیهای رایانهای پیدا خواهد کرد. 5. در مورد کارت های گرافیک NVIDIA، به کنترل پنل NVIDIA بروید، بخش “Configure SLI” را باز کنید ، نقطه “Maximize 3D performance” و “Auto-Select” را در کنار پردازنده قرار دهید . هرچند، قطع اتصال لپ تاپ های گیمینگ کمی بعید به نظر میرسد. اتصال از طریق اتصال ویژه ذکر شده در بالا ساخته شده است. در این مقاله به بررسی نحوه اتصال دو کارت گرافیک به یک کامپیوتر با استفاده از این قابلیت ها خواهیم پرداخت. در مورد جزئیات این پنجره قبلا تو پست ” تشخیص مقدار کارت گرافیک.. تشخیص کارت گرافیک ماین شده: وقتی میخواهید کارت گرافیک خود را در بخرید. به همین جهت، بهتر است حالت بهینهتر را در نظر بگیرید. اگرچه متوقف کردن آپدیتهای ویندوز 10 پیشنهاد نمیشود، ولی استفاده از حالت آفلاین و نصب بستههای بهروزرسانی در اولین زمان ممکن، اهمیت بسیاری خواهند داشت. اگر از سرویسهای مختلفی همچون استیم استفاده میکنید، ممکن است یکی از بازی های دیگر شما به صورت خودکار، دریافت آپدیتهای جدید را آغاز کند.

DXDiag محل مناسبی برای بررسی درایورهای مختلف سیستم است. ولی احتمالا میدانید که در لپ تاپ ها، تنها تعویض حافظه رم (و شاید هارد دیسک) امکانپذیر است. نحوه تشخیص ورژن ویندوز ۷تشخیص نسخه ویندوز در ویندوز Xp. تشخیص کارت گرافیک ماین شده:. نحوه تشخیص حافظه کارت گرافیک. برای تشخیص حافظه کارت گرافیک خارجی در ویندوز 7 میتوانید از یکی از روشهای زیر کمک بگیرید: روش اول 1 ـ روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Screen Resolution را انتخاب کنید.. برای اعمال تغییرات، بعد از ورود به تنظیمات و System، گزینه “Power and sleep” را انتخاب کرده و روی “Additional power settings” کلیک کنید. همچنین بهتر است با کلیک روی گزینه “Change plan settings” و بخش پیشرفته، موارد احتمالی که از پیش تنظیم کردهاید را بررسی کنید. در غیر این صورت هرگونه آسیب احتمالی بر عهده خودتان خواهد بود. این موضوع زمانی پررنگتر میشود که بخواهیم در مورد دستگاههایی صحبت کنیم که عمدتا از منابع ثابت برق استفاده نمیکنند. هرچند، هنگام بازی باید دستگاه را به منبع مداوم برق متصل کنید.

اگر شما فقط قصد خرید یک آداپتور گرافیکی دوم را دارید و هنوز هم تمام تفاوت های ظاهری که لازم است دنبال می کنید را نمی دانید، سپس آنها را در جزئیات توضیح خواهیم داد. یکی دیگر از تفاوت های بین پردازنده های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیت.. پس از همه، یک کارت قدرتمند تر به فرکانس های ضعیف کاهش می یابد، بنابراین شما به سادگی پول خود را بدون افزایش کافی در عملکرد از دست خواهید داد. 6. در نرم افزار AMD، تکنولوژی Crossfire به طور خودکار فعال می شود، بنابراین هیچ گام اضافی لازم نیست. هنگامی که 2 کارت ویدئویی گرد هم می آیند، در حالت x8 کار خواهند کرد. باقی مانده است که همه چیز را در خود ویندوز در سطح برنامه پیکربندی کنید. برای کارتهای گرافیکی NVIDIA، شرکت باید خودش را مجاز کند تا مادربرد بتواند فناوری SLI را در سطح نرم افزاری فعال کند. یعنی، در سطح نرم افزاری، باید دو کارت به طور همزمان کار کند. با فعال شدن این حالت، ویندوز 10 با حداکثر کارایی در خدمت شما بوده و از اجرای اپلیکیشن ها یا سرویسهای جانبی در پسزمینه جلوگیری میشود.

آپدیتهای خودکار واقعا یکی از موارد آزاردهنده در ویندوز هستند که علاوه بر کاهش سرعت اینترنت، بر کارایی سیستم نیز اثر میگذارند. هرچند، اکثر این روشها برای ویندوز 10 در نظر گرفته شدهاند. شاید اشاره به این موضع چندان اهمیت نداشته باشد، ولی حتی ثبت یادآورها هم به اندازه خود میتوانند در پایین آمدن سرعت سهیم باشند. دارندگان کامپیوترهای رومیزی با خرید قطعات جدید میتوانند آنها را جایگزین قطعات قدیمی کنند. زمانی که قطعات بیش از حد داغ باشند، سرعت کارت گرافیک، پردازنده و سایر اجزای مهم کاهش پیدا خواهد کرد. ترفندی برای فهمیدن مشخصات قطعات داخلی سیستم (از طریق. اگر از گرافیک مجتمع یا آنبرد استفاده می کنید. در صورت نداشتن دانش کافی و یا برای جلوگیری از ابطال گارانتی به واسطه باز کردن دستگاه، میتوان با انجام کارهای دیگر همچون تمیز نگه داشتن میز کامپیوتر، پاک کردن گرد و غبار، تمیز کردن دستگاه و همینطور استفاده از نرم افزارهای مدیریت فن و قرار دادن سرعت آن روی بالاترین حد ممکن برای چند ثانیه، تا حد زیادی از نفوذ گرد و غبار جلوگیری کرد. یا بفهمیم که مدل کارت گرافیک ما چیست و توسط چه کمپانی ساخته شده است و مجموع حافظه گرافیکی موجود در سیستم چقدر است. ولی همانطور که گفته شد، باید به تمیزی و عدم وجود کثیفی یا گرد و غبار نیز توجه کافی را داشته باشید.

علاوه بر آن، نگاهی به بخش “System Tray” نیز داشته و برنامههایی که فعلا نیازی به آنها ندارید را ببندید. در این بخش، جزئیات مربوط به دستگاههای ورودی دیگر نیز به صورت خلاصه ذکر شده است. در این صورت در اجرای بازی ها به مشکل خواهید خورد. پیش از اجرای بازیها مطمئن شوید تمام موارد اضافی بسته هستند. منتظر شوید تا “DirectX Diagnostic Tool” یا به اختصار “DXDiag” بارگذاری شود. سپس عبارت “dxdiag” را وارد کنید. G” را به صورت همزمان فشرده و سپس وارد بخش تنظیمات شوید. برای جلوگیری از این حالت، ابتدا وارد تنظیمات استیم شده و سپس در سربرگ Downloads، مطمئن شوید که تیک گزینه “Allow downloads during gameplay” را برداشتهاید. به هر صورت، مطمئن شوید لپ تاپ شما از حداکثر نیروی موجود استفاده میکند. به هر صورت احتمالا کمی طول خواهد کشید تا بهترین حالت ممکن را پیدا کنید. در غیر این صورت امکان استفاده از حالت Game Mode وجود ندارد.

اگرچه درایورهای کارت گرافیک اینتل (که به هیچوجه برای اجرای بازی های سنگین توصیه نمیشوند) با آپدیت ویندوز، بهروز میشوند، اما برای دریافت آخرین درایور کارت گرافیک اصلی باید خودتان سایت mygpu اقدام کنید. ولی این موضوع به معنی عدم امکان اجرای بازیهای رایانهای نیست. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا دو کارت ویدیو را برای حداکثر کارایی پیوند دهید، به این معنی که آنها یک تصویر را با هم پردازش می کنند و در تئوری کار دو برابر سرعت یک کارت را انجام می دهند. بنابراین، توصیه می کنیم به دقت مطالعه ویژگی های پردازنده و RAM قبل از جمع آوری چنین سیستم. ولی اگر از طرفداران بازی های کامپیوتری باشید، میزان سرعت اینترنت یکی دیگر از فاکتورهای بااهمیت خواهد بود. دایرکت ایکس به عنوان مجموعهای از ابزارهای نرم افزاری که گرافیک در بازی های ویدیویی را تسهیل میکنند، برای هر کامپیوتری (حتی کنسول های ایکس باکس) لازم و حیاتی هستند. اگر شما نیز با مشکل کندی سرعت هنگام اجرای بازیهای کامپیوتری رو به رو هستید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. افت سرعت و کندی در اجرای بازی، همیشه به خاطر سرعت پایین اینترنت نبوده و در بسیاری از موارد، اتصال ضعیف میان لپ تاپ و روتر عامل اصلی است.