ارتقاء گرافیک لپ تاپ

ارتقاء کارت گرافیک از مسائلی است که بعد از مدتی به ذهن هر مصرف کننده ای میرسد.برخی از کاربران لپ تاپ ها هستند که بعد از خرید لپ تاپ متوجه میشنود که کارت گرافیک آنها مناسب برای کاری که میخواهند انجام دهند نیست یا لپتاپ آنها قدیمی است و میخواهند ارتقا گرافیک انجام دهند که عموما این بحث مختص گیمیر ها و خوره های بازی است و به انها معطوف میشود اما ارتقای گرافیک کارت در کامپیوتر های خانگی که دارای کیس هستند کار بسیار آسان تری نسبت به ارتقای گرافیک لپ تاپ و این دلایل خاص خود را دارد . اگر شما یک مانیتور ۲۰ اینچ یا کوچکتر دارید، باید خوشحال باشید که می توانید یک کارت گرافیک با حدود قیمت ۵۰۰ هزار تومان بخرید. در این قسمت ما به معیارها و فاکتور های مهم برای انتخاب یک کارت گرافیک لپ تاپ می پردازیم تا بتوانیم به این سوال شما که چه نوع کارت گرافیک برای رایانه ی خود تهیه کنید جواب بدهیم. شرکت nvidia با وجود تحریم هایی که به ایران تحمیل کرده ولی کارت های این شرکت در ایران از فروش بالایی بر خوردار است و مشکلی برای کاربران ایجاد نکرده است. البته پردازنده های این شرکت هم معروف هستند و قدرت بالایی دارند ، در زمینه گیم هم این کمپانی بیکار ننشسته و قطعات اصلی کنسول های نسل بعد را خودش تهیه می کند که می تواند به نفع این شرکت باشد زیرا بازی سازان دیگر مجبور می شوند که بازی های خود را با محصولات این شرکت هماهنگ سازند که برای هوادارن این شرکت جای خوش حالی دارد.

در همین راستا، طراح گرافیک به کمک مجموعهای از ابزارهای مختلف بین ایدههای متنوع ارتباط برقرار کرده و پیامی را به مخاطبان خود منتقل سایت mygpu میکند. چرا که چیپ ها بروی مادر بورد به صورت خیلی حرفه ای و با استفاده از تجهیزات و ربات های پیشرفته لحیم شده اند و کسی نیست که بتواند بدون آسیب زدن به چیپ و یا حتی مادر بورد پایه های چیپ را جدا کنند و این مساله هست که این کار را نشدنی میکند و ما به هیچ وجه این کار را پیشنهاد نمیکنیم . ما باید ببینیم که بر لپ تاپ ما کارت گرافیک نصب است یا چیپ گرافیک این مساله مهم ترین مساله برای ارتقای کارت گرافیک در لپ تاپ شماست در گذشته در لپ تاپ ها کارت گرافیک مانند کامپیوتر های خانگی به مادر بورد وصل میشد که در برخی مدل های امروزی هم شاهد کارت های گرافیک نه چیپ های گرافیک بروی لپ تاپ ها هستیم . هیچ یک از برند های حاضر در دنیا وقتی شما یک لپ تاپ را باز کرده باشید لپ تاپ شمارا شامل گارانتی نمیدانند و به همین راحتی متاسفانه گارانتی و خدمات پس از فروش لپ تاپ شما از بین میرود و بیشتر نمایندگی ها از برچسب هایی که به صورت خیلی حرفه ای بروی جای پیچ ها و بین فاصله های قاب لپ تاپ قرار داده اند متوجه میشوند که شما لپ تاپ را باز کرده اید یا نه .

بعد از CPU یا پردازنده ی مرکزی، کارت گرافیک جزء مهم ترین قطعات لپ تاپ محسوب می شود که وظیفه ی ارتباط با صفحه ی نمایشگر و پردازش تصویری را دارد به عبارت دیگر تصاویر خروجی را برای نمایشگر تولید می کند. یعنی مدل های جدید پردازنده های گرافیکی مجتمع اینتل از برخی گرافیک های مجزای رده ضعیف و متوسط قوی تر هستند. وقتی شما یک بازی را اجرا می کنید ولی در حین بازی با افت فریم شدید مواجه می شوید ناخودآگاه به فکر خرید یک محصول جدید و قدرتمند می افتید. لوگوی شرکتهای مختلف یا خواندن یک پوستر تئاتر که به تازگی به شهر آمده است و همچنین، بستهبندی محصولات بدون وجود عنصر گرافیکی و فضای هنری چقدر شگفتانگیز و چشمنواز خواهد بود؟ شهرها، کتابهای درسی و مجلات، وبسایتها و اینترنتی که روزانه بیشترین ساعات خود را در آن به فعالیت مشغول هستیم همگی با گرافیک زیباتر به نظر میرسند. مسلما جهت اجرای بازی های جدید به این درایور احتیاج خواهید داشت و کارهای روزانه نظیر مدیریت دسکتاپ ، نمایش فایل های مالتی مدیا و امور کاری و… این سطح میتواند هر چیزی باشد مانند دیوار، کاغذ، صفحه نمایش کامپیوتر یا حتی سنگ و دیواره غارها که در گذشته انسان نخستین روی آن طراحی میکرد.

طبق این تعریف گرافیک یعنی یک فرآیند خلاقانه که از ترکیب و تلفیق تکنولوژی و هنر به دست میآید. در ابتدا، باید یک تعریف مناسب درباره گرافیک داشته باشید. صفحهآرایی یعنی تنظیم عناصر و المانهای مختلف در یک صفحه که باید چاپ یا منتشر شود.. رسیدن به نتایج و بررسیهای بیشتر درباره این موضوع، نیازمند مطالعات کافی و تحقیق یا حتی تمرین در این حوزه است. و آیا تعریف دقیقی درباره این حوزه هنری وجود دارد؟ کاربردهای گرافیک بسیار متنوع است. گرافیک نیازمند افراد دقیق و خلاق است. ایدهپردازی چطور؟ در ذهن شما رنگها و اشکال مختلف چه معنی میشوند؟

همچنین راندمان یک کارت گرافیک با حافظه ی GB 2 در مقایسه ی با GB 1 تنها ۳ درصد بهتر است . با وجود نوسانات ارز در یکی دو سال پیش کارت های این شرکت در ایران بسیار محبوب شده اند. هر چقدر دنیای فناوری و تکنولوژی پیشرفتهتر شد، کارهای گرافیکی با ظرافت و دقت بیشتری منتشر شدند. این قابلیت باعث می شود موهای افراد در بازی بسیار واقعی تر و با بافت های واقعی دیده شود. همه اینها طوفانی عالی برای ورود اینتل به بازار ایجاد می کند. نرمافزاهای این شرکت برای طراحان گرافیک بسیار کاربردی و ضروری هستند. اگر این دو عنصر را به وفور در خود میبینید، پس ورودتان را به دنیای طراحان گرافیک تبریک میگوییم. برای یادگیری این نرمافزارها باید در دورههای تخصصی شرکت کنید. Xe-Core جایگزینی مستقیم برای واحدهای اجرایی اینتل (EU) است. اینتل قبلاً هرگز در دسته کارت گرافیک (اختصاصی) موفق نبوده است. هرچه قدرت و حافظه ی کارت گرافیک بیشتر باشد تصویر از کیفیت بهتری برخوردار است. توان مصرفی و گرمای تولیدی گرافیکی مجتمع خیلی کمتر از کارت های گرافیکی مجزا هستند. تعریف تخصصیتری هم درباره مفهوم گرافیک وجود دارد که توسط AIGA موسسه هنر گرافیکی در آمریکا ارائه شده است.

از دیگر موارد میتوان به خلاقیت و تفکر طراحی گرافیکی اشاره کرد که در مسیر یادگیری گرافیک بسیار ضروری است. اغلب افراد وقتی کلمه طراحی گرافیک را میشنوند به یاد تبلیغات رنگارنگ و وبسایتهای زیبا میافتند اما گرافیک فقط به این موارد محدود نمیشود؛ این دو مثال فقط بخشی از دنیای گرافیک را در بر میگیرند. اهمیت طراحی گرافیک فقط به موارد بالا خلاصه نمیشود. به همین دلیل که ارتقا گرافیک لپ تاپ احتیاج به روبات بسیار پیشرفته است ما بالاتر گفتیم که خودتان اصلا اقدام به این عمل نکنید در برخی موارد هست که کاربر احساس میکند که باز کردن لپ تاپ بسیار آسان است و سعی در باز کردن آن دارد و با این عمل براحتی گارانتی و خدمات پس از فروش لپ تاپ از بین میرود. طراح گرافیک برای اضافه کردن جذابیت به طرح یا انتقال پیام مستقل به مخاطب از ابزار تایپوگرافی استفاده میکند. ارتفای گرافیک در کامپیوتر های خانگی آسان است چراکه کارت گرافیک بصورت جداگانه به مادر بورد وصل میشود و برای ارتقای آن چراکه این قسمت از کیس جدا میشود میتوان یک گرافیک با مشخصات مورد نیاز خریداری کرد و آن را براحتی بعد از ریموو کردن گرافیک قبلی نصب کرد اما در لپ تاپ ها بخاطر فشرده بودن همه اجزا معادله فرق میکند .

شاید با خواندن چند خط قبل کمی سردرگم شوید و سوالاتی مثل طراحی گرافیک چیست؟ بعد از اختراع کاغذ، فرآیند نوشتار و ترسیم اشکال مختلف تسهیل شد و نمونههای بیشتری از طراحی گرافیک منتشر شده و به چاپ رسیدند. معمولاً نمونههای اولیه dGPU اینتل مانند پروژه لارا بی(Larrabee) در سال 2008 از بین میرفتند. بنابراین، نقاشیهای انسانهای اولیه روی دیوار غارها از اولین نمونههای طراحی گرافیک به شمار میرود. امروزه آغاز عصر طراحی گرافیک را با تولد کامپیوتر همسو و موازی میدانند. در آنها پردازش ها به صورت موازی انجام می شود. ارتقای کارت گرافیک به چه صورت انجام میشود ؟ اما در کارت های گرافیکی داستان به شکل دیگری است. به نظر شما یک طراح گرافیک برای اینکه بتواند آثار منحصر به فردی خلق کند، باید چه کارهای دیگری انجام دهد؟ برای تقویت این ویژگیها باید تمرین زیادی داشته باشید و آثار هنرمندان مختلف را بررسی کنید. نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، مهارتهای یک طراح گرافیک و نحوه رسیدن به این شغل را با شما به اشتراک میگذاریم. این یک کار دشوار است و با افزایش اندازه تصاویر (که با واحد پیکسل اندازه گیری می شود)، این کار سخت تر هم خواهد شد.

پردازنده گرافیکی از نقاط اصلی سخت افزار برای افرادی است که نیاز به یک دستگاه قدرتمندتر در زمینه گرافیک باشد.طراحان، مهندسین، گرافیست ها، ادیتور ها و از همه گروهها مهمتر گیمرها نیازمند یک لپ تاپ با پردازنده گرافیکی مجزا و قوی هستند که از پس نیازهایشان به راحتی بر بیاید.ما در این قسمت به معرفی دو رقیب اصلی در بازار پردازنده های گرافیکی می پر دازیم. کارت گرافیک مجتمع یا یکپارچه :به آن دسته از کارت گرافیک گفته می شود که همراه پردازشگر CPU در یک تراشه قرار دارد یعنی داخل پردازنده ی اصلی CPU لپ تاپ جاسازی شده است. اگرچه اخیراً تحریم A380 برداشته شد، اما از آنجایی که این پردازنده گرافیکی در ابتدا در چین منتشر شد، فقط بررسی های چینی وجود دارد. اما اگر شما یک مانیتور ۲۴ اینچ بزرگ دارید، لازم است که یک کارت گرافیک رده بالاتر که از وضوح نمایش بالاتر پشتیبانی می کند، خریداری نمایید.البته شما مجبور نیستید که بر روی رزولوشن اصلی مانیتور خود فقط بازی کنید، اما نمایش بازی ها در رزولوشن های غیر اصلی در یک مانیتور LCD، معمولا نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، ابزارهای اصلی طراحی گرافیک، تصاویر و تایپوگرافی هستند.

شاید این قابلیت به اندازه Nvidia PhysX به چشم نیاید ولی باز هم یک ایده ی فوق العاده بود که آن را می توان در بازی Tomb Raider مشاهده کرد. به تازگی AMD یک قابلیت جدید به کارت هایش افزوده که آن را TRESS FX می نامیم . اولین و مهمترین فاکتور برای نشان دادن قدرت یک کارت گرافیک هسته آن میباشد در واقع GPU همان CPU کارت گرافیک است. ندازه مانیتور کامپیوتر شما در انتخاب مدل کارت گرافیکی که باید بخرید، تاثیر گذار است. باید خدمت شما عرض کنم که این کار در تمام دنیا کاری نشدنی محسوب میشود و شما بهتر است که لپ تاپ خود را ارتقا بدهید بجای ارتقای گرافیک لپ تاپ. ذهن شما را درگیر کند. در واقع، GPU پردازش های یک کارت گرافیک در یک بازه زمانی را کنترل می کند و Clock Speed بالاتر، قدرت GPU را نشان می دهد. کارت گرافیک همانند سایر قطعات کامپیوتر از یک Clock Speed پیروی می کند. اول از همه، ما در نهایت یک نام مناسب برای اشاره به Xe-HPG، که ان هم کیمیاگر(Alchemist)است. واژه گرافیک در اصل از یک کلمه یونانی به نام گرافیکوس به دست آمده و براساس معنی این کلمه یونانی؛ گرافیک، نمایشی از محتوای بصری روی یک سطح است.

کارت های سری ۷۰۰۰ این شرکت از قدرت بالایی برخوردارند. هرچه فرکانس هسته بیشتر باشد قدرت و سرعت پردازش بیشتری دارد و فاکتور اصلی تفاوت قیمت سریهای کارت گرافیک همین GPU میباشد. ابزارهای اصلی طراحی گرافیک چیست؟ گرافیک لپ تاپ یکی از پیچیده ترین و مهم ترین قسمت های لپ تاپ است که حتما در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد اما متاسفانه به دلیل اینکه افراد آشنایی زیادی با آن ندارند و حتی اکثرا نمی دانند چه مقدار گرافیک لازم دارند یا منظور از پیش وند ها و پسوند ها در گرافیک چیست باعث میشود در انتخاب بهترین لپ تاپ مورد نیازشان اشتباه کنند بدین منظور ما در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات اندکی در مورد گرافیک لپ تاپ در اختیار مخاطبان و کابران گرامی قرار دهیم. حتما بخوانید: چگونه طراح گرافیک شویم؟ حتما شما هم معتقد هستید که گرافیک و طرحهای گرافیکی جزء جداییناپذیر دنیای ما هستند. برای رسیدن به جواب سوال بالا، تنها خواندن این مطلب تمام جوانب مختلف این حوزه هنری را برای شما آشکار نمیکند چون مبحث بسیار گستردهای است ولی میتوانید یک دیدگاه کلی به دست آورید؛ یعنی با بعد کوچکی از دنیای گرافیک به خوبی آشنا شوید. اگر به دنیای گرافیک و هنر علاقه مند هستید یا رنگها برای شما پر از معانی مختلف هستند، تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید؛ چون میخواهیم شما را با طراحی گرافیک و کاربردهای آن آشنا کرده و درباره اینکه دیزاین چیست، بیشتر صحبت کنیم.

Premier: به کمک این ابزار میتوانید تصاویر خود را به حرکت درآورید و به شکل انیمیشن نمایش دهید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و با اصول اولیه کامپیوتر آشنایی مناسبی دارید، به شکل خودخوان هم میتوانید آنها را یاد بگیرید. و فاکتورهای پردازشی متعدد و معماری آنها هم جزو عوامل موثر برای بازدهی نهایی هستند. شرکت AMD هم یکی دیگر از شرکت هایی است که کارت گرافیک را در صدر تولید خود قرار داده است . VIDIA GeForce Driver با این درایور قدرت بیشتری در کارت های گرافیک شرکت انویدیا در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. یکی از دو شرکتی که در ساخت کارت گرافیک فعالیت دارد انویدیا می باشد. مروزه تمام کارت گرافیک های بازار حداقل GB2 حافظه دارند که عدد خوبیست. به طور کلی، تمام صفحهآراییهایی که در بین صفحات کتابها و مجلات میبینیم یا لوگوها و پوسترها همگی در دستهبندی گرافیک و دنیای طراحی گرافیکی قرار میگیرند. مهارت های لازم برای یادگیری طراحی گرافیک چیست؟ از نظر شما، مهارتهای کاربردی برای موفقیت در صنعت طراحی گرافیک چیست؟ در این مقاله به بررسی دنیای گرافیک پرداختیم و به این سوال پاسخ دادیم که طراحی گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد. این ابزار به فرآیند تنظیم، ترتیببندی و طراحی حروف اشاره دارد.

بعد از اختراع کامپیوتر و ورود آن به زندگی بشر، تقریبا اغلب حوزهها دستخوش تغییر شدند؛ دنیای گرافیک نیز از این تغییرات بیبهره نماند. شاید شما هم دوست داشته باشید به دنیای طراحان گرافیک وارد شوید و طرحهای جذاب خلق کنید. هر فناوری دیگری که وارد زندگی بشر میشد، تاثیر به سزایی در حوزه هنر و گرافیک داشت؛ مثلا 1450 سال بعد از میلاد که ماشین تایپ متحرک اختراع شد، روند نوشتار با سهولت بیشتری ادامه یافت و شاید ریشه تایپوگرافی امروزی به همان دوران بر میگردد. در همین راستا، بسیاری از افراد علاقه دارند به رشته گرافیک وارد شوند و در آن به فعالیت بپردازند؛ اگر شما هم در این دسته قرار دارید، بخش بعدی به طور ویژه برای شما نوشته شده است. در آن زمان، مردم به کمک نمادها و خطوط مختلف در صدد انتقال پیام و روایت یک داستان بودند و امروزه هم براساس چنین هدفی از طراحی گرافیک یا Graphic Design استفاده میشود. چنین دنیایی قطعا تحملناپذیر است. با افزایش دسترسی مردم جامعه به چنین فناوریهایی، زمینه آشنایی آنها با دنیای طراحی و گرافیک بیش از پیش میسر شد و علاقه مندان بیشتری پیدا کرد. اهمیت طراحی گرافیک چیست؟

نیز با این درایور بهتر و با کیفیت بالاتری مهیا خواهد بود. خریداران لپ تاپ روز به روز بیشتر میشوند و سخت افزار عرضه شده در آن ها نیز روز به روز قوی ترمی شوند. بنابراین بالا بودن سرعت هسته های یک کارت گرافیک دلیل بهتر عمل کردن آن نمی شود. اما وقتی که کارت گرافیک روی لپ تاپ ما نیست و لپ تاپ ما دارای چیپ گرافیک است چه باید بکنیم ؟ پردازنده ی گرافیکی مجتمع قابل تعمیر نیست اما کارت گرافیک مجزا رو شاید بشه تعمیر یا تعویض کرد. اما همیشه اینجوری نیست. اما جالب است بدانیم کارتهایی که قادر به تولید فرم ها با سرعت بیشتری باشد، امکان مشاهده تصاویر بازی های کامپیوتری در Resolution بالاتر را بخوبی فراهم می نمایند. آخرین نکته در خصوص کارت های گرافیک سیستم خنک کننده آن است،هرچه این سیستم قوی تر باشد سرعت کارت گرافیک شما بالاتر می رود زیرا کارت گرافیک از قطعات رایانه ای می باشد که بسیار گرم می شود و نیاز به سیستم خنک کننده قدرتمند دارد. یکی از مهم ترین قابلیت های کارت های گرافیک انویدیا که خیلی از گیمر ها را وادار به خرید این کارت می کند فناوری Nvidia PhysX می باشد که البته این قابلیت زمانی به کار می آید که بازی از آن پشتیبانی کند.

یک ابزار دیگر هم در این حوزه مورد استفاده قرار میگیرد که در ادامه مقاله به تعریف مختصر این سه ابزار میپردازیم. شرکت های nvidia و amd سازندگان اصلی کارت های گرافیکی می باشند که هر دو شرکت رقابت شدیدی برای تصاحب بازار دارند. تصاویر یا به طور کلی مجموعهای از هنرهای بصری که به شیوه عکاسی یا تصویربرداری در کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار میگیرند، در دسته ابزارهای اصلی کارهای گرافیکی قرار میگیرند. ابزار اصلی طراح برای فرستادن این پیام، تصاویر و تایپوگرافی است. این فاکتور برای گیمرهای حرفه می تواند اولویت پیدا کند ،کسانی که محدودیت مالی ندارند! چند لحظه فکر کنید که در دنیایی بدون طرح و رنگ، بدون تصاویر و هنرهای بصری زندانی شدهاید. شرکت AMD هم در چند سال اخیر پیشرفت های بسیار زیادی کرده ست که واقعا تحسین بر انگیز است . تصور دنیای بدون تنوع و خلاقیت واقعا سخت است. قبل از هر چیزی باید از خود بپرسید که چقدر به خلاقیت و نوآوری علاقه دارید؟ گرافیک با اضافه کردن عناصری مانند رنگ، خط، شکل و از همه مهمتر، خلاقیت به زندگی ما باعث جذابتر شدن معنای زندگی شده است.

این ابزار، بخش زیادی از فرآیند طراحی گرافیکی را در بر میگیرد و بسیار مهم است. مهم ترین عملی که ما از کارت گرافیکمان انتظار داریم اجرای درست بازی ها می باشد. گرافیک به دلیل تحریک احساسات افراد مختلف و انتقال پیامهای متنوع به شیوهای خلاقانه یکی از بخشهای مهم و جدا نشدنی صنعت تبلیغات و بازاریابی محسوب میشود. پهنای باند سرعت انتقال اطلاعات از GPU به حافظه ی گرافیک است. یک بازی که با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود، در واقع از کارت گرافیک می خواهد که برای اجرای بازی، ۳۰ تصویر را در هر ثانیه تولید کند. این هم اضافه کنم که حافظه های GDDR5 در سال ۲۰۱۰ معرفی شدند و تکنولوژی آن در همه ی کارت گرافیک های امروزی وجود دارد که سرعت آن بیش از دو برابر تکنولوژی DDR3 است. یکی از کارهایی که طراح گرافیک در آن مهارت زیادی دارد، صفحهآرایی است.