ادعای تأملبرانگیز اینتل: گرافیک A770M قویتر از RTX 3060 انویدیا است

اگر لپ تاپ های جدید در رنج 20 میلیون تومان، درارای کارت گرافیک های نسبتا متوسطی سایت mygpu هستند. سری جدید (2020) لپ تاپ مک بوک مدل ایر مشکلات نسل قبلی را به خوبی بر طرف کرده است. اینتل نتایج گرافیک GeForce RTX 3060 Mobile را در لپ تاپ MSI Pulse GL66 محاسبه کرده که تقریباً دارای همان مشخصات فنی ROG Zephyrus M16 است. سلام من برای کارهای گرافیکی و طراحی لباس یه لپ تاپ نیاز دارم شما چه چیزی رو پیشنهاد میکنید؟ ميشه يه لپ تاپ مناسب تا بودجه ٢٠ تومن به من پيشنهاد كنيد . من می خواهم یک لپ تاپ برای دخترم که رشته تحصیلی انیمیشن می خونه بخرم چه لپ تاپی مناسب است؟ اینتل در آزمایشهایش از چهار لپ تاپ مختلف استفاده کرده و تفاوت بین سختافزار این چهار لپ تاپ به وضوح به چشم میآید.در یکی از لپتاپها افزونبر گرافیک A730M شاهد استفاده از پردازندهی مرکزی ۱۴ هستهای Core i7-12700H و ۱۶ گیگابایت رم DDR5-4800 هستیم.

TGP گرافیک GeForce RTX 3060 Mobile بین ۶۰ وات تا ۱۱۵ وات است. اینتل در مقایسهی خود از نسخهی ۶۰ وات GeForce RTX 3050 Ti Mobile استفاده کرده است. البته همینکه اینتل میتواند در شرایطی خاص قدرتی همسطح با گرافیک لپ تاپی GeForce RTX 3060 ارائه دهد خبر خوبی برای طرفداران این شرکت است. همونجور که خودتون هم میدونید برای کارهای گرافیکی سه بعدی (مثل انیمشن سازی) بهتره از لپ تاپ های تخصصی گرافیکی استفاده کنید. پیشنهاد میکنم حالا که میخواین لپ تاپ بگیرید از اونجا که کارتون هم گرافیک هست، لپ تاپی تهیه کنید که حافظه گرافیکی مجزا داشته باشه. در حال حاضر با یودجه بین 20 میلیون تا 25 میلیون تومانی لپ تاپ های با پردازنده Core i5 و 2 گیگابایت حافظه گرافیکی متوسط میتونید تهیه کنید. اما اگه این محدودیت بودجه رو نداشته باشید و تا 40 میلیون تومان بخواین برای تهیه لپ تاپ مناسب انیمشن سازی کنار بگذارید، لپ تاپ های زیر میتونند گزینه های خوبی باشند. گاها میان همین لپ تاپ های استوک لپ تاپ های بسیار قدرتمند و خوبی هم پیدا می شوند. بله. این لپ تاپ دارای مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی است. بله تبلت سرفیس پرو ۸ با مشخصات که گفتید اگه دارای کارت گرافیک مجزا هم باشه میتونه برای نرم افزارهایی که مدنظرتون هست پاسخگو باشد.

بله سرفیس بوک 2 مشخصات سخت افزاری خوبی داره. مشخصات متوسطی داره این لپ تاپ. محدودهی TGP این پردازندهی گرافیکی از ۶۰ وات تا ۱۱۵ وات متغیر است و لپ تاپ MSI Pulse GL66 از نسخهی ۸۵ وات استفاده میکند. ما در این مقاله لیستی از بهترین لپ تاپ های مناسب کارهای گرافیکی رو پیشنهاد دادیم و در مقاله «بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی» یک لیست کامل از لپ تاپ های پیشنهادی برای برنامه نویسی. که مدنظرتون هست برنامه های گرافیکی سه بعدی باشند تمام لپ تاپ هایی که در این مقاله اشاره کردیم میتونند گزینه های خوبی باشند. دقت کنید لپ تاپ های مناسب انیمشن سازی و گرافیک سه بعدی باید مشخصات سخت افزاری نسبتا خوبی داشته باشند تا بتونید براحتی با نرم افزارهای مرتبط کار کنید. این لپتاپ بسیار قدرتمند، متخصصان خلاق، گرافیست ها، مولتی مدیا کاران را هدف قرار داده است تا یکی از بهترین لپ تاپ ها برای طراحی باشد. قیمتگذاری لپتاپهای مجهز به این گرافیکها بسیار پر اهمیت خواهد بود.

این گرافیکها در قلب خود از تراشهی ACM-G10 استفاده میکنند که مبتنیبر لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC است. بیشتر GPUهای تولید شده از سال ۱۹۹۵ تاکنون از فواصل رنگی YUV که برای پخش ویدئوهای دیجیتالی بسیار مهم است، پشتیبانی میکنند، و بسیاری از GPUهای تولید شده از سال ۲۰۰۰ نیز از فرمتهای MPEG پشتیبانی میکنند. همچنین در سیستمهایی که از محصولات اینتل برای CPU و GPU استفاده میکنند قابلیتهایی کاربردی نظیر Hyper Encode و Deep Link ارائه میشود. اگرچه قیمت این لپتاپ همچنان بالا است، ولی اگر دنبال یکی از بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با سیستم عامل ویندوز میگردید، بدون شک این لپ تاپ یکی از بهترین گزینه هاسن چون ابن لپ تاپ برای گرافیست ها و طراحان حرفه ای ساخته شده است. چون این لپ تاپ ها جز بهترین لپ تاپ های گرافیکی هستند. اکثر این نوع پردازندههای گرافیکی به صورت مجتمع با بورد اصلی ارائه میشوند. طبقه جدیدی از GPUها وجود دارد که مابین دو نوع قبلی قرار میگیرد. سابقاً این نوع GPUها در اجرای بازیهای سهبعدی و ویدئوهای HD با مشکل مواجه میشدند ولی با رشد تکنولوژی و معرفی نسلهای جدیدتر، این پردازندههای گرافیکی نیز بهبود یافته و قدرتمندتر شدند. این نوع پردازندههای گرافیکی نسبت به نوع اختصاصی باعث کاهش هزینه سیستم میشوند ولی از سویی قابلیتهای آنها نیز کمتر است.

Nvidia GeForce 256 (که به آن NV10 نیز میگویند) اولین کارت گرافیک تجاری بود که توانست قابلیتهای سهبعدی و انتقال و نوردهی را در یک سختافزار تجاری برای مصرفکننده ارائه دهد و از آنجا که بعدها قابلیت سایهزنی پیکسلی و برداری به آن اضافه شد، بسیار انعطافپذیرتر و قابلبرنامهریزیتر از کارتهای گرافیکی سهبعدی همدوره خود بود. در دهه ۹۰ روند رشد کارتهای گرافیکی و پردازندههای دارای قابلیتهای گرافیکی به شکل روزافزونی پیش رفت و برای اولین بار پردازندهها و کارتهای گرافیکی با قابلیت رندر تصاویر و ویدیوهای سهبعدی ارائه شدند. از سال ۲۰۰۵ علاقه به استفاده از GPU برای محاسبات عمومی به وجود آمد. امروزه GPUهای موازی در مقابل CPUها قد علم کردهاند و به همین دلیل یکی از زمینههای پژوهشی مهم کنونی، یعنی GPUهای همهمنظوره یا en:GPGPU (رایانش و محاسبات عمومی بر روی GPU) توانسته در بسیاری از حوزهها مثل فراگیری ماشین (یادگیری ماشین)، هوش مصنوعی، اکتشاف نفت، پردازش تصویر، جبر خطی، آمار، بازسازی سهبعدی و حتی تعیین قیمت در بازار سهام، به یکی از پرکاربردترین زمینههای تحقیقاتی و صنعتی تبدیل گردد. این واحد گاهی اوقات واحد پردازش بصری یا VPU نیز نامیده میشود.

این لب تاپ مناسبه؟ اینتل در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) بهصورت رسمی از مدل لپ تاپ پردازندههای گرافیکی سری Arc Alchemist پردهبرداری کرد. تفاوت بین عملکرد پردازندههای گرافیکی Alchemist با پردازندههای گرافیکی Ampere کمتر از ۱۵ درصد گزارش شده است. حتی با وجود چنین اختلاف فاحشی در بین سختافزار دو لپتاپ، تفاوت بین عملکرد A730M و RTX 3050 Ti Mobile خیلی زیاد نیست.پردازندهی گرافیکی پرچمدار Arc A770M توانست ۱۲ درصد پرقدرتتر از GeForce RTX 3060 Mobile ظاهر شود. براساس ادعای اینتل، گرافیک Arc A730M به هنگام اجرای بازیها با وضوح 1080p تا ۱۳ درصد سریعتر از GeForce RTX 3050 Ti Mobile ظاهر شده است. احتمالاً اگر گرافیکهای انویدیا با توان بیشتر و در لپتاپی با پردازندهی نسل دوازدهمی در آزمایش ظاهر میشدند، تفاوت ۱۵ درصدی بسیار کمتر میشد. طراحی این لپتاپ بسیار خلاقانه است و با تمامی مدلهای قبلی فرق دارد. قبلا بطور مفصلتر در این کامنت در مورد این موضوع توضیح دادم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. خواهش میکنم. خوشحال میشیم بتونیم کمکتون کنیم. اگه هم نیاز به راهنمایی بیشتری دارید و دوست دارید چند گزینه با توجه به بودجه تون پیشنهاد بدیم حتما بودجه مدنظرتون رو برامون بنویسید تا بهتر بتونیم راهنمایی کنیم.

اولین نکته برای طراحی گرافیکی، سایز و کیفیت صفحه نمایش هست که هر چقدر بزرگتر و باکیفیت تر باشه با دقت بیشتری میتونید کار کنید. لپتاپ موردبحث ایسوس از نسخهی ۶۰ وات گرافیک GeForce RTX 3050 Ti استفاده میکند، درحالیکه این گرافیک نسخهی ۷۰ وات و ۸۰ وات نیز دارد؛ بنابراین مدلی از گرافیک انویدیا که در ROG Zephyrus M16 استفاده شده پرقدرتترین نسخهی این پردازندهی گرافیکی نیست.بین لپتاپهای مجهز به A770M و GeForce RTX 3060 Mobile تفاوتهای بیشتری دیده میشود. مدلی رو انتخاب کنید که گرافیک نسبتا خوبی داشته باشد. و در واقع کارت گرافیک خوب و قدرتمند در هر برنامه و نرم افزاری میتونه سرعت به نمایش در آوردن تصاویر رو زیاد کنه. منتها به به نرم افزارهایی که برای رشته طراحی هست باید دقت کنید که چه سخت افزاری نیاز دارند. سرفیس ها هم مدل های مختلف دارند که بعضی از آنها مخصوص طراحی هستند. دو گرافیک A730M و A770M در زمینهی پیکربندی حافظه نیز تفاوتهای محسوسی با هم دارند.

6 گیگ حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی GeForce® GTX 1060 GDDR5 میتونه نیازهای گرافیکی شما رو تا حد زیادی بر طرف کنه. دو شرکت Intel و AMD برندهای معروف ساخت پردازنده هستند. هدف از ساخت این لپ تاپ انجام تمام کارهای گرافیکی سنگین است. در این بخش به برخی از مهم ترین سوالات و نکاتی که در خرید لپ تاپ های گرافیکی ممکن است با آنها مواجه شوید جواب خواهیم داد. و خب این لپ تاپ ها هم تا حدی قیمت هاشون از لپ تاپ های معمولی بالاتر هست. لپ تاپ Lenovo ThinkPad P1 یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی با سرعت و قدرت بالا است. قطعات سخت افزاری قدرتمند با چندین گزینه برای انتخاب پردازنده، اندازه حافظه داخلیو حافظه، دست شما را برای انتخابی دلخواه و بهتر باز میگذارد. کیبورد این لپ تاپ قدرتمند به مراتب از نسل قبلی بهتر است. لطف میکنید لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی تا25میلیون که ویژگی های مناسبی برای شروع برنامه نویسی هم داشته باشه معرفی کنید.

درود. از لپتاپ هایی با گرافیک یکپارچه intel iris xe که خوندم جدیدا حتی برای گیمینگ هم بکار برده میشن میشه برای طراحی با فتو شاپ روشون حساب کرد؟ اینجوری پردازش به صورت موازی انجام میشه و نهایتا سرعت کلی سیستم افزایش پیدا می کنه . یک نمونه از کاربردهای غیرگرافیکی پردازنده گرافیکی، تولید بیتکوین است، که برای حل معماها از یک واحد پردازش گرافیکی استفاده میگردد. این روند رمزگشایی ویدئو توسط سختافزار که از دوبخش رمزگشایی و پردازش ویدئو تشکیل شده و توسط یک GPU انجام میگیرد را «رمزگشایی ویدئو توسط GPU» یا «رمزگشایی سختافزاری ویدئو با GPU» مینامند. مک بوک ایر هم همین طور است اما دقت کنید این لپ تاپ ها کارت گرافیک مجزا ندارند هرچند گرافیک 7 هسته ای داخلی لپل در آنها بکار گرفته شده است. در خرید لپ تاپ استوک هم باید دقت کنید که 1. از جای معتبر بخرید 2. حتما مهلت تست بگیرید 3. لپ تاپ های زیاد قدیمی نگیرید.

در مورد لپ تاپ مک بوک هم اگه کارت کرافیک مجزا داشته باشند لپ تاپ های فوق العاده ای برای کارهای گرافیکی هستند. این لپ تاپ حدود 40 میلیون قیمت داره. بدین ترتیب با استفاده از این ویژگی میتوان تصاویر را در سطح هندسی و بافت دستکاری نمود. در سال ۲۰۰۸، اینتل، انویدیا و AMD/ATI به ترتیب با ۴۹.۵٪ و ۲۷.۸٪ و ۲۰.۶٪ از سهم بازار در صدر تولیدکنندگان GPU بودند. گرافیکهای ردهبالای Arc 7 A730M و Arc 7 A770M تا تابستان امسال به بازار آمریکا نمیرسند، اما اکنون در قالب برخی لپتاپها به دست مشتریان در چین رسیدهاند. براساس گزارش Tom’s Hardware، اینتل در ادعایی قابلتأمل میگوید گرافیکهای A730M و A770M بهترتیب از مدل لپتاپ گرافیکهای GeForce RTX 3050 Ti و RTX 3060 سریعتر هستند. اینتل TDP گرافیک A770M را نیز اعلام نکرده؛ به گفتهی تیم آبی، TGP این گرافیک از ۱۲۰ وات تا ۱۵۰ وات متغیر است، اما همانطورکه گفتیم مدل استفادهشده از GeForce RTX 3060 Mobile توان ۸۵ وات داشته و داخل لپتاپی با پردازندهی نسل یازدهمی قرار دارد.