آغاز رزمایش دفاعی سالانه کره جنوبی

در این میان سئول اعلام کرده است این رزمایش ها، رزمایش هایی عادی و دفاعی است.

برپایه این گزارش  روز جمعه کره شمالی موشک بالستیک کوتاه برد و صدها توپخانه در نزدیکی مرزهای دو کره شلیک کرد. پیونگ یانگ با خشم به فعایت ها و رزمایش های مشترک کره جنوبی واکنش نشان داده است و از آنها به عنوان اقدامات تحریک آمیز و تهدید نام برده است. 

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی خاطرنشان کرد در رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، تمرکز بر روی حفظ آمادگی و بهبود کارایی و توانایی سربازان برای انجام عملیات مشترک در رزمایش هوگوک بوده است. 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این رزمایش که تا شنبه پایان می یابد آخرین سری رزمایش های ارتشی کره جنوبی در هفته های اخیر از جمله رزمایش مشترک با ژاپن و آمریکاست.آخرین میدان تمرینی برای رزمایش درحالی انجام می شود که کره شمالی آزمایش سلاح های خود را با سرعتی بی سابقه انجام داده است.

با وجود این کره شمالی، ارتش کره جنوبی را به افزایش تنش ها در منطقه متهم می کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84914227/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8Cهفته گذشته پس از شلیک موشک و بیش از ۵۰۰ گلوله توپخانه ای و پرواز تعدادی جنگنده نزدیک منطقه مرز دریایی از سوی کره شمالی تنش ها در این منطقه افزایش یافت. در پی این اقدام، سئول با محکومیت پیونگ یانگ دست به نخستین تحریم یکجانبه از ۵ سال پیش زد و این اقدام کره شمالی را تخطی از پیمان ارتشی دوجانبه سال ۲۰۱۸ میلادی در مناطق مرزی نامید. 

وی در بیانیه ای افزود : « سربازان مانورها و عملیات روز و شب شبیه سازی شده با دنیای واقعی را برای واکنش در برابر تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی انجام خواهند داد و ظرفیت های انجام  ماموریت های در زمان جنگ و صلح را با نیروهای آمریکایی تقویت خواهند کرد .»