آشنایی کامل با پله برقی آسانسور

پله ‌برقی‌ها معمولاً در سه اندازه 600 mm و 800 mm و 1000 mm از نظر عرض پله ساخته می‌شوند. عبارت است از فاصله افقی بین نشیمنگاههای بالا و پایین، که براساس ارتفاع بالابری و زاویه شیب توسط سازندگان محاسبه می گردد. به زبان ساده تر ارتفاع دو تراز طبقاتی که پله برقی بین آن طبقات مسافرین را جابجا می نماید .

آشنایی کامل با پله برقی آسانسور

بعلاوه پلتفرمها مجهز به یک سینی یا صفحه ثابت و یک صفحه شانه ای می باشند. سینی مذکور فضای لازم برای ایستادن مسافرین قبل از سوار شدن به پله ها ی متحرک را فراهم میکند. این سینی با سطح تمام شده کف همتراز بوده و معمولا بصورتی تعبیه می شود که قابل جابجائی بوده و تجهیزات زیر آن در دسترس متخصصین نصب و نگهداری باشد.

حرف g و b و p بر روی دکمه آسانسور یعنی چه؟ هرکدام مخفف چی هستند؟

پاگردها معمولا باید طوری باشد که از تجمع مسافرین در یک نقطه جلوگیری کند و پیاده و سوار شدنشان باید با حفظ امنیت و ایمنی کامل باشد. ر صـورتی که فاصـله دیـوار روبه‌روی پله‌برقی تا انتهای آخـرین پله افقی ۲۰۰۰باشد، عرض پاگرد باید حداقل دو برابر فاصله بین مرکز دستگیره‌های پله‌برقی باشد. کمترین فاصله ها بین دستگیره و ارتفاع بالا سری مطابق با استانداردهای بین المللی باشد. چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش ضربدریاین چیدمان متوالی به مسافرین این امکان را می‌دهد تا سریع‌ترین حرکت را بین دو طبقه یا بیشتر داشته باشند.

صفحاتی که در دو طرف پله برقی در مجاورت مسیر حرکت استپ ها قرار دارند ، اسکرت نامیده می شوند. برای اینکه یک پله برقی به طور موثر وظایف خود را انجام دهد، باید اطمینان حاصل کنید که آن را از یک تولید کننده با تجربه خریداری می کنید که بهترین محصولات را به شما ارائه می دهد. امروزه در این دستگاه برای استفاده بهینه از برق، سنسورهای حرکتی و وزنی قرار داده اند تا زمانی که از آنها استفاده نمی شود با سرعت کمتر حرکت کنند و بلافاصله زمانی که مورد استفاده قرار می گیرند شروع به حرکت با سرعت استاندارد خود نمایند. متاسفانه تاریخ دقیقی از ورود اولین پله برقی به ایران در اختیار نمی باشد. اولین گزارشات ثبت شده گواه بهره برداری از پله برقی در فروشگاه های فردوسی تهران و در سال 1338 می باشد فروشگاه فردوسی از اولین فروشگاههای مدرن میباشد که توسط شرکت های آلمانی در ایران راه اندازی گردید. پله برقی که در فضاهای نیمه بسته اماکنی مانند پل های عابر پیاده نصب و راه اندازی می گردد که به آنها semi out door نیز گفته می شود.

  • در ۱۹۱۰ سیبرگ حق ثبت اختراع خود را به شرکت آسانسور اوتیس واگذار نمود.
  • می‌توانید تصور کنید که با هر بار رسیدن مترو به ایستگاه‌های اصلی حجم عظیمی از جمیعت برای ورود و خروج از ایستگاه‌ها از پله برقی‌ها استفاده ‌می‌کنند.
  • اما در مرکز تجاری شلوغ، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافری که از پیاده رو متحرک و رمــپ استفاده می‌کنند؛ سعــی می‌شود که از حداکثــر عرض پله یعنی 1400 mm استفاده شود که علاوه بر امکان حرکت چرخ‌های دستی، افراد کناری براحتی می‌توانند عبور کنند.
  • در پاساژها و مراکز تجاری چند طبقه پله برقی ها استفاده زیادی دارند و در زمان نبود برق هم بر خلاف آسانسور می توان به راحتی از آنها استفاده اینجا چک کنید کرد.
  • همچنین ممکن است لازم باشد که آسانسور ویلچربری در مجاورت پله برقی درنظر گرفته شود تا معلولین بتوانند از آن استفاده نمایند.

وجود دکمه های قرمز رنگ در کنار پله برقی ها ضروری است تا در صورت بروز مشکل از این طریق بشود توقف اضطراری را فعال کرد. نگاره‌ای از پله‌برقی و راه‌پلهٔ خط آبی ایستگاه متروی تی-سنترال، از ایستگاه‌های کلیدی متروی اسُتکهُلم. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آراد صنعت آناهیتا می باشد . اینورتر – آشنایی با انواع اینورتر و کنترل کننده های دور موتور و کارکرد…

شاید اولین و مهم ترین تغییر، تغییر زاویه شیب پله برقی از 25 به 30 درجه باشد. این پله برقی به صورت یک تسمه متحرک با زاویه شیب 25 درجه، برای جا به جایی مسافران مورد استفاده قرار می گرفت. از همین رو تلاش ها برای ساخت انواع بالابرها از جمله آسانسور و انواع پله برقی آغاز گشت. پله برقی‌ها توسط یک موتور و سیستم زنجیره‌ای در داخل خرپا به حرکت در می‌آیند.

فرقی که بین راه پله معمولی با پله برقی در ساختمان وجود دارد، سرعت جابجایی و رفاه و آسایش افراد است که می توانند بدون فعالیت جسمانی در طبقات جابجا شوند. پله برقی برای سرعت دادن به جابجایی افراد در بین طبقات ساختمان در کمال آرامش و بدون فوت وقت طراحی و تولید شده است. نسبت به آسانسور فوت وقت ندارد و به صورت مستمر در حال جابجایی افراد است. از مزایای دیگر پله برقی می توان به این مورد که ظرفیت محدودی را همانند کابین آسانسور ندارد، اشاره کرد.

zamani: یکی از انواع آسانسور ها، آسانسور هیدرولیکیاست که به طور مداوم به عنوان یک گزینه…

به صفحاتی که در دو طرف استپ ها یا همان پلکان پله برقی قرار می گیرد اسکرت می گویند. در صورتی که پله برقی خاموش می باشد ، از آن استفاده نکنید و از پله های اطرف آن استفاده کنید . از نرده های کناری برای ثابت نگه داشتن روی پله برقی و جلوگیری از سرگیجه استفاده کنید. 3) برای پروژه های خاص ، کارخانه مهندسین را برای کمک به نصب به سایت می فرستد. پس از نصب سازه و ادوات ، اتصال سیستم به برق و بازبینی نهائی فلکه ها و زنجیر ها و سایر ملزومات صورت می گیرد. کاهش الودگی صوتی درحین حرکت پله و عملکردی نرم از مزایای به کار بردن این قطعه میباشد.

پله برقی همچنین می تواند در زمان عدم استفاده از آن انرژی خود را ذخیره کند. در این مواقع پله برقی در حالت خاموش قرار می گیرد و به یک راه پله تبدیل می شود. پله برقی برخلاف آسانسور فاصله انتظار ندارد و قابلیت حمل و نقل تعداد افراد بیشتری را در مقایسه با آسانسور دارا می باشد. با توجه به گسترش ساختمان های بلند در شهرها، استفاده از آسانسور و پله برقی افزایش پیدا کرده است.