ویدئو وال چیست، انواع آن کدام است و چه کاربرد هایی دارد؟ | asilight

آنها امکاناتی مشابه با پردازنده های ویدئویی سنتی ارائه می دهند، اما ورودی و خروجی های بیشتر و قابلیت های پردازشی بالاتری دارند. افزایش تعداد ورودی و خروجی ها نیازمند پردازش بسیار بیشتر و ارتقا تصاویر می باشد و در نتیجه باعث افزایش قیمت می شود. پیمانکاران دولتی که سیستم های شبیه سازی می سازند از ویدئو وال ها برای نمایش زنده یا از پیش ضبط شده ی جلسات آموزشی برای حضار شامل خلبان ها و سایر شرکت کنندگان استفاده می کنند. ویدئو وال ها یکی از پیچیده ترین انواع سیستم های AV برای راه اندازی و پیکربندی هستند.

– کنترلر ویدیو وال

ویدئو وال چیست، انواع آن کدام است و چه کاربرد هایی دارد؟ | asilight

مراکز کاربردی معمول شامل اتاق‌های کنترل، اتاق‌های جلسه، دیجیتال ساینیج و دیگر محیط‌های مشابه می باشند. از دیگر اجزاء سیستم ویدئو وال و تلویزیون شهری می توان نرم افزار را نام برد. این قسمت از سیستم یک رابط جهت تنظیم نمایشگر، پردازشگر و ماخذ محتوایی ایجاد می کند.

  • می توان از آنها در اتاق های کنترل دوربین های مداربسته ، اتاق جلسات و به عنوان نمایشگر دیجیتال استفاده کرد.
  • بسته به نوع صفحه نمایش و سیستم انتخابی نصب شده، ویدئو والها میتوانند در شکلهای تخت، منحنی و حتی سه بعدی ساخته شوند.
  • از این دستگاه ها همچنین به عنوان تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی برای تاثیر گذاری و جلب توجه بیشتر در لابی شرکت های بزرگ، ایستگاه های قطار، فروشگاه های بزرگ و یا سایر اماکن عمومی استفاده می شود.
ویدئو وال میتواند شامل دسته بزرگی از حرفه ها و مشاغل باشد چه موارد اجتماعی مثل رستوران ها. ویا مشاغل اداری مثل اتاق های کنفرانس ادارات و اتاق های کنترل امنیت و… این نوع از سیستم پخش یکپارچه تصاویر از تکنولوژی لامپ تصویر یا پروژکشن بهره می برد. همانند تلویزیونهای خانگی قدیمی، به علت استفاده از لامپ تصویر، این نوع محصولات دارای ابعاد بسیار بزرگی هستند و بیرون زدگی از بخش پشت نمایشگر بسیار زیاد است. زمانی که به سیستم ویدئو وال فکر می‌کنید چه چیزی به ذهن شما می‌آید؟ برای اکثر مردم ویدیو وال گروهی از صفحات نمایش کنار هم است که یک تصویر واحد و بزرگ ویدئو وال را شکل می‌دهند. در حالی که نمایشگر بخش قابل ملاحظه سیستم ویدئو وال است، اما در واقع فقط یکی از قطعات مجموعه پیچیده Video Wall است.

تلویزیون شهری این توان را دارند که بدون لحظه‌ای وقفه تا ساعت‌ها انواع تصاویر را بدون کوچک‌ترین مشکلی نمایش دهند. حتی نسل جدید ویدئو وال‌، این قابلیت را دارند که در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته بدون وقفه به کار خود ادامه دهند. اگر بخواهیم به شکل خلاصه بگوییم، جنس تکنولوژی این دو محصول با یکدیگر تفاوت دارند. تکنولوژی بکار رفته در تلویزیون شهری یک فناوری جدیدتر و کارآمدتر است.

موارد استفاده از ویدیو وال ها

ویدئو وال‌ها ازجمله نمایشگرهایی هستند که بسته به کاربرد آن‌ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی در دسترس خریداران و نهادهای مختلف قرار می‌گیرند. سخت‌افزار و نرم‌افزار استفاده شده در ویدئو وال‌ها از یکدیگر مستقل هستند، بنابراین امکان مدیریت نمایشگرها به صورت تکی یا یکپارچه برای کاربران فراهم است. این شیوه مدیریت این امکان را فراهم می‌کند که بتوان در ویدئو وال چند تصویر مختلف یا یک تصویر بزرگ یکپارچه را به نمایش گذاشت. پردازنده های ویدئو وال ها با تهیه ی یک فرمت سیگنال خروجی یکسان، نیاز به ذخیره ی تنظیمات منحصر به فرد ورودی مانند اندازه، موقعیت یا فاز برای ورودی های مختلف بر روی هر نمایشگر را از بین می برند.