شیر پروانه ای و ذرات جامد سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran

امروزه شیرهای سینگل افست جای خود را به شیرهای پروانه ای دبل افست و تری افست داده اند. شیر پروانه ای به سبک لاگ دارای درزهای رزوه ای (لگن) خارج از بدنه شیر است. دو مجموعه پیچ و مهره فلنج لوله را به هر طرف درزهای پیچ و مهره بدون مهره متصل می کند.

شیر پروانه ای سنتریک بدنه باریک فلنج‌دار میراب

باترفلای ولو با شباهت بسیار زیاد به شیر‌های توپی، یکی از پرکاربردترین شیرآلات در صنایع نفت و پتروشیمی است و سایز آن می‌تواند بین 2.5 تا 50 سانتی‌متر باشد. استم شیر‌های پروانه ای به صورت استم دو بخشی یا یک شافت و محور یک تکه طراحی می‌شود. در بیشتر طراحی‌های سیت انعطاف‌پذیر، استم در مقابل واسطه‌هایی محافظت می‌شود، به همین دلیل امکان انتخاب مواد با کیفیت با هزینه و خصوصیات مکانیکی وجود دارد. در طراحی‌های با بازدهی بالا، استم با واسطه در تماس است بنابراین باید با واسطه سازگاری داشته باشد.

شیر پروانه ای چدنی – کاربردها و نحوه نصب

تغییراتی در طراحی و جهت گیری دیسک وجود دارد تا به بهبود جریان، آب بندی ویا گشتاور عملیاتی آن کمک کند. رعایت نکات بالا در نگهداری و افزایش عمر شیر پروانه‌ای چدنی تاثیر بسزایی خواهند داشت. نوع باز و بسته شدن شیرهای فلنجی گیربکسی هم مانند دیگر شیرهای پروانه ای است. تیتانیوم آلیاژی است که در استحکام بدنه لوله، وزن و مقاومت تاثیر می گذارد.

عملکرد شیر پروانه ای

برای باز و بسته کردن شیر و حرکت دادن پیستون یا دیافاگرام نیاز به فشار چرا اینها را امتحان نکنید هیدرولیکی دارد. در شیر پروانه ای کنترلی، یک کنترلر منطقی مانند PLC برنامه ریزی می شود تا فرایند باز و بسته کردن شیر را انجام دهد. فولاد ضدزنگ در طبقه های مختلفی تولید می شود که هر کدام کارایی متفاوتی دارند و در دماهای خاصی دوام بهتری دارند. این دسته ها بر اساس ساختار مواد موجود در ترکیب عناصر تقسیم بندی می شوند. فولادهای ضدزنگ در دسته های فریتی، آستنیتی، مارتنزیت، داپلکس و پیرسخت طبقه بندی می شوند.

  • در حالتی که شیر بسته است،دقیقاً مانند شیر پروانه‌ای عمل می‌کند و کاملاً مانع ورود هوا و آب می‌شود.
  • تیتانیوم آلیاژی است که در استحکام بدنه لوله، وزن و مقاومت تاثیر می گذارد.
  • مهمترین کاربرد شیرهای پروانه ای باز و بسته کردن و کنترل جریان سیرویس های متعدد سیالات، به ویژه مایعات غلیظ است.
  • استفاده از شیر پروانه ای با بدنه‌ی ویفری انتقال وزن سیستم لوله کشی به طور مستقیم از طریق بدنه دریچه صورت نمی‌گیرد.
شیر پروانه ای و ذرات جامد سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran

نیروی لازم برای جدا کردن و قرار دادن دیسک از سیت، به واسطه‌ی استم فراهم می‌شود. شیر پروانه ای برقی نسبت به نوع پنوماتیک، زمان بسته و باز شدن طولانی تری دارد. در صورتی که بخواهید خطوط لوله کشی اتوماتیک شود، می توانید از این نوع شیرها استفاده کنید.