رئیس روابط عمومی بایدو پس از گفتن “من مادرت نیستم” شرکت فناوری را ترک می کند.

ژو جینگ، رئیس روابط عمومی بایدو، پس از یک سری ویدیو در شبکه های اجتماعی که در آن او از کارمندان ساعت های طولانی کار و فداکاری می خواست، شرکت را ترک کرد. این ویدئوها برای تبلیغ بایدو در نظر گرفته شده بود، اما در عوض باعث ایجاد بحث در مورد شیوه های محل کار در بخش فناوری چین شد.

در این ویدئوها، چو از تیم خود خواست که شرکت را در اولویت قرار دهند و تاثیر آن را بر زندگی شخصی خود نادیده بگیرند. او با تاکید بر اینکه فقط به نتایج اهمیت می دهد، گفت: “من مادر شما نیستم.” این اظهارات نگرانی‌ها را در مورد فرهنگ «996» رایج در شرکت‌های فناوری چینی افزایش داده است، جایی که کارکنان از ساعت 9 صبح تا 9 شب، شش روز در هفته کار می‌کنند.

خروج کو پس از عذرخواهی او برای ویدیوهایی که باعث سوء تفاهم در مورد ارزش های بایدو شد، صورت می گیرد. این حادثه باعث ارزیابی مجدد رابطه کارفرما-کارمند در چین شد و بسیاری عدم دریافت پاداش برای صرف زمان و تلاش قابل توجه برای کار را زیر سوال بردند.

ژو، که از هواوی به بایدو پیوست، ظاهراً با ملیسا ما، همسر رابین لی، یکی از بنیانگذاران بایدو، که در استخدام و منابع انسانی در شرکت مشارکت دارد، نزدیک بود. لی به کارمندان اطمینان داد که این حادثه ارزش های واقعی بایدو را منعکس نمی کند و بر استعدادهای درون شرکت تاکید می کند.

علیرغم اختلاف نظرها، بایدو همچنان بر تبدیل شدن به یک رهبر در هوش مصنوعی مولد، مشابه OpenAI متمرکز است. چت بات این شرکت، Ernie، با دیگر مدل های زبان بزرگ توسعه یافته توسط استارت آپ ها در چین رقابت می کند.

© tkmp. تمام حقوق حفظ شده است

منبع: https://techmub.com/2024/05/10/baidus-pr-head-leaves-tech-company-after-im-not-your-mum-outburst/