ذخیره سازی ابری در مقابل ذخیره سازی داخلی: تجزیه و تحلیل مقایسه ای

سازمان‌ها در چشم‌انداز دیجیتال امروزی، خواه شرکت‌های بزرگ، کوچک و متوسط ​​(L/SMEs) یا استارت‌آپ‌ها، با یک معضل دائمی در مورد نحوه مدیریت داده‌ها، برنامه‌ها و پشته فناوری خود مواجه هستند.

آیا باید همه چیز را روی زمین، داخل خانه نگه داریم یا باید به ابر برویم و همه چیز را در ابر ذخیره کنیم؟

وقتی نوبت به تعیین بهترین راه حل ذخیره سازی برای کسب و کار شما می رسد، فکر کردن به صورت مطلق می تواند بسیار دشوار و بسیار پیچیده به نظر برسد. با توجه به انعطاف‌پذیری، مزایا و فاکتورهای مقرون‌به‌صرفه، تعداد زیادی از کسب‌وکارهای کوچک، بزرگ و حتی متوسط ​​هنوز برای نجات ذخیره‌سازی به ابر روی می‌آورند.

بررسی واقعیت! این یک تصمیم آسان نیست، زیرا نکات زیادی در مورد امنیت، امنیت سایبری، سیستم‌های قدیمی، سفارشی‌سازی، دسترسی، هزینه‌ها و بالاتر از همه کنترل داده‌ها و فناوری مورد بحث و بحث قرار می‌گیرد.

قبلاً مطالب زیادی نوشته شده و مقایسه‌هایی در مورد فضای داخلی و فضای ذخیره‌سازی ابری انجام شده است

برنامه تکنویبرنامه تکنوی
منبع: نرم افزار تکوفی

تصویر بالا فضای داخلی و فضای ذخیره سازی ابری را بر اساس پارامترهای خاصی که اکثر سازمان ها با آنها کار می کنند مقایسه می کند – هزینه، استقرار، عملکرد، مقیاس پذیری، دسترسی، امنیت، انطباق، تخصص، عملیات، افزونگی و غیره.

با این حال، تنها پس از مسلح شدن به مزایا و معایب ذخیره سازی محلی یا ابری، COO ها می توانند با در نظر گرفتن نیازهای سازمان و ارتباط آن در زمان مناسب، انتخاب درستی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر یک سازمان افراد مستقر در چندین مکان در سراسر جهان داشته باشد، ذخیره سازی ابری امکان پذیرتر از ذخیره سازی داخلی یا حتی به عنوان یک استارت آپ با کارمندان در سراسر جهان خواهد بود. یا اگر سازمان یک استارتاپ با محصولی خاص در منطقه است و کارمندان نزدیک به محل کار هستند، انبارداری داخلی یک راه حل مقرون به صرفه خواهد بود. با این حال، همه‌گیری 2020 ثابت کرد که حتی کسب‌وکارهای محلی مجبور بودند به سرعت تلاش‌های خود را افزایش داده و به سمت ابر حرکت کنند، عمدتاً برای دسترسی آنلاین سریع کارمندان و به اشتراک‌گذاری اطلاعات با مشتریان و مشتریان، در حالی که امنیت را نیز در نظر می‌گرفتند. پس از فهرست کردن مزایا و معایب، لازم است نگاهی به شباهت‌های ذخیره‌سازی داخلی و فضای ذخیره‌سازی ابری بیندازیم.

دو ویژگی اصلی شامل امنیت و هزینه است و علاوه بر این، یک راه حل ترکیبی نیز بسته به جنبه های مهم می تواند راه حل بهینه باشد. اگر امنیت داده ها ضروری باشد، حافظه داخلی به خوبی کار می کند، اما برای کارهای روزانه، ذخیره سازی ابری می تواند ایده آل باشد.

شرکت ها باید بر حفظ و مدیریت راه حل های ذخیره سازی در داخل تمرکز کنند. این شامل به روز نگه داشتن سخت افزار و اطمینان از عملکرد روان و کارآمد می باشد. فضای ذخیره سازی ابری معمولاً انعطاف پذیرتر، مقیاس پذیرتر و بر حسب تقاضا است. در مقابل، راه حل های ذخیره سازی در محل مستلزم هزینه های اولیه هنگفت با نگهداری مناسب است.

امروزه، سازمان‌ها راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ترکیبی را انتخاب می‌کنند که مزایای راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ابری و داخلی را ترکیب می‌کند. این راه‌حل ترکیبی تعادلی بین امنیت و هزینه ایجاد می‌کند و ذخیره داده‌های ایمن و بسیار حساس در محل و داده‌های غیر حیاتی را برای سازمان‌ها آسان‌تر می‌کند.

رشد محیط ابری

با این حال، از زمانی که آمازون در سال 2006 سرویس ذخیره سازی ابری خود را به نام Amazon Web Services معرفی کرد، ثابت شده است که ابر یک فناوری مخرب است و گوگل، مایکروسافت، IBM و اوراکل به سرعت از آن پیروی کردند. این پنج غول که به نام پوسته پوسته شدن بیش از حد، فضای ابری را در دنیای دیجیتال مستعمره کرده و قابلیت های محاسبات ابری در مقیاس بزرگ را ارائه کرده است.

ارائه‌دهندگان کوچک نیز وجود داشتند و هنوز هم وجود دارند، اما تغییر از فروش نرم‌افزاری که سازمان‌ها می‌توانند در مراکز داده خود در محل اجرا کنند به نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس، SaaS، به سرعت تسریع شد. گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های کاربر نهایی در سراسر جهان برای سرویس‌های ابری عمومی با رشد 20.7 درصدی به 591.8 میلیارد دلار در سال 2023، از 490.3 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یابد.

و برای زنده ماندن در این محیط دیجیتال رقابتی، با هوش مصنوعی، خدمات بلاک چین، خدمات وب همه جانبه، و مدل‌های زبان بزرگ (LLM) که همگی برای شکست دادن یا غلبه بر رقبا رقابت می‌کنند، می‌دانیم که رایانش ابری اینجاست. چگونه رایانش ابری به سرعت رشد کرده است و دانستن کمی از تاریخچه آن به درک رشد آن کمک می کند، که زمینه ظهور مراکز داده عظیم سازمانی را تشکیل می دهد که برای تطبیق با رشد سریع تجارت آنلاین و برنامه های کاربردی مورد نیاز است.

هوش مصنوعی و پایداری: نقش مخرب آنها در فضای داخلی در مقابل فضای ذخیره‌سازی ابری

انتشار جهانی از محاسبات ابری بین 2.5٪ تا 3.7٪ از کل انتشار گازهای گلخانه ای جهانی است.

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد برای آموزش بسیار تشنه انرژی هستند و انرژی زیادی مصرف می کنند. برای پیش‌بینی‌های کارآمدتر و دقیق‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی، به داده‌ها و پارامترهای بیشتری نیاز است که منجر به مصرف انرژی بیشتر برای پردازش آنها می‌شود.

با تغییر فزاینده به سمت هوش مصنوعی، امنیت، هزینه ها و کنترل عواملی هستند که ممکن است چشم انداز را از ابر به مراکز داده هوش مصنوعی داخلی تغییر دهند. به گفته Perry Sui، معاون رئیس ASEAN و منطقه تایوان، Juniper Networks، «پشیمانی ابری داستان جدید است زیرا ما داستان های بی شماری از شرکت ها را می شنویم که بار کاری را به مراکز داده خصوصی در محل برمی گردند.»

معضل نهادها در حال افزایش است!

در دنیای امروز با مقررات زیست محیطی و فشار برای اهداف اجتماعی و توسعه (SDGs) برای انطباق با سیاست های اقتصادی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)، شرکت ها به معنای واقعی کلمه باید روی تخته دزدان دریایی راه بروند!

فناوری و نوآوری یک بار دیگر راه را نشان داده است!

راه‌هایی وجود دارد که سازمان‌ها می‌توانند برای کاهش انتشار ابرها کار کنند، مانند بهبود گردش کار و تغییر برنامه‌های محاسباتی به شبکه‌های برق کم‌آلاینده، بنابراین از هوش مصنوعی برای دستیابی به آینده‌ای پایدارتر استفاده می‌کنند.

با این حال، توصیه می‌شود احتیاط کنید و سازمان‌ها ملزم خواهند بود که دقت لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که ارائه‌دهنده ابر با اهداف و اصول پایداری آنها همسو است، حتی اگر ممکن است در مورد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و برنامه‌های جبران کربن به خود ببالند.

در نتیجه:

مکان داخلی دارای اشکالاتی است، اما با توجه به تجربه آزمایش شده آن، از نظر کنترل و امنیت به هدف خود عمل می کند. همانطور که ذخیره سازی ابری به تکامل خود ادامه می دهد و با قوانین، مقررات و فشارهای سیاسی متفاوت، سازمان ها باید آینده پذیرش ابر را در نظر بگیرند، علیرغم پارادایم های محاسباتی جدید مانند محاسبات کوانتومی و رایانش لبه که می تواند تغییری در شیوه ذخیره سازی ابری ایجاد کند. نگرانی های امنیتی را رهبری و ارائه می کند. علاوه بر این، اهداف توسعه پایدار تضمین می‌کند که سازمان‌ها پایداری را در سیستم‌ها و عملیات خود ادغام می‌کنند و ارائه‌دهندگان ابر اکنون آماده هستند تا برای تغییرات محیطی بهتر فشار بیاورند.

Calsoft، به عنوان یک شرکت Technology First و پیشرو در خدمات مهندسی محصول نرم افزار، مسئولیت و تعهد دارد که بهترین تجزیه و تحلیل را از نیازهای زیرساختی خود ارائه دهد و تغییری برای کمک به ساختن آینده ای امن تر در محصولات و خدمات فناوری اطلاعات یک محیط پایدار باشد. فردا.

منابع:
(1) https://codeit.us/blog/on-premise-vs-cloud-hosting-a-comparative-analogy
(2) https://morefield.com/blog/on-premises-vs-cloud/

منبع: https://www.calsoftinc.com/blogs/cloud-storage-vs-on-premises-storage-a-comparative-analysis.html